abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94763717
Situatie schets:

telemarker belde
vraag: houdt u van puzzels
vriendin antwoord: ja
vraag: wilt u een vrijblijvende proef abbo?
vriendin antwoord: nee.

3 maanden later:
betalingsherinnering van 65 euro voor het abbo.

Wij actie ondernemen, want geen abbo geaccepteerd.

We krijgen terug een telefoongesprek (audio fragment)
waarop die 'ja' (van of mijn vriendin van lezen/puzzelen houdt) steeds geknipt en geplakt is :D
Volgens de herinnering zouden we ook het product als een welkomstmail hebben moeten ontvangen, wat nooit gebeurd is. Hierdoor konden wij natuurlijk heel toevallig ook niet vrijblijvend opzeggen in de 14 dagen na ontvangst.(dit zou begin februari gebeurd zijn)

Wij dus bellen, word mijn vriendin gewoon letterlijk afgesnauwd; betalen zullen we aldus hun.

Ondertussen wij contact op genomen met onze rechtsbijstand.
Volgens die persoon zijn we zelf wssnlijk vergeten dat we het weg zouden hebben gegooid (wtf klantenservice). Maar we zouden dus een aangetekende brief moeten schrijven volgens hun dat het niet klopt etc.
De persoon beweerde wel dat het bedrag te klein zou zijn om voor rechter te komen.

Mijn vragen zijn als volgt:

1. Stel dat ik dus nooit zou betalen, wie bepaald dan of ik wel niet moet betalen volgens de wet? hier kreeg ik namelijk geen duidelijk antwoord op.

2. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat we niet de enigen zijn die met dit bedrijf te maken heeft. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=29&t=62732 Ze zijn dus als sinds 2008 actief, hoe kunnen zulke bedrijven 'legaal' bestaan? (heeft namelijk een kvk, adres etc etc)

edit: link in vraag 1 werkte niet naar behoren...

[ Bericht 1% gewijzigd door WvdL op 29-03-2011 15:44:57 ]
newb
pi_94763745
Gewoon nooit bij zo'n gesprek het woord ''ja'' of ''oke'' gebruiken!
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 15:38:41 #3
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_94763796
1 - Het bedrijf, maar die gaan voor zo'n bedrag geen zaak beginnen
2 - Omdat niemand nog een zaak tegen hun is begonnen denk ik...
pi_94763951
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 15:37 schreef Sam-x het volgende:
klopt, ik kap ze ook gewoon altijd af met "geen intresse, doei"
Waarschijnlijk mijn vriendin nu ook :P

Maar dan nog is het gewoon niet koosjer. want een audio expert maakt zo gehakt van dat geknip en geplak in een audio file. Staan ook voorbeelden op het forum van mensen die gewoon nooit gebeld zijn.
newb
pi_94764108
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 15:38 schreef PiRANiA het volgende:
1 - Het bedrijf, maar die gaan voor zo'n bedrag geen zaak beginnen
2 - Omdat niemand nog een zaak tegen hun is begonnen denk ik...
Dank je voor je antwoorden. kortom, Justitia houdt gewoon de hoofd in het zand aangezien er wel een paar melding hebben gedaan van oplichting bij de politie.
newb
pi_94764170
Gewoon altijd vragen of ze het geluid van een dood fototoestel kennen...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 15:48:23 #7
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_94764183
quote:
Goede tip, lekker op tijd ook :')

OT, ik zou niets doen. Als de opname overduidelijk geknipt en geplakt is zeker.
pi_94764213
hebben ze ook vermeld van te voren dat het gesprek opgenomen is ?
Anders mag dat bestandje nooit bij een rechtzaak worden meegenomen
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  dinsdag 29 maart 2011 @ 15:51:45 #9
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_94764347
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 15:49 schreef gebruikersnaam het volgende:
hebben ze ook vermeld van te voren dat het gesprek opgenomen is ?
Anders mag dat bestandje nooit bij een rechtzaak worden meegenomen
quote:
deelnemers aan een gesprek mogen dus wel zelf hun gesprekken opnemen (ook wanneer ze dat niet met de andere partij besproken hebben)
Een telefoongesprek opnemen dat je zelf voert, mag je dus opnemen - ook wanneer je dat niet meldt aan de tegenpartij.
http://www.iusmentis.com/(...)s/#opnemengesprekken
pi_94764658
quote:
Het probleem is dat het hele audio fragment in elkaar 'geknutseld' is.

Echte gesprek:
vraag: houdt u van puzzels
vriendin antwoord: ja
vraag: wilt u een vrijblijvende proef abbo?
vriendin antwoord: nee.
afronden gesprek, ophangen.

Audio fragment:
vind u het prima dat we dit opnemen: ja
bent u er mee akkoord dat het vandaag xxxxx is?: ja
u gaat dus akkoord dat u een proef abbo wilt op x en u na ontvangst van eerste levering 2 weken kosteloos kunt opzeggen en daarna een halfjaar abbo wordt van 65 euro per halfjaar: ja
Ok prima hartelijk dank en tot ziens: ja + (slecht verstaanbaar half wegknipte geluid)
einde audio fragment.
newb
pi_94764717
Niet betalen, lijkt me dat zij moeten bewijzen dat je een abbo hebt afgesloten. Als een onafhankelijke instantie dat moet gaan bepalen zal die (neem ik aan) kijken naar het audiofile en of daarmee geknoeid is.
pi_94764810
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:00 schreef Ciske- het volgende:
Niet betalen, lijkt me dat zij moeten bewijzen dat je een abbo hebt afgesloten.
Dat hebben ze gedaan, aan jou te bewijzen dat het niet klopt dan toch?
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_94764838
quote:
Sowieso raken telemarketeers helemaal in de war als je op willekeurige momenten in hun verhaal er een 'nee' tussendoor gooit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_94764950
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:02 schreef De_Rikster het volgende:

[..]

Dat hebben ze gedaan, aan jou te bewijzen dat het niet klopt dan toch?
Zou ik een beetje de omgekeerde wereld vinden. Ik zou nu per aangetekende brief laten weten dat er nooit een abbonnement geaccepteerd is en dat je dus ook niet betaald. Als zij er dan een 'zaak' van maken omdat ze toch het geld willen krijgen moeten zij toch eerst aantonen dat er überhaupt iets afgesloten is (wat dus niet het geval is).
pi_94765078
ik ga absoluut ook niet betalen, dat staat al buiten kuif.

Het verbaasd mij gewoon hoe lang en makkelijk(?) zulke bedrijven kunnen blijven bestaan.

Ik ga gewoon ook een aangetekende brief sturen die dezelfde strekking heeft als de mail uit de volgende post:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?p=1036925#p1036925

oftewel: ze kunnen niet bewijzen dat ze me daadwerkelijk het ontvangst 'geschenk' hebben gestuurd, dus die 14 dagen opzegtermijn is nooit ingegaan.
of: komt het ooit tot een rechtszaak dan wordt oa die audio bestand zwaar 'vernietigd' door een onafhankelijke audio expert

kortom: komt het zover dan zullen zij geen wettelijke poot hebben om op te staan.

Het is alleen jammer dat zulke bedrijven bestaan en zoveel ellende bezorgen bij de gewone burgers.
newb
  dinsdag 29 maart 2011 @ 16:08:40 #16
302853 themole
graaft totaal door.
pi_94765108
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:05 schreef Ciske- het volgende:

[..]

Zou ik een beetje de omgekeerde wereld vinden. Ik zou nu per aangetekende brief laten weten dat er nooit een abbonnement geaccepteerd is en dat je dus ook niet betaald. Als zij er dan een 'zaak' van maken omdat ze toch het geld willen krijgen moeten zij toch eerst aantonen dat er überhaupt iets afgesloten is (wat dus niet het geval is).
Ja, maar dan hebben ze als bewijs dat "fragment" en dan mag jij bewijzen dat dat bewijs niet klopt.
Niet altijd serieus
pi_94765260
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:08 schreef themole het volgende:

[..]

Ja, maar dan hebben ze als bewijs dat "fragment" en dan mag jij bewijzen dat dat bewijs niet klopt.
Als ik kan horen dat er aan geknutseld is. zou ik als het toch gewoon op een rechtszaak kunnen laten aansturen mochten ze dat willen (zie reactie van pirania in de 2e reactie)
Want in de rechtszaak kan ik toch een onafhankelijk expert er naar laten luisteren en er de geldigheid van kunnen vragen? Verwacht je dat het oplichtersbedrijf er vertrouwen in heeft dat de expert het bestand als authentiek gaat verifiëren?
newb
  dinsdag 29 maart 2011 @ 16:23:40 #18
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_94765761
Welja, nog even 8 euro voor een aangetekende brief er tegenaan gooien. Ga moeite doen voor dat soort bedrijven. Ik zou ze doodzwijgen.
Ook hoi !
pi_94766401
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:12 schreef WvdL het volgende:

[..]

Als ik kan horen dat er aan geknutseld is. zou ik als het toch gewoon op een rechtszaak kunnen laten aansturen mochten ze dat willen (zie reactie van pirania in de 2e reactie)
Want in de rechtszaak kan ik toch een onafhankelijk expert er naar laten luisteren en er de geldigheid van kunnen vragen? Verwacht je dat het oplichtersbedrijf er vertrouwen in heeft dat de expert het bestand als authentiek gaat verifiëren?
Als je zeker weet dat ermee geknoeid is kun je ook gewoon aangift van oplichting doen.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 16:45:24 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_94766612
1. De rechter. Wanneer jij zelf steeds weigert te betalen, zal het bedrijf de zaak voor de rechter moeten brengen om betaling af te kunnen dwingen.
2. Goede vraag. Mogelijk omdat moeilijk te bewijzen valt dat er iets strafbaars gebeurt.
pi_94769141
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:45 schreef Alicey het volgende:
1. De rechter. Wanneer jij zelf steeds weigert te betalen, zal het bedrijf de zaak voor de rechter moeten brengen om betaling af te kunnen dwingen.
Wat ze waarschijnlijk niet zullen doen. Het lijkt mij dat hun verdienmodel is gebaseerd op het feit dat mensen zich laten intimideren door een incassobureau. Misschien dat ze nog hopen op verstekveroordelingen.

quote:
2. Goede vraag. Mogelijk omdat moeilijk te bewijzen valt dat er iets strafbaars gebeurt.
Als er in het bandje geknipt is dan lijkt mij dat een listige kunstgreep, wat maakt dat er van oplichting sprake zal zijn.

Ik heb het zelf ook wel eens gehad dat ik een voorbehoud had gemaakt bij een telefonische verkoop, en toen had ik geen wettelijke bedenktijd want het was zakelijk en niet als consument, en ik vertrouwde de organisatie waarvan het kwam, maar dat bleek niet terecht. Heel gedoe allemaal, u zit er aan vast blablabla, uiteindelijk het bandje opgestuurd gekregen en teruggemaild met op welke seconde van het voorbehoud blijkt. Maar als ze dan met dat bandje gaan kloten....

[ Bericht 19% gewijzigd door Weltschmerz op 29-03-2011 17:56:25 ]
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:05:45 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94769611
ze hebben een adres, de oplossing lijkt me duidelijk.
Ga er heen en spreek dreigende taal of sla de boel kort en klein.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:22:31 #23
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_94770294
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:51 schreef Weltschmerz het volgende:

Wat ze waarschijnlijk niet zullen doen. Het lijkt mij dat hun verdienmodel is gebaseerd op het feit dat mensen zich laten intimideren door een incassobureau. Misschien dat ze nog hopen op verstekveroordelingen.
Dat ook, inderdaad.

quote:
Als er in het bandje geknipt is dan lijkt mij dat een listige kunstgreep, wat maakt dat er van oplichting sprake zal zijn.
Dat zonder meer, maar er zal ook voldoende bewijs voor moeten zijn en ik denk dat maar weinig mensen de moeite nemen om daar aangifte van te doen, zodat het balletje niet echt gaat rollen...

quote:
Ik heb het zelf ook wel eens gehad dat ik een voorbehoud had gemaakt bij een telefonische verkoop, en toen had ik geen wettelijke bedenktijd want het was zakelijk en niet als consument, en ik vertrouwde de organisatie waarvan het kwam, maar dat bleek niet terecht. Heel gedoe allemaal, u zit er aan vast blablabla, uiteindelijk het bandje opgestuurd gekregen en teruggemaild met op welke seconde van het voorbehoud blijkt. Maar als ze dan met dat bandje gaan kloten....
Dat laatste maakt het wel bizar ja. :D
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:23:03 #24
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_94770313
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:05 schreef Maanvis het volgende:
ze hebben een adres, de oplossing lijkt me duidelijk.
Ga er heen en spreek dreigende taal of sla de boel kort en klein.
Op dat adres ligt misschien alleen een stapeltje post in een verder leeg pand. :')
pi_94770548
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je zeker weet dat ermee geknoeid is kun je ook gewoon aangift van oplichting doen.
Ik vind dit eigenlijk wel een goede suggestie.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_94770733
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:12 schreef WvdL het volgende:

[..]

Voor zo'n klein bedrag is het een beetje overdreven om een expert in te huren. Als er duidelijk is dat er met het bandje is gekloot zal de rechter al kunnen beslissen dat het niet geldig is. Om zo'n expert bij de zaak te krijgen kost veel tijd en veel geld, wat niet echt proportioneel is voor 65e.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:37:57 #27
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_94771069
Hoe kunnen ze nou een abbo afsluiten als ze niet eens om een adres vragen?
Hoe krijg jij überhaupt een rekening dan?
So we just called him Fred
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:57:29 #28
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_94772151
Haar naam wordt ook niet genoemd in het fragment btw
So we just called him Fred
pi_94779978
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:37 schreef FredvZ het volgende:
Hoe kunnen ze nou een abbo afsluiten als ze niet eens om een adres vragen?
Hoe krijg jij überhaupt een rekening dan?
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:57 schreef FredvZ het volgende:
Haar naam wordt ook niet genoemd in het fragment btw
dit is van nog voor we onszelf in het bel-me-niet register hadden gezet.

Blijkbaar is haar adres + telefoonnummer + naam ergens(?) in een database terecht gekomen en hadden een periode dat we dagelijks werden gebeld.

Sterker nog, in het audio gesprek wordt zelfs haar email adres genoemd als contact medium, terwijl die in het daadwerkelijke gesprek nooit genoemd is.

Blijkbaar hadden ze alle data voorhand al.
newb
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:36:33 #30
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_94781566
Kun je een deel van dat geluidsfragment uploaden (zonder email adres/persoonlijke data zeg maar) zodat we kunnen horen hoe duidelijk er geknipt is?
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')