Nee dat is het niet.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:15 schreef GambitRS het volgende:
Ik hoop dat een journalist dit forum bericht leest en hier eens onderzoek naar gaat doen. Dit is toch schandalig?
Belastingtechnisch kan het best, het is alleen boven bepaalde grenzen belast met loonheffing. Die loonheffing zouden die topmannen ook betalen over hun 'cash-bonus' dus dat maakt geen verschilquote:
Op deze manier kan dat toch helemaal niet. Belasting boven het 19cents tarief is gewoon belast, dus feitelijk gewoon loon. Dan kun je net zo goed een loonsverhoging geven, komt op hetzelfde neer.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:26 schreef GambitRS het volgende:
Jezus, wat een kinderforum is dit toch geworden. Boeit mij niet wat jullie vinden, de ING heeft gezegt geen bonussen meer uit te keren en ze doen het dus toch. Ik vind dit wel nieuwswaardig.
Zo doen ze het ook niet. Ze keren de reiskosten uit die je normaal krijgt maar tellen daar je bonus bij op, omdat ze die niet meer als bonus mogen uitkeren. Dit klopt idd voor geen meter, vind je het gek dat ik het hier post?quote:Op zondag 27 maart 2011 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daarbij is het ook vreemd dat iemand die 100 km van zijn werk woont, dan 10x meer 'bonus' zou ontvangen dan iemand die 10 km van zijn werk woont.
Hoe wordt het dan aan prestatie gekoppeld? Want dat is toch een kenmerk van een bonus.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:32 schreef GambitRS het volgende:
[..]
Zo doen ze het ook niet. Ze keren de reiskosten uit die je normaal krijgt maar tellen daar je bonus bij op, omdat ze die niet meer als bonus mogen uitkeren. Dit klopt idd voor geen meter, vind je het gek dat ik het hier post?
Ja, ik beticht ze dus van fraude. Ik denk dat je als buitenstaander het normaal niet te weten zal komen en het moeilijk te bewijzen is dat iemand geen recht heeft op zijn reiskosten vergoeding, dus ik denk dat ze er nog mee wegkomen ook, tenzij het goed onderzocht wordt en iemand geluk heeft.
Ik weet de ins en outs hier verder ook niet van. Ik werk er niet eens. Maar het wordt zo wel aan de managers verteld en ik neem aan dat de bonus een gemeengoed is die ze toch wel standaard krijgen. Als het ging om prestatie, waarom keerden ze dan na de bank crisis nog steeds bonussen uit? Verklaar dat dan maar.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe wordt het dan aan prestatie gekoppeld? Want dat is toch een kenmerk van een bonus.
En wat doen ze volgend jaar, als die werknemer dezelfde 'reiskosten' eist als het jaar daarvoor? Zeggen dat het een bonus betrof kunnen ze niet, het is dus een verworven recht geworden.
Is het dan niet veel handiger om gewoon het salaris te verhogen?
Een bonus is nooit standaard natuurlijk!quote:Op zondag 27 maart 2011 22:37 schreef GambitRS het volgende:
[..]
Ik weet de ins en outs hier verder ook niet van. Ik werk er niet eens. Maar het wordt zo wel aan de managers verteld en ik neem aan dat de bonus een gemeengoed is die ze toch wel standaard krijgen. Als het ging om prestatie, waarom keerden ze dan na de bank crisis nog steeds bonussen uit? Verklaar dat dan maar.
Vertel mij maar hoequote:Op zondag 27 maart 2011 22:38 schreef Gravedigger het volgende:
Waarom speel je dit bericht niet door aan b.v. de Telegraaf?
Jij werkt er zeker?quote:Op zondag 27 maart 2011 22:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een bonus is nooit standaard natuurlijk!
Er konden tijdens de crisis nog steeds bonussen uitgekeerd worden omdat deze crisis natuurlijk los staat van het presteren van een individuele bankmedewerker zelf natuurlijk! Er zijn juist bankmedewerkers (die geshort hebben, dus gespeculeerd op een daling), die voor de bank miljarden verdiend hebben tijdens de crisis. Die kregen echt hun bonus wel.
Nee, en er ook niet voor. Maar het is wel gebruikelijk dat je op dit subforum iets goed onderbouwt, en geen verhalen van neefjes op feestjes die zeer onwaarschijnlijk zijn. Ik geef een aantal redenen waarom dit niet waarschijnlijk is, waar je verder geen weerwoord op hebt.quote:
Ook dat nog, inderdaad.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:41 schreef Svyatagor het volgende:
De ophef over de bonussen geldt alleen voor de Raad van Bestuur (en misschien een niveautje eronder). In de dealing room etc. worden volgens mij wel gewoon de afgesproken bonussen uitgedeeld.
Dat jij een reden kan verzinnen waarom het niet zo hoeft te zijn bewijst 0,0. Als je met echt bewijs aan komt zetten, dan hou ik er wel over op.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, en er ook niet voor. Maar het is wel gebruikelijk dat je op dit subforum iets goed onderbouwt, en geen verhalen van neefjes op feestjes die zeer onwaarschijnlijk zijn. Ik geef een aantal redenen waarom dit niet waarschijnlijk is, waar je verder geen weerwoord op hebt.
Dan moet je als topic-titel niet kiezen "ING keert bonussen als reiskostenvergoeding uit", maar "Mijn neef zij vandaag tegen mij op een feestje dat hij zijn bonus via zijn reiskostenvergoeding krijgt, maar verder heb ik geen bewijs".quote:Op zondag 27 maart 2011 22:44 schreef GambitRS het volgende:
[..]
Als ik kon bewijzen dat het waar was dan had ik niet dit forum aangeschreven. Waarom moet ik verdedigen wat ik heb gehoord van mijn neef?
Enne.... die zit idd in de raad van bestuur. Nu jij weer.
Ik had ook kunnen zeggen: raad van bestuurslid van ING meld bonussen te krijgen als reiskostenvergoeding.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan moet je als topic-titel niet kiezen "ING keert bonussen als reiskostenvergoeding uit", maar "Mijn neef zij vandaag tegen mij op een feestje dat hij zijn bonus via zijn reiskostenvergoeding krijgt, maar verder heb ik geen bewijs".
Nu stel je het alsof het een waarheid is. Dan kan ik ook wel een topic openen met als titel "Marsmannen ontvoeren Nederlander naar Venus", met als verhaal dat mijn neefje mij verteld heeft op een feestje dat dit hem overkomen is.
Dit is AEX, geen BNW of ONZ
Als dat je niet boeit moet je hier niet posten en zeker niet met mij in discussie gaan.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:48 schreef GambitRS het volgende:
[..]
Ik had ook kunnen zeggen: raad van bestuurslid van ING meld bonussen te krijgen als reiskostenvergoeding.
Ik probeer in ieder geval een journalist nieuwsgierig te krijgen. Het boeit mij niet wat jij vind eigenlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |