Als jij ¤ 400 overhebt voor een 256 SSD wel ja, die zet je er zo in. Een alternatief is een kleinere SSD erin plaatsen en de dvd-drive vervangen door een Optibay-kloon met daar je originele HDD in.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:59 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan voor de 13" pro instap ga.
Daarnaast koop ik dan een losse 256GB SSD, die ik er dan inzet. Is dat te doen?
Dat is heel goed te doen. Maar als je, zoals je zelf aangeeft, al een externe HDD hebt, is 256GB waarschijnlijk niet nodig, en kun je jezelf een hoop geld besparen door er een iets kleinere in te stoppen. Een OCZ Vertex van 180GB heb je bijvoorbeeld al voor 237 euro (http://tweakers.net/price(...)-inch-ssd-180gb.html). Dat scheelt bijna 200 euro met de goedkoopste 256GB SSD.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:59 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan voor de 13" pro instap ga.
Daarnaast koop ik dan een losse 256GB SSD, die ik er dan inzet. Is dat te doen?
Het zou wel iets sneller kunnen zijn, maar zoals ik in het vorige topic heb gezegd, denk ik niet dat het verschil zo groot is dat het niet ruimschoots gecompenseerd wordt door de veel snellere processor in de MacBook Pro.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:06 schreef koffiekoekje het volgende:
Is het niet zo dat een "onboard" SSD (zoals bij de MBA) sneller is, dan een inbouw exemplaar?
Sata vs de techniek zoals bij de MBA.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Lapo:
[..]
Als jij ¤ 400 overhebt voor een 256 SSD wel ja, die zet je er zo in. Een alternatief is een kleinere SSD erin plaatsen en de dvd-drive vervangen door een Optibay-kloon met daar je originele HDD in.
Hmm, bedankt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:23 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat is heel goed te doen. Maar als je, zoals je zelf aangeeft, al een externe HDD hebt, is 256GB waarschijnlijk niet nodig, en kun je jezelf een hoop geld besparen door er een iets kleinere in te stoppen. Een OCZ Vertex van 180GB heb je bijvoorbeeld al voor 237 euro (http://tweakers.net/price(...)-inch-ssd-180gb.html). Dat scheelt bijna 200 euro met de goedkoopste 256GB SSD.
Het verwisselen zelf is echt verschrikkelijk simpel. Zeker als je een externe aansluiting voor een schijf hebt. Dan gebruik je gewoon Carbon Copy Cloner of SuperDuper om een bootable kloon van je huidige schijf te maken, zet je de nieuwe erin en ben je klaar
Waarom wil je per se een SSD erin zetten. Je komt van een Macbook, als je het instapmodel 13' inch pro koopt, dan heb je daar toch ook genoeg aan?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:12 schreef Saninl het volgende:
[..]
[..]
Hmm, bedankt.
Is het echt goed te doen voor een leek? Verder heb ik niets nodig?
Het wordt wel mijn vaste pc ook (aan een monitor) dus die SSD is wel handig lijkt me..
Ik ben ook een leek, en ik had in een paar uurtjes mijn schijf gekloond en in mijn MacBook gezet. Als je al een externe schijf hebt, kun je het kastje daarvoor gebruiken om je schijf aan je Mac te koppelen en te klonen. Dat kan op deze manier: http://lowendmac.com/ed/royal/08sr/clone-mac-os-x.htmlquote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:12 schreef Saninl het volgende:
Hmm, bedankt.
Is het echt goed te doen voor een leek? Verder heb ik niets nodig?
Een SSD in je MacBook zetten is wel een goede manier om bijna alle voordelen van een MacBook Air te compenseren. Dan blijven alleen het gewicht en de hogere resolutie over. Dus als je het geld ervoor hebt, waarom niet?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:15 schreef AskMe het volgende:
[..]
Waarom wil je per se een SSD erin zetten. Je komt van een Macbook, als je het instapmodel 13' inch pro koopt, dan heb je daar toch ook genoeg aan?ik (voorlopig) wel in ieder geval .
Omdat ik dan toch dicht naar de Air toe kom..quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:15 schreef AskMe het volgende:
[..]
Waarom wil je per se een SSD erin zetten. Je komt van een Macbook, als je het instapmodel 13' inch pro koopt, dan heb je daar toch ook genoeg aan?ik (voorlopig) wel in ieder geval .
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:10 schreef De_Hertog het volgende:
Hoe zit het eigenlijk tegenwoordig met het aantal schrijfoperaties dat een SSD aankan? Ik wil ook naar een nieuwe MacBook maar ik gebruik hem ook voor programmeerwerk, dan zit je dus heel vaak kleine bestandjes naar de schijf te schrijven. Is SSD dan verstandig of kan ik beter een 7200 rpm schijf nemen?
Die van iBood?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
Voor mij voorlopig even niks nieuws, ik heb net een NAS gekocht..
Yup, goeie specs. Goede ontwikkelcommunity zit er nog achter betreft uiterlijk en features. En hele tijd externe HD's kopen is ook niet wat..quote:
Nee. Kijkend naar wat je ermee wilt doen, is de duurdere 13" een beetje overkill. En het prijsverschil met de veel betere 15" is ook te klein. Het 'instapmodel' van de MacBook Pro's heeft naar mijn mening de beste prijs/kwaliteit-vergelijking van alle MacBooks.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:30 schreef Saninl het volgende:
Is het de update van het instapmodel naar de duurdere waard?
Qua Macbook pro?
Jammer dat je er niet meer schijven in kunt pleuren, ik moet zo bijna wel een drobo aanschaffen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Yup, goeie specs. Goede ontwikkelcommunity zit er nog achter betreft uiterlijk en features. En hele tijd externe HD's kopen is ook niet wat..
Wat jij zegt ermee te gaan doen, lijkt het me de upgrade niet waard. Dan kun je net zo goed het instapmodel nemen met de SSD van apple zelfquote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:30 schreef Saninl het volgende:
Is het de update van het instapmodel naar de duurdere waard?
Qua Macbook pro?
Als je beeld hebt, dan gebruikt hij de GPU. En dan hoef je dus niet het moederbord te vervangen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:35 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, dat leek mij ook, maar ik raakte in de war door dit commentaar:
http://www.ifixit.com/Ans(...)is+it+my+logic+board
Het is waarschijnlijk toch het scherm zelf, of de inverter.
Microsim is pas bij iPhone 4quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:40 schreef Koite het volgende:
Bonjour!
Ik heb een vraag hoor, ja ja!
Het zit namelijk zo, ik kan van iemand een iphone 3G overnemen. Zelf heb ik nu een blackberry met een vodafone abonnement. Kun je dan gewoon je simkaart overplaatsen? Of heb je een microsim nodig? Of is er echt een speciaal iphone abonnement en kan dat heul niet? Zoals je leest; ik weet van niets, en op google werd ik niet heul veel wijzer.
Merci
Ben alweer een stapje verder; met een zaklamp kan ik heel vaag de desktop zien, dus er is een backlight probleem. Grote kans dat het de inverter is, die heb ik er net uitgesloopt (daarvoor moest ook het logic board eruit, dus fingers crossedquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:17 schreef Junkie het volgende:
[..]
Als je beeld hebt, dan gebruikt hij de GPU. En dan hoef je dus niet het moederbord te vervangen.
En moet je dus inderdaad in de richting van het scherm zelf of inverter gaan zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |