abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94634107
Sinds mijn 4e voetbal ik al(nu dus al 18 jaar) en elke zaterdag bleef het heerlijk om lekker te rennen op het gras. Rond de winterstop waren de velden vaak wat minder maar die paar zandplekken en het vreemde stuiteren van de bal had ook zijn charme. Sinds ik bij de senioren speel spelen we steeds vaker op kunstgras. En dan niet het goede dure kunstgras maar altijd het meest goedkope korte met rubber(zoals hockeyvelden). Een goed kunstgrasveld is al klote om op te spelen maar bijna alle clubs gaan over tot die slechte velden.

Vroeger speelde je af en toe een uitwedstrijd op zo'n soort gras maar tegenwoordig komt het steeds vaker voor. Niet zie ik veel meer blessures bij mijn teamgenoten en mijzelf maar ik vind tacklen en slidings één van de mooiste elementen van het voetbal(ben verdediger) waardoor ik elke week enorme schaafplekken heb en mijn hele huid op mijn benen verneuk.

Zijn er meer mensen die de opkomst van (slecht) kunstgras ook verschrikkelijk vinden? Tuurlijk is het onderhoud goedkoper maar weegt niet op tegen de nadelen. Missen jullie ook vaak het echte gras, af en toe je hele kleding vies door de modder en heerlijk slidings maken?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  zaterdag 26 maart 2011 @ 11:53:15 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_94634125
Kunstgras is kutgras.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2011 @ 11:53:43 #3
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_94634139
Voordeel voor mij (wedstrijdsecretaris) is dat ik niet elke zondagochtend om 07.00 uur de consul hoef te bellen of de velden goedgekeurd zijn *)
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_94634148
Terechte klacht, ja. Voetbal dient te allen tijde op echt gras gespeeld te worden.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 11:54:14 #5
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_94634157
Voetbal hoort gewoon op gewoon gras, kunstgras haalt een deel van de charme weg.
Ik geef hem je morgen wel terug.
pi_94634166
quote:
Missen jullie ook vaak het echte gras, af en toe je hele kleding vies door de modder en heerlijk slidings maken?
Aan de andere kant; je moeder hoeft nu niet meer A merk wasmiddel te kopen wat wél grasvlekken verwijderen kan (kost een beetje wast een berg) en nu kan ze gewoon weer naar de goedkope mensen winkel om daar het wasmiddel te kopen O+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 11:56:05 #7
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_94634215
Terechte klacht. Op dat kutgras haal je je heele been open.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:00:18 #8
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_94634318
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 11:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Aan de andere kant; je moeder hoeft nu niet meer A merk wasmiddel te kopen wat wél grasvlekken verwijderen kan (kost een beetje wast een berg) en nu kan ze gewoon weer naar de goedkope mensen winkel om daar het wasmiddel te kopen O+
Nu verkanker je alleen je wasmachine door al die kut rubber korreltjes. Kost nog meer :P. Sowieso krijg je veel sneller enkelblessures op kunstgras, als je er met normale schoenen op speelt. Echt zo snel mogelijk verbieden.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_94634434
quote:
Echt zo snel mogelijk verbieden.
Ok ik zal kijken wat ik kan doen :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_94634490
Stelling: Alleen kunstgras als de grasvelden zijn afgekeurd?
an·ti·held de; m,v -en personage dat eeuwig verliest: de ~ in een roman
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:08:40 #11
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_94634550
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 11:56 schreef Repeating het volgende:
Terechte klacht. Op dat kutgras haal je je heele been open.
Dit dus. Geen fastoenlijke slidings meer zetten :r.
En al die kutkorreltjes doet mijn moedert thuis ook geen plezier mee.
Feyenoord Rotterdam
pi_94634557
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:06 schreef Antiheld het volgende:
Stelling: Alleen kunstgras als de grasvelden zijn afgekeurd?
Daar zou ik inderdaad wel mee kunnen leven.

Helaas zijn het vooral de gemeentes die de kunstgrasvelden erdoor heen drukken omdat het goedkoper is in onderhoud
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:09:19 #13
154880 Bolter
Awesomeness
pi_94634570
Wat? Je gaat toch op van die hockeyvelden geen sliding doen, flinke brandwonden idd :{. En zelfs op van dat lange kunstgras kan je af en toe van die rubberbolletjes uit je wonden trekken :{.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_94634597
Voetballen op echt gras dat goed onderhouden en egaal is, is en blijft het allermooiste. De geur van gemaaid gras in augustus/september als de competitie weer begint O+

Aan de andere kant is een goed kunstgrasveld, dus niet dat vloertapijt, wel fijn om op de trainen in de winter als een normaal trainingsveld al lang en breed weer een dorre zandvlakte is.
pi_94634751
Goed kunstgras is gewoon goed en fijn, helaas zijn er een hoop amateurclubs die liever een veredeld hockeyveld neerleggen omdat dit blijkbaar goedkoper is waardoor je na een sliding de volgende dag vol korsten zit. (en dan heb je ook nog de velden met 1000 kilo rubber)
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2011 @ 13:10:03 #16
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_94636449
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:08 schreef o.us het volgende:

En al die kutkorreltjes doet mijn moedert thuis ook geen plezier mee.
er zijn nu speciale waszakken te koop die de korreltjes binnen houden!

http://www.sec-online.nl/
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:14:16 #17
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_94636598
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:10 schreef just me het volgende:

[..]

:').
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:27:40 #18
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_94637063
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:10 schreef just me het volgende:

[..]

Dat is wel heel rampzalig :P
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_94637913
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:27 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

Dat is wel heel rampzalig :P
6 bestuursleden voor een wastas :')

leuk schoolprojectje, dat wel.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_94638974
Ik vind het ook niks, vooral ook omdat mijn team groter voordeel heeft bij een slecht veld dan een egaal biljartlaken. Wel vind ik dat er enorm verschil zit in de kunstgrasvelden die 5/6 jaar geleden zijn aangelegd en die van nu. Ik merk dat op velden van nu prima slidings zijn te maken terwijl dat vroeger echt niet mogelijk was zonder een fikse brandwond op te lopen.

Overigens ben ik 2 weken geleden door mijn enkel gegaan op het hageltje nieuwe kunstgrasveld van FC Trias, was gedeeltelijk mijn eigen schuld :') maar denk dat op normaal veld de blessure minder zou zijn geweest puur om het feit dat ik nu compleet vast stond en dat dat op gras meestal niet het geval is.
It Never Hurts To Help!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:32:24 #21
197394 tha_one
podjandikkie
pi_94639112
Kunstgras is alleen te doen als het geregend heeft.

Een tijd geleden verbood de scheids slidings en mannelijk spel gewoon omdat we op kunstgras speelden :') . Ja ik speel heel laag niveau, daar kan dat.
pi_94639762
Voor keepers (zoals ik) zijn kunstgrasvelden een drama. Na vrijwel iedere wedstrijd op een kunstgrasveld heb ik blauwe plekken op mijn heupen en schaafwonden op mijn ellebogen en knieën. :N
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_94640233
als het een goed kunstgras veld is. Dus met langer kunstgras en minder rubber ( niet zon hockeyveld) vind ik het prima. Slidings maken vind ik niet zon probleem. En een voordeel is dat je (bijna) altijd kunt trainen;)
pi_94640519
Kunstgras redt het amateurvoetbal juist.

Ik moet er niet aan denken terug te moeten naar de tijd dat we twee keer per week de plassen konden ontwijken op de training en de wedstrijd zaterdagen aaneen afgelast was.

Uiteraard is biljartlaken van echt gras het meest ideale, maar dat is zelfs voor een groot aantal eredivisiecubs niet haalbaar, en die spelen er maar een keer per twee weken op. Bij de gemiddelde amateurclub worden er meerdere wedstrijden per week op gespeeld en daar komen trainingsuren nog bij.

Daarnaast worden de kunstgrasvelden steeds beter, zeker bij regen of na sproeien.
pi_94640740
Wij hebben gewoon lang kunstgras, echt ideaal om op te voetballen als amateur.
pi_94644194
Wij hebben bij mijn eigen club ook kunstgras op het hoofdveld. Ongeveer een jaar geleden aangelegd door de gemeente, maar moet zeggen dat dat wel heel fijn is. Helaas zijn er vaak andere teams die voorrang hebben op ons.

Vandaag ook op een niet al te best veld gespeeld, maar vorige week op een veld waar je de bal niet fatsoenlijk aan kon nemen. Ik voetbal misschien ook liever op een perfect echt veld, maar omdat de velden dat vaak niet zijn speel ik liever op ons kunstgras.

@Willempie, dat kan wel zo zijn, maar denk dat je op een slecht veld wel eerder een blessure krijgt.
pi_94644622
Terechte klacht, een goed kunstgrasveld (waarvan er hier eentje is) is gewoon erg goed te doen. Maar een matig kunstgrasveld is gewoon uitermate kut.
pi_94658687
als je enkel wil voetballen op een perfect plein, ga dan zaalvoetbal spelen of zo
de kunst is net om snel te kunnen anticiperen als de bal net dat tikkeltje anders botst

grassport = grassport, als ik bovenstaande lees zouden sommigen zelf kunstgras op Wimbledon leggen... :r
pi_95633332
Wij hebben ook een kunstgrasveld sinds begin dit jaar.
Met trainen is het absoluut prettig, maar met wedstrijden, tja..
Ik ben ook verdediger en de sliding was 1 van mijn sterkte punten, maar die maak je nu wel wat minder snel.

Nou zal het waarschijnlijk nog wel wat beter worden bij ons want die zwarte troep moet nog goed ingelopen worden, je ziet echt nog hele zwarte stukken op het veld. :')
pi_95662687
Een goed gemaaid en groen (en gesproeid) grasveld is gewoon er allerbeste! Ik zie er de laatste weken echter velden bij liggen alsof het al 3 jaar zomer is ... keihard, kaal en hobbelig. Dan speel ik toch liever op zo'n nieuw kunstgras veld. Moet je wel het juiste schoeisel hebben trouwens.
  maandag 18 april 2011 @ 13:23:06 #31
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_95664098
Afgelopen zaterdag had ik wellicht kunnen scoren als ik een sliding had gemaakt,,, maar pussy als ik ben dacht ik,, laat ook maar,, geen zin om weer een week aan me broek vast te plakken en die plek groter te maken die er al zit...

Kunstgras is gewoon kudt,,, okey om op te trainen is het goed genoeg,, maar wedstrijden wil je op gras spelen...
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_95664678
Als je geen brandwonden wilt hebben, moet je vaseline op je benen smeren. Helpt echt
  maandag 18 april 2011 @ 15:12:49 #33
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_95668541
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:37 schreef Banaanensuiker het volgende:
Als je geen brandwonden wilt hebben, moet je vaseline op je benen smeren. Helpt echt
Als je geen brandwonden wilt hebben, moet je vaseline op je anus smeren. Helpt echt

...

Sorry, ik kon het niet laten... :|W
Look behind you! It's your ass!
pi_95670815
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:10 schreef just me het volgende:

[..]

http://www.sec-online.nl/forum.html
:) fok weet hier wel raad mee
pi_95670954
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:43 schreef hannoes het volgende:
Een goed gemaaid en groen (en gesproeid) grasveld is gewoon er allerbeste! Ik zie er de laatste weken echter velden bij liggen alsof het al 3 jaar zomer is ... keihard, kaal en hobbelig. Dan speel ik toch liever op zo'n nieuw kunstgras veld. Moet je wel het juiste schoeisel hebben trouwens.
Tevens dit.
Kunstgras dat niet te kort is, is prima.
pi_95670981
ik krijg blaren op mijn voeten ervan..
En heb elk weekend een nieuwe wond op mijn knie.. op dit moment twee wondjes links en drie wondjes rechts. Slidings zijn dus kut.
Maar het voetbal wel sneller.. lekker snel baltempo.
Maar er is wel onder de kunstgras ook wel weer verschillende variaties.
  maandag 18 april 2011 @ 16:04:28 #37
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_95671058
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 11:53 schreef donroyco het volgende:
Kunstgras is kutgras.
Nee, je vergeet de NS.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_95687738
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:37 schreef Banaanensuiker het volgende:
Nou dat heb ik afgelopen zaterdag gedaan en dat hielp dus niet.
Het enige wat voor mij wel hielp is om je sokken over je knieën heen te trekken, maar helaas knapte m'n tape waardoor 1 knie dus niet beschermd was, met als gevolg een dikke schaafwond.
pi_111917064
Sorry voor het omhoog schoppen :D

Maar heb gister voor het eerst op kunstgras gevoetbald. Gadverdamme wat een drama zeg :(

Ik ben nogal een harde in het veld en lig nu helemaal open....

Geef mij maar normaal gras, ik wil nooit meer op kunstgras voetballen -O-
pi_111918488
Alsof kunstgras altijd kut is en voor schaafwonden zorgt :')
pi_111920116
quote:
7s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:16 schreef opgebaarde het volgende:
Kan wel zien dat jij er of nog nooit op gespeeld hebt of nog nooit een sliding gemaakt hebt.

pi_111920658
quote:
7s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:16 schreef opgebaarde het volgende:
Je hebt er nog nooit op gevoetbald zeker?
pi_111920706
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:58 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Kan wel zien dat jij er of nog nooit op gespeeld hebt of nog nooit een sliding gemaakt hebt.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja zo ziet mijn knie er nu ook uit alleen wat erger, lijkt wel of het geen schaafwond is maar een helemaal open ;(
pi_111924857
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:58 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo dat ziet er smerig uit, lijkt op hockey kunstgras ;(
pi_111924990
Kunstgras is net als scheurbuik in de VOC tijd.
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')