abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 maart 2011 @ 19:42:16 #126
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_94822460
Fantastisch.. *geeft schouderklopje* Goed gedaan! Bravo!

Zo, kunnen we nu weer verder?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  woensdag 30 maart 2011 @ 19:42:26 #127
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_94822470
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:06 schreef kitao het volgende:

[..]

Areva is gearriveerd, nu is het lek boven mensen. w/
dat is dezelfde faalbedrijf dat nu in finland aan het bouwen is aan een zgn 3e generatie kerncentrale financiele ramp.
Ik vind het idg een goed begin dat er nu anderen bij betrokken worden. :)

Ik verkeer niet in de positie om te beoordelen wie wel en wie niet iets goeds kan bijdragen. Dat kunnen ze daar beter beoordelen hoop ik.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_94822620
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:40 schreef THEFXR het volgende:
Sommige hier verdienen de zweep, mij en anderen wegzetten als paniekzaaiers,zwartkijkers en negatievelingen! wij hebben gewoon gelijk gekregen, het was allemaal veel erger dan men zei!!
Er gaan nog steeds geen miljoenen doden door vallen. Nog geen duizenden, lange termijn. De wereldwijde effecten vallen in het niet bij reguliere achtergrondstraling.
  woensdag 30 maart 2011 @ 19:57:47 #129
262650 kitao
prikplaatje
pi_94823448
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:42 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik vind het idg een goed begin dat er nu anderen bij betrokken worden. :)

Ik verkeer niet in de positie om te beoordelen wie wel en wie niet iets goeds kan bijdragen. Dat kunnen ze daar beter beoordelen hoop ik.
beter laat dan nooit, dat wel.
en natuurlijk, het zullen heus geen domme jongens zijn, maar zelf bakken ze er als geheel (areva dus) ook geen pepernoot van.
megalomaniac
  woensdag 30 maart 2011 @ 20:22:52 #130
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94824991
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:02 schreef Trance_X het volgende:
Hoe moet ik me dat voorstellen? Dat ze een of ander met lood bewerkt zeil over die reactoren gaan gooien?
Het hoeft niet eens met lood bedekt te worden, lijkt me... Straling van radioactieve deeltjes reikt niet ver. Het belangrijkste is om de deeltjes in en rond de centrale te houden en niet te laten verspreiden. Elke vorm van afscherming helpt daarbij.

Het vervelende alleen is, je kan geen overkapping maken voordat de reactoren goed gekoeld worden. Nu wordt er water bij gegooid, wat verdampt en als stoom moet ontsnappen. Ook komt waterstof vrij, wat brandbaar is. Als zich dat onder een dak of een zeil ophoopt, krijg je een fik of een explosie...

Dus, al die sarcofaag/zeil/bedekkings-ideeën, het is inventief, maar niet dé oplossing (denk ik, als leek uiteraard)... Meer een aardbeitje op de koeling-taart.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 30 maart 2011 @ 20:33:51 #131
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_94825665
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:44 schreef anboni het volgende:

[..]

Er gaan nog steeds geen miljoenen doden door vallen. Nog geen duizenden, lange termijn. De wereldwijde effecten vallen in het niet bij reguliere achtergrondstraling.
keep on dreaming niwit!
  woensdag 30 maart 2011 @ 20:39:58 #132
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_94826034
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

keep on dreaming niwit!
ach dat is altijd prettiger dan nachtmerries..... :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 30 maart 2011 @ 20:51:09 #133
334240 Denettemeneer
Ik ben een nette modelburger.
pi_94826712
Ik lees op wat niet mainstream nieuws sites dat Reactor nummer 2 bij Fukushima Daiichi inmiddels volledig is gesmolten en tijdens het smelten door de containments en de grond is gezakt. Das het worst case scenario, inmiddels dus realiteit??

Kan iemand dit bevestigen?

Richard Lahey, who was head of safety research for boiling-water reactors at General Electric when the company installed the units at Fukushima, told the Guardian on Tuesday workers at the site appeared to have lost the race to save the reactor.

The indications we have, from the reactor to radiation readings and the materials they are seeing, suggest that the core has melted through the bottom of the pressure vessel in unit two, and at least some of it is down on the floor of the drywell, Lahey said. I hope I am wrong, but that is certainly what the evidence is pointing towards.

En waar is trouwens die plutonium heen gelekt??

Vind de updates maar een beetje sumier...
pi_94827200
Weet niet of deze links al gemeld zijn:
De Union of Concerned Scientists geeft regelmatige briefings over de situatie in Fukushima:
Meest recente briefing, maandag 28 maart

Ook de Federation of American Scientists besteedt aandacht aan Fukushima:
http://www.fas.org/policy/japan.html

UCS wordt door bepaalde (onservatieve) groepen bekritiseerd als 'left-wing activist group'.
FAS is voor zover ik weet niet controversieel. Heeft de steun van ruim 70 Nobelprijs laureaten.
  woensdag 30 maart 2011 @ 20:59:14 #135
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94827249
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:51 schreef Denettemeneer het volgende:
Ik lees op wat niet mainstream nieuws sites dat Reactor nummer 2 bij Fukushima Daiichi inmiddels volledig is gesmolten en tijdens het smelten door de containments en de grond is gezakt. Das het worst case scenario, inmiddels dus realiteit??

Volledig gesmolten in ieder geval niet, dan was de straling nog vele, vele malen groter geweest. Maar een gedeeltelijke smelting is nu wel zo goed als zeker. Waarschijnlijk is dit vroeg na de ramp al gebeurd, en nu met het vele bluswater naar buiten gekomen en met de meting opgemerkt.

Reactor 2 is waarschijnlijk de boosdoener, daar is een lek in de suppression chamber (waar stoom/water uit de reactor terecht komt) en daar is ook zeewater in de beschermende betonbehuizing om de reactor heen gepompt.

Het niveau van plutoniumbesmetting is (voor zover bekend) nu nog laag (vergelijkbaar met het sowieso aanwezige plutonium). Maar aan de samenstelling ervan is wel zeker dat het uit de kern is gekomen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94828348
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

keep on dreaming niwit!
Blijf jij maar lekker paniekzaaien, dan hou ik het wel bij een wat realistischer kijk op de zaken.
pi_94829087
Nuclear whistleblowers: Stop lying about Fukushima
Reposted from: http://www.examiner.com/h(...)miner_alerts_article
March 27, 2011 @ 11:41 am
"We are seeing something that has never happened... a multiple reactor catastrophe including one using plutonium fuel as well as spent fuel pool accidents, all happening within 200 kilometers of a metropolis of 30 million people. Because the area is far more densely populated than around Chernobyl, the human toll could eventually be far worse in Japan."

Hier heb je wat paniek, wat voor mij realiteit is.
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:50:03 #138
262650 kitao
prikplaatje
pi_94830465
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:51 schreef Denettemeneer het volgende:

Richard Lahey, who was head of safety research for boiling-water reactors at General Electric when the company installed the units at Fukushima, told the Guardian on Tuesday workers at the site appeared to have lost the race to save the reactor.

The indications we have, from the reactor to radiation readings and the materials they are seeing, suggest that the core has melted through the bottom of the pressure vessel in unit two, and at least some of it is down on the floor of the drywell, Lahey said. I hope I am wrong, but that is certainly what the evidence is pointing towards.

En waar is trouwens die plutonium heen gelekt??

Vind de updates maar een beetje sumier...
dan zal een netje ook niet veel helpen...

overigens heb ik dat nieuwsbericht van die Lahey al een halve dag eerder gepost, weet je nog, die ene waar het verzinsels werd genoemd ?
megalomaniac
pi_94830629
Vergelijkingen met Chernobyl gaan m.i. mank, aangezien er hier geen sprake is van een reactor core die door een explosie gelanceerd is. De gevolgen in de directe omgeving zullen ernstig zijn, maar beperkt tot een relatief klein gebied.
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:54:47 #140
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_94830801
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:16 schreef anboni het volgende:

[..]

Blijf jij maar lekker paniekzaaien, dan hou ik het wel bij een wat realistischer kijk op de zaken.
realistisch my ass, naïeveling. er is hier bijna niemand die weet wat deze ramp betekent op lange termijn.
pi_94830852
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]

realistisch my ass, naïeveling. er is hier bijna niemand die weet wat deze ramp betekent op lange termijn.
Zou je dan wel een prognose kunnen geven op basis van de beschikbare informatie?
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:59:58 #142
147172 THEFXR
Alpha Bear
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:01:24 #143
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_94831326
quote:
2s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:55 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Zou je dan wel een prognose kunnen geven op basis van de beschikbare informatie?
1 miljoen doden op lange termijn!
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:06:59 #144
262650 kitao
prikplaatje
pi_94831730
quote:
2s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:55 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

het is wel niet aan mij gevraagd, maar ik schat het volgende in :

toerisme naar japan, zeker aan die zuidkust, krijgt een enorme schadepost evenals de visserij en landbouw.
tepco (4e grootste energiebedrijf ter wereld) gaat over de kop of wordt overgenomen door de staat, investeerders haken massaal af.
totale schade door deze kernramp zal oplopen tot circa 250 miljard dollar de komende 30 jaar.
bevolking, hoewel het moeilijk inschatten is met die makke japanse schapen, zal zich keren tegen de regering die daarop zal gaan vallen.
tepco wordt tot eind der tijden overspoeld met schadeclaims wegens aangetoond wanbeleid en negeren van dringende waarschuwingen, slechts beschermd door een max. aansprakelijkheidsbedrag.
(in nederland ligt die op 350 of 700 miljoen meen ik)
nakomelingen met ernstige afwijkingen zullen geboren worden maar dat wijt men dan aan andere oorzaken.
japan zal door het buitenland gedwongen worden hun overige centrales te voorzien van extra veiligheidsmaatregelen om herhaling te voorkomen hetgeen weer een enorme aderlating betekent voor de exploitanten, die nu dus ook nog eens zonder investeerders zitten.

tja, wie nog meer weet mag het zeggen.
megalomaniac
pi_94831964
eh prognose ja, meer menselijk leed over grote delen van de wereld, grote opruiming, vraag maar aan alex.
pi_94833100
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

1 miljoen doden op lange termijn!
Wat een onzin! Deze ramp gaat nog geen 1000 levens kosten.
pi_94833318
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:26 schreef frenkck het volgende:

[..]

verwed alles erom dan, incl je eigen leven. jochie!
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:35:32 #148
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_94833642
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:26 schreef frenkck het volgende:

[..]

op korte termijn,ja. Ik had het over lange termijn 30 a 40 jaren! wat nu dus gebeurt is, een MOX meltdown is erger dan Tjernobyl en dan hebben we het maar nog over 1 reactor,laat staan 3 en nog een andere plant die problemen heeft.
Het is iig duidelijk dat je er niks over weet en maar wat rond trollt, als je deze ramp aandachtig had gevolgd en ook alle links/flimpjes had bekeken, zou je niet met 1000 aan komen zetten.

http://www.infowars.com/f(...)-containment-vessel/

[ Bericht 9% gewijzigd door THEFXR op 30-03-2011 22:48:39 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 maart 2011 @ 22:36:59 #149
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94833724
van de twitter:

quote:
diederiksamsom Diederik Samsom
Uit de schriftelijke info van IAEA: Op >25 km van centrale méér besmetting dan de verboden zone rond Tsjernobyl. Hopelijk wel veel lokaler.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_94834008
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

op korte termijn,ja. Ik had het over lange termijn 30 a 40 jaren! wat nu dus gebeurt is, een MOX meltdown is erger dan Tjernobyl en dan hebben we het maar nog over 1 reactor,laat staan 3 en nog een andere plant die problemen heeft.
Het is iig duidelijk dat je er niks over weet en maar wat rond trollt, als je deze ramp aandachtig had gevolgd en ook alle links/flimpjes had bekeken, zou je niet met 1000 aan komen zetten.
bla bla, wat is jouw achtergrond wat betreft kernenergie? Ik heb het vak kernenergie en stralingsleer in ieder geval wel in mijn studie gehad (Natuurkunde).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')