abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 april 2011 @ 15:05:03 #181
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_95300948
Het valt ook helemaal niet op dat veel berichten die hier worden geplaatst, van subjectieve media (pro-Israël) komen ...
Ik ben het echt een beetje zat dat mensen geloven dat Israël onschuldig is en dat Palestina fout zit.
Terwijl, als je alleen naar de feiten kijkt, Israël veel meer geweld gebruikt en veel meer doden onder de Palestijnen veroorzaakt.
We zitten gewoon onder de duim van de VS die ontzettend pro-Israël is.
Het nieuws is namelijk totaal niet objectief ....
Voorbeeld: ze zeggen dat er aan beide kanten veel slachtoffers gevallen zijn. Maar wat ze er niet bij vermelden, is dat er 17 Israëliërs om het leven zijn gekomen en 200 Palestijnen ...

En dan ook nog eens zorgen dat er geen hulpgoederen naar de Gazastrook kunnen worden gebracht ....

Ik ben trouwens ook geen voorstander van de islam, voor het geval jullie dat denken.
Ik sta aan de kant van de mensenrechten.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_95302494
Dus jij meet de mate van 'schuld' aan aantallen slachtoffers die aan beide kanten vallen? :? Aantallen die simpelweg samenvallen met het feit dat Hamas er geen moeite mee heeft zich achter hun eigen burgers te verschuilen.

Niemand zegt dat Israël niks fout kan doen (ongetwijfeld doen ze dat wel). Maar ik vind jouw gepost mbt 'die arme Palesteinen en die misdadige Israëliers' nou ook niet bepaald getuigen van veel nuance. Alsof de VN in 1948 even de Bijbel heeft opengeslagen en op basis daarvan Israël heeft gesticht :')

Lees anders ff de laatste post van Dlocks op de vorige pagina.
  zondag 10 april 2011 @ 16:03:18 #183
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_95303435
Ik zeg ook helemaal niet dat de Palestijnen onschuldig zijn.
Ik snap alleen dat ze boos zijn dat de Israëliërs hun land hebben ingepikt.
Het enige wat de Palestijnen willen, is hun land terug.
De enige manier om dit op te lossen, is om het land terug te geven aan de Palestijnen.
Er zijn genoeg plekken om de wereld die nog redelijk onbewoond zijn. Daar stichten ze hun 'beloofde' land maar.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zondag 10 april 2011 @ 16:37:56 #184
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_95305011
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 16:03 schreef Madame_Paon het volgende:
De enige manier om dit op te lossen, is om het land terug te geven aan de Palestijnen.
Er zijn genoeg plekken om de wereld die nog redelijk onbewoond zijn. Daar stichten ze hun 'beloofde' land maar.
Welk land van de Palestijnen is ingepikt en waarom zou dat van de Palestijnen zijn en waarom denk jij dat Israël dat land ingepikt heeft?

En voordat je antwoord geeft kan ik je aanraden om onderstaande reactie nog even goed te lezen want het is wel duidelijk dat je dat nog niet hebt gedaan:

Palestina & Israël #69

Als je overigens eenzijdige pro-Palestina nieuws wil lezen dan kan ik de Volkskrant aanraden. :)

quote:
Het enige wat Hamas wil is de vernietiging van Israël:

quote:
- De radicaalislamitische beweging Hamas werd in 1987 opgericht en komt voort uit het Moslim Broederschap.

- Hamas is in het Arabisch een acroniem van Islamitische Verzetsbeweging en betekent eveneens ijver of geestdrift.

- In haar manifest zegt de partij de vernietiging van Israël en in plaats daarvan een islamitische staat na te streven. Hamas weigert de staat Israël te erkennen en de wapens op te geven. Ook erkent ze de akkoorden niet die de Palestijnse Autoriteit met Israël sloot.

- De militaire tak van Hamas, de Izz al-Din al Qassam Brigades, pleegde sinds het begin van de tweede intifada (Palestijnse opstand) in 2000 meer dan zestig zelfmoordaanslagen.

- De partij won in januari 2006 de parlementsverkiezingen in de Palestijnse gebieden en sleepte 74 van de 132 zetels in de wacht. Daarna vormde ze een regering onder leiding van Ismail Haniyah. De regering werd internationaal niet erkend. Onder buitenlandse druk kwamen Hamas en Fatah half maart 2007 een regering van nationale eenheid overeen. In juni 2007 nam Hamas met geweld de macht over in de Gazastrook.

Bron o.a.: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)etiging-Israel.dhtml
pi_95305222
Opnieuw te simplistisch gesteld, Madame Paon.

Als je had ingelezen had je geweten dat de term Palestijnen in beginsel 'de inwoners van Palestina' betekende, wat zowel Joden als Arabieren betrof. Het is niet zo dat de Joden 'weg' zijn geweest en na x-duizend jaar terug zijn gekomen om alle Arabiërs eruit te zetten, er hebben altijd Joden in Palestina gewoond, zij vormden onderdeel van 'de Palestijnen'. Na de diaspora hebben ze stukken land aangekocht ipv met geweld Palestijnse Arabieren verdreven zoals jij verondersteld.
pi_95306178
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 11:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Moet ik mezelf nu verantwoorden omdat ik het simpele feit noem van het aantal doden aan Palestijnse kant?

Het moet ook niet gekker worden met dit topic.
ik vroeg alleeen een link (betrouwbaar) van het dode kind van 11 ...?
en ik wacht nog steets wand hier vind ik er niets van terug.

in de tussen tijd 4 mortieren in eskohl omgeven geen gewonden .
dus na de 3 grad raketten en 2 qasams van vandaag .
  † In Memoriam † zondag 10 april 2011 @ 17:15:48 #187
137949 Disana
pi_95306458
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:08 schreef C_N het volgende:

ik vroeg alleeen een link (betrouwbaar) van het dode kind van 11 ...?
en ik wacht nog steets wand hier vind ik er niets van terug.
Mijn post was geen antwoord op jou. Dit is mijn antwoord op jou:

http://nos.nl/artikel/231(...)ingsacties-gaza.html
  zondag 10 april 2011 @ 17:18:16 #188
16715 Mylene
*schatje*
pi_95306560
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 16:03 schreef Madame_Paon het volgende:
Moet je bij de VN zijn. De VN hebben het land Palestina opgedeeld.

Hier trouwens een map van de Israëlisch door de jaren heen en hun landje pik.

pi_95306581
soldaten bij kibboets Nir-Am .met uitzicht op de strook , waar drie terorristen omkwamen door de IDF toen ze een mortier installeerden.. foto C_N

moment van lancering van de irondome
pi_95306678
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:15 schreef Disana het volgende:

[..]

thanks disana.
ok jongen van 11 .
triest. maar er staat helaas niet bij wat en waar en hoe . dat is nu weer jammer. /
en ja als je raketten afschiet in bewoonde woonwijken dan vraag je om moeilijk heden .
foto C_N

[ Bericht 14% gewijzigd door C_N op 10-04-2011 17:26:21 ]
pi_95306740
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:15 schreef Disana het volgende:

[..]

quote:
Bij een Israëlische luchtaanval op de Gazastrook zijn een Hamas-commandant en twee lijfwachten gedood. De aanval was een vergelding voor de vele raketten die Palestijnen afvuren op Israël.

Donderdag trof een raket een schoolbus; een jongen van 16 raakte zwaargewond. Premier Netanyahu reageerde fel en zei dat iedereen die kinderen aanvalt zijn leven op het spel zet.

Bij Israëlische acties kwamen sindsdien 17 Palestijnen om, onder wie een jongen van 11.
Anti-raketsysteem

Nog steeds vuren Palestijnen raketten af, maar die worden vaak onderschept door een anti-raketsysteem dat Israël deze week in gebruik heeft genomen.
Even het bericht helemaal neer gezet. Beetje handiger lezen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_95306792
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:18 schreef Mylene het volgende:

[..]

Moet je bij de VN zijn. De VN hebben het land Palestina opgedeeld.

Hier trouwens een map van de Israëlisch door de jaren heen en hun landje pik.

[ afbeelding ]
je ziet wel dat het steeds kleiner aan her worden is .
:X
  † In Memoriam † zondag 10 april 2011 @ 17:24:20 #193
137949 Disana
pi_95306815
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:22 schreef paddy het volgende:

Even het bericht helemaal neer gezet. Beetje handiger lezen
Ga je dat ook doen bij alle posts van C_N met alleen maar een link naar ynet?
pi_95306888
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Ook gewoon gedaan wanneer ik vond dat het interessant was, maar meestal doet hij dat zelf. Zijn linkjes klik ik trouwens niet vaak op, maar zoek op trefwoorden in google. Zijn linkjes willen nog wel eens een popup waarschuwing geven.

Hij zet trouwens zelf ook vaak het bericht erbij. Maar waarom die vraag? Zo boeiend is het toch niet dat ik het bericht erbij plaats? Niet zo wantrouwend zijn :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_95306959
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:24 schreef Disana het volgende:

[..]

het was handiger lezen geen kat of zodenk ik .... en gisteren plaatsten ik veel linken van jou faforit haaretz.maar het was het zelfde als ynet ..
waarom dat vertel ik je later
  † In Memoriam † zondag 10 april 2011 @ 17:28:07 #196
137949 Disana
pi_95306962
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:26 schreef paddy het volgende:

[..]

Ook gewoon gedaan, maar meestal doet hij dat zelf. Zijn linkjes klik ik trouwens niet vaak op, maar zoek op trefwoorden in google. Zijn linkjes willen nog wel eens een popup waarschuwing geven.

Hij zet trouwens zelf ook vaak het bericht erbij.
Dat is pertinent onjuist, pagina met pagina zie je vol links met hooguit een kleine regel erbij. Raar dus dat je uitgerekend mijn bericht eruit pikt om te corrigeren.
  † In Memoriam † zondag 10 april 2011 @ 17:28:55 #197
137949 Disana
pi_95307005
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:28 schreef C_N het volgende:

[..]

het was handiger lezen geen kat of zo en gisteren plaatsten ik veel linkenb van njou faforit haaretz.maar het was het zelfde als ynet ..
Ik heb ook niets tegen links maar paddy kennelijk wel ineens.
pi_95307049
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:28 schreef C_N het volgende:

[..]

het was handiger lezen geen kat of zo en gisteren plaatsten ik veel linkenb van njou faforit haaretz.maar het was het zelfde als ynet ..
Het is gewoon handiger. Is de tekst te lang? Pik je een gedeelte eruit wat je punt is en meldt je dat het bericht verder te lezen is achter de link. Volgens mij kan je een bepaald aantal zinnen rustig c/pen naar een forum met link.
  † In Memoriam † zondag 10 april 2011 @ 17:31:36 #199
137949 Disana
pi_95307100
Willekeur. En verder sluit ik me aan bij de post van Kees22 in FB. Ben wel klaar met dit eenzijdige topic.
pi_95307139
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb ook niets tegen links maar paddy kennelijk wel ineens.
Nee, ik vond het gewoon handiger en het mag wanneer het een aantal zinnen zijn. Ik doe dit wel vaker.

En ik lees niet over het woord "ineens" heen hoor. Niet zo wantrouwend zijn :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')