Never a dull moment in de Overijsselse politiek:
quote:
CV-aangedikt, gedeputeerde weg
ZWOLLE - Overijssels gedeputeerde Job Klaasen (VVD) is onverwacht uit de politiek gestapt, kort nadat bekend was geworden dat hij zijn cv ten onrechte heeft aangedikt. Hij zou juist voor een derde termijn als gedeputeerde geïnstalleerd worden met de zware portefeuille Infrastructuur.
Klaasen heeft, zo bleek uit een verklaring van fractievoorzitter Albert Smits, op zijn cv de indruk gewekt twee hbo-opleidingen te hebben afgerond. In werkelijkheid bleek het om twee bedrijfscursussen te zijn die hij volgde bij zijn werkgever. Dat was overigens voordat hij in 2003 aantrad als provinciebestuurder.
De VVD-fractie ontdekte de ‘schijnbare tegenstelling’ pas gistermiddag, toen de geloofsbrieven nog eens gecheckt werden. Smits kon gisteravond geen uitleg geven over het feit dat de onjuistheden in Klaasens cv pas nu, voor zijn derde termijn als gedeputeerde, werden ontdekt. Het is nog onduidelijk wie de vrijgekomen plek als VVD-gedeputeerde nu inneemt.
Job Klaasens plotselinge vertrek leidde woensdagavond tot een vreemde situatie ten provinciehuize. Terwijl alle kandidaat- gedeputeerden -met familie op de tribunes- klaar zaten voor de feestelijke installatie, besloot commissaris van de Koningin Ank Bijleveld tot een schorsing, op verzoek van de VVD. Ze verdween met de voltallige fractie in een vergaderkamer; ze bleven bijna twee uur weg.
Toen ze terugkwamen bleek Klaasen er niet meer bij: hij was al met zijn vrouw in de auto gesprongen en vertrokken. Hij was gisteren niet voor commentaar bereikbaar. Smits stelt dat het besluit om op te stappen door Klaasen zelf is genomen. Hij rept van een ‘emotionele dag’ en stelt dat de fractie is aangeslagen. Smits stelt dat het checken van feiten leidde tot de vondst van de tegenstelling tussen Klaasens cv en de realiteit.
Bron:
http://www.destentor.nl/i(...)gedeputeerde-weg.eceHoewel ik het niet wil goedpraten, vind ik het wel jammer. Ik ken Klaasen een beetje en heb 'm wel eens persoonlijk gesproken. Erg sympathieke man en volgens mij ook wel een capabel bestuurder.