suggestie:quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:46 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Daar wordt je ook alleen maar toe gedwongen omdat iedereen altijd maar bevestiging moet hebben dat wat ze zeggen ook gehoord is.
Ik ben dankbaar dat het woord bestaat want ik kan ook niet altijd wat verzinnen om terug te zeggen in een verhaal wat totaal niks met mij of iets wat me interesseert te maken heeft.
oke betekent: "leuk verhaal, ik heb er verder niets over te vertellen of aan toe te voegen". Overigens moet je er weinig achterzoeken, mensen hebben nou eenmaal niet altijd behoefte aan een diepzinnig filosofisch gesprek.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:14 schreef clairan het volgende:
Het is mij opgevallen dat mannen (digitaal) heel vaak het stopwoordje 'oke' gebruiken. Dan zit ik een (in mijn ogen) interessant verhaal te vertellen en als respond zegt hij oke.
Of dan vraagt hij me iets en als ik dan antwoord, volgt er oke op.
(Mijn beste vriend doet dit absurd vaak, maar nu gezegd heb dat ik er last van heb doet hij t alleen nog maar om mij te pesten.)
Maar waarom doen mannen zo, is het een typische vrouwending om op een verhaal te reageren met wedervragen of een leuke anekdote?
Haha, ok.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:15 schreef Che_ het volgende:
Enige globaal geaccepteerde alternatieven voor oke/okee/ok/k/
1. Aaight/Aaait/Aaai
2. Oo zo..oke
3. Aha oke/Ah ok
Gooi er af en toe een paar haha'tjes doorheen maar niet langer dan haha. Anders gaan ze op comedy-toer en blijven ze lullen
Als vrouw moet je vooral tegen vrouwen praten. Mannen moet je gewoon plezier mee hebben.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:50 schreef clairan het volgende:
Dus als mannen dat doen, is dat een subtiele hint dat ik gewoon mijn kop moet houden. Helaas, wat ik vermoedde is waar.
ik: blablabla
hij: oke
ik: je bent weer in een oké-bui vandaag
hij: ja
ik: oke
(stilte)
Dat geldt ook voor jullie.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:37 schreef recaH het volgende:
Volgens my vinden alle mannen dat vrouwen veel praten.
Mannen hebben een geluk dat wy er zyn, als wy er niet waren waren jullie allemaal gay.
We?quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:38 schreef recaH het volgende:
^ja klopt, maar we hebben het hier over mannen
Tot zover de mening van iemand met een onvoltooide vmbo-k opleiding.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:37 schreef recaH het volgende:
Volgens my vinden alle mannen dat vrouwen veel praten.
Mannen hebben een geluk dat wy er zyn, als wy er niet waren waren jullie allemaal gay.
Bij mij doen vrouwen dat altijd. Conclusie: betrek dit niet op "mannen" maar kijk naar jezelf.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:14 schreef clairan het volgende:
Het is mij opgevallen dat mannen (digitaal) heel vaak het stopwoordje 'oke' gebruiken. Dan zit ik een (in mijn ogen) interessant verhaal te vertellen en als respond zegt hij oke.
(Mijn beste vriend doet dit absurd vaak, maar nu gezegd heb dat ik er last van heb doet hij t alleen nog maar om mij te pesten.)
Maar waarom doen mannen zo, is het een typische vrouwending om op een verhaal te reageren met wedervragen of een leuke anekdote?
Waarschijnlijk wel.quote:
Dit is geen ontkenning.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:58 schreef recaH het volgende:
daar hoop je op.
je hebt het niet eens over de topic.. houdt je dus lekker bezig met andere zaken
Vrouwen doen dat evengoedquote:Op maandag 28 maart 2011 08:14 schreef clairan het volgende:
dit.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:42 schreef netflanders het volgende:
Vrouwen doen dat ook constant. Nodig je ze uit tot een gesprek, en bij alles dat je zegt krijg je alleen 'hehe' of 'haha' terug. Krijg dan de tyfus, denk ik, en dan praat ik verder niet meer. Na een aantal minuutjes krijg je berichtjes als 'waarom zeg je niets meer?' of 'ben je er niet meer?'.
Dat komt omdat 'hehe' geen geldig antwoord is om een gesprek gaande te houden, stelletje sociaal achterlijke mutsen! Je mag zelf ook wel moeite doen.
Zo fucking herkenbaarquote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:42 schreef netflanders het volgende:
Vrouwen doen dat ook constant. Nodig je ze uit tot een gesprek, en bij alles dat je zegt krijg je alleen 'hehe' of 'haha' terug. Krijg dan de tyfus, denk ik, en dan praat ik verder niet meer. Na een aantal minuutjes krijg je berichtjes als 'waarom zeg je niets meer?' of 'ben je er niet meer?'.
Dat komt omdat 'hehe' geen geldig antwoord is om een gesprek gaande te houden, stelletje sociaal achterlijke mutsen! Je mag zelf ook wel moeite doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |