Ik geef toe, late reactie... maar als je mannen als een aparte soort gaat beschouwen en denkt dat ze allemaal hetzelfde bedoelen met bepaalde woorden, dan ben je ver heen.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:50 schreef clairan het volgende:
Dus als mannen dat doen, is dat een subtiele hint dat ik gewoon mijn kop moet houden. Helaas, wat ik vermoedde is waar.
jajaquote:Op maandag 4 april 2011 21:59 schreef lanterfanteraar het volgende:
Ik heb dat inderdaad opgemerkt, maar niet per definitie vooral bij het mannelijk geslacht.
'Oke' is een vreemd woord. 'Oke' is echter de sympathiekere variant van 'ok'. In typstijl.
Het is mij opgevallen dat mensen het op de meest rare momenten gebruiken. En nu doe ik het zelf ook, maar op NOG raardere momenten. Wanneer ik mij als een Goudvis voel, dan kan ik enkel 'oke' uitbrengen? Of wanneer iemand bijvoorbeeld Mooie ogen heeft, dan kan ik enkel 'oke' zeggen? Of soms expres, omdat het zo'n extreem bizar woord is?
Ik wil hier graag vanaf komen. Ik denk dat het te maken heeft met een niet-alerte stand. Ik moet Alert zijn. Ik moet door elkaar geschud worden.
De eerste minuten is het wel grappig, wanneer de Tegen... de Tegen... de persoon tegen wie je praat niet doorheeft dat het niet helemaal Serieus is. Dat diegene nog niet doorheeft dat ik 'Oke' Met Een Knipoog misbruik.
oh dat is wel een idee inderdaadquote:Op maandag 4 april 2011 22:09 schreef Niekess het volgende:
Ik zou zelf echt nooit kort zijn, zelfs niet als ik bezig ben met huiswerk.
En als ik toch met Oke alleen kan antwoorden, dan doe ik er nog wel wat achter.
Nou... de (gesproken) 'oke' (op verbaasde/dit is erg/hoe bestaat het-toon uitgesproken) als reactie op een naar, schokkend of vreemd verhaal is er ook een die je vaak hoort. Eigenlijk heel onlogisch:quote:Ik denk zelf eigenlijk dat "Oke" echt alleen voorkomt met praten op msn, want het zal wel erg ongeïnteresseerd zijn als je dat ook doet terwijl je bij elkaar bent.
Met een oke laat je een meisje denken dat je boos bent/dat zij iets fout doet, waardoor ze meer aandacht aan je gaat besteden(in het ideale geval)quote:Op dinsdag 5 april 2011 01:25 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Met Ok hou je niet een gesprek op gang...
Misschien is dat juist de bedoeling....quote:Op dinsdag 5 april 2011 01:25 schreef drunk_on_shadows het volgende:
oke > ok > aha > jaja ergo het zal welquote:Op maandag 4 april 2011 22:02 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee? Wil je dat alsjeblieft uitleggen?
quote:Op dinsdag 5 april 2011 01:25 schreef drunk_on_shadows het volgende:
quote:Op dinsdag 5 april 2011 02:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien is dat juist de bedoeling....
Vandaar dat ik dat zei: ze denken zelf dat ze wel het gesprek op gang houden met een OK.quote:Op maandag 4 april 2011 21:37 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik doe dat altijd als ik een oninteressant verhaal te horen krijg. Je moet toch op de een of andere manier het gesprek gaande houden.
Dit dus!quote:Op maandag 28 maart 2011 08:24 schreef mstx het volgende:
Dat betekent dat hem jouw verhaal geen reet boeit.
Dit. Ik doe dit ook vaak. Mijn ex vond het ongeïnteresseerd overkomen terwijl ik het juist doe om aan te geven dat ik luister. Wedervragen stellen vind ik onbeleefd midden in een verhaal van een ander.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:17 schreef Sealnova het volgende:
Oke
Omdat Niets zeggen helemaal onbeleefd is
2de stop woord...quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:11 schreef Niekess het volgende:
Jongens, meisjes kennen de truck van Oke nu wel.
Kom met een tweede stop woordje en interesseer je echt in het verhaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |