abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 april 2011 @ 10:42:26 #251
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_95061125
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:35 schreef goofy_goober het volgende:
Misschien dat je bent afgewezen op je spelling.
Ik solliciteerde niet naar corrector maar dat is wel een grote fout die ik maakte in mijn post. :D
Maar als ik solliciteer let ik daar wel op. Maar Ned. spelling is idd niet mijn sterkste kant.
:s)
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_95064783
En ja hoor weer een afwijzing binnen ;(
Volgens mij gaat het echt lastig worden om wat te vinden waar ik tot half/eind juli aan de slag kan. Ik probeer nu via uitzenbureau's maar die doen niks anders dan mij af te wijzen. }:|
pi_95065071
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:24 schreef cafpow het volgende:
En ja hoor weer een afwijzing binnen ;(
Volgens mij gaat het echt lastig worden om wat te vinden waar ik tot half/eind juli aan de slag kan. Ik probeer nu via uitzenbureau's maar die doen niks anders dan mij af te wijzen. }:|
Kan je niet in een magazijn terecht?
Of in de catering zoeken ze ook vaak mensen.
Ik zou dr ook niet voor staan te springen maar het is werk.

Ben zelf uitgenodigd voor een tweede gesprek bij de Rabobank. Ben niet heel enthiousiast omdat je erg veel moet leren voor de functie en wil eigenlijk gewoon makkelijk cashen om zsm weer naar het buitenland te gaan.
pi_95065383
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:32 schreef Ghostinthemachine het volgende:

[..]

Kan je niet in een magazijn terecht?
Of in de catering zoeken ze ook vaak mensen.
Ik zou dr ook niet voor staan te springen maar het is werk.

Ben zelf uitgenodigd voor een tweede gesprek bij de Rabobank. Ben niet heel enthiousiast omdat je erg veel moet leren voor de functie en wil eigenlijk gewoon makkelijk cashen om zsm weer naar het buitenland te gaan.
Het punt bij is dat ik nogal wat "fysieke" grenzen heb, in een magazijn kan ik best werken en heb ook gerageerd op een vacature magazijnmedewerker maar daar vonden ze me te hoog opgeleid voor }:| en catering dat is nogal stressvol en hectisch en ik zit zelf met een beperking(psygologisch) waardoor ik niet goed funccioneer in hectiek en ik veel orde en regelmaat nodig heb :'(
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:03:35 #255
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_95066197
Het argument te hoog opgeleid vind ik toch zo sneu. Ze zijn dan dus gewoon bang dat je jezelf gaat ontwikkelen.
Jeffster! _O_
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:07:32 #256
154407 Rucky
pi_95066324
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:03 schreef IDisposable het volgende:
Het argument te hoog opgeleid vind ik toch zo sneu. Ze zijn dan dus gewoon bang dat je jezelf gaat ontwikkelen.
Ik heb het al een paar keer meegemaakt. Wat ik heb begrepen is dat bedrijven bang zijn dat je de vacature als opstapje gebruikt naar een betere/gunstiger baan.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:28:57 #257
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95067160
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:07 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik heb het al een paar keer meegemaakt. Wat ik heb begrepen is dat bedrijven bang zijn dat je de vacature als opstapje gebruikt naar een betere/gunstiger baan.
Opzich wel te begrijpen, maar wel heeeel frustrerend. :r
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:58:22 #258
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95068253
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:07 schreef Rucky het volgende:

[..]

En dat je de directeur van z'n troon stoot :P.

Ik zou eerder verwachten dat ze bang zijn dat je snel weer weg bent als je een interessantere optie vindt.

Hier ook een puntje van frustratie. Uit een mail van een detacheringsbureau begrijp ik dat ze mij een interessante kandidaat vinden voor een functie, maar bang zijn dat ik de lessen (er is een kort onderwijstraject) niet kan volgen. Ik heb op de universiteit in grotere groepen les gehad, dus dat is echt geen probleem en dat heb ik ook teruggemaild. Hopelijk word ik nu toch meegenomen in het traject. Anders willen ze me later individueel gaan begeleiden. Nee, ik wil niet later, ik wil NU, want ik heb NU een baan nodig.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 5 april 2011 @ 14:01:59 #259
154407 Rucky
pi_95068389
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:58 schreef Viking84 het volgende:
En dat je de directeur van z'n troon stoot :P.

Ik zou eerder verwachten dat ze bang zijn dat je snel weer weg bent als je een interessantere optie vindt.
Dat bedoeld men ook dat je het bedrijf gebruikt als opstapje naar een ander.

Net nog een afwijzing binnen. -O-
Opties raken op. ;(
pi_95068709
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:01 schreef Rucky het volgende:

[..]

Dat bedoeld men ook dat je het bedrijf gebruikt als opstapje naar een ander.

Net nog een afwijzing binnen. -O-
Opties raken op. ;(
-O- balen. ook voor mij, nog een afwijzing binnen..ik begin het een beetje zat te worden. Dit keer dat mijn brief ze niet heeft overtuigd, terwijl het een standaard nette brief was en mijn cv en ik aan zowat alle eisen voldeden -O-

En tja, uitzenbureau's worden vaak als tijdelijke oplossing gezocht..en bij mij is dat ook zo, het is meer om 2,5 maand te overbruggen :)
Dus tja kwalijk nemen doe ik niet

[ Bericht 12% gewijzigd door cafpow op 05-04-2011 14:24:24 ]
pi_95074063
Momenteel heb ik 3 sollicitaties lopen voor in de grafische sector.
Eén is precies wat ik zoek en 2 anderen zijn min of meer 2e keus maar Randstad vond mijn profiel goed passen dus via hun gesolliciteerd... hopelijk wordt het wat!

Zojuist bericht gekregen dat een 4e sollicitatie is afgewezen, de manier waarop is niet geheel stijlvol.
Ik werd 3 weken geleden via monsterboard door een uitzendbureau (geen Randstad, de echte naam laat ik maar even in het midden) benaderd voor een functie wat niet geheel mijn ding is. Ik heb aangegeven dat ik toch geïnteresseerd was.
Het kon even duren voordat ik bericht kreeg voor een eventuele uitnodiging voor een gesprek, dus ik moest geduld hebben.Week later gebeld met de vraag of er nog nieuws was mbt mijn sollicitatie. Dat was er nog niet dus nog meer geduld hebben.
Begin vorige week weer gemaild met de vraag of er nieuws was.. en dat was er nog steeds niet.
Zojuist weer gemaild met mijn contactpersoon van het uitzendbureau om navraag te doen krijg ik te horen dat de functie vorige week vergeven is.Voor mijn gevoel ben ik gewoon snoeihard aan het lijntje gehouden en moest er zelf maar achterkomen dat de functie niet meer beschikbaar is :')
pi_95076341
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:02 schreef karton het volgende:
Eén is precies wat ik zoek en 2 anderen zijn min of meer 2e keus maar Randstad vond mijn profiel goed passen dus via hun gesolliciteerd... hopelijk wordt het wat!

Zojuist bericht gekregen dat een 4e sollicitatie is afgewezen, de manier waarop is niet geheel stijlvol.
Ik werd 3 weken geleden via monsterboard door een uitzendbureau (geen Randstad, de echte naam laat ik maar even in het midden) benaderd voor een functie wat niet geheel mijn ding is. Ik heb aangegeven dat ik toch geïnteresseerd was.
Het kon even duren voordat ik bericht kreeg voor een eventuele uitnodiging voor een gesprek, dus ik moest geduld hebben.Week later gebeld met de vraag of er nog nieuws was mbt mijn sollicitatie. Dat was er nog niet dus nog meer geduld hebben.
Begin vorige week weer gemaild met de vraag of er nieuws was.. en dat was er nog steeds niet.
Zojuist weer gemaild met mijn contactpersoon van het uitzendbureau om navraag te doen krijg ik te horen dat de functie vorige week vergeven is.Voor mijn gevoel ben ik gewoon snoeihard aan het lijntje gehouden en moest er zelf maar achterkomen dat de functie niet meer beschikbaar is :')
Intercedenten worden ook voornamelijk aangenomen door heel interessant te doen, zich vooral lekker actief voor te doen en veel met vaktermen te strooien. Maar afspraken nakomen en presteren ho maar.
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:19:13 #263
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_95077601
quote:
Op dinsdag 5 april 2011 13:07 schreef Rucky het volgende:

[..]

Daarom een tip: voor dit soort specifieke sollicitaties diploma's voor hoger- en wetenschappelijk onderwijs gewoon niet vermelden. Het is geen liegen. En mocht het later ter sprake komen, dan kan je altijd zeggen dat je het niet relevant vond om te vermelden.
Jeffster! _O_
pi_95078664
Vanmiddag een goed sollicitatiegesprek gehad bij de C1000.
En als het goed is krijg ik binnen een week wat te horen.
Maar hij had er in ieder geval een goed gevoel aan over gehouden dus dat klinkt in ieder geval veelbelovend :)
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:47:32 #265
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_95078700
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:19 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Daarom een tip: voor dit soort specifieke sollicitaties diploma's voor hoger- en wetenschappelijk onderwijs gewoon niet vermelden. Het is geen liegen. En mocht het later ter sprake komen, dan kan je altijd zeggen dat je het niet relevant vond om te vermelden.
Prikken ze daar niet zo doorheen? :')

"Goh, meneer... dus u hebt in 2004 het VWO afgerond, en de zes jaar daarna heeft u niets uitgevoerd? Waarom geen vervolgopleiding?" :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_95078877
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:02 schreef karton het volgende:

uitzendbureau's zijn zowieso imo niet goed bezig, natuurlijk niet allemaal.
Net als ik. Ik heb me vandaag ingeschreven en ontvang een mailtje dat er op mijn telefoonnr. geen gehoor word gegeven, maar ik geen enkel gemist gesprek en ik heb het tel. nr nog even nagelezen/gebeld(van mijn cv) en hij gaat direct over. Dus of ik terug wilde bellen geen punt er staat openingstijden tot 22.00, maar nu wordt er gewoon niet opgenomen :)
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:57:58 #267
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_95079104
quote:
Op dinsdag 5 april 2011 17:47 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Prikken ze daar niet zo doorheen? :')

"Goh, meneer... dus u hebt in 2004 het VWO afgerond, en de zes jaar daarna heeft u niets uitgevoerd? Waarom geen vervolgopleiding?" :P
Als je solliciteerd voor ongeschoold werk maakt dat toch geen flikker uit. En je mag toch wel aannemen dat je als student ook wel een bijbaan hebt gehad. Dus je heb nooit helemaal niets gedaan.
Jeffster! _O_
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:03:01 #268
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_95079290
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:42 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik solliciteerde niet naar corrector maar dat is wel een grote fout die ik maakte in mijn post. :D
Maar als ik solliciteer let ik daar wel op. Maar Ned. spelling is idd niet mijn sterkste kant.
:s)
Deze brief kreeg ik als afwijsbrief:

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw sollicitatie naar de functie van Operator EAV binnen onze onderneming. Er hebben zich voor deze vacature 48 kandidaten gemeld.

Aan de hand van de ontvangen sollicitatiebrieven hebben wij een selectie gemaakt. Op grond van een vergelijking van de door u versterkte gegevens, met die van andere kandidate, menen wij uw sollicitatie niet verder in behandeling te nemen. Hierbij wil ik opmerken dat de ervaringen als werkvoorbereider in zijn geheel niet aansluiten bij de functie van Operator. Wij vinden u hierin eerder overgekwalificeerd voor deze functie dan niet passend. Tevens wil ik aan u meegeven dat de operator functie vooral vergelijkbaar is als mechanisch operator en niet als procesoperator.

Wij danken u voor de genomen moeite en voor de door u getoonde belangstelling in ons bedrijf.

Wij wensen u veel succes bij eventuele verdere sollicitaties.

En omdat de brief (mailtje) zoveel fouten bevat kon ik het niet laten om deze reactie te schrijven:

Hartelijk dank voor de informatie bij deze afwijzing.
Uw brief maakt mij duidelijk dat ik niet pas in deze functie.
Volgende keer zal ik ook enige spelfouten in mijn brief opnemen om beter te passen.
Leuk trouwens dat u dat doet in deze afwijzingsbrief, zodat de operators zich wat beter voelen.

De zin de door u versterkte gegevens heeft u vergeleken met de andere kandidaten vind ik briljant gevonden.
Evenals de zin dat de operatorfunctie vergelijkbaar is als mechanisch operator en niet als procesoperator.

Ik heb thuis een boekje dat heet; I always get my sin, daar staan briljante fouten in, van Nederlanders die Engels spreken.
Ik neem aan dat u niet zelf uw antwoordbrieven schrijft, maar bedenk dat de meeste mensen dit wel denken.

Zelf ben ik ook niet goed met spelling, maar in mijn functie is dit ook niet belangrijk.
Maar als je dan een brief krijgt van een P&O- manager, vind ik het toch wel raar dat die mensen geen foutloze brief (of e-mail) kunnen schrijven...............
To BG or not to BG!
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:45:02 #269
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_95081117
Ik vind het maar een kinderachtige reactie.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_95081649
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:45 schreef goofy_goober het volgende:
Soms best leuk toch..
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:58:29 #271
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_95081746
Nee, want dit is ordinair iemand afzeiken. Iemand die notabene de moeite heeft genomen om een beknopte reden te geven waarom hij/zij is afgewezen. Vaak krijg je er géén of een standaard afwijzing. De denigrerende reactie van oppiedoppie getuigt ook niet van een sterk vermogen wat betreft het incasseren van tegenslagen en/of afwijzingen.

[ Bericht 31% gewijzigd door goofy_goober op 05-04-2011 19:12:44 ]
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:59:47 #272
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_95081806
quote:
pi_95082143
quote:
pi_95082286
quote:
Eens.

En je zal er nog vaak achter komen dat het wereldje waarin je solliciteert maar klein is en je elkaar vaak overal weer tegen komt. Dat betekent dat de volgende keer dat iemand jouw naam tegen komt (want die persoon kan namelijk ook van baan veranderen) en jij solliciteert op een functie bij een heel ander bedrijf je werkelijk direct wordt afgewezen. Best dom dit..
pi_95082301
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:50 schreef Ghostinthemachine het volgende:

[..]

Intercedenten worden ook voornamelijk aangenomen door heel interessant te doen, zich vooral lekker actief voor te doen en veel met vaktermen te strooien. Maar afspraken nakomen en presteren ho maar.
Je moet ze inderdaad voor je laten rennen. ~O> Ik heb elke week telefonisch contact met Randstad om te vragen of ze nog wat voor me hebben (ook al heb ik zelf hun vacaturewebsite bekeken).
Gisteren ben ik nog even binnengelopen ipv te bellen en samen ( O+ ) in hun database gekeken en zodoende 2 sollicitaties verstuurd.
Zorg dat ze je onthouden zodat ze, mochten ze wat tegenkomen, aan jou denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')