Tja, veiligheid is nooit weg met zulk soort dingen. Ik heb zelf een 50mw dan en ik let gewoon goed op dat er geen glanzende dingen in m'n baan staan, en dat gaat nog steeds goed. Maar als het 1 keer misgaat is het al te veel.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:07 schreef santiagojwz het volgende:
Dan ben ik iig bijna uitgespeeld, buitenom 'savonds wat in de lucht schijnen (als straal zichtbaar is), of op verre gebouwen. Heb eigenlijk geen zin in onverwachte weerkaatsing van de straal, daarvoor vind ik het allemaal wat te discutabel.
5mw of 30mw verschilt nogal. Al durf ik geen uitspraken te doen over het aantal mw van de mijne, laat staan de mw van die uitsmijtersquote:Op maandag 28 maart 2011 21:06 schreef beeklaan het volgende:
Als je een keer vluchtig die laser in je ogen krijgt is er niets aan de hand hoor. Meerdere keren gehad. In buitenlandse discotheken gebruiken ze die om dingen aan te wijzen voor de uitsmijters. Gebeurt dus ook wel eens dat iemand et in zijn of haar ogen krijgt.
quote:Op maandag 28 maart 2011 22:10 schreef bigwhitebird het volgende:
Is het eigenlijk betrouwbaar om scooters of boten te kopen uit china? Of kopen jullie alleen maar het kleinere spul?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ehm...quote:Op maandag 28 maart 2011 22:10 schreef bigwhitebird het volgende:
Is het eigenlijk betrouwbaar om scooters of boten te kopen uit china? Of kopen jullie alleen maar het kleinere spul?
Maak je maar geen zorgen om IR. Die lasers zullen vast een ND:YAG kern hebben en die genereert IR licht van 1064nm. Een doubler (KTP-kristal oid) halveert de golflengte naar 532nm (groen). Je moet wel een erg beroerde laser hebben als er veel IR uit komt. Er komt altijd meer groen licht uit en dat is ook schadelijker. Een reden is dat je ogen uit zichzelf focuseren op groen licht en niet op IR, want dat zie je simpelweg niet.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:20 schreef santiagojwz het volgende:
Juist, en dat is waar het mij om gaat, die IR leak. Op het DX forum of Laser forum is er wel wat gezegd over de pennen, maar het valt altijd te betwisten hoe ver ze in de goede richting zitten. Misschien zitten ze er wel flink naast.
quote:Op maandag 28 maart 2011 22:16 schreef Ballsofsteel het volgende:
[..]grapjasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BAM dit is 3KB
JA, heb ooit een bootje uit China geimporteerd, bleek van karton te zijn.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:10 schreef bigwhitebird het volgende:
Kwam er een chinees bij voor dat geld? Je weet wel, eentje voor de "I love u long time" of eentje die de scooter (die van noodles en dim sum gemaakt is) voor je in elkaar zet?quote:Op maandag 28 maart 2011 22:48 schreef bigwhitebird het volgende:
Haha, vriend van mij heeft een mooie scooter uit china gehaald hoor! Niks mis mee en was rond de 200 euro, maar ik hou het wel op het kleiner spul![]()
Lasertje van 200 mw gekocht, en allemaal klein spul nog geen 30 euro kwijt!
Nah, niet zo erg. Heb in een van de eerdere topics iets gelezen over (wederom) een fietssetje welke ook uit nederland kwam. met dito handleiding. Nederland fietsland!quote:
welke?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:15 schreef larry_flynt het volgende:
Mijn mp3 speler die ik gister/zondag heb gekocht is nu al verstuurd!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |