En dan?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ook onzin. Bekijk de website van CVZ maar eens.
knipquote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:33 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Wat ben jij dom zeg, ze zijn ONVERZEKERD, welke premie moet er dan geind worden??
Trouwens gaat het meestal om illegale vreemdelingen die KUNNEN geen zorgverzekering afsluiten.... Dus je verhaal gaat niet op, zeiken om te zeiken dit...
Ja wel hoor. Je moet ook je aan de snelheid houden, hoef je dat nog niet te doen. En in een wereld vol bureaucratische rompslomp duurt het lang voordat ze hebben opgemerkt dat je niet verzekerd bent.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:22 schreef FortunaHome het volgende:
[..]
Wie is hier nou de dommerik. Je moet VERPLICHT verzekerd zijn.
onverzekerd bestaat dus niet.
Zucht... ik heb het over DE zorgverzekering, welke dat is mag je zelf invullen. Ik snap heus wel dat er concurrentie is.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoezo naar de zorgverzekeraar? Hebben we die maar eentje dan? Hoe bepaal je bij onverzekerde mensen welke zorgverzekeraar de hunne is?
[..]
Waarom zou de baas mijn zorgpremie betalen? Mijn baas heeft er niks mee te maken bij wie ik me waartegen verzeker. Ik kies zelf uit bij welke maatschappij ik me wil verzekeren en welk pakket ik daar kies.
En voordat mag ben je ook wel een tijdje zoet. Verder ben ik benieuwd hoeveel deze mensen al in de schuldsanering zitten.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:27 schreef FortunaHome het volgende:
[..]
Zucht... ik heb het over DE zorgverzekering, welke dat is mag je zelf invullen. Ik snap heus wel dat er concurrentie is.
En als er loonbeslag ligt gaat de het te betalen bedrag van je baas via een deurwaarder naar DE zorgverzekeraar. Snap je het nu?
Kijk naar alle nuances die al zijn geplaatstquote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:29 schreef FortunaHome het volgende:
Verder spreekt dit natuurlijk voor zich:
De groepen grootste wanbetalers (tabel 2)
1) Nederlandse antillen en aruba (12,8)
2) Suriname (7,8)
3) Marokko (5,7)
4) Turkije (4,8)
Dan zie je dat de lopende premies via het CVZ worden geïncasseerd. De achterstand die is opgebouwd wordt binnen de regel ook wel iets sneller dan binnen 12 maanden bij een deurwaarder uit handen gegeven.quote:
Ongelofelijk wat een struisvogel ben jijquote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:30 schreef Codiac het volgende:
[..]
Kijk naar alle nuances die al zijn geplaatst
Ik zeg niet dat het niet klopt. Ik zeg alleen dat cijfers zwart-wit zijn. Er is een hele discussie gevoerd om de cijfers heen en in hoeverre procentuele getallen en reële getallen elkaar ontkrachten/versterken.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:25 schreef FortunaHome het volgende:
[..]
Ongelofelijk wat een struisvogel ben jij
Als je op straat iemand vraagt naar de top 3 van wanbetalers dan weet ik zeker dat 90% van de ondervraagden een van deze 4 landen noemt.
Oke kon dat niet zo snel vinden. Sprak ook in algemeenheid over laat betalen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan zie je dat de lopende premies via het CVZ worden geïncasseerd. De achterstand die is opgebouwd wordt binnen de regel ook wel iets sneller dan binnen 12 maanden bij een deurwaarder uit handen gegeven.
Nee vast niet. Ben maar blij dat jij het wel begrijpt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:31 schreef Codiac het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet klopt. Ik zeg alleen dat cijfers zwart-wit zijn. Er is een hele discussie gevoerd om de cijfers heen en in hoeverre procentuele getallen en reële getallen elkaar ontkrachten/versterken.
Maarja dat zal je wel niet begrijpen.
Struisvogel?? Iemand die dieper in het onderzoek duikt is een struisvogel?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:25 schreef FortunaHome het volgende:
[..]
Ongelofelijk wat een struisvogel ben jij
En wat heeft dat verder met deze kwestie te maken? Zou dat de resultaten van het onderzoek op ook maar enige wijze bevestigen of ontkrachten?quote:Als je op straat iemand vraagt naar de top 3 van wanbetalers dan weet ik zeker dat 90% van de ondervraagden een van deze 4 landen noemt.
Ik wel ja, maar jij duidelijk niet. Mensen die onverzekerd zijn hebben geen zorgverzekeraar gekozen, dus wie precies zou er dan beslag moeten leggen op het loon?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:27 schreef FortunaHome het volgende:
Zucht... ik heb het over DE zorgverzekering, welke dat is mag je zelf invullen. Ik snap heus wel dat er concurrentie is.
En als er loonbeslag ligt gaat de het te betalen bedrag van je baas via een deurwaarder naar DE zorgverzekeraar. Snap je het nu?
Blijkbaarquote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Struisvogel?? Iemand die dieper in het onderzoek duikt is een struisvogel?
Asielzoekers zijn in Nederland gewoon verzekerd via de COA met een collectieve ziektekostenverzekering dus die vlieger gaat niet op.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:52 schreef Codiac het volgende:
En omdat de allochtonen-bashers blijkbaar niet durven te reageren op de cijfers hier maar nog een keer de cijfers op pagina 3:
Even het hele onderzoek erbij gepakt: http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)1265D/0/pb11n023.pdf
Aantal wanbetalers:
- Autochtoon 137.370
- Allochtoon 106.840
Het aantal onverzekerde allochtonen is wel fors hoger. Maar daar heb ik het vermoede dat ze de asielzoekers en mensen zonder verblijfsvergunning erbij hebben gerekend die dus geen verzekering kunnen afsluiten
Gaat over ziektekosten. En het zijn duidelijke cijfers van het CBS. Dus gaat wel op.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:21 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Asielzoekers zijn in Nederland gewoon verzekerd via de COA met een collectieve ziektekostenverzekering dus die vlieger gaat niet op.
Fijn dat anderen je even hebben gequote zodat ik kon zien wat je zei.quote:
In alle eerdere posts gaat het over het niet betalen van de ziektekostenpremie maar nu gaat het over de ziektekosten? Ook goed, niet-westerse allochtonen zijn ook daar oververtegenwoordigd in de zorgbehoefte.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:09 schreef Codiac het volgende:
[..]
Gaat over ziektekosten. En het zijn duidelijke cijfers van het CBS. Dus gaat wel op.
Dat dus.quote:Op woensdag 30 maart 2011 08:45 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
In alle eerdere posts gaat het over het niet betalen van de ziektekostenpremie maar nu gaat het over de ziektekosten? Ook goed, niet-westerse allochtonen zijn ook daar oververtegenwoordigd in de zorgbehoefte.
Ik ook, die was tenminste te betalen. Niet dat we het nu niet kunnen betalen hier, maar die kosten zijn niet echt schappelijk meer. En sinds de no-claim weg is is het al helemaal bagger.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik verlang terug naar het veilige ziekenfonds.²
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |