Dat verandert niets aan de discussie dat er ook pubers zijn die op die leeftijd vrijwillig (met een leeftijdsgenoot) actief zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:34 schreef braddofiel het volgende:
Niemand las dus mijn post?
De vader heeft haar misbruikt, waarschijnlijk
Zulk soort geruchten ontstaan juist omdat mensen er niet aan willen dat een 11/12 jarige vrijwillig seks heeft, al dan niet met een leeftijdgenoot. Daarnaast zal het ook wel aan de ontwikkeling van het kind zelf liggen; jij hebt het over pubers, maar ik heb genoeg kinderen van 11 voor ogen die nog niet puberen en gewoon "kind" zijn. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n meisje al bezig is met seks, in ieder geval niet op een dusdanig niveau van het allemaal doen. Ik ken er genoeg die al afhaken bij kussentikkertje want "iehw, je gaat toch geen jongens kusjes geven".quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat verandert niets aan de discussie dat er ook pubers zijn die op die leeftijd vrijwillig (met een leeftijdsgenoot) actief zijn.
Verder weet ik dat er in zulke gevallen altijd zoveel verhalen de rondte doen... Eerst weet niemand dat ze zwanger was, maar zodra men het weet, weten ze ook gelijk dat ze misbruikt is door haar vader?
Zolang dat niet officieel bevestigd is, is het soms beter de geruchten niet gelijk tot 'waarheid' te bombarderen.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Is het gerucht "mogelijk misbruik" de wereld al in geholpen?²
Ik kan er ergens nog wel inkomen dat je dat als ouder niet wil zien... Maar dan heb je ook nog docenten, familieleden, kennissen... Ik kan er niet bij dat niemand iets is opgevallenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:57 schreef TLC het volgende:
De ouders hebben niet geweten dat ze zwanger was.... yeah right, je ziet toch potverdikkie wel dat je bloedeigen dochter ineens een veel dikkere buik krijgt
Dit had een woordspeling kunnen zijn. Moeders schijnen goed op de hoogte te zijn van de exacte menstruatie data en tijdstippen van dochters. Is een natuurlijk verschijnsel. En als je dochter plotseling geen geld meer vraagt voor vers maandverband moet er natuurlijk wel een lampje branden.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:57 schreef TLC het volgende:
De ouders hebben niet geweten dat ze zwanger was.... yeah right, je ziet toch potverdikkie wel dat je bloedeigen dochter ineens een veel dikkere buik krijgt
Het viel mij een paar jaar lang op dat als ik naar de kerstuitvoering op de lagere school van mijn zoon ging, dat er dan een groep 8 met kinderen stond, met pasen was diezelfde groep 8 ineens een groep pubers.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:52 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Zulk soort geruchten ontstaan juist omdat mensen er niet aan willen dat een 11/12 jarige vrijwillig seks heeft, al dan niet met een leeftijdgenoot. Daarnaast zal het ook wel aan de ontwikkeling van het kind zelf liggen; jij hebt het over pubers, maar ik heb genoeg kinderen van 11 voor ogen die nog niet puberen en gewoon "kind" zijn. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n meisje al bezig is met seks, in ieder geval niet op een dusdanig niveau van het allemaal doen. Ik ken er genoeg die al afhaken bij kussentikkertje want "iehw, je gaat toch geen jongens kusjes geven".
Neemt niet weg dat het uiteraard wel kan, maar dan heb ik ook meteen heel ander soort meisje voor ogen, inderdaad, zoals jij zegt, een puber. Maar in dat geval denk ik dat er mensen in de omgeving al eerder alert hadden moeten zijn op de mogelijkheid dat dat meisje al verder was dan de gemiddelde leeftijdsgenoot.
Dat inderdaadquote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:47 schreef Leandra het volgende:
Verder weet ik dat er in zulke gevallen altijd zoveel verhalen de rondte doen... Eerst weet niemand dat ze zwanger was, maar zodra men het weet, weten ze ook gelijk dat ze misbruikt is door haar vader?
Zolang dat niet officieel bevestigd is, is het soms beter de geruchten niet gelijk tot 'waarheid' te bombarderen.
tsja het kunnen er zoveel zijn...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:01 schreef dan13lv het volgende:
ze wil neit zeggen wie de vader is ofzo ..
DNA test dan maar.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:01 schreef dan13lv het volgende:
ze wil neit zeggen wie de vader is ofzo ..
Moet het kind al wel menstrueren, en nog regelmatig ook...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit had een woordspeling kunnen zijn. Moeders schijnen goed op de hoogte te zijn van de exacte menstruatie data en tijdstippen van dochters. Is een natuurlijk verschijnsel. En als je dochter plotseling geen geld meer vraagt voor vers maandverband moet er natuurlijk wel een lampje branden.
Girls van 12 verkrijgen hun chartale middelen meestal via de ouders...²
Ze is zwanger geraakt ook, al hoeft ze dan nog niet gemenstrueerd te hebben. Maarre... "iets steviger" en "zwanger" zijn toch wel 2 verschillende dingen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moet het kind al wel menstrueren, en nog regelmatig ook...
Uiteraard doen ze dat allemaal direct, en een beetje steviger worden zodra de hormoonhuishouding begint te werken is idd ook heel vreemd...
Ik was nog even bang dat ze heel blij aan het ziekenhuisbed zouden staan....quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:06 schreef Mula het volgende:
Wat een walgelijke verslaggeving op sbs6. Een reporter voor het ziekenhuis? Bij haar school?
Met een bloemetje.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik was nog even bang dat ze heel blij aan het ziekenhuisbed zouden staan....²
Sensatiezucht... Dat meisje zelf heeft er in ieder geval niks aan dat dit "nieuws" is.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:06 schreef Mula het volgende:
Wat een walgelijke verslaggeving op sbs6. Een reporter voor het ziekenhuis? Bij haar school?
Waarom is dit verhaal wellooit in de media terechtgekomen?
Ja, met een grote roze teddybeer.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik was nog even bang dat ze heel blij aan het ziekenhuisbed zouden staan....²
Niet iedere zwangerschap is even zichtbaar...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:06 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ze is zwanger geraakt ook, al hoeft ze dan nog niet gemenstrueerd te hebben. Maarre... "iets steviger" en "zwanger" zijn toch wel 2 verschillende dingen.
Mwah.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:10 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Sensatiezucht... Dat meisje zelf heeft er in ieder geval niks aan dat dit "nieuws" is.
Ja, en dan met de defaultzin:"Moeder en dochter maken het goed..."quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |