abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94726626
Volgens mij is het wel mogelijk, maar dan moet je wel een duidelijk gezamenlijke interesse/hobby hebben. Op de één of andere manier is een platonische vriendschap met een niet aantrekkelijke vriendin minder snel mogelijk. Op de één of andere manier accepteer ik dan minder dingen van haar en neem ik haar minder serieus. Dit hebben ik bij mannelijke vrienden logischerwijs niet.

Volgens mij heeft het ook erg te maken met de groep die er omheen hangt. Dit te samen zorgt ervoor dat ik met 90% van alle vriendinnen wel eens gezoend heb. Maar dat had er ook mee te maken dat ik zoenen erg fijn vind. Dat het niet alleen vertrouwd voelt, maar ook een beetje extra spanning geeft.

Onderhoud van vriendschappen met mannen is ook veel makkelijker. Om iets simpels te noemen: mocht je het druk hebben dan is het geen enkel probleem om een tijdje geen contact te hebben met je beste vrienden. Over het algemeen gezien gaat dit bij vrouwen toch lastiger. Die moet je om de zoveel tijden toch even (kort) spreken. Of laten merken dat je ze niet vergeten bent.
  maandag 28 maart 2011 @ 23:18:55 #102
314368 trekeennummertje
Beginner's luck
pi_94743097
Ik had vroeger gevoelens voor een meisje. Zij niet voor mij, maar heb daarom afstand genomen, omdat ik de vriendschap te waardevol vond.
En nu hebben we een platonische vriendschap, als je het zo wilt noemen.
  woensdag 30 maart 2011 @ 01:55:01 #103
331896 TrsK
_.-._.'.||./'._.-._
pi_94794165
Wat een vraag. Natuurlijk kan dat.
"But what is happiness except the simple harmony between a man and the life he leads?" - Albert Camus
pi_94798973
Misschien mag de term vriendschap ook wel wat duidelijker. Wanneer noem je iemand een vriend? Denk veel mensen die zeggen dat ze vrienden hebben, terwijl het mensen zijn die ze 1 keer in de maand zien. Dat vind ik meer (vage) kennissen.

Platonische vriendschap is mogelijk mits beide elkaar niet aantrekkelijk vinden en een gezamelijke interesse hebben. Maar komt vaker voor dat mannen of vrouwen met iemand van de andere sekse bevriend is omdat ze haar of hem leukt vindt.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:18:48 #105
141482 Q.
JurassiQ
pi_94799291
Prima, geen probleem, ik heb meer vrouwelijke dan mannelijke vrienden. Zolang je maar niets verwacht. Daar gaat het bij veel mannen mis. :7
For great justice!
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:35:33 #106
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_94799862
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:09 schreef Devion het volgende:
Misschien mag de term vriendschap ook wel wat duidelijker. Wanneer noem je iemand een vriend? Denk veel mensen die zeggen dat ze vrienden hebben, terwijl het mensen zijn die ze 1 keer in de maand zien. Dat vind ik meer (vage) kennissen.

Al zie je ze 1x in het jaar, dan nog kan het je vriend zijn. Gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit he ;)
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:37:08 #107
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_94799910
quote:
12s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:18 schreef trekeennummertje het volgende:
Ik had vroeger gevoelens voor een meisje. Zij niet voor mij, maar heb daarom afstand genomen, omdat ik de vriendschap te waardevol vond.
En nu hebben we een platonische vriendschap, als je het zo wilt noemen.
Ja maar je wil er nog steeds wel overheen dus.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_94800362
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:35 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Al zie je ze 1x in het jaar, dan nog kan het je vriend zijn. Gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit he ;)
Nee vind ik niet. Als je iemand 1 keer in het jaar ziet is het geen vriend. Zeker geen goede. Leuk dat je op het moment goed contact hebt, je hem/haar begrijpt en leuke gesprekken hebt, maar het is geen vriend.

Vrienden zie je vaker en kennen je door en door, doordat ze veel met je omgaan. Met iemand die je 1 keer in het jaar ziet kan dit simpelweg niet. Ze zien je in goede en slechte tijden en je helpt elkaar en onderneemt samen dingen.

Kwaltiteit in een vriendschap is inherent aan kwaniteit. Het 1 gaat niet zonder het ander. Gedeelde ervaringen en belevenissen maken een vriendschap, niet eens in het jaar een theekransje.

Dat is ook de reden waarom ik vraagtekens stel bij veel ervaringen hier van users, want hoe vaak zie je die persoon dan?
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:01:45 #109
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_94800704
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:51 schreef Devion het volgende:

Nee vind ik niet. Als je iemand 1 keer in het jaar ziet is het geen vriend. Zeker geen goede. Leuk dat je op het moment goed contact hebt, je hem/haar begrijpt en leuke gesprekken hebt, maar het is geen vriend.

Vrienden zie je vaker en kennen je door en door, doordat ze veel met je omgaan. Met iemand die je 1 keer in het jaar ziet kan dit simpelweg niet. Ze zien je in goede en slechte tijden en je helpt elkaar en onderneemt samen dingen.

Kwaltiteit in een vriendschap is inherent aan kwaniteit. Het 1 gaat niet zonder het ander. Gedeelde ervaringen en belevenissen maken een vriendschap, niet eens in het jaar een theekransje.

Dat is ook de reden waarom ik vraagtekens stel bij veel ervaringen hier van users, want hoe vaak zie je die persoon dan?
Dat je ze nu 1x in het jaar ziet betekend niet dat dit altijd het geval is geweest he ;)
Binnenkort vertrekt mijn beste vriendin naar Curacao, die zie ik echt niet meer dagelijks/wekelijks. Maar zal haar wel vaker spreken dan jaarlijks natuurlijk!

Een andere vriend zie ik 1x in de paar maanden en heel af en toe bellen we tussendoor. Maar dat is toch echt wel een goede vriend waar ik altijd bij terecht kan.

En ja.. ik weet het verschil tussen een (vage) kennis en een goede vriend :) Want ik heb ook genoeg kennissen die ik zelden of juist vaker zien.
pi_94808263
quote:
Ben ik het ook niet mee eens. Om een vriendschap op te bouwen is kwantiteit misschien een vereiste, maar als de fundamenten van de vriendschap eenmaal staan speelt dit niet meer zo'n rol.
Ja, ik generaliseer.
pi_95052686
Excuseer mij voor het niet helemaal lezen van het topique, maar: de TT is een contradictio in terminis. Een platonische relatie is alleen mogelijk tussen gelijken. Mannen zijn niet gelijk aan vrouwen, dus kan het niet.

Ik wil wel geloven dat het met homoseksuelen anders ligt. Idd de ladder theory, zoals ook al eerder genoemd hier (en de honderdduizend andere topics hierover).
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_95054196
Mannen hebben een heleboel platonische relatie's met vrouwen. Denk bijvoorbeeld aan familieleden, denk aan vrouwen die veel ouder of jonger zijn of vrouwen die al bezet zijn. Heb het idee dat de meeste mensen die zeggen: "het is onmogelijk", eigenlijk beweren dat het voor mannen moeilijk(er) is om te accepteren dat ze niet met een vrouw naar bed kunnen gaan, terwijl het oppervlakking gezien wel klikt. Maar volgens mij moet je dat er toch los van zien. Mensen zijn sociale wezens, vriendschappen horen erbij, sommige vriendschappen groeien uit tot liefde, wat naar mijn mening gewoon een overtreffende trap van vriendschap is.

Waar ik wel eens benieuwd naar ben is eigenlijk het omgekeerde. Waarom wil de vrouw de vriendschap platonisch houden? Is dat omdat hij "lelijk" wordt gevonden? Omdat ze er van uitgaan dat hij toch slecht in bed is? Of is dat nog steeds een stukje ouderwets denken dat ze zo maagd mogelijk willen blijven voor haar toekomstige echtgenoot?
pi_95054359
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:04 schreef jaha het volgende:

Waar ik wel eens benieuwd naar ben is eigenlijk het omgekeerde. Waarom wil de vrouw de vriendschap platonisch houden? Is dat omdat hij "lelijk" wordt gevonden? Omdat ze er van uitgaan dat hij toch slecht in bed is? Of is dat nog steeds een stukje ouderwets denken dat ze zo maagd mogelijk willen blijven voor haar toekomstige echtgenoot?
Eh? Omdat ze hem niet aantrekkelijk vind. Of niet vind passen bij haarzelf qua belangrijke dingen. Of hem een leuke vriend vind maar niet te vertrouwen als partner? Zijn toch zat redenen?

Met de meeste jongens met wie ik vriendelijk ben/ vrienden mee ben hoef ik absoluut geen relatie. Aardige gozers maar niet mijn type.
pi_95054590
"Qua belangrijke dingen". Hoe maak ik een vaag ding nog vager.

Ik denk wel eens: Je bent allebei 20, je bent allebei single. Je vindt elkaar allebei leuk. Waarom geef je je dan niet gewoon over aan het mooie wat het lichamelijk genot te bieden heeft?
pi_95054730
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:13 schreef jaha het volgende:
"Qua belangrijke dingen". Hoe maak ik een vaag ding nog vager.

Ik denk wel eens: Je bent allebei 20, je bent allebei single. Je vindt elkaar allebei leuk. Waarom geef je je dan niet gewoon over aan het mooie wat het lichamelijk genot te bieden heeft?
Laat uur. Ik bedoel dat ze misschien vind dat hij qua godsdienst, politiek, ambitie, levenskeuzes/doel niet een geschikte partner is.

Het boeit me niet dat een vriend van me de hele dag achter zijn pc zit als hij dat wil en vrijwel niks uitvoert voor studie. (Naja, niet boeien. Hij moet het zelf weten.) Maar zo'n gozer moet ik niet als vriend hebben.
  dinsdag 5 april 2011 @ 00:23:00 #116
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_95054903
Nee, lukt niet. Meestal alleen als een van de twee bezet is. Ik kan beter opschieten met vrouwen, dan met mannen, maar vanwege het "spanningsveld" heb ik dus gewoon weinig vrouwelijke vrienden, en daarmee dus niet zo heel veel goede vrienden. :')

Tevens noem ik niemand m'n vriend, ik heb alleen kennissen. ;)
pi_95054941
Ja dat klinkt mij toch erg in de oren als: Ik wil wel een bonte koe, maar er mag geen vlekje opzitten. Vrijwel alle dingen die je opnoemt zijn namelijk ingegeven door vooroordelen of overdreven kritisch zijn...
pi_95054978
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:24 schreef jaha het volgende:
Ja dat klinkt mij toch erg in de oren als: Ik wil wel een bonte koe, maar er mag geen vlekje opzitten. Vrijwel alle dingen die je opnoemt zijn namelijk ingegeven door vooroordelen of overdreven kritisch zijn...
Mwah, vind ik niet. Je partner is toch niet alleen maar iemand waar mee je een beetje lol trapt, je stelt er toch wel meer eisen aan.

En dan mag iemand heus wel slechte kanten hebben en dingen die mij niet zo aanstaan/aanspreken (ik ben echt niet kritisch) maar sommige dingen zijn qua levensvisie toch erg belangrijk. Als je tenminste serieus toekomstmateriaal er in ziet.

Als je alleen maar een casual let's have fun relatie wilt, zijn die eisen natuurlijk niet echt van belang. :)
pi_95055015
quote:
Tevens noem ik niemand m'n vriend
Ik heb een stuk of vijf goede vrienden, en twee vriendinnen. Het waren de mensen die ik ieder jaar uitnodig voor mijn verjaardag. Ik weet dat het wellicht een wazige definitie van vriendschap is, maar ik nodig ze dan ook uit omdat het goede vrienden zijn :)
  dinsdag 5 april 2011 @ 00:32:35 #120
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_95055165
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:27 schreef jaha het volgende:

[..]

Ik heb een stuk of vijf goede vrienden, en twee vriendinnen. Het waren de mensen die ik ieder jaar uitnodig voor mijn verjaardag. Ik weet dat het wellicht een wazige definitie van vriendschap is, maar ik nodig ze dan ook uit omdat het goede vrienden zijn :)
Mwah, of ik heb in m'n leven gewoon opportunisten getroffen. :P Ik vertrouw niet zo snel mensen meer, hoewel ik wel veel mensen "ken". ;)

Maar de rest van mijn post? :P
pi_95055233
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:25 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Mwah, vind ik niet. Je partner is toch niet alleen maar iemand waar mee je een beetje lol trapt, je stelt er toch wel meer eisen aan.

En dan mag iemand heus wel slechte kanten hebben en dingen die mij niet zo aanstaan/aanspreken (ik ben echt niet kritisch) maar sommige dingen zijn qua levensvisie toch erg belangrijk.
Ik heb toch een beetje het idee dat je (en dat geldt voor meer vrouwen) in je eigen waarheid bent ingegraven en vind dat een man zich daar naar moet schikken. Teveel het "ideale schoonzoon" idee. Want ja je moet er niet aan denken dat manlief later te weinig tijd aan zijn studie besteed heeft. Stel je voor zeg, dan is zijn carrierekans tot nul geslonken... :{

Ook wat betreft politieke voorkeur of godsdienst: het moet wel extreem zijn wil dat een relatie echt in de weg staan. Maar goed, wellicht is dat het verschil tussen ruimdenkend kosmopolitisme van mij en de wat meer behoudende levensvisie van jou (en de gemiddelde Nederlandse vrouw) ;)
pi_95055333
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:35 schreef jaha het volgende:

[..]

Ik heb toch een beetje het idee dat je (en dat geldt voor meer vrouwen) in je eigen waarheid bent ingegraven en vind dat een man zich daar naar moet schikken. Teveel het "ideale schoonzoon" idee. Want ja je moet er niet aan denken dat manlief later te weinig tijd aan zijn studie besteed heeft. Stel je voor zeg, dan is zijn carrierekans tot nul geslonken... :{

Ook wat betreft politieke voorkeur of godsdienst: het moet wel extreem zijn wil dat een relatie echt in de weg staan. Maar goed, wellicht is dat het verschil tussen ruimdenkend kosmopolitisme van mij en de wat meer behoudende levensvisie van jou (en de gemiddelde Nederlandse vrouw) ;)
Jezus. :') Zo hey, wat ken je me goed! Ja, je hebt me helemaal door! Ik kan me simpelweg voorstellen dat iemand die erg sterk staat in zijn geloof niet met iemand wil zijn die anti-religieus is. Dan kunnen die twee natuurlijk nog wel leuke dingen met elkaar doen op een vriendschappelijke manier maar het lijkt me dat je zo'n belangrijk aspect met je levenspartner wil delen.

Ik hoef niet met iemand die geen zak uitvoert in zijn leven. En dan bedoel ik echt niet dat hij topambtenaar moet worden. Dan kan het nog wel een prima gozer zijn om mee uit te gaan en te ouwehoeren. Dat jij nou zo wanhopig bent dat je met elke vriendin een relatie zou beginnen.
  dinsdag 5 april 2011 @ 00:44:31 #123
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_95055474
Heet dat niet huwelijk? :P

quote:

Nee vind ik niet. Als je iemand 1 keer in het jaar ziet is het geen vriend.
Als je bij elkaar om de hoek woont misschien niet, maar ik ken mensen in Nederland en Ierland die ik vrienden noem. Dat is allebei een paar duizend km hier vandaan, dus ik zie ze niet bepaald elke dag. Toch zijn het vrienden.

[ Bericht 73% gewijzigd door Heremeteit op 05-04-2011 01:09:55 ]
pi_95055509
Ach nou nou rustig maar hoor ;) ik zoek geen ruzie, ik ben hooguit wat cynish. Vooral wat later op de avond. Ik ga eens naar bed ;)
  dinsdag 5 april 2011 @ 00:48:59 #125
340846 ik.weet.geen.naam
Neu, nieuw, nuevo, new
pi_95055606
Als ze 100 kg is en 170cm groot wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')