abonnement Unibet Coolblue
pi_94829138
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:26 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het is slechts een gerucht hè. Maar verzamel de argumenten (waarschijnlijkheden) maar eens en zet ze op een rij. Te beginnen met de vraag: "Wat is het primaire belang voor Israël?" En draagt dit gerucht bij aan dat belang?
Ik vind dit verhaal in ieder geval geloofwaardiger dan dat die al-Obeidi een door het Westen gestuurde propaganda-stunt zou zijn.

En over de Servische steun voor Kadaffi: de kolonel steunde de Serviërs in hun tegenspoed tien jaar geleden en nu doen ze hetzelfde terug.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_94829259
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:59 schreef zoefbust het volgende:
Die rebellen krijgen nu toch ook al aardige wapens in handen
[ afbeelding ]
Heeft dat ding nou in iedergeval 3 lekke banden? Dat begint al goed met dat wapen dan :') :P
Dat die stalinorgels nog gebruikt worden trouwens :o
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_94829470
Ze gebruiken nog spul uit de 1e wereld oorlog volgens mij

pi_94829627
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:29 schreef waht het volgende:

[..]

Ik vind dit verhaal in ieder geval geloofwaardiger dan dat die al-Obeidi een door het Westen gestuurde propaganda-stunt zou zijn.
Dat vind ik een waarschijnlijk scenario. Allemaal net te toevallig: Een moslima die van de daken schreeuwt dat ze verkracht is (verdiep je er eens in, hoe binnen de Moslim-wereld door de vrouw met het fenomeen verkrachting wordt omgegaan) en dan net een zaal binnenvalt met de internationale pers. Vervolgens naam + toenaam in elke nieuwsheader, en niemand die even een bron verificeert.
Bovendien lijkt tegenwoordig elke opstand in het Midden-Oosten een martelaar te kennen die symbolisch sterft voor een betere toekomst. Look-and-feel. Spreekt ons Westerlingen aan. Zorgt voor draagvlak onder de bevolking. Net als de tendens dat elke revolutie ineens een kleurtje krijgt.

Conclusie: Teveel onwaarschijnlijkheden. Pure propaganda.

quote:
En over de Servische steun voor Kadaffi: de kolonel steunde de Serviërs in hun tegenspoed tien jaar geleden en nu doen ze hetzelfde terug.
Trots van de partizanen.
pi_94829662
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:34 schreef zoefbust het volgende:
Ze gebruiken nog spul uit de 1e wereld oorlog volgens mij

[ afbeelding ]
Sterker nog: Daar heeft Copernicus nog kraters mee op de maan geteld.
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:38:41 #256
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94829698
Zonde dat ze weer zoveel terrein verloren hebben, Reporters berichten natuurlijk al weken of he tgebrek aan tactisch inzicht bij de anti's en de laatste dagen te meer hoe anti's heel snel terug trekken bij heftig vuren van de pro's. Mja, de anti's zijn voornl. burgers en damn die kun je toch moeilij kwalijk nemen dat ze niet (willen) vechten als een beroepsmilitair/leger.

De anti's bewapenen lijkt mij ook niet het beste plan. Eigenlijk zouden ze het meeste hebben aan grondtroepen, maar dat heeft ook weer allerlei nadelen.

Hopelijk gaan ze het redden met nog beter air support met o.a. meer uitschakelen van pro's & hun voertuigen/wapens vanuit de lucht.

Tom Rayner
VIDEO: clip of pro-Gaddafi commotion in Rixos Hotel ystrdy - in the background you can hear the minder talking ow.ly/4pOj8
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_94829716
quote:
99s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:31 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Heeft dat ding nou in iedergeval 3 lekke banden? Dat begint al goed met dat wapen dan :') :P
Dat die stalinorgels nog gebruikt worden trouwens :o
Intimidatie, vooral door het geluid dat ze maken.

Verder een vrij dom en inaccuraat wapen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chooselife op 30-03-2011 21:44:06 ]
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:39:19 #258
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_94829728
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:34 schreef zoefbust het volgende:
Ze gebruiken nog spul uit de 1e wereld oorlog volgens mij

[ afbeelding ]
Nee zelf in elkaar gefixt. Onderkant is overduidelijk het chassis van een bureaustoel geweest
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:41:54 #259
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94829874
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:37 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat vind ik een waarschijnlijk scenario. Allemaal net te toevallig: Een moslima die van de daken schreeuwt dat ze verkracht is (verdiep je er eens in, hoe binnen de Moslim-wereld door de vrouw met het fenomeen verkrachting wordt omgegaan) en dan net een zaal binnenvalt met de internationale pers. Vervolgens naam + toenaam in elke nieuwsheader, en niemand die even een bron verificeert.
Sinds gisteren heb je je duidelijk nog steeds niet in het verhaal verdiept. :')
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:43:12 #260
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94829961
bencnn

After month of fighting anti-Qaddafi rebels haven't learned tactics. Still disorganized, still underestimate enemy's strength. #Libya
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_94829997
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:41 schreef yavanna het volgende:

[..]

Sinds gisteren heb je je duidelijk nog steeds niet in het verhaal verdiept. :')
Niet nodig. Ik lees ook geen fictie.
pi_94830151
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:37 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat vind ik een waarschijnlijk scenario. Allemaal net te toevallig: Een moslima die van de daken schreeuwt dat ze verkracht is (verdiep je er eens in, hoe binnen de Moslim-wereld door de vrouw met het fenomeen verkrachting wordt omgegaan) en dan net een zaal binnenvalt met de internationale pers. Vervolgens naam + toenaam in elke nieuwsheader, en niemand die even een bron verificeert.
Bovendien lijkt tegenwoordig elke opstand in het Midden-Oosten een martelaar te kennen die symbolisch sterft voor een betere toekomst. Look-and-feel. Spreekt ons Westerlingen aan. Zorgt voor draagvlak onder de bevolking. Net als de tendens dat elke revolutie ineens een kleurtje krijgt.

Conclusie: Teveel onwaarschijnlijkheden. Pure propaganda.
Dat moge allemaal wel zo zijn, het blijven ongeëvenaarde gebeurtenissen in Libië. De opstand in z'n geheel was tot voor kort ondenkbaar, dat spoort duizenden aan om niet langer stil te blijven. Als slachtoffer van onrecht kun je vervolgens maar op één plek terecht: bij westerse media. Het moge bovendien ook duidelijk zijn dat er nooit enig bewijs voor de overgrote meerderheid van alle misdaden in een dictatuur naar boven komt. Je moet puur afgaan op de verklaringen van het volk.

Maar in het geval het toch een stunt zou zijn ben ik blij dat het niet gebeurt is en is niemand behalve Kadaffi er slechter van geworden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_94830300
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:22 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Iemand die ik ken uit Servië is overigens om onduidelijke redenen ook voorstander van G, inclusief hele familie en aanhang.
zij hebben natuurlijk die kosovo conflict meegemaakt, navo heeft heel servie platgegooid
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:48:31 #264
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94830329
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:26 schreef Chooselife het volgende:

Te beginnen met de vraag: "Wat is het primaire belang voor Israël?"
Stabiliteit in de regio.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:49:17 #265
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94830404
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:43 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Niet nodig. Ik lees ook geen fictie.
Schijnbaar zit je hoofd zo vol met onzin dat feiten/de waarheid niet meer te bevatten is voor je.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:50:02 #266
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94830463
BBC

Another tweet from CNN's Ben Wedeman:"At western gate of Ajdabiya this afternoon was told every Libyan town will offer a wife to Nicolas Sarkozy in thanks. #Libya"
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_94830606
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:50 schreef yavanna het volgende:
BBC

Another tweet from CNN's Ben Wedeman:"At western gate of Ajdabiya this afternoon was told every Libyan town will offer a wife to Nicolas Sarkozy in thanks. #Libya"
Voor de Fransen zou het heel mooi zijn als de rebellen winnen. Hebben ze er meteen een special ally bij.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:52:33 #268
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94830637
Opmerkelijk.

Mr Koussa was on an early afternoon flight from the Tunisian resort of Djerba to the British capital, after a "private" visit to Tunisia, AP quoted TAP as saying.

euters also now carrying the report of Moussa Koussa's flight from Tunisia (see 1955), though they too cite TAP, so no confirmation yet.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_94830680
Reuters:
FLASH: Obama has signed secret order authorizing covert U.S. government support for rebel forces in Libya, officials tell Reuters

Niet zo secret dus?
pi_94830717
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:45 schreef waht het volgende:

[..]

Dat moge allemaal wel zo zijn, het blijven ongeëvenaarde gebeurtenissen in Libië. De opstand in z'n geheel was tot voor kort ondenkbaar, dat spoort duizenden aan om niet langer stil te blijven. Als slachtoffer van onrecht kun je vervolgens maar op één plek terecht: bij westerse media. Het moge bovendien ook duidelijk zijn dat er nooit enig bewijs voor de overgrote meerderheid van alle misdaden in een dictatuur naar boven komt. Je moet puur afgaan op de verklaringen van het volk.
Het mislukken zit 'm mijns inziens in het feit dat de opstand veel te kleinschalig en opportunistisch is. Ghadaffi kent nog enorm veel draagvlak onder de echte Libiërs. Vooral omdat ze het (economisch) niet slecht hadden onder hem. Vergeet niet dat Libië het meest welvarende Afrikaanse land was.
Ik vind het tot nu toe een kleine farce. Persoonlijk vind ik Khadaffi een politiek lijk met een zeer bedenkelijke achtergrond cq daden, dus hoop ook dat hij gauw krijgt wat hij verdient.
Ik vrees alleen dat dit nog tijden gaat duren en er uiteindelijk een machtsvacuüm onstaat, met daarin een grote rol voor een streng-Islamitische kern. Uiteindelijk veel meer lijden onder de bevolking, economische rampspoed, vluchtelingen, burgerconflicten. Geloof me: Daar wordt de wereld alleen maar slechter van.

quote:
Maar in het geval het toch een stunt zou zijn ben ik blij dat het niet gebeurt is en is niemand behalve Kadaffi er slechter van geworden.
Ik vrees juist nú voor het lot van deze dame.
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:56:44 #271
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94830943
Saif weg? Zie hem niet snel zijn vader verraden, mja je weet het nooit, wellicht heeft hij meer zin nog vele jaren een westerse lifestyle in vrijheid genieten dan ten onder gaan met zijn vader, gevangen zitten en/of vermoord worden.

Karl Stagno-Navarra
Seif al-Islam has also reportedly 'left' #Libya

Meer over Koussa. Er waren een aantal dgn terug al berichten dat hij was overgelopen. Er was toen ook een nieuwe woordvoerder te zien, een militair.

#UK declines to comment that #Kusa is already in #London

Mousa Kousa has had contact with Jeffrey Feltman #US assistant sec of State

#Kusa reportedly had 'contacts' with senior members of #Obama administration by phone

Mousa Kousa reportedly granted 'safe passage' with family as defection almost certain

Koussa is also believed to be negotiating passage for him and his family and a deal for other Libyan officials. http://t.co/UVhED53

READ: Who is Mousa Kousa? http://bit.ly/g8fisn
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_94830994
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:53 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het mislukken zit 'm mijns inziens in het feit dat de opstand veel te kleinschalig en opportunistisch is. Ghadaffi kent nog enorm veel draagvlak onder de echte Libiërs. Vooral omdat ze het (economisch) niet slecht hadden onder hem. Vergeet niet dat Libië het meest welvarende Afrikaanse land was.
Ik vind het tot nu toe een kleine farce. Persoonlijk vind ik Khadaffi een politiek lijk met een zeer bedenkelijke achtergrond cq daden, dus hoop ook dat hij gauw krijgt wat hij verdient.
Ik vrees alleen dat dit nog tijden gaat duren en er uiteindelijk een machtsvacuüm onstaat, met daarin een grote rol voor een streng-Islamitische kern. Uiteindelijk veel meer lijden onder de bevolking, economische rampspoed, vluchtelingen, burgerconflicten. Geloof me: Daar wordt de wereld alleen maar slechter van.
Daar kan ik niets tegenin brengen.

Maar ik begrijp ook de kant van Sarkozy, Obama en de rest van de NAVO. Een opening als deze biedt zelden aan en je moet dus wel gek zijn om daar niets mee te doen, bij wijze van spreken.
quote:
Ik vrees juist nú voor het lot van deze dame.
De enige bescherming die ze heeft is haar bekendheid.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:59:46 #273
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94831194
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:53 schreef Apache4U het volgende:
Reuters:
FLASH: Obama has signed secret order authorizing covert U.S. government support for rebel forces in Libya, officials tell Reuters

Niet zo secret dus?
Niet echt secret nee, het is 'all over the place'.

Andere berichten melden dat Gadaffi landen heeft gewaarschuwd om geen olie contracten aan te gaan met de anti's.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_94831222
NATO bombed #Gaddafi troops on road from #brega to #ajdabya
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:01:02 #275
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94831298
quote:
Outgunned Libyan rebels on the run as air strikes resume

AJDABIYA, Libya Libyan rebels were driven back some 200 kilometres by the superior firepower of Moamer Kadhafi's forces on Wednesday in a chaotic stampede which saw them yield most of the ground their recent advances had secured.

But the first air strike in two days against loyalist positions in the east brought them some cause for celebration.

A spokesman for the rebels played down allegations by a top NATO commander that there may be Al-Qaeda fighters in their ranks, but said his fighters had come up against a force of thousands of Chadian Republican Guards.

Colonel Ahmed Bani told reporters in the rebel stronghold Benghazi: "If there are any Libyans who were associated with Al-Qaeda around the world and are now in Libya, they are fighting on behalf of Libya. If," he emphasised.

Of the hasty retreat, he said: "We found that the best response was a tactical retreat until we can develop a better strategy for confronting this force." There were between 3,200 and 3,600 heavily armed troops, he said and claimed to have "three sources" for the presence of the foreign soldiers.

Kadhafi's forces overran the towns of Ras Lanuf, Uqayla and Brega, rebels reported, scattering the outgunned insurgents as world powers mulled arming the rag-tag fighters seeking to oust the Libyan strongman.

AFP reporters and rebel fighters said Kadhafi's troops swept through the oil town of Ras Lanuf, 300 kilometres (185 miles) east of Kadhafi's hometown Sirte, soon after dawn, blazing away with tanks and heavy artillery fire.

But later, an air strike about 10 kilometres (6.5 miles) west of Ajdabiya, where rebels are sheltering, sent a huge plume of smoke rising into the sky and brought cries of jubilation from the rebel fighters, who had been calling for renewed air support.

Panicked rebels called for air strikes as they fled in their hundreds eastwards through Uqayla, where they briefly regrouped, then on to Brega, where they also halted temporarily before charging to the main city of Ajdabiya, 120 kilometres away.

"We want two things: that the planes drop bombs on Kadhafi's tanks and heavy artillery; and that they (the West) give us weapons so we can fight," rebel fighter Yunes Abdelghaim told AFP.

The 27-year-old, who was holding a Russian AK-47 assault rifle and French flag, said it seemed as if the coalition had halted its air strikes for two days coinciding with a London conference on the Libyan crisis.

"We want the French to bomb the (Kadhafi) soldiers," said another fighter, Ali Atia al-Faturi, as the sound of shelling and gunfire grew louder.

By nightfall, the town of Brega, which also has an oil refinery, was in the hands of loyalists, rebels said, and the sound of artillery fire could be heard on the outskirts of Ajdabiya.

Angry mumblings against French President Nicolas Sarkozy, hitherto seen as the rebels' principal protector, were heard.

"Why aren't they bombing? We've heard things like Sarkozy is backing out of this situation," said Abdullah Shwahdi, a 25-year-old fighter.

Britain is expelling five Libyan diplomats including the country's military attache, for intimidating opposition groups in London, Foreign Secretary William Hague said, while the Netherlands has frozen more than three billion euros ($4 billion) of assets as part of EU sanctions against the Libyan regime.

"We informed the parliament that 3.1 billion euros of Libyan assets have been frozen since March 2," a spokesman for Dutch Finance Minister Niels Redeker told AFP.

NATO began to take command of Libyan air operations from a US-led coalition as warplanes and other assets from several allies came under the military organisation's control.

"Today NATO aircraft are flying under NATO command in the Libyan sky," NATO spokeswoman Oana Lungescu told AFP.

"This is a phased process, which will be completed as soon as all allies and partners have transferred authority for their assets," Lungescu said.

As the insurgents were being routed, British Prime Minister David Cameron said in London that the option of arming the rebellion had not been ruled out.

Asked in parliament what Britain's policy was on arming the rebels, given the existence of a United Nations arms embargo on Libya, Cameron replied: "We do not rule it out but we have not taken the decision to do so."

French Foreign Minister Alain Juppe had set the tone at the London conference when he said on Tuesday that France was prepared to hold discussions on delivering arms to the rebels.

Russian Foreign Minister Sergei Lavrov said however Moscow believed that foreign powers did not have the right to do so under the mandate approved by the UN Security Council.

Belgium, too, voiced its opposition to sending arms to Libya, warning that the move could alienate Arab nations.

And in Beijing, China's President Hu Jintao warned French President Nicolas Sarkozy that air strikes on Libya could violate the "original intention" of the UN resolution authorising them if civilians suffer.

US Secretary of State Hillary Clinton said that although UN sanctions prohibit the delivery of arms to Libya, the ban no longer applies.

"It is our interpretation that (UN Security Council resolution) 1973 amended or overrode the absolute prohibition on arms to anyone in Libya, so that there could be a legitimate transfer of arms if a country should choose to do that," she said.

A spokesman for the rebel Transitional National Council, Mustafa Ghuriani, told reporters "it would be naive to think we are not arming ourselves" to match the weaponry deployed by Kadhafi loyalists.

But he declined to confirm or deny that France and the United States were offering to supply arms, saying only that unspecified "friendly nations" were backing the rebels.

US President Barack Obama, who has laid out a moral imperative for protecting Libyan civilians caught in the battle, also said he did not rule out arming the rebels.

"I'm not ruling it out. But I'm also not ruling it in. We're still making an assessment partly about what Kadhafi's forces are going to be doing," Obama said.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')