Wat een onzin.quote:
Waarom? een 2e kind is een verplichting?quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:54 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Misschien zou je met je arts kunnen praten hierover? Zou kunnen dat je hormonenspiegel na je bevalling verstoord is, en dat dat bijdraagt aan je negatieve gevoelens. Zou zowel fijn voor jou als je partner en dochter zijn als er eventueel iets aan gedaan kan worden!
Huhquote:Op donderdag 24 maart 2011 16:54 schreef Soohr het volgende:
[..]
Waarom? een 2e kind is een verplichting?
Zit je verder wel goed in je vel?quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:45 schreef Pownee het volgende:
Mn partner wil ook geen 2e kind (gelukkig zijn we het daar over eens).
'De roze wolk is ver te zoeken? Je vindt je dochter dus niet het meest onvoorstelbare pracht wat je is overkomen? '
Tja... ik weet het af en toe niet...
Exact wat ik bedoelde te zeggenquote:Op donderdag 24 maart 2011 16:56 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Zit je verder wel goed in je vel?
Ik bedoel maar, lijkt me niet abnormaal om geen 2-e te willen, maar als je niet echt kunt genieten van je kindje is er misschien meer aan de hand.
Je hormoonhuishouding, een PND oid, daar moet je misschien wel naar laten kijken.
En verder is het helemaal jullie keuze, laat iemand anders niet bepalen wat normaal is, hoor.
Hou eens op met mij en anderen woorden in de mond te leggen, zegquote:Op donderdag 24 maart 2011 16:58 schreef Soohr het volgende:
wellicht huilt het kind de hele tijd,
niet gek dat je dan denkt: dit had ik me anders voorgesteld.
jullie reageren net alsof ze niet helemaal lekker in dr hoofd is
Als je een kindje van 3 maanden hebt waar je niet van kunt genieten, dan is er per definitie iets aan de hand.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:58 schreef Soohr het volgende:
wellicht huilt het kind de hele tijd,
niet gek dat je dan denkt: dit had ik me anders voorgesteld.
jullie reageren net alsof ze niet helemaal lekker in dr hoofd is
Volgens mij ben jij vooral dingen aan het suggesteren die er helemaal niet zijn; wat TS ervaart is volstrekt normaal en komt veelvuldig voor in Nederland...quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:00 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Hou eens op met mij en anderen woorden in de mond te leggen, zeg![]()
TS zegt zelf dat het kind niet lastig is. Er is niets mis met goedbedoeld advies over een mogelijk probleem dat regelmatig voorkomt en waar iets aan gedaan kan worden.
Wat een onzin. Er wordt gewoon een controlevraag gesteld, zonder oordeel.quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:02 schreef Soohr het volgende:
Heb de je de fipo gelezen?
direct een beschuldiging dat ze een slechte moeder is,
Als uit dit onderstaande zinnetje geen oordeel klinkt dan weet ik het ook niet meerquote:Op donderdag 24 maart 2011 17:02 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er wordt gewoon een controlevraag gesteld, zonder oordeel.
Hier is geen ruimte voor een andere ervaringquote:Je vindt je dochter dus niet het meest onvoorstelbare pracht wat je is overkomen?
quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:02 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er wordt gewoon een controlevraag gesteld, zonder oordeel.
Technisch gezien is het geen vraag nee, maar "zonder oordeel"?quote:
Ja, dat is de quote van één specifieke user die ik ook nogal onnodig belerend en beschuldigend vond overkomen. Lees de rest ook gewoon fatsoenlijk.quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:04 schreef Soohr het volgende:
[..]
Als uit dit onderstaande zinnetje geen oordeel klinkt dan weet ik het ook niet meer
[..]
Hier is geen ruimte voor een andere ervaring
Het is de quote van diezelfde user die piept dat iedereen hier toch echt wel zonder oordeel is.quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:05 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, dat is de quote van één specifieke user die ik ook nogal onnodig belerend en beschuldigend vond overkomen. Lees de rest ook gewoon fatsoenlijk.
Ik had het over de fipo. Lees anders ff voordat je reageert.quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:05 schreef Sander het volgende:
[..]
[..]
Technisch gezien is het geen vraag nee, maar "zonder oordeel"?
Ligt aan jouw interpretatie. Misschien wat ongelukkig verwoord, maar zie er geen oordeel in.quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:04 schreef Soohr het volgende:
[..]
Als uit dit onderstaande zinnetje geen oordeel klinkt dan weet ik het ook niet meer
[..]
Ik wil er wel naar toe dat Spees_Eend inderdaad een helpende hand bied, sorry voor mijn misvatting,quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:07 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik had het over de fipo. Lees anders ff voordat je reageert.
[..]
Ligt aan jouw interpretatie. Misschien wat ongelukkig verwoord, maar zie er geen oordeel in.
Waar heb je het over?quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:10 schreef Soohr het volgende:
[..]
Ik wil er wel naar toe dat Spees_Eend inderdaad een helpende hand bied, sorry voor mijn misvatting,
Maar GGMM maakt het nu wel heel bont.
Thxquote:Op donderdag 24 maart 2011 17:10 schreef Soohr het volgende:
[..]
Ik wil er wel naar toe dat Spees_Eend inderdaad een helpende hand bied, sorry voor mijn misvatting,
Maar GGMM maakt het nu wel heel bont.
Inhoudelijk dan maar.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:33 schreef Pownee het volgende:
Ik heb een dochter van bijna 3 maanden en weet nu al zeker dat ik geen 2e kind wil. Het is niet dat ze extreem lastig is maar de roze wolk is ook ver te zoeken. In mijn omgeving reageren de meeste raar als ik zeg dat ik zeker geen 2e wil. Ze vinden het egoïstisch en menen dat een kind recht heeft op een broertje of zusje. Ikzelf heb geen fantastische band met mn broer/zus en vind het dan ook overdreven te zeggen dat het 'leuk' is voor de kinderen..
Wie deelt mijn mening, wie heeft er ervaringen etc?!
postnatale depressie anyone?quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:34 schreef Jojoortje het volgende:
De roze wolk is ver te zoeken? Je vindt je dochter dus niet het meest onvoorstelbare pracht wat je is overkomen?
Waar slaat dat dan weer op? Er zijn genoeg mannen/vrouwen die helemaal in de wolken zijn maar als de baby is geboren de roze wolk plots verdwijnt, dat kan meerdere redenen hebben. Dat wil niet zeggen dat ze er niet blij mee is.quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:41 schreef Mikkie het volgende:
Hoe kun je nou weer niet blij zijn met je kind? Daar snap ik werkelijk niets van. Wilde je dat eerste kind eigenlijk wel of heb je je dat ook laten aanpraten door je omgeving?
Nou, de OP staat niet bol van het enthousiasme. "Het is niet dat ze extreem lastig is..." Dat blinkt niet echt uit in positiviteit, maar het lijkt erop dat ze het kind nu al een lastpost vindt. Een baby moet verzorgd worden en kan nou eenmaal niks, als je dat als 'lastig' betitelt heb je geen flauw idee gehad waar je aan begonnen bent.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:15 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Waar slaat dat dan weer op? Er zijn genoeg mannen/vrouwen die helemaal in de wolken zijn maar als de baby is geboren de roze wolk plots verdwijnt, dat kan meerdere redenen hebben. Dat wil niet zeggen dat ze er niet blij mee is.
Ik had de eerste reactie geïnterpreteerd als een ironische opmerking, namelijk dat het echt wel nog voorkomt dat je niet helemaal op die roze wolk zit, maar zeker niet als een veroordeling naar de TS. Zo zie je maar dat een post op internet door verschillende mensen helemaal anders gelezen/geïnterpreteerd wordt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:04 schreef Soohr het volgende:
[..]
[..]
Tof, dank. Ik wilde het al vragen nav je eerder post maar al scrollend bleek dat overbodigquote:Op donderdag 24 maart 2011 17:34 schreef Sander het volgende:
http://www.ted.com/talks/(...)arenting_taboos.html
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:32 schreef Nijna het volgende:
Roze wolk...? Iedereen heeft het erover, maar heus niet iedereen ervaart dat zo... Maar daardoor ga je wel aan jezelf twijfelen...
Of je wel of niet een 2e zou willen... die beslissing maak je met zn tweeën toch?
Maar afgezien daarvan, ik denk dat er niks op tegen is om het bij 1 te houden als jullie dat willen. Dat kan een ander niet voor jullie besluiten.
Je kindje is nu 3 mnd, rustig aan je hebt nog zat tijd om daar eventueel over na te denken.
En als die roze wolk echt heel grijs is, trek dan ergens aan de bel hoor!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |