abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94854131
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:23 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Klopt, en dat betekend meer mensen in de ww/bijstand omdat ze geen baan kunnen vinden. En dat kost ook weer geld. Maakt echt geen ruk uit.
Grapje neem ik aan :')
pi_94854201
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:26 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Volgens die redenatie zou iedereen door de overheid te werk gesteld moeten worden en betalen we belastingtarieven van 80 a 90%. :')

In het Oostblok hebben ze dat weleens geprobeerd.
pi_94854211
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:26 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nee, want dat is wat er zou gebeuren als je dat nu zou doen. Die mensen komen van zijn leven niet meer aan een 'normale' baan.
pi_94854244
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:27 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Nee, want dat is wat er zou gebeuren als je dat nu zou doen. Die mensen komen van zijn leven niet meer aan een 'normale' baan.
En dus moet de belastingbetaler maar betalen voor het nutteloze werk dat deze mensen doen?
pi_94854264
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Volgens die redenatie zou iedereen door de overheid te werk gesteld moeten worden en betalen we belastingtarieven van 80 a 90%. :')
Dat heet communisme, en dat is echt zo slecht niet :)

Maar zonder gekheid, dat zijn we met zijn allen al op dit moment. Je werkt om een kleine 80% van je inkomen aan belasting af te dragen. Ofwel direct via de inkomstenbelasting of vervolgens via accijnzen en BTW. Dus zo onrealistisch is je opmerking niet.
pi_94854300
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:27 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dus moeten we ze maar gesponsord aan het werk houden, Melkertbanen ftw. Je zal aan het begin even een piekje in die uitkeringen hebben. Maar na verloop van tijd zullen ze zich daadwerkelijk productief maken voor de echte economie.

Maar heb je zo weinig vertrouwen in ambtenaren dan? :D
pi_94854331
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

En dus moet de belastingbetaler maar betalen voor het nutteloze werk dat deze mensen doen?
Ik heb liever dat ze nutteloos werk doen, en dat dat me geld kost. Dan dat ze thuiszitten en ik ze ook moet betalen. In beide gevallen kost het ons bakken met geld.

Wat overigens allemaal niet wegneemt dat er iets aan gedaan moet worden. Het heeft echter geen zin om het van vandaag op morgen af te schaffen. Ik denk dat het een proces van 50 tot 75 jaar moet zijn om minder ambtenaren, minder regels, minder subsidies, etc. te creëren.
pi_94854333
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:28 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat heet communisme, en dat is echt zo slecht niet :)

Maar zonder gekheid, dat zijn we met zijn allen al op dit moment. Je werkt om een kleine 80% van je inkomen aan belasting af te dragen. Ofwel direct via de inkomstenbelasting of vervolgens via accijnzen en BTW. Dus zo onrealistisch is je opmerking niet.
Ga maar eens kijken in Bulgarije, Roemenië, Moldavië en dat soort landen wat voor geweldige effecten het communisme daar heeft gehad...
pi_94854351
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:30 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik heb liever dat ze nutteloos werk doen, en dat dat me geld kost. Dan dat ze thuiszitten en ik ze ook moet betalen. In beide gevallen kost het ons bakken met geld.

Wat overigens allemaal niet wegneemt dat er iets aan gedaan moet worden. Het heeft echter geen zin om het van vandaag op morgen af te schaffen. Ik denk dat het een proces van 50 tot 75 jaar moet zijn om minder ambtenaren, minder regels, minder subsidies, etc. te creëren.
Ik betaal ze liever helemaal niet. Noch voor nutteloos werk noch voor thuis te zitten.
pi_94854369
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:29 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dus moeten we ze maar gesponsord aan het werk houden, Melkertbanen ftw. Je zal aan het begin even een piekje in die uitkeringen hebben. Maar na verloop van tijd zullen ze zich daadwerkelijk productief maken voor de echte economie.

Maar heb je zo weinig vertrouwen in ambtenaren dan? :D
Ik ken toevallig wat ambtenaren en wat ex-ambtenaren die uit frustratie weg zijn gerend bij het ambtelijke apparaat. Het is een apart slag mensen die het volhouden.
pi_94854394
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik betaal ze liever helemaal niet. Noch voor nutteloos werk noch voor thuis te zitten.
Klopt, je kan ze misschien beter doodschieten. En mensen als Tijgertje en Barbie van oh oh cherso gelijk castreren, dan heb je ook geen risico.

Klinkt een beetje onzinnig niet?

Het probleem is dat we nu een geweldige hoop stront op een dakje hebben liggen die tegengehouden wordt door een plankje en een paar stokjes (de subsidies). Als je die weghaalt, komt de hele zooi naar beneden. Je krijgt dan een Griekenland effect.

Je moet dus goed oppassen wat je doet, en op welke termijn.
pi_94854432
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:31 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Klopt, je kan ze misschien beter doodschieten. En mensen als Tijgertje en Barbie van oh oh cherso gelijk castreren, dan heb je ook geen risico.

Klinkt een beetje onzinnig niet?
Laat ze het gewoon zelf uitzoeken. Het is diep triest dat mensen zich een slag in de rondte moeten werken om allerlei neukfouten en klaplopers te voorzien in hun onderhoud.
pi_94854442
@ deeend Ben jij er ook voorstander van om potentiele criminelen te betalen om te voorkomen dat ze mogelijk crimineel worden?
pi_94854496
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:32 schreef tjoptjop het volgende:
@ deeend Ben jij er ook voorstander van om potentiele criminelen te betalen om te voorkomen dat ze mogelijk crimineel worden?
Wat een onzin..
pi_94854520
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Laat ze het gewoon zelf uitzoeken. Het is diep triest dat mensen zich een slag in de rondte moeten werken om allerlei neukfouten en klaplopers te voorzien in hun onderhoud.
Ah, dat is inderdaad lekker sociaal. Zodat jij, die toevallig een goed salaris heeft, zich tegoed kan doen aan de goede zaken die de wereld te bieden heeft en de rest laat je lekker wegrotten. Lekker middeleeuws.

Ik ben benieuwd hoe je praat als je om wat voor reden dan ook thuis komt te zitten, en elk dubbeltje moet omdraaien en bijna op water en brood moet leven.
pi_94854658
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:34 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Wat een onzin..
Oh, dat valt me alweer mee :P

Waarom dan op voorhand al uitgaan dat ambtenaren niets anders kunnen en puur voor hun werkgelegenheid dat herverdeelapparaat in stand houden.
pi_94854671
Die ikke-ikke-ikke cultuur is om te kotsen trouwens.

- Als IK mijn HRA maar krijg
- Als IK mijn huursubsidie maar krijg
- Als IK mijn zorgtoeslag maar krijg
- Als IK maar te vreten heb
- Als IK maar boven de rest kan staan

:r
pi_94854736
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Oh, dat valt me alweer mee :P

Waarom dan op voorhand al uitgaan dat ambtenaren niets anders kunnen en puur voor hun werkgelegenheid dat herverdeelapparaat in stand houden.
Ik zeg niet dat je het tot in den treure in stand moet houden. Maar op dit moment is het wel de enige manier om het land met het hoofd boven water te houden.

Er moet langzaamaan een start gemaakt worden met het afbouwen, van HRA/toeslagen/subsidies/etc./etc. en dat moet in stapjes gebeuren in laten we zeggen 50 jaar. En bij elk stapje zullen er ambtenaren overbodig worden, maar via de natuurlijke weg afvloeien. Over 50 jaar sta je dan eindelijk met de voetjes op de grond, en kunnen we in de tussentijd (en na die tijd) toch met zijn allen een boterham eten.
pi_94854754
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:37 schreef Tha_Duck het volgende:

Tja, als je mensen leegtrekt moet je niet raar opkijken als ze vervolgens alles van je gaan verwachten. Zeker omdat de overheid ook steeds meer taken naar zich toe trekt, waarom zou je dan zelf nog de verantwoordelijkheid nemen.

ik sta dit niet voor, maar dit is wel het gevolg van zo'n uitgebreide verzorgingsstaat.
pi_94854755
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:34 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ah, dat is inderdaad lekker sociaal. Zodat jij, die toevallig een goed salaris heeft, zich tegoed kan doen aan de goede zaken die de wereld te bieden heeft en de rest laat je lekker wegrotten. Lekker middeleeuws.

Ik ben benieuwd hoe je praat als je om wat voor reden dan ook thuis komt te zitten, en elk dubbeltje moet omdraaien en bijna op water en brood moet leven.
Een goed salaris is geen toeval. Is het gevolg van hard studeren en werken.

Je kunt je overal voor verzekeren, ook voor inkomensverlies.
pi_94854789
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:37 schreef Tha_Duck het volgende:

Daarom gewoon iedereen zijn eigen boontjes laten doppen zonder HRA, huursubsidie en zorgtoeslag.
pi_94854950
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een goed salaris is geen toeval. Is het gevolg van hard studeren en werken.

Je kunt je overal voor verzekeren, ook voor inkomensverlies.
Is wel toeval. Niet iedereen kan goed leren (door allerlei redenen) en heeft dus gelijke kansen in de maatschappij.

En verzekeren.. Als je de WW een verzekering maakt bijvoorbeeld (zoals je noemt) dan betaal je minimaal 10x zoveel per maand. Een verzekeraar maakt namelijk winst, en dat wil ie blijven doen.

Het privatiseren van bouwstenen van de maatschappij, dat is de grootste kolder die er bestaat. Je bent niet goed bij je peer als je daarin gelooft. De voorbeelden van de manier waarop dat fout gaat liggen voor het oprapen: KPN, TNT Post, NS, Prorail, Ziektekosten. Allemaal succesverhalen :')
pi_94855020
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:39 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
ik sta dit niet voor, maar dit is wel het gevolg van zo'n uitgebreide verzorgingsstaat.
Probleem is dat we er allemaal eigenlijk maar wat blij mee zijn, met die verzorgingsstaat. Want hoewel het bakken geld kost, heb je wel bepaalde zekerheden die je leven wat aangenamer maken. En zou het echt uitmaken of je dat geld in de overheid pompt, of in private instellingen? Wat ga je dan krijgen, als je kanker hebt dat je alleen geholpen kan worden als je minimaal 5000 euro netto verdiend? Daar moet je nooit heen willen toch?
pi_94855036
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:44 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Is wel toeval. Niet iedereen kan goed leren (door allerlei redenen) en heeft dus gelijke kansen in de maatschappij.

En verzekeren.. Als je de WW een verzekering maakt bijvoorbeeld (zoals je noemt) dan betaal je minimaal 10x zoveel per maand. Een verzekeraar maakt namelijk winst, en dat wil ie blijven doen.

Het privatiseren van bouwstenen van de maatschappij, dat is de grootste kolder die er bestaat. Je bent niet goed bij je peer als je daarin gelooft. De voorbeelden van de manier waarop dat fout gaat liggen voor het oprapen: KPN, TNT Post, NS, Prorail, Ziektekosten. Allemaal succesverhalen :')
Ook iemand die handig is kan een leuk salaris verdienen. Je hoeft er niet persé brains voor te hebben.

Onzin. Private bedrijven proberen tegen zo laag mogelijke kosten te produceren. De overheid niet.

Er is niet volledig geprivatiseerd omdat de overheid bij al die voorbeelden die jij noemt zich nog met werkelijk alles aan het bemoeien is.
pi_94855083
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daarom gewoon iedereen zijn eigen boontjes laten doppen zonder HRA, huursubsidie en zorgtoeslag.
Ja, want daar is iedereen ook echt toe instaat. We zijn tenslotte allemaal atoomgeleerden.

Laten we eerlijk zijn, dan stort het land binnen 2 jaar compleet in. De meeste mensen snappen nu hun UPO al niet, en hebben hulp nodig met en automatisch ingevuld inkomstenbelasting programma. En die mensen zouden volgens jouw verstandig genoeg zijn om de bij hen passende verzekeringen (zoals volgens jouw de WW moet worden) te nemen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')