abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95100554
Joh, Oppiedoppie, je niet zo laten kennen hoor! Gewoon rug recht en verder gaan met zoeken. Het is even zuur, maar er komt vast wel een passende functie op je pad. ^O^
  woensdag 6 april 2011 @ 07:42:13 #277
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95106705
quote:
Op dinsdag 5 april 20

11 23:52
schreef bluejean het volgende:

Joh, Oppiedoppie, je niet zo laten kennen hoor! Gewoon rug recht en verder gaan met zoeken. Het is even zuur, maar er komt vast wel een passende functie op je pad. ^O^
oppiedoppie heeft die reactie toch niet verstuurd? Hij heeft hem hier al eerder gepost en toen zeiden wij dat hij dat niet moest doen.
Niet meer actief op Fok!
pi_95107758
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 07:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

oppiedoppie heeft die reactie toch niet verstuurd? Hij heeft hem hier al eerder gepost en toen zeiden wij dat hij dat niet moest doen.
volgens mij is het een "zij" en heeft ze 'm deze keer wel verstuurd, als ik het zo lees.
  woensdag 6 april 2011 @ 08:59:03 #279
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95107802
Volgens mij niet, want dit is dezelfde brief als de vorige keer :) (zowel de brief vh bedrijf als haar brief)
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 6 april 2011 @ 11:04:30 #280
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95111506
Nav m'n gesprek van dodag net een uitnodiging gekregen voor een tweede gesprek. :') want ik was niet echt enthousiast en ik dacht al: zul je zien dat ze mij wél willen _O-.

Bij gebrek aan veel andere opties op dit moment ga ik echter wel gewoon naar het gesprek toe en als ze me aannemen, doe ik het wel gewoon. Als het echt niks wordt, stap ik na een maand weer op en heb ik toch weer wat geld :).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 6 april 2011 @ 11:15:30 #281
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_95111922
Toch succes Viking.
Ik heb vanmiddag een gesprek bij een uitzendbureau. Ze hebben een goede vacature voor mij maar financieel ga ik dan behoorlijk achteruit. Maar als ik daarvoor word aangenomen heb ik iigg wel werk.

Ik ben gisteren gebeld nav een sollicitatie en ineens komen ze met eisen aan die ik niet beheers. Die eisen stonden niet in de facature en mijn inziens waren die ook niet noodzakelijk voor de functie.
Zet die eisen dan gelijk in de facature. :6
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  woensdag 6 april 2011 @ 11:24:33 #282
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95112263
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:15 schreef Rucky het volgende:
Toch succes Viking.
Ik heb vanmiddag een gesprek bij een uitzendbureau. Ze hebben een goede vacature voor mij maar financieel ga ik dan behoorlijk achteruit. Maar als ik daarvoor word aangenomen heb ik iigg wel werk.

Ik ben gisteren gebeld nav een sollicitatie en ineens komen ze met eisen aan die ik niet beheers. Die eisen stonden niet in de facature en mijn inziens waren die ook niet noodzakelijk voor de functie.
Zet die eisen dan gelijk in de facature. :6
Vacature :* (ben je dyslectisch ofzo? Je maakt opmerkelijke fouten).

Ja, daar ben ik dus ook al tegenaan gelopen. Ik snap ook niet waarom bedrijven me uitnodigen als ik vervolgens op basis van mijn cv word afgewezen. Net alsof ze verwachten dat ik nog iets uit m'n mouw schud wat ik niet op mijn cv heb saan.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 6 april 2011 @ 11:38:38 #283
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_95112783
Ik ben ook werkzoekend, al ben ik nu nog gewoon aan het werk (ook nog nooit in de ww gezeten). Heb na een vast contract van 3 jaar bewust gekozen voor een tijdelijke functie. Die loopt nu af (project is eindig). Moet zeggen dat er voldoende vacatures zijn hier in Brabant en heb komende vrijdag alweer een sollicitatie waar ik veel van verwacht.

Ik denk dat goed netwerken je al veel scheelt. Verder gebruik ik carrieretijger.nl voor goede standaard sollicitatiebrieven, dat scheelt je al het halve werk.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 6 april 2011 @ 11:43:34 #284
154407 Rucky
pi_95112944
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:24 schreef Viking84 het volgende:
En dat is fout omdat? :@
Mijn laatste nederlandse les is nog van voor de nieuwe spellingsregels.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_95113634
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik dus ook al tegenaan gelopen. Ik snap ook niet waarom bedrijven me uitnodigen als ik vervolgens op basis van mijn cv word afgewezen. Net alsof ze verwachten dat ik nog iets uit m'n mouw schud wat ik niet op mijn cv heb saan.
En dan zelf een spelfout in je post hebben staan :)
  woensdag 6 april 2011 @ 12:03:05 #286
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95113719
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:01 schreef marcosta het volgende:

[..]

En dan zelf een spelfout in je post hebben staan :)
Dat is een typo, lijkt me duidelijk :).

@Rucky: Vacature is met een v dus. Het is ook nooit met een f geschreven :).
Niet meer actief op Fok!
pi_95113827
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:09 schreef karton het volgende:

[..]

Je moet ze inderdaad voor je laten rennen. ~O> Ik heb elke week telefonisch contact met Randstad om te vragen of ze nog wat voor me hebben (ook al heb ik zelf hun vacaturewebsite bekeken).
Gisteren ben ik nog even binnengelopen ipv te bellen en samen ( O+ ) in hun database gekeken en zodoende 2 sollicitaties verstuurd.
Zorg dat ze je onthouden zodat ze, mochten ze wat tegenkomen, aan jou denken.
Soms werkt dat, maar soms kijken ze je aan met een blik van: "Huh, je was hier vorige week toch ook al en we hebben toen toch ook al gezegd dat je in onze flexpool zit?" Maar ik heb het idee dat dat verschilt per uitzendbureau en per intercedent.
pi_95114112
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 07:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik weet niet of hij/zij hem wel of niet heeft verstuurd. Uit de reactie maak ik op van wel, maar eigenlijk doet dat er - wat mij betreft - niet echt toe. Ik bedoelde dat zo'n reactie weinig nut heeft en wilde hem/haar gewoon een hart onder de riem steken. ;)

Edit: Ben zelf momenteel vooral aan het kijken naar interessante stageplaatsen. Betaalt niet veel, maar de ervaring die ik ermee op kan doen, maakt het toch wel interessant. Daarnaast maar kijken voor een tijdelijke baan in de horeca. (En afstuderen. }:|)
  woensdag 6 april 2011 @ 12:20:09 #289
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_95114318
laat die intercedenten zweten voor je :P
  woensdag 6 april 2011 @ 12:25:49 #290
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95114506
Ja, stageplaatsen zijn voor mij ook nog een optie. Ik word wel regelmatig uitgenodigd voor een gesprek, maar dan gaat het toch weer mis vanwege het gebrek aan relevante werkervaring. Dus daar zal ik maandag eens even mee aan de slag gaan.
Niet meer actief op Fok!
pi_95114621
Bij 1 van m'n 3 sollicitaties heb ik zojuist te horen gekregen dat er een interne kandidaat op de vacature heeft gereageerd, ik zie de bui wéér hangen
  woensdag 6 april 2011 @ 12:33:49 #292
154407 Rucky
pi_95114793
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat is een typo, lijkt me duidelijk :).

@Rucky: Vacature is met een v dus. Het is ook nooit met een f geschreven :).
Nu zie ik het ook. :D :@
Als ik een brief stuur let ik wel een stuk beter op mijn spelling. Maar ik zal het niet meer doen.
:s)
pi_95115676
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:25 schreef Viking84 het volgende:
Ja, stageplaatsen zijn voor mij ook nog een optie. Ik word wel regelmatig uitgenodigd voor een gesprek, maar dan gaat het toch weer mis vanwege het gebrek aan relevante werkervaring. Dus daar zal ik maandag eens even mee aan de slag gaan.
dat heb ik ook gedaan alleen vonden ze me niet geschikt voor de functie en ik zou wel een vergoeding krijgen van 150 per maand :)

En trouwens wat ik vaag vind is dat je bij een open sollicitatie bij uitzenbureau's nu ook een motivatie moet sturen. Waarom zou je voor een uitzendbureau willen werken, je kan snel opzeggen en verder kan ik niks vinden...leuke motivatiebrief is dat _O-
  woensdag 6 april 2011 @ 12:59:50 #294
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95115894
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:55 schreef cafpow het volgende:

[..]

dat heb ik ook gedaan alleen vonden ze me niet geschikt voor de functie en ik zou wel een vergoeding krijgen van 150 per maand :)

En trouwens wat ik vaag vind is dat je bij een open sollicitatie bij uitzenbureau's nu ook een motivatie moet sturen. Waarom zou je voor een uitzendbureau willen werken, je kan snel opzeggen en verder kan ik niks vinden...leuke motivatiebrief is dat _O-
Nou ja, 150 euro per maand is nog altijd beter dan niets (zoals nu) :).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 6 april 2011 @ 13:14:25 #295
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_95116439
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:58 schreef goofy_goober het volgende:
Nee, want dit is ordinair iemand afzeiken. Iemand die notabene de moeite heeft genomen om een beknopte reden te geven waarom hij/zij is afgewezen. Vaak krijg je er géén of een standaard afwijzing. De denigrerende reactie van oppiedoppie getuigt ook niet van een sterk vermogen wat betreft het incasseren van tegenslagen en/of afwijzingen.
Vind het zelf geen ORDINAIRE afzeiking, daar hebben we dus een andere mening over.

Verder vind ik jouw conclusie, dat ik 'geen sterk incasseringsvermogen' zou hebben ook voorbarig getrokken op de voor jouw aanwezige gegevens.
Heb deze afwijzingsbrief helemaal niet als een tegenslag gezien namelijk, omdat ik er op voorhand helemaal niet graag zou willen werken, maar omdat ik mijn verplichte aantal sollicitaties anders niet haal.

En verder heb ik die reactie (inderdaad op aanraden van medefokkers) helemaal niet verstuurd,
maar vind het een mooi voorbeeld als het over ''slecht geschreven teksten'' gaat.
To BG or not to BG!
  woensdag 6 april 2011 @ 13:22:52 #296
335476 oppiedoppie
pi_95116712
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:52 schreef bluejean het volgende:
Joh, had die reactie nooit verstuurd hoor, leek me achteraf toch niet zo verstandig.

Heb momenteel 2 veelbelovende sollicitaties ''lopen'', en morgen heb ik mijn 2e gesprek bij een daarvan. Deze functies passen veel beter bij mij dan die van die afwijzing en heb goede hoop dat dit wat gaat worden. Bij een ander bedrijf heb ik ook een gesprek gehad en dit ging ook heel goed, dus ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, neem stiekem aan dat ik volgende maand weer aan het werk ben. (Verdien hier dan trouwens 1000 euro bruto meer dan die 'afgewezen functie''.)
To BG or not to BG!
  woensdag 6 april 2011 @ 13:26:59 #297
335476 oppiedoppie
pi_95116837
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 08:56 schreef Piles het volgende:

[..]

volgens mij is het een "zij" en heeft ze 'm deze keer wel verstuurd, als ik het zo lees.
Ja hoor, ik ben een ''ZIJ'', maar door mijn technische opleiding en mijn zogenaamde ''mannenbanen'', kom ik al gauw over als een ''HIJ''......
To BG or not to BG!
  woensdag 6 april 2011 @ 13:28:55 #298
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95116922
Je maakt je wel erg druk om die afwijzing voor iemand die t niks kan schelen ;). Afwijzingen zijn altijd rot, ook al zat je niet echt op de baan te wachten :).
Niet meer actief op Fok!
pi_95118881
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:55 schreef cafpow het volgende:
Dat is best vreemd ja. :')
  woensdag 6 april 2011 @ 14:13:59 #300
335476 oppiedoppie
pi_95118894
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:28 schreef Viking84 het volgende:
Je maakt je wel erg druk om die afwijzing voor iemand die t niks kan schelen ;). Afwijzingen zijn altijd rot, ook al zat je niet echt op de baan te wachten :).
Maak me niet druk om die afwijzing want was juist blij om die afwijzing, mijn inkomsten waren zwaar onderuit gegaan als ik dat werk wel had gekregen namelijk.
Maar wordt hier wel ''dom'', ''ordinair'' en ''denigrerend'' genoemd door iemand die mij helemaal niet kent en daar wilde ik toch ff op reageren.

Hier op fok kom ik wel hele andere reacties tegen dus ik vind dat ik helemaal niet ''ordinair of denigrerend'' reageer, maar juist heel netjes..............maar meningen verschillen nu eenmaal.....
To BG or not to BG!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')