quote:
Op maandag 28 maart 2011 12:50 schreef LadyBlack het volgende:[..]
Ehm..... dan rest het advies om goed naar loveli te luisteren

Die weet vast iets waar je humeur een beetje stabiel van blijft?

Omega's!! Bij menstruatieklachten werken borageolie/teunisbloemolie het beste (zit bepaalde vorm omega-6 in, GLA), sowieso zou ik er bij jou graag wat visolie in zien gaan. Magnesium tegen de stress (en voor 1001 andere dingen), zit in groene groente, maar ook in supplementen. Gezien je eetpatroon zou ik er minstens 400 mg per dag in stoppen, liefst nog meer. 200 mg is de standaard dosering, wat meer kan zeker geen kwaad. Gecombineerd met calcium mag ook.
Huid: vitamine A en E. Eierdooier, lever, of supplement (A-D druppels van Davitamon, bestaan die nog of is het tegenwoordig alleen D?). Vitamine D is ook goed, dus de zon in met he hoofd en zoveel mogelijk onderdelen onbedekt. Als je je benen graag ingepakt houdt prima, maar ga dan ff topless. Huidoppervlak in de zon = vitamine D. Mededeling voor janpietklaashenkwim: ook goed voor je botten, dus prima dat je op je balkon zit ipv op je werk.
Zink is ook goed voor je huid, maar nie samen met vit A innemen, want dan neem je (een van) beide minder goed op. Ofzo.
Wel: Groene groente, zalm, makreel, haring (ook goed omdat er selenium in zit), zachte eierdooiers.
Niet: suikers (pasta).
Supplementen om mee te beginnen: visolie!!!! en magnesium!!! Eventueel te vervangen door 3 vismomenten per week en 400 gram groene groente/dag (Ik gok dat je voor supplementen kiest

).