abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94746840
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:37 schreef GSbrder het volgende:

[..]

HRA is 14. Huursubsidies zijn ook 14.
Zorgkosten, daar zit de grootste post. Geloof dat met een paar bezuiningen al 8 miljard binnengeharkt kan worden.
Een eigen risico van wat was het? ¤ 750,-?
I´m back.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 00:59:16 #127
198365 Morendo
The Real Deal
pi_94747097
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Oh, dat zal niet op veel weerstand rekenen.

De Afrikaanse dictatorsubsidie terugbrengen tot een minimum lijkt mij vooralsnog een makkelijkere prooi voor een significante bezuiniging.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_94747164
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:59 schreef Morendo het volgende:

[..]

Oh, dat zal niet op veel weerstand rekenen.

De Afrikaanse dictatorsubsidie terugbrengen tot een minimum lijkt mij vooralsnog een makkelijkere prooi voor een significante bezuiniging.
Dat zal niet op veel weerstand rekenen, een eigen bijdrage van ¤ 750,-?
Ik denk het wel.
I´m back.
pi_94747179
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:49 schreef Boldface het volgende:
Behalve CDA, VVD en PVV, want die willen de belangen van de rijksten liever veiligstellen. Jaarlijks vloeit zeker 5 miljard euro weg naar mensen die meer dan 81.000 euro inkomen per jaar hebben. Nergens voor nodig, geld dat in tijden van bezuinigingen veel beter kan worden besteed. En het verziekt ook nog eens de woningmarkt én het schaadt de economie...
Beter besteed worden? Ik heb liever dat het geld terug gaat naar de belastingbetaler. Het zijn dus niet alleen CDA, VVD en PVV die debet zijn aan de patstelling, bijvoorbeeld de PvdA weigert ieder vorm van belastingverlaging over de gehele inkomenslinie.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 01:01:17 #130
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94747186
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 00:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Prima, heb er nu ook een van ¤655,-
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_94747197
Overigens wat ik niet snap is dat men in België per jaar net zoveel betaald als in een maand in Nederland.
Maar ze hebben geen HRA.
I´m back.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 01:02:00 #132
198365 Morendo
The Real Deal
pi_94747205
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 01:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zal niet op veel weerstand rekenen, een eigen bijdrage van ¤ 750,-?
Ik denk het wel.
Ik was cynisch.
pi_94747211
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 01:01 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik 670. :P En ik krijg meer zorgtoeslag dan ik aan zorgpremie betaal. :')
pi_94747218
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 01:01 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ja, en een premie van?
I´m back.
pi_94747239
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 01:02 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik was cynisch.
Okee, ik denk dat Leiden in last is dan...
Maar goed, over dit soort bedragen wordt gepraat.
I´m back.
pi_94747251
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 01:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

8)7 .
I´m back.
pi_94747357
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 01:03 schreef Ryan3 het volgende:
8)7 .
Dat zeker, maar ik zit er niet heel erg mee. ;) Veel belangrijker is dat het voor bijna iedereen verstandig is om een eigen risico te nemen. Maar paradoxaal genoeg zal dat voordeel afnemen als iedereen dat daadwerkelijk gaat doen. Nu kan men namelijk nog forse premiekortingen geven bij een eigen risico omdat er zoveel mensen zijn die volledig verzekerd zijn.
pi_94747422
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 01:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat zeker, maar ik zit er niet heel erg mee. ;) Veel belangrijker is dat het voor bijna iedereen verstandig is om een eigen risico te nemen. Maar paradoxaal genoeg zal dat voordeel afnemen als iedereen dat daadwerkelijk gaat doen. Nu kan men namelijk nog forse premiekortingen geven bij een eigen risico omdat er zoveel mensen zijn die volledig verzekerd zijn.
Ik heb er nooit over nagedacht eigenlijk, maar wij zitten met 3 personen, dat is ¤ 2010,- per jaar... wat best veel is.
I´m back.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 01:09:02 #139
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94747429
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 01:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Oh, die bedoel ik ja.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 01:09:20 #140
198365 Morendo
The Real Deal
pi_94747436
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 01:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb er nooit over nagedacht eigenlijk, maar wij zitten met 3 personen, dat is ¤ 2010,- per jaar... wat best veel is.
Bijna iedereen in Nederland is oververzekerd.
pi_94747466
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 01:09 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat als we zelfstandig worden ook potjes gaan aanleggen (als ons zaakje eindelijk loopt), zoveel is wel zeker...
I´m back.
pi_94747508
quote:
1s.gif Op [url=http://forum.fok.nl[quote]1s.gif[b] Op dinsdag 29 maart 2011 01:09 schreef Morendo het volgende:

[..]

Sterker nog, het is een wereldwijd verschijnsel, tenminste in de Westerse wereld.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 01:12:41 #143
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94747529
Nederland spant de kroon qua oververzekeren.
pi_94747910
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 01:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Beter besteed worden? Ik heb liever dat het geld terug gaat naar de belastingbetaler. Het zijn dus niet alleen CDA, VVD en PVV die debet zijn aan de patstelling, bijvoorbeeld de PvdA weigert ieder vorm van belastingverlaging over de gehele inkomenslinie.
:') Het zijn VVD, CDA en PVV die krampachtig aan de HRA vasthouden en die er tijdens verkiezingscampagnes keer op keer goede sier mee maken, om zodoende kiezers te paaien; de VVD voorop.

Dat de PvdA niks ziet in belastingverlaging - waarom zou je dat in vredesnaam doen in een tijd van noodzakelijke bezuinigingen, waar de VVD het hardst van allemaal op aandringt - doet helemaal niks af aan de starheid van VVD, CDA en PVV op het terrein van de HRA.

Het is onwenselijk om dat gedrocht in stand te houden en ik zie absoluut niet in waarom opheffing (lees: geleidelijke afschaffing) van het gedrocht 'gecompenseerd' moet worden met allerlei belastingverlagingen.
pi_94748109
IMF, platbranden dat duivelsgebroed.
pi_94749670
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:09 schreef Holograph het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/229(...)heekrenteaftrek.html

Ik hoop dat dit kabinet het IMF als een serieuze internationale instantie ziet, en de HRA zal beperken.
Zolang de IB ook naar beneden gaat lijkt het me geen probleem. Wij zijn excessief in zowel de HRA alsmede de IB%
pi_94749747
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 01:30 schreef Boldface het volgende:

[..]

:') Het zijn VVD, CDA en PVV die krampachtig aan de HRA vasthouden en die er tijdens verkiezingscampagnes keer op keer goede sier mee maken, om zodoende kiezers te paaien; de VVD voorop.

Dat de PvdA niks ziet in belastingverlaging - waarom zou je dat in vredesnaam doen in een tijd van noodzakelijke bezuinigingen, waar de VVD het hardst van allemaal op aandringt - doet helemaal niks af aan de starheid van VVD, CDA en PVV op het terrein van de HRA.

Het is onwenselijk om dat gedrocht in stand te houden en ik zie absoluut niet in waarom opheffing (lees: geleidelijke afschaffing) van het gedrocht 'gecompenseerd' moet worden met allerlei belastingverlagingen.
Misschien omdat wij ver uit de ban springen wat betreft IB t.o.v. andere Europeesche landen?! (NL heeft het op 2 na hoogste tarief van Europa) Daar weleens aan gedacht? Wat denk je dat er gaat gebeuren met de grootverdieners in NL?! Ik denk dat als je de HRA gaat afschaffen en niks aan de belastingdruk wilt doen die mensen weggaan. Weet je waar de 10% van de hoogste inkomens goed voor zijn?! Die zijn goed voor meer dan 50% van de IB.. Goed idee van je om hen te straffen. Waar is de motivatie om te werken. Laten we aub even kijken naar de zwartwerkers en de mensen die ten onrechte een uitkering genieten etc.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 08:02:41 #148
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94749779
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 07:58 schreef draaijer het volgende:

[..]

Misschien omdat wij ver uit de ban springen wat betreft IB t.o.v. andere Europeesche landen?! (NL heeft het op 2 na hoogste tarief van Europa) Daar weleens aan gedacht? Wat denk je dat er gaat gebeuren met de grootverdieners in NL?! Ik denk dat als je de HRA gaat afschaffen en niks aan de belastingdruk wilt doen die mensen weggaan. Weet je waar de 10% van de hoogste inkomens goed voor zijn?! Die zijn goed voor meer dan 50% van de IB.. Goed idee van je om hen te straffen. Waar is de motivatie om te werken. Laten we aub even kijken naar de zwartwerkers en de mensen die ten onrechte een uitkering genieten etc.
Die mensen gaan niet weg. Allemaal kul praatjes om de mensen bang te maken. Mensen verlaten huis en haard niet om wat centjes minder te betalen, want dan hadden ze dat namelijk allang gedaan, aangezien de belastingdruk al zo hoog is.
De motivatie om te werken is door het gegraai en loonmatigingen behoorlijk weggezakt, niet zo vreemd lijkt me.

Die laatste zin ben ik het overigens 100% mee eens.
pi_94749835
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 08:02 schreef betyar het volgende:

[..]

Die mensen gaan niet weg. Allemaal kul praatjes om de mensen bang te maken. Mensen verlaten huis en haard niet om wat centjes minder te betalen, want dan hadden ze dat namelijk allang gedaan, aangezien de belastingdruk al zo hoog is.
De motivatie om te werken is door het gegraai en loonmatigingen behoorlijk weggezakt, niet zo vreemd lijkt me.

Die laatste zin ben ik het overigens 100% mee eens.
Afgelopen jaar weer ruim 5% groei van mensen die emigreren. De reden nummer 1 is economische druk en 2 vanwege de politiek
pi_94750254
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:49 schreef Boldface het volgende:
Alles en iedereen die iets van economie snapt, uit kritiek op de HRA. Onder hen de OESO, de Europese Commissie, het IMF, regeringen van andere Europese landen en alle realistische/verstandige politieke partijen in Nederland.

Behalve CDA, VVD en PVV, want die willen de belangen van de rijksten liever veiligstellen. Jaarlijks vloeit zeker 5 miljard euro weg naar mensen die meer dan 81.000 euro inkomen per jaar hebben. Nergens voor nodig, geld dat in tijden van bezuinigingen veel beter kan worden besteed. En het verziekt ook nog eens de woningmarkt én het schaadt de economie...

Mensen die het gedrocht HRA blijven verdedigen, sporen niet, wat mij betreft. Ik zou het graag wat milder, vriendelijker of diplomatieker zeggen, maar sorry... het dringt anders niet door.
Op één jeukzin over 'het veiligstellen van belangen van de rijksten' na, ben ik het wel met je eens. Je vergeet alleen dat de HRA er ook voor zorgt dat veel starters in staat zijn om een woning te kopen. En dat veel mensen in de afgelopen 5 jaar woningen hebben gekocht die in prijs zijn gedaald de laatste jaren. Het afschaffen van de HRA gaat deze waardedaling nog verder inzetten en dat moeten we voorkomen.

Maar ik vind wel dat we moeten kijken naar een methodiek om de HRA ver terug te dringen. Of dat inkomensafhankelijk moet zijn, of op basis van woningwaarde dat interesseert me niet zo veel, maar het eerste lijkt mij het eerlijkst.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')