Al zie je ze 1x in het jaar, dan nog kan het je vriend zijn. Gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit hequote:Op woensdag 30 maart 2011 10:09 schreef Devion het volgende:
Misschien mag de term vriendschap ook wel wat duidelijker. Wanneer noem je iemand een vriend? Denk veel mensen die zeggen dat ze vrienden hebben, terwijl het mensen zijn die ze 1 keer in de maand zien. Dat vind ik meer (vage) kennissen.
Ja maar je wil er nog steeds wel overheen dus.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:18 schreef trekeennummertje het volgende:
Ik had vroeger gevoelens voor een meisje. Zij niet voor mij, maar heb daarom afstand genomen, omdat ik de vriendschap te waardevol vond.
En nu hebben we een platonische vriendschap, als je het zo wilt noemen.
Nee vind ik niet. Als je iemand 1 keer in het jaar ziet is het geen vriend. Zeker geen goede. Leuk dat je op het moment goed contact hebt, je hem/haar begrijpt en leuke gesprekken hebt, maar het is geen vriend.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Al zie je ze 1x in het jaar, dan nog kan het je vriend zijn. Gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit he
Dat je ze nu 1x in het jaar ziet betekend niet dat dit altijd het geval is geweest hequote:Op woensdag 30 maart 2011 10:51 schreef Devion het volgende:
Nee vind ik niet. Als je iemand 1 keer in het jaar ziet is het geen vriend. Zeker geen goede. Leuk dat je op het moment goed contact hebt, je hem/haar begrijpt en leuke gesprekken hebt, maar het is geen vriend.
Vrienden zie je vaker en kennen je door en door, doordat ze veel met je omgaan. Met iemand die je 1 keer in het jaar ziet kan dit simpelweg niet. Ze zien je in goede en slechte tijden en je helpt elkaar en onderneemt samen dingen.
Kwaltiteit in een vriendschap is inherent aan kwaniteit. Het 1 gaat niet zonder het ander. Gedeelde ervaringen en belevenissen maken een vriendschap, niet eens in het jaar een theekransje.
Dat is ook de reden waarom ik vraagtekens stel bij veel ervaringen hier van users, want hoe vaak zie je die persoon dan?
Ben ik het ook niet mee eens. Om een vriendschap op te bouwen is kwantiteit misschien een vereiste, maar als de fundamenten van de vriendschap eenmaal staan speelt dit niet meer zo'n rol.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:51 schreef Devion het volgende:
Kwaltiteit in een vriendschap is inherent aan kwaniteit. Het 1 gaat niet zonder het ander. Gedeelde ervaringen en belevenissen maken een vriendschap, niet eens in het jaar een theekransje.
Eh? Omdat ze hem niet aantrekkelijk vind. Of niet vind passen bij haarzelf qua belangrijke dingen. Of hem een leuke vriend vind maar niet te vertrouwen als partner? Zijn toch zat redenen?quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:04 schreef jaha het volgende:
Waar ik wel eens benieuwd naar ben is eigenlijk het omgekeerde. Waarom wil de vrouw de vriendschap platonisch houden? Is dat omdat hij "lelijk" wordt gevonden? Omdat ze er van uitgaan dat hij toch slecht in bed is? Of is dat nog steeds een stukje ouderwets denken dat ze zo maagd mogelijk willen blijven voor haar toekomstige echtgenoot?
Laat uur. Ik bedoel dat ze misschien vind dat hij qua godsdienst, politiek, ambitie, levenskeuzes/doel niet een geschikte partner is.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:13 schreef jaha het volgende:
"Qua belangrijke dingen". Hoe maak ik een vaag ding nog vager.
Ik denk wel eens: Je bent allebei 20, je bent allebei single. Je vindt elkaar allebei leuk. Waarom geef je je dan niet gewoon over aan het mooie wat het lichamelijk genot te bieden heeft?
Mwah, vind ik niet. Je partner is toch niet alleen maar iemand waar mee je een beetje lol trapt, je stelt er toch wel meer eisen aan.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:24 schreef jaha het volgende:
Ja dat klinkt mij toch erg in de oren als: Ik wil wel een bonte koe, maar er mag geen vlekje opzitten. Vrijwel alle dingen die je opnoemt zijn namelijk ingegeven door vooroordelen of overdreven kritisch zijn...
Ik heb een stuk of vijf goede vrienden, en twee vriendinnen. Het waren de mensen die ik ieder jaar uitnodig voor mijn verjaardag. Ik weet dat het wellicht een wazige definitie van vriendschap is, maar ik nodig ze dan ook uit omdat het goede vrienden zijnquote:Tevens noem ik niemand m'n vriend
Mwah, of ik heb in m'n leven gewoon opportunisten getroffen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:27 schreef jaha het volgende:
[..]
Ik heb een stuk of vijf goede vrienden, en twee vriendinnen. Het waren de mensen die ik ieder jaar uitnodig voor mijn verjaardag. Ik weet dat het wellicht een wazige definitie van vriendschap is, maar ik nodig ze dan ook uit omdat het goede vrienden zijn
Ik heb toch een beetje het idee dat je (en dat geldt voor meer vrouwen) in je eigen waarheid bent ingegraven en vind dat een man zich daar naar moet schikken. Teveel het "ideale schoonzoon" idee. Want ja je moet er niet aan denken dat manlief later te weinig tijd aan zijn studie besteed heeft. Stel je voor zeg, dan is zijn carrierekans tot nul geslonken...quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:25 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Mwah, vind ik niet. Je partner is toch niet alleen maar iemand waar mee je een beetje lol trapt, je stelt er toch wel meer eisen aan.
En dan mag iemand heus wel slechte kanten hebben en dingen die mij niet zo aanstaan/aanspreken (ik ben echt niet kritisch) maar sommige dingen zijn qua levensvisie toch erg belangrijk.
Jezus.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:35 schreef jaha het volgende:
[..]
Ik heb toch een beetje het idee dat je (en dat geldt voor meer vrouwen) in je eigen waarheid bent ingegraven en vind dat een man zich daar naar moet schikken. Teveel het "ideale schoonzoon" idee. Want ja je moet er niet aan denken dat manlief later te weinig tijd aan zijn studie besteed heeft. Stel je voor zeg, dan is zijn carrierekans tot nul geslonken...![]()
Ook wat betreft politieke voorkeur of godsdienst: het moet wel extreem zijn wil dat een relatie echt in de weg staan. Maar goed, wellicht is dat het verschil tussen ruimdenkend kosmopolitisme van mij en de wat meer behoudende levensvisie van jou (en de gemiddelde Nederlandse vrouw)
Als je bij elkaar om de hoek woont misschien niet, maar ik ken mensen in Nederland en Ierland die ik vrienden noem. Dat is allebei een paar duizend km hier vandaan, dus ik zie ze niet bepaald elke dag. Toch zijn het vrienden.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:51 schreef Devion het volgende:
Nee vind ik niet. Als je iemand 1 keer in het jaar ziet is het geen vriend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |