abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94773979
Graag feedback over deze situatie.

Ik heb 5 hele goeie vrienden. Elke vrijdag ga ik er mee uit, achter de vrouwen aan.
1 ervan is nu 21 en had een ernstig drugprobleem toen hij 17 was. Er waren heel slechte reacties uit de omgeving op zijn gedrag en hij is toen afgekickt met begeleiding. Ik kende hem toen niet maar ik wist wel dat er een probleem was.

Nu 4 jaar later vertoont hij af en toe raar gedrag. Met nieuwjaar begon hij in de discotheek ruzie te zoeken met een buitenwipper en diezelfde nacht heeft hij zijn broer op het hoofd geslagen met een fles wijn. Hij ziet er ook altijd uit alsof hij totaal niet geslapen heeft en hij is vaak humeurig.

Hij gebruikte alleen nog maar wiet zei hij, tot 2 weken geleden. Toen heeft hij een keer coke gesnoven omdat hij er eens mee wilde experimenteren. Ik vond het raar dat iemand met een drugverleden dit als experiment doet. Alles wat je door je neus heen haalt is niet weggelegd om mee te experimenteren

4 dagen geleden toen we dronken waren op een fuif zei hij tegen mij dat hij nog steeds drugs neemt, kilometers buiten de stad zodat niemand van zijn vrienden het ziet. Onze andere vrienden weten er dus geen fuck van. Omdat er hele slechte reacties op komen en dat wilt hij niet.
Met andere woorden zei hij tegen mij dat hij nog steeds een junk is.

Wat doe jij als vriend als je dit weet?
  dinsdag 29 maart 2011 @ 19:37:21 #2
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_94774068
schopje R&P ?
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_94774148
respect geven op hyves, voelt 'ie zich beter van :Y
( /)
(O.o)
(> <)
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
pi_94774309
Zeggen dat hij moet stoppen.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  dinsdag 29 maart 2011 @ 19:48:16 #5
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_94774631
Geef m een pakkie met tl buis stof. Dan leert hij het wel af.

Als hij niet wilt afkicken moet je m weg kicken.
pi_94774982
Rookt een jointje, zo nu en dan een lijntje en is dan gelijk JUNK!!

Dude, ben jij wereldvreemd ofzo?
Worker bees can leave. Even drones can fly away. The queen is their slave
pi_94775004
Direct aan iedereen vertellen.
pi_94775018
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 19:54 schreef TnuS het volgende:

Troll :')
pi_94775125
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 19:41 schreef drumstickNL het volgende:
Zeggen dat hij moet stoppen.
Ik zei onmiddellijk tegen de anderen dat hij nog drugs doet buiten de stad, zodat ze het niet zien. Mijn vrienden wisten er niks van en confronteerden hem meteen.
Waarop hij antwoordde met " Nee man wat een onzin. Ik heb dat nooit gezegd. Hij heeft het verkeerd begrepen "
Een avond later belde hij me op. Hij was kwaad omdat hij dit in vertrouwen had gezegd en ik heb zijn vertrouwen beschaamd zegt hij. Nu krijgt hij continu lastige vragen en hij is kwaad op me.
Ik vind dat ik het juiste heb gedaan. Ik voel me er niet goed bij om het door de vingers te zien en zijn verslaving weer te laten groeien
pi_94775243
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 19:56 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Ik zei onmiddellijk tegen de anderen dat hij nog drugs doet buiten de stad, zodat ze het niet zien. Mijn vrienden wisten er niks van en confronteerden hem meteen.
Waarop hij antwoordde met " Nee man wat een onzin. Ik heb dat nooit gezegd. Hij heeft het verkeerd begrepen "
Een avond later belde hij me op. Hij was kwaad omdat hij dit in vertrouwen had gezegd en ik heb zijn vertrouwen beschaamd zegt hij. Nu krijgt hij continu lastige vragen en hij is kwaad op me.
Ik vind dat ik het juiste heb gedaan. Ik voel me er niet goed bij om het door de vingers te zien en zijn verslaving weer te laten groeien
Wat zegt hij tegen je als je dat tegen hem zegt? Hoe durft 'ie zo te reageren als 'ie weet dat hij gevoelig is voor een drugsverslaving?
pi_94775325
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 19:54 schreef TnuS het volgende:

En sla je broer met een fles wijn, en loop erbij alsof je de hele week niet geslapen hebt.
Met wallen onder je ogen die dieper hangen dan de tieten van Dolly Parton.
Hij is een junk geweest, en ik wil niet dat hij weer het zelfde pad op gaat
pi_94775614
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:00 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

En sla je broer met een fles wijn, en loop erbij alsof je de hele week niet geslapen hebt.
Als je er bij loopt alsof je een week niet hebt geslapen is dat eerder speed dan coke. Van speed wordt men over het algemeen ook agressiever dan van coke.

enne

quote:
Lambo of Rekt
pi_94775724
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:00 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Alsof jij er wat tegen kan doen.. Wil hij zijn rush dan hou jij hem toch niet tegen.
Worker bees can leave. Even drones can fly away. The queen is their slave
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:09:07 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_94775844
Schopje R&P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_94776306
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:05 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Als je er bij loopt alsof je een week niet hebt geslapen is dat eerder speed dan coke. Van speed wordt men over het algemeen ook agressiever dan van coke.

enne

[..]

Speed heeft hij ook gedaan zei hij. Maar daardoor viel hij pas 3 dagen later in slaap en sinds toen " doet hij het niet meer " om het met zijn woorden te zeggen. Al geloof ik er weinig van.
Nu dus coke. XTC heeft hij ook gedaan. Paddo's en een hoop dingen waarvan ik de naam niet eens ken. Het enige waar ik van weet dat hij het nooit gedaan heeft is heroine.

In de zomer heeft hij zich kapot gewerkt omdat hij veel geld nodig had zei hij. Hoewel hij nooit op vakantie gaat of iets uitgeeft aan games etc. Ik denk dat ik nu weet waar hij dat geld voor nodig had
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:17:48 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_94776390
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:16 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Speed heeft hij ook gedaan zei hij. Maar daardoor viel hij pas 3 dagen later in slaap en sinds toen " doet hij het niet meer " om het met zijn woorden te zeggen. Al geloof ik er weinig van.
Nu dus coke. XTC heeft hij ook gedaan. Paddo's en een hoop dingen waarvan ik de naam niet eens ken. Het enige waar ik van weet dat hij het nooit gedaan heeft is heroine.

In de zomer heeft hij zich kapot gewerkt omdat hij veel geld nodig had zei hij. Hoewel hij nooit op vakantie gaat of iets uitgeeft aan games etc. Ik denk dat ik nu weet waar hij dat geld voor nodig had
Als hij dagelijks aan de coke zit kost het hem wel meer dan hij in een zomer kan verdienen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_94780934
Lekkere vriend ben jij.
pi_94785773
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als hij dagelijks aan de coke zit kost het hem wel meer dan hij in een zomer kan verdienen.
Mwa, dat ligt eraan wat voor werk je doet.

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:27 schreef Dubbr het volgende:
Lekkere vriend ben jij.
Deze snap ik niet helemaal, ik heb meerdere malen in dezelfde situatie gezeten... je houdt ze niet tegen. Op een gegeven moment gaan ze zelfs liegen tegen je omdat ze vinden dat je zeikt. Als ik nu iemand heb die verslaafd is aan een zwaar iets als coke of speed waarschuw ik hem 2 keer serieus. Daarna kap ik ermee en moeten ze zelf weten wat ze met die waarschuwingen doen.
Lambo of Rekt
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:34:59 #19
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94786177
Ik zou een vriend zijn met een emotionele ruimte er tussen. Bespreek met hem zijn gedrag en zeg gewoon dat je je zorgen maakt en dat je het liefst zou zien dat hij door de drugs niet de goot in raakt. Je kan hem de risico's van drugs uitleggen (deze kan je vaak echter pas goed beschrijven als je het ooit zelf hebt gedaan).
pi_94787181
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:34 schreef Mishu het volgende:
Je kan hem de risico's van drugs uitleggen (deze kan je vaak echter pas goed beschrijven als je het ooit zelf hebt gedaan).
:')

Ik heb nog nooit een trein gekopt, maar ik weet wel wat er zou gebeuren als ik dit zou doen.

Wil je me nu aanraken? Dat mag hoor.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:50:28 #21
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94787248
Nouja, ik kan het met meer gevoel vertellen omdat ik de wanhoop ervan bij mezelf en bij anderen helaas heb moeten ervaren. Gelukkig heeft dit me altijd tegengehouden om het nog langer te gebruiken.
pi_94787318
Belg?

Coke doe je niet voor 1 keer vrees ik. Het is kutspul.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_94790123
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 22:29 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Deze snap ik niet helemaal, ik heb meerdere malen in dezelfde situatie gezeten... je houdt ze niet tegen. Op een gegeven moment gaan ze zelfs liegen tegen je omdat ze vinden dat je zeikt. Als ik nu iemand heb die verslaafd is aan een zwaar iets als coke of speed waarschuw ik hem 2 keer serieus. Daarna kap ik ermee en moeten ze zelf weten wat ze met die waarschuwingen doen.
Ik was net misschien net iets te hard. Maar ts vertelt het meteen door terwijl die vriend hem (als schreeuw om hulp?) dat persoonlijk vertelt. Nu zal hij nog minder persoonlijke zaken zeggen en wellicht zich nog meer in de drugs verliezen.
Ts, probeer voor zo ver dat niet te laat is hem te steunen en te helpen met stoppen. Wil hij dit niet, dan heb je eigenlijk twee keuzes: hem als vriend houden en hem mogelijk zien wegkwijnen of contact verbreken en daar mogelijk een schuldgevoel aan overhouden.
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:24:15 #24
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_94803661
Hoe erg was die drugsverslaving dan? Hoe vaak en wat gebruikte hij toen?
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_94841501
Laat mensen verslaafd zijn. Met een verslaving is niks mis, maar als iemand een ander een fles wijn op de kop stuk tikt, daar is iets mee mis. Daar kun je tegen optreden (als slachtoffer). Om dan direct de gehele wereldproblematiek wijten aan de dope, beetje beperkt van geest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')