quote:
Vriend zit weer te praten hoe fijn zelfmoord 'm lijkt, en dat hij nog steeds iedere morgen als hij opstaat twijfelt om er vandaag wel of geen einde aan z'n leven gaat maken.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:50 schreef Woeste_Woerd het volgende:
[..]
Weer wat beter.
Maar vertel eens kerel? What's the matteR?
sleep m mee om professionele hulp te zoeken danquote:Op maandag 28 maart 2011 20:52 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
[..]
Vriend zit weer te praten hoe fijn zelfmoord 'm lijkt, en dat hij nog steeds iedere morgen als hij opstaat twijfelt om er vandaag wel of geen einde aan z'n leven gaat maken.
Ik en z'n vriendin is het enige wat 'm tegenhoudt, en dat vind ik best een eng idee, maar ik doe m'n best, al zo'n 5 maanden, om 'm te overtuigen om het niet te doen, en soms is dat zo enorm vermoeiend.
Dat lukt niet. Hij zegt dat als ik iets ga ondernemen hij het juist gaat doen. Ik heb het geprobeerd via een GGD anoniem vertrouwenspersoon, maar dat hielp geen flikker.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
sleep m mee om professionele hulp te zoeken dan![]()
jij bent niet verantwoordelijk voor iemands geluk vent, de enige die kan zorgen dat hij zich beter gaat voelen is hij zelf
Dat is heftig gozer.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:52 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
[..]
Vriend zit weer te praten hoe fijn zelfmoord 'm lijkt, en dat hij nog steeds iedere morgen als hij opstaat twijfelt om er vandaag wel of geen einde aan z'n leven gaat maken.
Ik en z'n vriendin is het enige wat 'm tegenhoudt, en dat vind ik best een eng idee, maar ik doe m'n best, al zo'n 5 maanden, om 'm te overtuigen om het niet te doen, en soms is dat zo enorm vermoeiend soms, ik heb al gepraat met z'n ouders, maar die nemen me niet serieus.
ik weet dat het hard klinkt wat ik nu ga zeggen maar ik doe het toch (omdat ik het niet fijn vind dat je leven er door vergald wordt)quote:Op maandag 28 maart 2011 20:52 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
[..]
Ik en z'n vriendin is het enige wat 'm tegenhoudt, en dat vind ik best een eng idee, maar ik doe m'n best, al zo'n 5 maanden, om 'm te overtuigen om het niet te doen, en soms is dat zo enorm vermoeiend.
Heb je hem gevraagd waarom niemand het mag weten?quote:Op maandag 28 maart 2011 20:54 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Dat lukt niet. Hij zegt dat als ik iets ga ondernemen hij het juist gaat doen. Ik heb het geprobeerd via een GGD anoniem vertrouwenspersoon, maar dat hielp geen flikker.
vraag hem dan eens wat hij zelf van plan is om te zorgen dat hij zich beter gaat voelen, en probeer hem daarin te steunen en te motiveren, meer kun je niet doen. en nogmaals, je bent niet verantwoordelijkquote:Op maandag 28 maart 2011 20:54 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Dat lukt niet. Hij zegt dat als ik iets ga ondernemen hij het juist gaat doen. Ik heb het geprobeerd via een GGD anoniem vertrouwenspersoon, maar dat hielp geen flikker.
Hij heeft al een paar keer op het spoor gestaan, ik heb 'm twee keer weg moeten slepen en hij is al 3x weggelopen van huis met het idee om het te doen.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:54 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ik weet dat het hard klinkt wat ik nu ga zeggen maar ik doe het toch (omdat ik het niet fijn vind dat je leven er door vergald wordt)
Iemand die al 5maanden roept dat hij het gaat doej doet het echt niet. Iemand die het echt wil namelijk had het allang gedaan, en zonder iets te zeggen. En geloof me ik spreek uit ervaring (both sides)
Ja. Hij wil niet dat iemand zorgen om 'm maakt, want hij heeft toch geen fun meer in het leven, dus hij ziet geen reden om dat van iemand anders erdoor te verpesten.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:55 schreef Woeste_Woerd het volgende:
[..]
Heb je hem gevraagd waarom niemand het mag weten?
dan moet je zijn ouders inlichten en het aapje van je schouder halen.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:55 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Hij heeft al een paar keer op het spoor gestaan, ik heb 'm twee keer weg moeten slepen en hij is al 3x weggelopen van huis met het idee om het te doen.
Het lijkt steeds erger te worden, vooral nu hij z'n Serlain niet meer krijgt.
Of vraag hem anders eens hoe hij van plan is er een eind aan te gaan maken. En of hij niet bang is dat het pijn zal doen etc.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:55 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
vraag hem dan eens wat hij zelf van plan is om te zorgen dat hij zich beter gaat voelen,
Heb ik al gedaan, z'n ouders nemen me niet serieus.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:56 schreef Symphonic het volgende:
[..]
dan moet je zijn ouders inlichten en het aapje van je schouder halen.
Dit is niet jouw aapje, dat aapke kun jij echt niet dragen en dat moet je ook niet willen
quote:Op maandag 28 maart 2011 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of vraag hem anders eens hoe hij van plan is er een eind aan te gaan maken. En of hij niet bang is dat het pijn zal doen etc.
quote:Op maandag 28 maart 2011 20:55 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Hij heeft al een paar keer op het spoor gestaan, ik heb 'm twee keer weg moeten slepen en hij is al 3x weggelopen van huis met het idee om het te doen.
Het lijkt steeds erger te worden, vooral nu hij z'n Serlain niet meer krijgt.
En stel dat hij met iemand kan praten die hem niet kent en hij contact mee kan opnemen als hij dat wil? Deze site biedt eventueel die mogelijkheid (en professionele hulpverlening mocht hij daar een keer behoefte toe voelen) http://www.gripopjedip.nl/quote:Op maandag 28 maart 2011 20:56 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Ja. Hij wil niet dat iemand zorgen om 'm maakt, want hij heeft toch geen fun meer in het leven, dus hij ziet geen reden om dat van iemand anders erdoor te verpesten.
Vertel hem dan maar dat ik geen zin heb in 2 uur vertragingquote:Op maandag 28 maart 2011 20:56 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Ja. Hij wil niet dat iemand zorgen om 'm maakt, want hij heeft toch geen fun meer in het leven, dus hij ziet geen reden om dat van iemand anders erdoor te verpesten.
je hebt van die online chat hulpverleningsdingen, miss kan ie daar iets meequote:Op maandag 28 maart 2011 20:58 schreef Woeste_Woerd het volgende:
[..]
En stel dat hij met iemand kan praten die hem niet kent en hij contact mee kan opnemen als hij dat wil?
bel dan de GGD/GGZquote:Op maandag 28 maart 2011 20:57 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan, z'n ouders nemen me niet serieus.
Of iets als de kindertelefoon?quote:Op maandag 28 maart 2011 20:58 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
je hebt van die online chat hulpverleningsdingen, miss kan ie daar iets mee
quote:Op maandag 28 maart 2011 20:58 schreef Symphonic het volgende:
[..]
bel dan de GGD/GGZ
Maar serieus man, get rid of this problem
Vriendschap gaat ver maar er zijn wel grenzen
quote:Op maandag 28 maart 2011 20:54 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |