Dan heb je er niets van begrepen. Deze auto's moeten met gemak 1 op 20 kunnen rijden. En dat is gewoon benzine.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:14 schreef MdMa98 het volgende:
Geen enkele auto haalt zijn specificatie...
1 op 16,5 is prima voor zo`n karretje toch? Mits diesel..
De specificatie van mijn mazda is 1/13 en haal ook maar max 1/10/11
Een auto gaat pas zuinig rijden als hij echt goed warm is, op lange stukken snelweg.
Auto heeft wel onderhoud gehad?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:15 schreef Keiichi het volgende:
Oh, hij is uit 2007 trouwens. Dus hij is al (wel door een ander...) ingereden.
Of gaat het boven een bepaalde leeftijd weer fors achteruit?
Jazeker, mits je rijdt als een bejaarde.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:16 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan heb je er niets van begrepen. Deze auto's moeten met gemak 1 op 20 kunnen rijden. En dat is gewoon benzine.
Nou aangezien je al denkt dat er een diesel in een Aygo ligt heb ik niet het idee dat je het begrijptquote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:19 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Jazeker, mits je rijdt als een bejaarde.
Wat vertelde de garage toen je daar met je vraag aankwam?
Ik begrijp het wel degelijk, laten we dat eerst even rechtzetten ok?
Er zijn wellicht diesel uitvoeringen. Maar die zijn zeer schaars.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nou aangezien je al denkt dat er een diesel in een Aygo ligt heb ik niet het idee dat je het begrijpt
En zijn dat vooral korte ritjes? Want dan zou het nog wel kunnen (al vind ik het dan nog wel aan de lage kant).quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:25 schreef Keiichi het volgende:
Het is ongeveer 30% snelweg, 40% buiten de bebouwde kom en 30% stadsverkeer dat er meegereden word.
Auto heeft onderhoud altijd op tijd gehad.
Vraag heb ik nog niet aan de garage voorgelegd.
Staat er: Er zit een diesel in een aygo? nee, er staat, mits diesel.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nou aangezien je al denkt dat er een diesel in een Aygo ligt heb ik niet het idee dat je het begrijpt
Nogmaals: Ik heb de vraag nog niet voorgelegd aan de garagequote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:27 schreef MdMa98 het volgende:
Nogmaals: Wat vertelde de garage, toen je met de vraag aan kwam zetten?
Kijk eindelijk iemand met gezond verstand.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:13 schreef DaDude1987 het volgende:
Mijn gevoel: Eerst inrijden dan maar eens kijken wat hij verbruikt.
Mijn gevoel zegt dat een auto van 2007 al ruimschoots ingereden is.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:32 schreef rubje het volgende:
[..]
Kijk eindelijk iemand met gezond verstand.Lees je dit ts?
Daar las ik overheenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:31 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Nogmaals: Ik heb de vraag nog niet voorgelegd aan de garage
Tot nu toe is het me gelukt om met al de auto's die ik heb gehad zuiniger maar ook veel onzuiniger te rijden dan de fabrieksopgave.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:01 schreef Revolution-NL het volgende:
Gemiddelde praktijk verbruik voor een Aygo is 5.4l/100km of te wel 1:18
http://www.spritmonitor.d(...)eltype=2&powerunit=2
Weet je wel wat mits betekent?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:27 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Staat er: Er zit een diesel in een aygo? nee, er staat, mits diesel.
Wereld van verschil dunkt me.
Terechte opmerking. Het was geen grammaticale fout ofzo, maar gewoon verkeerd woordgebruik.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:14 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
gutteguttegut mierenneukertje, blijf toch ontopic ofzo.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/555/quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:14 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
gutteguttegut mierenneukertje, blijf toch ontopic ofzo.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:57 schreef Palomar het volgende:
[..]
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/555/![]()
En ontopic, ik vind dat verbruik nog niet eens zo hoog. Praktijkverbruik wijkt altijd wel wat af van de fabrieksopgave. Bovendien ligt het er ook aan hoe je meet. Want als je de tank leeg beschouwt als het oranje lampje gaat branden zit er nog een paar liter in die je misschien niet meetelt. En naar de boordcomputer kijken (als ie dat heeft) is ook niet altijd betrouwbaar. Benzinemeter overigens ook niet.
Maar mocht je echt twijfelen dan zou ik even langs de garage gaan om hem te laten uitlezen. Misschien is de thermostaat wel kapot, waardoor die niet goed op temperatuur komt. Of iets anders.
Heb je overigens ook lichtmetalen velgen? Want dat kan ook weer meespelen (vaak breder, meer weerstand). Net als spoilertjes, of iets wat de stroomlijn blokkeert. Verder is de auto ook nog eens 4 jaar oud. Kan me best voorstellen dat zo'n compact motortje sneller slijt (vooral omdat er vaak veel van wordt gevraagd om met het verkeer mee te kunnen komen) en dat ie nu gewoon al meer verbruikt daardoor. Kan zoveel zijn eigenlijk, waar je misschien helemaal niet achterkomt
En wat is je eigen gewicht? Als jij 150 kilo weegt en de fabrieksopgave gaat uit van iemand van 50 kilo dan scheelt dat ook al veel. Of als je de auto vol hebt geladen met bagage. Zo zijn er nog tig oorzaken te bedenken......
Wat is je bandenspanning? Zet die eens een paar tiende boven de fabrieksopgave.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:26 schreef Keiichi het volgende:
Geen airco en ook geen rare spoilers.
ik heb nu ook een keer bij de shell getanked ipv de Tango. misschien dat dat iets uitmaakt.
Mijn meting zijn altijd aan de hand van beginnen met een volle tank (Als de pomp afslaat, niet nog een keer knijpen) en bij de volgende keer tanken de tripteller en kmstand naast elkaar leggen en rekenen.
Dat ga ik straks (of morgen) controleren.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:30 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wat is je bandenspanning? Zet die eens een paar tiende boven de fabrieksopgave.
Als het enige troost biedt: Op benzine van de Tango rij ik ook steevast onzuiniger dan bv bij de shell of bp.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:26 schreef Keiichi het volgende:
Geen airco en ook geen rare spoilers.
ik heb nu ook een keer bij de shell getanked ipv de Tango. misschien dat dat iets uitmaakt.
Mijn meting zijn altijd aan de hand van beginnen met een volle tank (Als de pomp afslaat, niet nog een keer knijpen) en bij de volgende keer tanken de tripteller en kmstand naast elkaar leggen en rekenen.
maar het zou toch eigenlijk niets uit mogen maken? Ik heb wel een gehoord dat ze water bij de 'wijn' deden, maar er is geen enkele betrouwbare bron die iets dergelijks meldt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:29 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als het enige troost biedt: Op benzine van de Tango rij ik ook steevast onzuiniger dan bv bij de shell of bp.
Meten is weten, jaaaaren terug heb ik meerdere keren geconstateerd dat ik op een tank diesel 50-75km minder ver kwam als ik mijn tank gevult had bij een witte pompquote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:10 schreef Keiichi het volgende:
[..]
maar het zou toch eigenlijk niets uit mogen maken? Ik heb wel een gehoord dat ze water bij de 'wijn' deden, maar er is geen enkele betrouwbare bron die iets dergelijks meldt.
Dat water bij de wijn klopt op zich wel, maar precies andersom. Het zijn de Shells, BP's en Esso's ( en vast ook nog anderen) die additieven bij de benzine doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:10 schreef Keiichi het volgende:
[..]
maar het zou toch eigenlijk niets uit mogen maken? Ik heb wel een gehoord dat ze water bij de 'wijn' deden, maar er is geen enkele betrouwbare bron die iets dergelijks meldt.
Stel dat het zou zijn, dan zou er wel een meetbaar verschil zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:13 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Meten is weten, jaaaaren terug heb ik meerdere keren geconstateerd dat ik op een tank diesel 50-75km minder ver kwam als ik mijn tank gevult had bij een witte pomp
Dat heb je de analogie van extra alcohol bij de wijn doenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:16 schreef Casos het volgende:
[..]
Dat water bij de wijn klopt op zich wel, maar precies andersom. Het zijn de Shells, BP's en Esso's ( en vast ook nog anderen) die additieven bij de benzine doen.
Je zou eens een langere periode moeten tanken bij een Shell / Esso Express om te kijken of het verschil maakt. De literprijs zal nagenoeg hetzelfde zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:16 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Stel dat het zou zijn, dan zou er wel een meetbaar verschil zijn.
Nu heb ik 30l getanked voor 500km (1 op 16.6)
30l op 550km zou neerkomen op 1 op 18.3 waardoor ik het net acceptabel vind.
Dat gaat ook gebeuren. De shell aan het einde van de straat waar te Tango staat is wel 2 of 3 cent duurder. Als ik daar per liter 10% verder kan komen, dan ben ik eigenlijk nog goedkoper uitquote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je zou eens een langere periode moeten tanken bij een Shell / Esso Express om te kijken of het verschil maakt. De literprijs zal nagenoeg hetzelfde zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |