abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95330524
Ik geloof nadat ze een beetje hun buikje vol hebben gegeten,
ook wel daarna lekker gaan slapen.
  maandag 11 april 2011 @ 09:41:01 #52
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_95332890
Ik had vroeger 2 tamme ratten, Doris en Sophie O+.
Doris bleek drachtig te zijn (waarsch. in de dierenwinkel met een mannetje samen gezeten -O- ), had ik ineens 12 ratjes :D O+

Mja, 2 waren overleden, 1 zelf gehouden en de rest verkocht.

Doris is uiteindelijk overleden door leeftijd, maar Sophie kreeg overal tumoren en haaruitval..heel zielig. Laten inslapen door de HA..

Iig, geweldige beestjes! Droeg ze ook overal mee naartoe, op de fiets, in het dorp..overal! En zodra ze bij iemand anders zaten poepten/plasten ze _O- Nice.
  Redactie Frontpage maandag 11 april 2011 @ 10:03:15 #53
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_95333426
Had ook twee ratten, Dinges (lapjesrat) en Anders (japanner).

De tweede heb ik ook zwanger gekocht :') 6 jongen, allemaal weggegeven aan anders liefhebbers (mensen vinden jonge Japanners leuk ofzo?). Dinges was ongeveer 2x zo groot als een gemiddelde rat, geen idee hoe dat kwam, misschien andere subspecies?

Dinges heeft 3x een operatie gehad bij de HA tegen tumoren, de derde keer is hij niet meer te boven gekomen :( Anders kreeg longproblemen en die heb ik laten inslapen :(
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_95350792
Mijn ratje is trouwens gek op kip!
  woensdag 13 april 2011 @ 01:09:04 #55
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_95427921
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 18:05 schreef Martin1234 het volgende:
Mijn ratje is trouwens gek op kip!
Ze zijn gek op vlees! Een gekookt ei vinden ze ook heerlijk (trouwens rauw ook, maar daar kunnen weer bacterieen inzitten). Laat ze lekker de schil zelf los maken, dan hebben ze wat te doen :)

Mijn ratjes vonden een stukje vis ook heel lekker. Wij aten gestoomde witvis en beide dames werden helemaal dol van de geur alleen al.
pi_95428399
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 01:09 schreef childintime het volgende:

[..]

Ze zijn gek op vlees! Een gekookt ei vinden ze ook heerlijk (trouwens rauw ook, maar daar kunnen weer bacterieen inzitten). Laat ze lekker de schil zelf los maken, dan hebben ze wat te doen :)

Mijn ratjes vonden een stukje vis ook heel lekker. Wij aten gestoomde witvis en beide dames werden helemaal dol van de geur alleen al.
Ja klopt op ei zijn ze ook gek op,
zelf op chips.
  woensdag 13 april 2011 @ 01:39:35 #57
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_95428493
Martin, wat heel leuk is als het warm is, is een bakje water in de kooi zetten. Heb jij een drinkfles of waterbakje? Ze zijn gek op water. Als het warm is en je zet een grote bak water in de kooi dan zijn ze daar uren zoet mee. Alles wordt in dat water gesleept en ze duiken er zelf steeds in, dat is zo leuk om te zien. Alleen wel oppassen met tocht als ze nat zijn.
pi_95428555
Oke bedankt voor de leuke tip. :)
pi_95434243
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 01:39 schreef childintime het volgende:
Martin, wat heel leuk is als het warm is, is een bakje water in de kooi zetten. Heb jij een drinkfles of waterbakje? Ze zijn gek op water. Als het warm is en je zet een grote bak water in de kooi dan zijn ze daar uren zoet mee. Alles wordt in dat water gesleept en ze duiken er zelf steeds in, dat is zo leuk om te zien. Alleen wel oppassen met tocht als ze nat zijn.
Die van mij willen nog niet in het water, maar misschien van de zomer wel als het nog warmer is...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Redactie Frontpage woensdag 13 april 2011 @ 11:22:44 #60
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_95435648
Die van mij waren ook gek op insecten. Lekker een vliegje of een spin knabbelen, dan vonden ze heerlijk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_95460731
Of olijven zijn ze ook gek op!
  donderdag 14 april 2011 @ 00:47:12 #62
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_95475504
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:22 schreef JeMoeder het volgende:
Die van mij waren ook gek op insecten. Lekker een vliegje of een spin knabbelen, dan vonden ze heerlijk.
Ja die ene van mij ving een sprinkhaan die toevallig op de kooi was belandt. Ik schrok; ze dook er met zo'n vaart op, een echt roofdier. Ik had dat nog nooit van ze gezien. Dan zie je dus heel even de oorspronkelijke rat terug, zoals'ie in de natuur leeft.
  donderdag 14 april 2011 @ 00:48:08 #63
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_95475541
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Die van mij willen nog niet in het water, maar misschien van de zomer wel als het nog warmer is...
Wat ik al heel leuk vond was dat ze van alles en nog wat dat water in slepen. Stukjes papier, hooi, brokjes en maar wassen en poetsen :D
pi_95475752
Mijn ratje is ook gek op klimmen,
het is net een klimaapje.
  donderdag 14 april 2011 @ 01:08:25 #65
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_95476110
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2011 00:54 schreef Martin1234 het volgende:
Mijn ratje is ook gek op klimmen,
het is net een klimaapje.
Ja mooi he. Wat zijn die dieren eigenlijk geweldig toegerust. Ze kunnen prima zwemmen, klimmen, rennen, alles eten wat voor handen is en zich aanpassen aan allerlei moeilijke situaties. Ik kon ook uren naar ze kijken als ze in de kooi aan te rennen waren. Ik had een hele grote kooi (terenziani frettenkooi) en daar van alles in. Dikke stokken uit het bos, touwen om te klimmen en kapot te knagen en steeds na het verschonen deed ik alles weer op een andere plek. Soms deed ik een heel telefoonboek in hun kooi (dan hoor je de eerste dagen alleen maar scheuren en vind je werkelijk overal stukjes papier :D ), soms deed ik er een bol ongebleekte katoen in en waren ze uren, dagen zoet met die bol uit elkaar te pluizen. Gekke, leuke, lieve dieren zijn het O+

Ze zijn zo slim. Op een dag kwam er iemand op bezoek die nooit bij ons geweest was. Hij vond de ratten erg grappig en stond steeds voor de kooi. De ratten vonden dat beduidend minder grappig. De onderdanige was al in het slaaphuisje gaan zitten en toen ging de overheersende rat met een prop papier in haar bek, achterstevoren het huisje in. Ze werkte zich naar binnen en liet de prop papier in de ingang zitten zodat ze beiden niet meer zichtbaar waren voor de "vreemde" bezoeker ^O^
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:37:17 #66
324060 RianaLuna
Blessed be :)
pi_96185897

hij zat zo eigenwijs dat ik wel een foto moest maken!

Always live your life with full happiness and laughter ;)
  Moderator zaterdag 30 april 2011 @ 21:39:31 #67
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_96185985
O+

Ratjes zijn echt zo enorm leuk O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_96198488
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 21:37 schreef RianaLuna het volgende:
[ afbeelding ]
hij zat zo eigenwijs dat ik wel een foto moest maken!

[ afbeelding ]
Hehe, gave foto.
Zitten ze nou in een dierenwinkel?
pi_96458578
ik ga mogelijk ook een rat nemen als ik op mijzelf woon. Kan iemand foto's maken van de kooi waar de rat zich bevind :).
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:16:44 #70
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_96460915
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:22 schreef portabel het volgende:
ik ga mogelijk ook een rat nemen als ik op mijzelf woon. Kan iemand foto's maken van de kooi waar de rat zich bevind :).
Neem je er wel minimaal 2? Je kunt nog zoveel tijd en aandacht aan ze geven; met een groepje van minstens 2 zijn ze echt veel gelukkiger en veel meer zichzelf. Een fabel is het dat als je er meer dan 1 hebt, ze zich niet aan mensen hechten. Ze hebben elkaar gewoon nodig, net als mensen elkaar nodig hebben.
pi_96471228
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:22 schreef portabel het volgende:

Ik zou op internet zoeken voor een 2e hands kooi, nieuw zijn die dingen erg duur.
pi_96472466
Over 2 maanden ook ratjes O+!!!!!
Wat is nou de grootste kooi die ze hebben eigenlijk?
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_96473064
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:30 schreef Pixie. het volgende:
Over 2 maanden ook ratjes O+!!!!!
Wat is nou de grootste kooi die ze hebben eigenlijk?
De grootste kooi? Een enorme voliere zou ik denken. Hoeveel ratjes komen er bij je wonen? Dan is het makkelijker advies geven qua kooi...
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_96476452
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:16 schreef childintime het volgende:

[..]

Neem je er wel minimaal 2? Je kunt nog zoveel tijd en aandacht aan ze geven; met een groepje van minstens 2 zijn ze echt veel gelukkiger en veel meer zichzelf. Een fabel is het dat als je er meer dan 1 hebt, ze zich niet aan mensen hechten. Ze hebben elkaar gewoon nodig, net als mensen elkaar nodig hebben.
Ja klopt.. dat heb ik ook gelezen. Over een paar maanden ga ik er mogelijk twee aanschaffen. Ik wil wel een grote kooi :) met veel speelplezier :P.

@ vandervanjezus, leuke kooi!

Forum gevonden met pics van kooien.
pi_96477631
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:52 schreef portabel het volgende:

[..]

Ja klopt.. dat heb ik ook gelezen. Over een paar maanden ga ik er mogelijk twee aanschaffen. Ik wil wel een grote kooi :) met veel speelplezier :P.

@ vandervanjezus, leuke kooi!

Forum gevonden met pics van kooien.
bwoohh die site O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:49 schreef mjan het volgende:

[..]

De grootste kooi? Een enorme voliere zou ik denken. Hoeveel ratjes komen er bij je wonen? Dan is het makkelijker advies geven qua kooi...
Het worden 2 ratjes
Maar waarschijnlijk ga ik zelf een kleding kast verbouwen tot kooi
2 en een half deurs zeg maar :D
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')