Ik vind het idg een goed begin dat er nu anderen bij betrokken worden.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:06 schreef kitao het volgende:
[..]
Areva is gearriveerd, nu is het lek boven mensen.![]()
dat is dezelfde faalbedrijf dat nu in finland aan het bouwen is aan een zgn 3e generatie kerncentrale financiele ramp.
Er gaan nog steeds geen miljoenen doden door vallen. Nog geen duizenden, lange termijn. De wereldwijde effecten vallen in het niet bij reguliere achtergrondstraling.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:40 schreef THEFXR het volgende:
Sommige hier verdienen de zweep, mij en anderen wegzetten als paniekzaaiers,zwartkijkers en negatievelingen! wij hebben gewoon gelijk gekregen, het was allemaal veel erger dan men zei!!
beter laat dan nooit, dat wel.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind het idg een goed begin dat er nu anderen bij betrokken worden.![]()
Ik verkeer niet in de positie om te beoordelen wie wel en wie niet iets goeds kan bijdragen. Dat kunnen ze daar beter beoordelen hoop ik.
Het hoeft niet eens met lood bedekt te worden, lijkt me... Straling van radioactieve deeltjes reikt niet ver. Het belangrijkste is om de deeltjes in en rond de centrale te houden en niet te laten verspreiden. Elke vorm van afscherming helpt daarbij.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:02 schreef Trance_X het volgende:
Hoe moet ik me dat voorstellen? Dat ze een of ander met lood bewerkt zeil over die reactoren gaan gooien?
keep on dreaming niwit!quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:44 schreef anboni het volgende:
[..]
Er gaan nog steeds geen miljoenen doden door vallen. Nog geen duizenden, lange termijn. De wereldwijde effecten vallen in het niet bij reguliere achtergrondstraling.
Volledig gesmolten in ieder geval niet, dan was de straling nog vele, vele malen groter geweest. Maar een gedeeltelijke smelting is nu wel zo goed als zeker. Waarschijnlijk is dit vroeg na de ramp al gebeurd, en nu met het vele bluswater naar buiten gekomen en met de meting opgemerkt.quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:51 schreef Denettemeneer het volgende:
Ik lees op wat niet mainstream nieuws sites dat Reactor nummer 2 bij Fukushima Daiichi inmiddels volledig is gesmolten en tijdens het smelten door de containments en de grond is gezakt. Das het worst case scenario, inmiddels dus realiteit??
Kan iemand dit bevestigen?
Blijf jij maar lekker paniekzaaien, dan hou ik het wel bij een wat realistischer kijk op de zaken.quote:
dan zal een netje ook niet veel helpen...quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:51 schreef Denettemeneer het volgende:
Ik lees op wat niet mainstream nieuws sites dat Reactor nummer 2 bij Fukushima Daiichi inmiddels volledig is gesmolten en tijdens het smelten door de containments en de grond is gezakt. Das het worst case scenario, inmiddels dus realiteit??
Kan iemand dit bevestigen?
Richard Lahey, who was head of safety research for boiling-water reactors at General Electric when the company installed the units at Fukushima, told the Guardian on Tuesday workers at the site appeared to have lost the race to save the reactor.
The indications we have, from the reactor to radiation readings and the materials they are seeing, suggest that the core has melted through the bottom of the pressure vessel in unit two, and at least some of it is down on the floor of the drywell, Lahey said. I hope I am wrong, but that is certainly what the evidence is pointing towards.
En waar is trouwens die plutonium heen gelekt??
Vind de updates maar een beetje sumier...
realistisch my ass, naïeveling. er is hier bijna niemand die weet wat deze ramp betekent op lange termijn.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:16 schreef anboni het volgende:
[..]
Blijf jij maar lekker paniekzaaien, dan hou ik het wel bij een wat realistischer kijk op de zaken.
Zou je dan wel een prognose kunnen geven op basis van de beschikbare informatie?quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
realistisch my ass, naïeveling. er is hier bijna niemand die weet wat deze ramp betekent op lange termijn.
1 miljoen doden op lange termijn!quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zou je dan wel een prognose kunnen geven op basis van de beschikbare informatie?
het is wel niet aan mij gevraagd, maar ik schat het volgende in :quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zou je dan wel een prognose kunnen geven op basis van de beschikbare informatie?
verwed alles erom dan, incl je eigen leven. jochie!quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:26 schreef frenkck het volgende:
[..]
Wat een onzin! Deze ramp gaat nog geen 1000 levens kosten.
op korte termijn,ja. Ik had het over lange termijn 30 a 40 jaren! wat nu dus gebeurt is, een MOX meltdown is erger dan Tjernobyl en dan hebben we het maar nog over 1 reactor,laat staan 3 en nog een andere plant die problemen heeft.quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:26 schreef frenkck het volgende:
[..]
Wat een onzin! Deze ramp gaat nog geen 1000 levens kosten.
quote:diederiksamsom Diederik Samsom
Uit de schriftelijke info van IAEA: Op >25 km van centrale méér besmetting dan de verboden zone rond Tsjernobyl. Hopelijk wel veel lokaler.
bla bla, wat is jouw achtergrond wat betreft kernenergie? Ik heb het vak kernenergie en stralingsleer in ieder geval wel in mijn studie gehad (Natuurkunde).quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
op korte termijn,ja. Ik had het over lange termijn 30 a 40 jaren! wat nu dus gebeurt is, een MOX meltdown is erger dan Tjernobyl en dan hebben we het maar nog over 1 reactor,laat staan 3 en nog een andere plant die problemen heeft.
Het is iig duidelijk dat je er niks over weet en maar wat rond trollt, als je deze ramp aandachtig had gevolgd en ook alle links/flimpjes had bekeken, zou je niet met 1000 aan komen zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |