Dat dus. Ik zou nooit een tweedehands helm kopen, als die helm een flinke tik heeft gehad is hij niet meer betrouwbaar. Was laatst dus gevallen en heb meteen een nieuwe gekocht.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:14 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Buiten dat het niet zo fris is weet je natuurlijk ook niet hoevaak die persoon er al mee gevallen is en hoe goed de helm dan nog beschermt..
De 500 kan dat niet toch?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:07 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ja. Je kunt routes downloaden en erin zetten en dan navigeren.
Probleem van al die clubs is dat het voor mij niet in de buurt zit. Ik woon zelf in Zuilen en bijvoorbeeld Ledig Erf is voor mij bijna 10 km fietsen, plus dat ik nog midden door de stad moet om er te komen. Zelfde geldt overigens ook voor Houten en Driebergen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Voor studenten is er wel wat, maar dat ben je misschien niet meer? Houten heeft wel een leuke toerclub, en anders zou je in Driebergen bij DTC kunnen kijken. En natuurlijk Ledig erf, maar da's alleen fietsen op zondag.
We kunnen tenslotte ook nog ons eigen Utregse Kluppie oprichten
ik ook, super chill dat dat nu weer kanquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:29 schreef joers1 het volgende:
Zondag 91 km. gefietst...heerlijk. Vanaf deze week ga ik ook doordeweeks
Ben zelf ook een beetje op zoek, en dat is voor mij een reden waarom de 500 niet voldoet. Alleen die prijzen...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:27 schreef Marurk het volgende:
[..]
Kan wel kloppen, goed punt. Volgens mij inderdaad alleen de edge 705/800.
Klopt, die apparaatjes zijn erg duur. 300 euro ben je al heel gemakkelijk kwijt dan.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Ben zelf ook een beetje op zoek, en dat is voor mij een reden waarom de 500 niet voldoet. Alleen die prijzen...
Dan ben je al wel lekker warm gereden voordat de rit losbarstquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Probleem van al die clubs is dat het voor mij niet in de buurt zit. Ik woon zelf in Zuilen en bijvoorbeeld Ledig Erf is voor mij bijna 10 km fietsen, plus dat ik nog midden door de stad moet om er te komen. Zelfde geldt overigens ook voor Houten en Driebergen.
Maar dit zat ik me vanmiddag ook opeens te bedenken, en toen ging ik op zoek naar een club in Maarssen. En laten die nou een vrij actieve wielerclub hebben die ook op iedere woensdag een 60 km rondje doen, en veel activiteiten in het weekend hebben.
Jazeker. Je kunt er vanalles mee. Je kunt een vooraf gedownloade/gebouwde track nafietsen. Je kunt Garmin een route laten plannen langs vooraf geplotte waypoints (alhoewel Garmin soms z'n eigenideeen heeft) en je kunt gewoon iets opzoeken op de kaart (bijv. station, kroeg, plaats) en je dan daarheen laten navigeren. Alleen zou ik dat laatste niet doen bij plekken die meer dan 10km verderop liggen, Garmin heeft dan soms z'n nukken.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:06 schreef Narcotical het volgende:
Kan je met die dingen van Garmin eigenlijk ook navigeren tijdens het fietsen?
Dat is natuurlijk wel zo. Maar de "opwarm-rit" ernaartoe is nou ook niet bepaald ideaal, midden door de binnenstad met al het slechte wegdek erbij. Aan de andere kant, vanuit daar zit je wel weer makkelijk in de Heuvelrug en kun je een paar hellinkjes meepikken.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dan ben je al wel lekker warm gereden voordat de rit losbarst![]()
Maar inderdaad, Maarssen is voor jou dichtbij. Ik heb zelf zitten denken aan Houten, maar vind Ledig ook wel heel leuk, en je kunt natuurlijk altijd met wat mensen van die groep doordeweeks afspreken als alleen de zondag niet genoeg is.
Ik begin het toch langzaam aan zonde te vinden dat ik vaak alleen fiets (weinig fanatieke fietsmaatjes), met anderen is toch wel zo gezellig.
ah..... meneer de beginner met z'n gemiddeldes is ook weer aanwezigquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:37 schreef Oksel het volgende:
Vanavond 51km gefietst, kwam thuis met gemiddelde van 34,8 op de teller. Inclusief uitrijden. Ging hard zegmaar.. groepje van 12 man.
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:37 schreef Oksel het volgende:
Vanavond 51km gefietst, kwam thuis met gemiddelde van 34,8 op de teller. Inclusief uitrijden. Ging hard zegmaar.. groepje van 12 man.
Ok, welkom. Ik heb een vraag: Waarom die naam?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:57 schreef Fapkoning het volgende:
Dag dames en heren,
Ik ben nieuw hier dus zal mij even voorstellen; Ik ben Fapkoning, momenteel 14 jaar oud en ik beoefen de sport roeien 5 maal in de week.Onlangs heeft mijn vader, die zelf ook van racefietsen houdt, een mooie Batavus Course (uit 1980) voor mij aangeschaft zodat ik behalve in de roeiboot ook regelmatig op de fiets te vinden ben! Vandaar dat ik hier ben komen kijken om wat op te steken over racefietsen en als jullie vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik die graag!
Groeten,
Fapkoning
Dankje. Omdat het kan!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:02 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ok, welkom. Ik heb een vraag: Waarom die naam?
Heb je die toerder ook met z'n gemiddeldes. Ik heb vandaag ook gefietst, in m'n eentje, gemiddeld 43,5 per uur. En later nog een keertje, ook alleen. Gemiddeld 41 per uurquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:37 schreef Oksel het volgende:
Dat kan ook met een telefoonquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:10 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dat is interessant... Gaat op het verlanglijstje denk ik
Heb wel al een hoop applicaties gezien waarmee je achteraf je route en bijbehorende statistieken kan bekijken, maar heb tot nu toe geen applicatie gezien waarmee je op de fiets kunt navigeren helaas.. Volgens mij heeft de ANWB wel een applicatie voor de iPhone waarmee je langs fietsroutes kan navigeren, maar ja.. Ik heb dan weer geen iPhone..quote:
Het zal wel een produktiefoutje zijn, kan gebeuren toch? Is de spaakspanning in orde?quote:Op woensdag 30 maart 2011 08:32 schreef FJD het volgende:
Zijn degene die Koga op m'n fiets gezet, heeft FM niets mee te maken
Als Koga je fiets gemaakt heeft zijn zij je FMquote:Op woensdag 30 maart 2011 08:32 schreef FJD het volgende:
Zijn degene die Koga op m'n fiets gezet, heeft FM niets mee te maken
Scherpquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:05 schreef Freddeh het volgende:
Als Koga je fiets gemaakt heeft zijn zij je FM
Ik schat de zonsondergang nog wel eens verkeerd in in deze periode, dus neem altijd wel kleine lampjes mee voor het geval dat. Liefst wel voor donker thuis hoor...quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:29 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat kan ook met een telefoon![]()
@Gripper: fiets jij ook wel eens 's avonds, (deels) in het donker? Dat ga ik de komende tijd wel regelmatig doen denk ik. Jij woont in N'gein toch?
Ik ook a.s. zaterdagquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:52 schreef CyclingGirl het volgende:
Kwam gisteren in de wedstrijd nog een Fokker tegen
Pedalen hebben aan de achterkant een inbus, die kun je via het gat in je crank aandraaien. Op de as zit een 6 kant moer, maat 17 volgens mij. Vaak is de inkeping te smal voor een normale steeksleutel, en moet je een speciale pedaalsleutel hebben. Let op de schroefdraden en richting waarin je moet draaien. En gebruik montagevet, anders komen ze straks nooit meer los.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zo; ook maar nieuwe pedalen gekocht, die van m'n oude fiets zouden toch een beetje een domper zijn
Heb ik speciaal gereedschap nodig om die te monteren?
Ziet er wel leuk uit, misschien dat ik die wel ga rijden. 85 km is een mooie afstand.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:27 schreef farscapevr8 het volgende:
as zaterdag weer voor het eerst dit jaar op de fiets lol,
ga naar die rabo bergtoer. neem een vriendin van me vriendin mee die ook wel eens fietstdus ik hoef gelukkig maar de 85 km doen hehehhe
iemand ervaringen met die toer of ie leuk is, veel volk etcetc
volgens mij gewoon elk ander wiel is goedquote:Op woensdag 30 maart 2011 12:21 schreef Blik het volgende:
Nog even een n00b-vraag:
Ik ben aan het kijken om evt. een nieuw setje wielen te kopen. Ik heb zelf Shimano Sora als groep (yeah, i know). Moet ik dan ook Shimano Sora naven op de wielen hebben, of voldoet iedere Shimano-naaf? En zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden qua montage op de fiets?
Je moet er rekening mee houden dat de achternaaf die erop komt compatible is met Shimano Sora in dat geval. Even een advies: Fulcrum Racing 7 <3quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:21 schreef Blik het volgende:
Nog even een n00b-vraag:
Ik ben aan het kijken om evt. een nieuw setje wielen te kopen. Ik heb zelf Shimano Sora als groep (yeah, i know). Moet ik dan ook Shimano Sora naven op de wielen hebben, of voldoet iedere Shimano-naaf? En zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden qua montage op de fiets?
Op de fiets navigeren in de zin van turn-by-turn navigatie-instructies (zoals je het bij auto's gebruikt: adres invoeren en dan een route laten berekenen over fietspaden) is inderdaad niet eenvoudig, omdat de software daarvoor beschikking moet hebben over kaarten. Maar stel je van deze functionaliteit in die dure Garminapparatuur ook niet veel voor - dat werkt erg buggy. Omwegen, toch over wegen sturen waar je niet mag fietsen, peperdure kaarten (die je moet bijkopen). Wat wel bestaat is een route uittekenen of downloaden en die narijden met turn-by-turn instructies. Dat is wat ik regelmatig gebruik met Run.GPS.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:42 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Heb wel al een hoop applicaties gezien waarmee je achteraf je route en bijbehorende statistieken kan bekijken, maar heb tot nu toe geen applicatie gezien waarmee je op de fiets kunt navigeren helaas.. Volgens mij heeft de ANWB wel een applicatie voor de iPhone waarmee je langs fietsroutes kan navigeren, maar ja.. Ik heb dan weer geen iPhone..
Oh, samen rijden? Ik vind de 85 in ieder geval te kort, maar jij bent de eerste die 130 roept.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:17 schreef eentwee het volgende:
@farscapevr8: ja dat is een populaire tocht, zeker met deze weersverwachting zal het wel lekker druk worden. Ik ga 'm zelf ook rijden denk ik, de 130 waarschijnlijk. Al vind ik dat iets te kort nog.
Dat zou inderdaad de voorkeur hebben, een route uittekenen en die narijden.. Gebeurt nog weleens dat ik de weg kwijt raak op een route die ik van te voren heb uitgestippeld.. Aan de andere kant ook wel weer leuk, gewoon maar ergens heen fietsen en zien waar je uitkomt.. Zo zie je nog eens wat van de wereld..:Pquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:17 schreef eentwee het volgende:
[..]
Op de fiets navigeren in de zin van turn-by-turn navigatie-instructies (zoals je het bij auto's gebruikt: adres invoeren en dan een route laten berekenen over fietspaden) is inderdaad niet eenvoudig, omdat de software daarvoor beschikking moet hebben over kaarten. Maar stel je van deze functionaliteit in die dure Garminapparatuur ook niet veel voor - dat werkt erg buggy. Omwegen, toch over wegen sturen waar je niet mag fietsen, peperdure kaarten (die je moet bijkopen). Wat wel bestaat is een route uittekenen of downloaden en die narijden met turn-by-turn instructies. Dat is wat ik regelmatig gebruik met Run.GPS.
Voor die kaarten kun je als alternatief Open Street Map gebruiken, dan hoef je die dure kaarten niet persé te kopenquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:26 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad de voorkeur hebben, een route uittekenen en die narijden.. Gebeurt nog weleens dat ik de weg kwijt raak op een route die ik van te voren heb uitgestippeld.. Aan de andere kant ook wel weer leuk, gewoon maar ergens heen fietsen en zien waar je uitkomt.. Zo zie je nog eens wat van de wereld..:P
Wel k*t dat je die kaarten bij moet kopen aangezien het apparaat (Garmin) zelf al flink prijzig is..
Was ook niet van plan om veel duurdere wielen te kopen, zat eigenlijk te twijfelen tussen Fulcrum Racing 7 en Fulcrum Racing 5. Of misschien wacht ik wel gewoon dit seizoen af om volgend jaar een compleet nieuwe fiets te kopen... dilemma dilemmaquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:17 schreef eentwee het volgende:
@Blik: inderdaad voldoet elke wielset die compatible is met Sora (8 speed toch?). Fulcrum racing 7 is wel een goede met een beperkt budget. En heel dure wielen op een fiets met Sora is ook zonde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |