abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94698097
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 22:26 schreef GambitRS het volgende:
Jezus, wat een kinderforum is dit toch geworden. Boeit mij niet wat jullie vinden, de ING heeft gezegt geen bonussen meer uit te keren en ze doen het dus toch. Ik vind dit wel nieuwswaardig.

Als er nou maar 1 reporter dit leest die iemand kent bij de ING die gewetensvol is en eens mijn verhaal probeert te verifieren dan ben ik al een blij mens. Als het niet te bewijzen is door buitenstaanders, dan kan er imo ook weinig aan gedaan worden.

Ik heb in ieder geval geprobeert het juiste te doen :)
^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_96558771
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2011 22:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op deze manier kan dat toch helemaal niet. Belasting boven het 19cents tarief is gewoon belast, dus feitelijk gewoon loon. Dan kun je net zo goed een loonsverhoging geven, komt op hetzelfde neer.
Belastingtechnisch hetzelfde, marketingtechnisch een heel universum van verschil; het zijn de bonussen waar het volk boos door wordt. Logische reactie is om dan de bonus te verplaatsen.

We hernoemen toch ook om de zoveel jaar allerlei instanties en groeperingen die een negatieve connotatie krijgen? Dit is hetzelfde :z
pi_96560502
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:00 schreef Avernis het volgende:

[..]

Belastingtechnisch hetzelfde, marketingtechnisch een heel universum van verschil; het zijn de bonussen waar het volk boos door wordt. Logische reactie is om dan de bonus te verplaatsen.

We hernoemen toch ook om de zoveel jaar allerlei instanties en groeperingen die een negatieve connotatie krijgen? Dit is hetzelfde :z
Eindelijk iemand die een beetje nadenkt.

Deze optie maakt het niet waar, maar als de top onder vuur ligt vanwege bonussen en je de rest van het personeel nog wel bonussen 'mag uitkeren' kan je toch best alsnog op zoek gaan naar een andere optie.

Echt waar, dat 'het mag toch gewoon' is een flutargument in deze.

Die bonus aan de top 'mocht' namelijk ook; stond keurig in het contract. Maar nu 'men' erover begon te zeuren kwam 'de politiek' even snel op de afspraken terug (ze hadden prima kunnen ingrijpen toen de bonusafspraken in eerste instantie gemaakt werden).

Overigens steek ik mijn hand er voor in het vuur dat Hommen die bonus op de een of andere manier gekregen heeft.
pi_96567396
Exposure ING (cijfers jaarvergadering 9 mei 2011):

Griekenland
1,4 miljard euro staatsobligaties
Minder dan 50 miljoen euro exposure op banken

Portugal
800 miljoen euro staatsobligaties
300 miljoen euro banken

Spanje
2,6 miljard euro staatsobligaties
100 miljoen euro lagere overheden
18 miljard euro financiële instellingen

Ierland
53 miljoen euro staatsobligaties
1,2 miljard euro financiële instellingen

Italië
7,5 miljard euro staatsobligaties
1,1 miljard euro financiële instellingen
  maandag 9 mei 2011 @ 21:04:04 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96567479
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:02 schreef piepeloi55 het volgende:
Exposure ING (cijfers jaarvergadering 9 mei 2011):

Griekenland
1,4 miljard euro staatsobligaties
Minder dan 50 miljoen euro exosure op banken

Portugal
800 miljoen euro staatsobligaties
300 miljoen euro banken

Spanje
2,6 miljard euro staatsobligaties
100 miljoen euro lagere overheden
18 miljard euro fininciële instellingen

Ierland
53 miljoen euro staatsobligaties
1,2 miljard euro financiële instellingen

Italië
7,5 miljard euro staatsobligaties
1,1 miljard euro financiële instellingen
En hoeveel procent is dit samen van al hun uitstaande vermogen? Dat is ook een relvante factor.
The End Times are wild
pi_96567846
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:04 schreef LXIV het volgende:
En hoeveel procent is dit samen van al hun uitstaande vermogen? Dat is ook een relvante factor.
De jaarcijfers van 2010 geven 1.247,11 miljard met een totaal eigen vermogen van 47,284 miljard. Persoonlijk vind ik de exposure van ING op Griekenland, Portugal en Ierland wel meevallen.
  maandag 9 mei 2011 @ 21:18:05 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96568477
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:09 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

De jaarcijfers van 2010 geven 1.247,11 miljard met een totaal eigen vermogen van 47,284 miljard. Persoonlijk vind ik de exposure van ING op Griekenland, Portugal en Ierland wel meevallen.
Ik denk ook dat áls er een default komt, het bij deze landen zal zijn.
Stel dat het in totaal 6 miljard is, en dat de obligatiehouders voor 33% geschoren worden. Dat kost dus 2 miljard. Dat is 1,3% van het uitstaande vermogen. Dus de rente van een paar maanden op het geheel. Als het gebeurt.

Dit staat los van indirecte afschrijvingen via domino-effecten. (Dus kunnen die schuldenaars van die 1250 miljard alles nog wel betalen als Griekenland default).

Een groot deel van de kosten is trouwens al in de prijs verwerkt.
The End Times are wild
pi_96569115
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:18 schreef LXIV het volgende:
Ik denk ook dat áls er een default komt, het bij deze landen zal zijn.
Stel dat het in totaal 6 miljard is, en dat de obligatiehouders voor 33% geschoren worden. Dat kost dus 2 miljard. Dat is 1,3% van het uitstaande vermogen. Dus de rente van een paar maanden op het geheel. Als het gebeurt.

Dit staat los van indirecte afschrijvingen via domino-effecten. (Dus kunnen die schuldenaars van die 1250 miljard alles nog wel betalen als Griekenland default).

Een groot deel van de kosten is trouwens al in de prijs verwerkt.
De exposure op staatschuld van Griekenland+Portugal+Ierland = 2,253 miljard.
De exposure op het bankwezen in die landen 1,55 miljard.

Samen 3,803 miljard. Stel dat er 50% in totaal moet worden afgschreven dan nog is dat 'maar' 1,9015 miljard. Een deel daarvan kan inderdaad al geboekt zijn. De directe exposure valt dus mee, maar ik zou inderdaad de domino effecten niet onderschatten.

Het valt me trouwens op dat er zo'n ophef is over de PIIGS, maar vergeten word hoeveel exposure ING loopt in het oost-blok (dat is vele malen meer dan een Griekenland+Portugal+Ieland). Daar gaat het ook niet bepaald rooskleurig aan toe.
  maandag 9 mei 2011 @ 21:30:17 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96569378
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:26 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

De exposure op staatschuld van Griekenland+Portugal+Ierland = 2,253 miljard.
De exposure op het bankwezen in die landen 1,55 miljard.

Samen 3,803 miljard. Stel dat er 50% in totaal moet worden afgschreven dan nog is dat 'maar' 1,9015 miljard. Een deel daarvan kan inderdaad al geboekt zijn. De directe exposure valt dus mee, maar ik zou inderdaad de domino effecten niet onderschatten.

Het valt me trouwens op dat er zo'n ophef is over de PIGGS, maar vergeten word hoeveel exposure ING loopt in het oost-blok (dat is vele malen meer dan een Griekenland+Portugal+Ieland). Daar gaat het ook niet bepaald rooskleurig aan toe.
Het Oostblok is denk ik veel gedisciplineerder. De mensen zijn daar minder lui en verwend en werken gewoon hard. Van die walgelijke zaken als een machinist op de trein die 100K verdient heb je daar niet. Bovendien is daar niet alles tot bubble-proporties opgeblazen, dus daar heb je ook minder risico mee.
Veel van die Oostelijke landen hebben minder schuld dan wij!
The End Times are wild
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:52:45 #60
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96593319
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2011 22:15 schreef GambitRS het volgende:
mijn neef
Familie van Xenobinol toevallig :?
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:57:52 #61
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96593523
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het Oostblok is denk ik veel gedisciplineerder. De mensen zijn daar minder lui en verwend en werken gewoon hard.
Haha! Misschien moet je er eens heen gaan in plaats van wat Hart van Nederland na te praten.
Ik heb zeer uitgebreide ervaring met zowel Polen als Tsjechië en die mensen werken echt niet harder dan Nederlanders of Duitsers. Sterker nog, de arbeidsethiek daar zou ik een stuk minder noemen dan in NL, om nog maar te zwijgen over discipline.
De gemiddel pool die jij hier in NL tegenkomt is *niet* representatief voor de gemiddelde pool in polen. Het zijn juist de ondernemend en hardwerkend ingestelden die de stap nemen om elders te gaan werken. De gemiddelde pool is niet het type dat zich in een ander land gaat uitsloven, maar gewoon net als de gemiddelde nederlander werkt om te leven en niet andersom en het liefst geen stap teveel zet voor zijn loon.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:00:57 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96593646
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:57 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Haha! Misschien moet je er eens heen gaan in plaats van wat Hart van Nederland na te praten.
Ik heb zeer uitgebreide ervaring met zowel Polen als Tsjechië en die mensen werken echt niet harder dan Nederlanders of Duitsers. Sterker nog, de arbeidsethiek daar zou ik een stuk minder noemen dan in NL, om nog maar te zwijgen over discipline.
De gemiddel pool die jij hier in NL tegenkomt is *niet* representatief voor de gemiddelde pool in polen. Het zijn juist de ondernemend en hardwerkend ingestelden die de stap nemen om elders te gaan werken. De gemiddelde pool is niet het type dat zich in een ander land gaat uitsloven, maar gewoon net als de gemiddelde nederlander werkt om te leven en niet andersom en het liefst geen stap teveel zet voor zijn loon.
Zelf ben ik zo ongeveer overal in Polen geweest, in Tsjechië wat minder vaak.
Vooral in Zuid-Polen kun je zien dat die mensen daar gewoon gedisciplineerd zijn. Alles prima voor elkaar daar. Centraal en Noord ook. Alleen West-Polen zie je veel alcohol en behoorlijk wat armoede. Raar, zo dicht bij Duitsland.
Ze werken wellicht niet harder dan de Nederlander of Duitser, maar de vergelijking ging tussen de Oost-Europese landen en de Zuid-Europese landen qua solvabiliteit/kredietwaardigheid. En dan zet ik mijn geld op Oost-Europa. De markt trouwens ook.
The End Times are wild
pi_96598261
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2011 22:15 schreef GambitRS het volgende:
Ik kwam net terug van een feestje en mijn neef die een hoge functie bij de ING bekleed heeft daar net volmondig lopen vertellen dat hij erg veel reiskosten vergoeding heeft gekregen, veels te veel eigenlijk. Wat blijkt?
Ex Andere Bank Medewerker (niet ING) meldt zich, waar ze exact hetzelfde doen.

De meeste reacties in dit forum zijn dikke onzin.

Uitkeren Bonus Ten eerste keert ING geen bonussen uit aan het bestuur en dat is iets aan dan aan het CAO-personeel, en bij het CAO-personeel heet het waarschijnlijk geen bonus meer maar prestatiebeloning.

Reiskosten Dit is niks anders dan het 19ct/km verhaal. Stel je woont 100 km van je werk, dan mag je dus ruwweg 100 * 2 * 250 * 19ct = 9500 euro belastingvrij ontvangen. Meneer heeft een OV-Jaarkaart die 4000 kost. Blijft er een ruimte over 9500 - 4000 euro = 5500 euro om belastingvrij te vergoeden. Dit bedrag wordt dan verrekend met de prestatiebeloning en contant uitgekeerd.

Dit heeft niks te maken met budgetten of schuiven met posten, maar gewoon slim gebruik maken van de fiscale regels.

Het werkt dus alleen als op een serieuze afstand van je werk woont en de echte kosten lager zijn dan die 19 cent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')