klopt, ik kap ze ook gewoon altijd af met "geen intresse, doei"quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:37 schreef Sam-x het volgende:
Gewoon nooit bij zo'n gesprek het woord ''ja'' of ''oke'' gebruiken!
Dank je voor je antwoorden. kortom, Justitia houdt gewoon de hoofd in het zand aangezien er wel een paar melding hebben gedaan van oplichting bij de politie.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:38 schreef PiRANiA het volgende:
1 - Het bedrijf, maar die gaan voor zo'n bedrag geen zaak beginnen
2 - Omdat niemand nog een zaak tegen hun is begonnen denk ik...
Goede tip, lekker op tijd ookquote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:37 schreef Sam-x het volgende:
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:49 schreef gebruikersnaam het volgende:
hebben ze ook vermeld van te voren dat het gesprek opgenomen is ?
Anders mag dat bestandje nooit bij een rechtzaak worden meegenomen
http://www.iusmentis.com/(...)s/#opnemengesprekkenquote:deelnemers aan een gesprek mogen dus wel zelf hun gesprekken opnemen (ook wanneer ze dat niet met de andere partij besproken hebben)
Een telefoongesprek opnemen dat je zelf voert, mag je dus opnemen - ook wanneer je dat niet meldt aan de tegenpartij.
Het probleem is dat het hele audio fragment in elkaar 'geknutseld' is.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:51 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
[..]
http://www.iusmentis.com/(...)s/#opnemengesprekken
Dat hebben ze gedaan, aan jou te bewijzen dat het niet klopt dan toch?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:00 schreef Ciske- het volgende:
Niet betalen, lijkt me dat zij moeten bewijzen dat je een abbo hebt afgesloten.
Sowieso raken telemarketeers helemaal in de war als je op willekeurige momenten in hun verhaal er een 'nee' tussendoor gooit.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:37 schreef Sam-x het volgende:
Zou ik een beetje de omgekeerde wereld vinden. Ik zou nu per aangetekende brief laten weten dat er nooit een abbonnement geaccepteerd is en dat je dus ook niet betaald. Als zij er dan een 'zaak' van maken omdat ze toch het geld willen krijgen moeten zij toch eerst aantonen dat er überhaupt iets afgesloten is (wat dus niet het geval is).quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:02 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Dat hebben ze gedaan, aan jou te bewijzen dat het niet klopt dan toch?
Ja, maar dan hebben ze als bewijs dat "fragment" en dan mag jij bewijzen dat dat bewijs niet klopt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:05 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Zou ik een beetje de omgekeerde wereld vinden. Ik zou nu per aangetekende brief laten weten dat er nooit een abbonnement geaccepteerd is en dat je dus ook niet betaald. Als zij er dan een 'zaak' van maken omdat ze toch het geld willen krijgen moeten zij toch eerst aantonen dat er überhaupt iets afgesloten is (wat dus niet het geval is).
Als ik kan horen dat er aan geknutseld is. zou ik als het toch gewoon op een rechtszaak kunnen laten aansturen mochten ze dat willen (zie reactie van pirania in de 2e reactie)quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:08 schreef themole het volgende:
[..]
Ja, maar dan hebben ze als bewijs dat "fragment" en dan mag jij bewijzen dat dat bewijs niet klopt.
Als je zeker weet dat ermee geknoeid is kun je ook gewoon aangift van oplichting doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:12 schreef WvdL het volgende:
[..]
Als ik kan horen dat er aan geknutseld is. zou ik als het toch gewoon op een rechtszaak kunnen laten aansturen mochten ze dat willen (zie reactie van pirania in de 2e reactie)
Want in de rechtszaak kan ik toch een onafhankelijk expert er naar laten luisteren en er de geldigheid van kunnen vragen? Verwacht je dat het oplichtersbedrijf er vertrouwen in heeft dat de expert het bestand als authentiek gaat verifiëren?
Wat ze waarschijnlijk niet zullen doen. Het lijkt mij dat hun verdienmodel is gebaseerd op het feit dat mensen zich laten intimideren door een incassobureau. Misschien dat ze nog hopen op verstekveroordelingen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:45 schreef Alicey het volgende:
1. De rechter. Wanneer jij zelf steeds weigert te betalen, zal het bedrijf de zaak voor de rechter moeten brengen om betaling af te kunnen dwingen.
Als er in het bandje geknipt is dan lijkt mij dat een listige kunstgreep, wat maakt dat er van oplichting sprake zal zijn.quote:2. Goede vraag. Mogelijk omdat moeilijk te bewijzen valt dat er iets strafbaars gebeurt.
Dat ook, inderdaad.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat ze waarschijnlijk niet zullen doen. Het lijkt mij dat hun verdienmodel is gebaseerd op het feit dat mensen zich laten intimideren door een incassobureau. Misschien dat ze nog hopen op verstekveroordelingen.
Dat zonder meer, maar er zal ook voldoende bewijs voor moeten zijn en ik denk dat maar weinig mensen de moeite nemen om daar aangifte van te doen, zodat het balletje niet echt gaat rollen...quote:Als er in het bandje geknipt is dan lijkt mij dat een listige kunstgreep, wat maakt dat er van oplichting sprake zal zijn.
Dat laatste maakt het wel bizar ja.quote:Ik heb het zelf ook wel eens gehad dat ik een voorbehoud had gemaakt bij een telefonische verkoop, en toen had ik geen wettelijke bedenktijd want het was zakelijk en niet als consument, en ik vertrouwde de organisatie waarvan het kwam, maar dat bleek niet terecht. Heel gedoe allemaal, u zit er aan vast blablabla, uiteindelijk het bandje opgestuurd gekregen en teruggemaild met op welke seconde van het voorbehoud blijkt. Maar als ze dan met dat bandje gaan kloten....
Op dat adres ligt misschien alleen een stapeltje post in een verder leeg pand.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:05 schreef Maanvis het volgende:
ze hebben een adres, de oplossing lijkt me duidelijk.
Ga er heen en spreek dreigende taal of sla de boel kort en klein.
Ik vind dit eigenlijk wel een goede suggestie.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je zeker weet dat ermee geknoeid is kun je ook gewoon aangift van oplichting doen.
Voor zo'n klein bedrag is het een beetje overdreven om een expert in te huren. Als er duidelijk is dat er met het bandje is gekloot zal de rechter al kunnen beslissen dat het niet geldig is. Om zo'n expert bij de zaak te krijgen kost veel tijd en veel geld, wat niet echt proportioneel is voor 65e.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:12 schreef WvdL het volgende:
[..]
Als ik kan horen dat er aan geknutseld is. zou ik als het toch gewoon op een rechtszaak kunnen laten aansturen mochten ze dat willen (zie reactie van pirania in de 2e reactie)
Want in de rechtszaak kan ik toch een onafhankelijk expert er naar laten luisteren en er de geldigheid van kunnen vragen? Verwacht je dat het oplichtersbedrijf er vertrouwen in heeft dat de expert het bestand als authentiek gaat verifiëren?
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:37 schreef FredvZ het volgende:
Hoe kunnen ze nou een abbo afsluiten als ze niet eens om een adres vragen?
Hoe krijg jij überhaupt een rekening dan?
dit is van nog voor we onszelf in het bel-me-niet register hadden gezet.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:57 schreef FredvZ het volgende:
Haar naam wordt ook niet genoemd in het fragment btw
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |