Op verzoek deel 2.quote:Veel mensen zijn sceptisch tegenover reiki en wat dan ook. Ik wil daarom een klein testje doen. Geen idee of het werkt, maar vooruit.
Ik wil een snee brood doormidden snijden. Een helft ervan behandel ik met reiki, de andere helft niet. Daarna leg ik de twee helften in de kast. Na een paar dagen begint brood normaal gesproken te schimmelen. Het is mijn doel om te kijken of de met reiki behandelde helft minder schimmelt. Ik zal er regelmatig een foto van maken en die hier posten.
Vinden jullie dat een leuk idee of zeggen jullie van laat maar?
Ik vroeg me al af wie de eerste zou zijnquote:Op donderdag 24 maart 2011 15:35 schreef OeJ het volgende:
Hoe lang ligt dat brood nu al?
Kon ik maar met reikikracht, die spatie tussen "brood" en "test" weghalen.
Wat een goed idee. Ik heb ook al heel vaak zo'n verpakt afbakbroodje weg moeten gooien.Ook ruim voor de uiterste houdbaarheidsdatum.quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:06 schreef Sm0keZ het volgende:
Probeer het eens met zo'n afbakstokbroodje van Euro Shopper!
Ondanks dat ik ze altijd graag als ontbijt eet gebeurt het toch wel erg regelmatig dat de schimmel er al op staat voordat de uiterste houdbaarheidsdatum is bereikt
Je moet ook zorgen dat het nat blijft. Als in, zorgen dat het aanwezige vocht niet kan verdampen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
Op verzoek deel 2.
Meteen een update: ik zie nog geen verschil en beide korsten zien er nog heel goed uit, ondanks regelmatig nat maken
Kan een mod even de TT aanpassen naar deel 3?
Als er verder geen behoefte meer is aan mijn brood doe er maar een slotje op![]()
Ik vertel niets, ik stel alleen reiki ter beschikking. Ik ga niet sturen, want de invulling daarvan kan veel beter door reiki geschieden.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:37 schreef Sm0keZ het volgende:
Interessant, wat 'vertel' je dat halve sneetje brood precies met reiki?
Ik kan geen reikiquote:Op donderdag 24 maart 2011 19:11 schreef Bastard het volgende:
En misschien handig om te vragen dat als iemand het beter weet, betere ingredienten weet, betere opstellingen weet, het even lekker in een eigen topic gaat doen
...en ik had graag ooit nog een resultaat gezien. Met een minimale ingreep, waarbij de test gewoon voortgezet kan worden.quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:13 schreef summer2bird het volgende:
Ik kan geen reiki+ ik wil alleen tips geven
Wat voor een ingreep wens je dan?quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:36 schreef R0N1N het volgende:
[..]
...en ik had graag ooit nog een resultaat gezien. Met een minimale ingreep, waarbij de test gewoon voortgezet kan worden.
Maar laat ook maar zitten ja, geen behoefte maar aan zo
Ik vermoed beide boterhammen in een afgesloten zakjes doen zodat schimmel intreedt?quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat voor een ingreep wens je dan?
Een zakje eromheen. Dan gaat het in no time beschimmelen (binnen 3 dagen). Trust me. Pleasequote:Op donderdag 24 maart 2011 20:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat voor een ingreep wens je dan?
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 01:33 schreef Crazy Harry het volgende:
En dood brood gaat wat hebben aan levenskracht?
Zelfs zonder er in te geloven (maar genoeg in verdiept) kan ik je door logisch redeneren vertellen dat dit een nutteloze test is...
Zelfs al zou je de test goed (brood in zakje) uitgevoeren.
Neem dan 2 stuks fruit, daar zit tenminste nog enigszins leven in.
Dat klopt niet helemaal, want schimmel is natuurlijk heel iets anders.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 01:33 schreef Crazy Harry het volgende:
En dood brood gaat wat hebben aan levenskracht?
Zelfs zonder er in te geloven (maar genoeg in verdiept) kan ik je door logisch redeneren vertellen dat dit een nutteloze test is...
Zelfs al zou je de test goed (brood in zakje) uitgevoeren.
Neem dan 2 stuks fruit, daar zit tenminste nog enigszins leven in.
Hoezo?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 04:15 schreef Nikmans het volgende:
Waarom lees ik deze briljante topics nu pas
Vogeltjesdans, held
Tja, schimmel leeft wel, maar vreemd genoeg verwacht je minder schimmel bij de met levenskracht bewerkte snee brood (volgens je OP in het eerste topic)...quote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dat klopt niet helemaal, want schimmel is natuurlijk heel iets anders.
Dat het zo lang goed blijft, ongelofelijk. Keihard natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het brood ligt er nog steeds. Geen verandereing, geen schimmel, helemaal niets dat ik kan zien.
Ik kan er wel weer een foto van maken maar er is toch niets veranderd sinds de laatste keer
Droog, vooral heel erg droog...quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat het zo lang goed blijft, ongelofelijk. Keihard natuurlijk.
Maar ook de niet behandelde snee brood ziet er hetzelfde uit. Dus wat dat betreft is er geen visueel verschil zichtbaar.quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:21 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Droog, vooral heel erg droog...
En waar groeit schimmel niet? Juist...
En welke conclusie trek jij hieruit?quote:Op woensdag 6 april 2011 00:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar ook de niet behandelde snee brood ziet er hetzelfde uit. Dus wat dat betreft is er geen visueel verschil zichtbaar.
Vooralsnog geenquote:Op woensdag 6 april 2011 00:21 schreef MichielPH het volgende:
[..]
En welke conclusie trek jij hieruit?
Mark , Vogeltjesdans behandelt alleen de ene helft met reiki. Dacht dat je dat wel wist nu we al in deel 3 zitten.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:01 schreef markxx1985 het volgende:
vogeldans
as het brood nie schimelt
dat wil tog zegge dat de reikki werk???
Je teksten worden steeds beroerder, vraag eens aan je moeder wat reiki.. misschien helpt het.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:40 schreef markxx1985 het volgende:
lavendel, weetik tog;)
maar tis knap en bizonder da ze allebij nie schimelen....... da vin jij ook tog.......??
dus kan best door de riekki komme:D
De uiterste houdbaarheidsdatum vervalt dan ook met het openen van de verpakking.quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat een goed idee. Ik heb ook al heel vaak zo'n verpakt afbakbroodje weg moeten gooien.Ook ruim voor de uiterste houdbaarheidsdatum.
Nee, het was al groen vóór ik het opende. Ik schreef dan ook: verpakt.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:26 schreef Evienne het volgende:
[..]
De uiterste houdbaarheidsdatum vervalt dan ook met het openen van de verpakking.
Staat er ook steeds op: Na opening, mits gekoeld, 2 dagen houdbaar. Of verwacht je ook dat een geopend blik groente, nadat je de helft op hebt, houdbaar blijft tot 2014?
Wel grappig dat men zo'n test wil doen en zich daarbij niet laat hinderen door enige kennis van voedsel.Brood beschimmelt niet als het aan de lucht droogt. Je had ze beter afzonderlijk in een afgesloten boterhamzakje kunnen doen.
Niet (voldoende) gekoeld, verpakking lek, besmet met bacterien voor/tijdens verpakken, groothandel die sjoemelt met de datums (?) - 't kan zo veel zijnquote:Op donderdag 7 april 2011 16:50 schreef Lavenderr het volgende:
Nee, het was al groen vóór ik het opende. Ik schreef dan ook: verpakt.
Ja, maar het was toch geen test voor het maken van (brood-)beschuit !?!?!?quote:Verder is het aan Vogeltjesdans hoe hij zijn test wil doen.
Mark , probeer toch eens wat duidelijker te schrijven. Doe er desnoods wat langer over en kijk het een paar keer na voordat je op invoeren drukt.quote:Op maandag 11 april 2011 14:04 schreef markxx1985 het volgende:
brood hoef nie in een zakkie
maakt voor reikki namenluk nix uit of t in een zakkie zit of nie
Laat zitten. Belachelijke onzinquote:Op donderdag 24 maart 2011 15:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Op verzoek deel 2.
Meteen een update: ik zie nog geen verschil en beide korsten zien er nog heel goed uit, ondanks regelmatig nat maken
Kan een mod even de TT aanpassen naar deel 3?
Als er verder geen behoefte meer is aan mijn brood doe er maar een slotje op![]()
quote:Op maandag 11 april 2011 15:09 schreef markxx1985 het volgende:
reikki is geen onzin!
je zie tog dat het brood van vogeldans nie schimeld???
komp door de riekki!!!
vogeledans hoe ist nu metje brood? en waar is deel2??? kannie vinde:(
quote:Op woensdag 6 april 2011 12:59 schreef Bastard het volgende:
Je teksten worden steeds beroerder, vraag eens aan je moeder wat reiki.. misschien helpt het.
quote:Op maandag 11 april 2011 15:09 schreef markxx1985 het volgende:
reikki is geen onzin!
je zie tog dat het brood van vogeldans nie schimeld???
komp door de riekki!!!
vogeledans hoe ist nu metje brood? en waar is deel2??? kannie vinde:(
Ik gooi de handdoek in de ringquote:
*zucht*quote:Op woensdag 13 april 2011 12:50 schreef markxx1985 het volgende:
lol:P tisser????
kwil gwoon weeten hoe t met de bammies van vogel gaat:D
julie tog ook!?!
"beschimmelt". Schuif jij ook even aan dan.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:01 schreef R0N1N het volgende:
[..]
*zucht*
Vooruit: zal het nog één keer voorkauwen.
1: t komp door de riekkie - Er is slechts 1 van de 2 boterhammen behandeld met Reiki. Dat ze ALLEBEI niet beschimmelen komt derhalve dus NIET door de Reiki.
2: war is dil twee - ER IS GEEN DEEL 2 ! ! !
3: Hoe t met bammies gaad ? - Nou, dat is inmiddels beschuit geworden. Dat beschimmeld al helemaal niet. Overigens hoogstwaarschijnlijk niet meer eetbaar, door de inmiddels ontstane uiterst giftige hoeveelheid bacterien e.d.
Zo, en nu weer aan je lees & schrijf lessen verder
Ik signaleer vogeltjesdans regelmatig in Klaagbaak, dus ja hij leeft nog.quote:
Het topic zou trouwens nóg leuker zijn als vogeltjesdans even een update komt geven!quote:Op woensdag 13 april 2011 13:01 schreef R0N1N het volgende:
Overigens hoogstwaarschijnlijk niet meer eetbaar, door de inmiddels ontstane uiterst giftige hoeveelheid bacterien e.d.
quote:Op woensdag 13 april 2011 14:04 schreef OeJ het volgende:
"beschimmelt". Schuif jij ook even aan dan.
Ik vraag me wel steeds meer af, of vogel eigenlijk wel oprecht geinteresseerd is in zijn eigen test. Resultaten willen we.
Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat jouw post deels satirisch isquote:Op woensdag 13 april 2011 15:26 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin. D's en T's interesseerde me op de lagere school al niets en een schrijffout zo links en rechts al evenveel, zoals je in dit topic al had kunnen lezen, maar marxx1985 maakt het wel erg bond en vermoedelijk zelfs met opzet.
Dus, nee, ik schuif niet aan.![]()
Lezen is ook al een probleem, want het antwoord op al zijn vragen had ie zo uit het topic kunnen destileren, behalve dan of Vogeltjesdans nog leeft
Het is: destilleren. En 'beschimmeld' is goed, als voltooid deelwoord. Niet zoals jij het gebruikte.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:26 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin. D's en T's interesseerde me op de lagere school al niets en een schrijffout zo links en rechts al evenveel, zoals je in dit topic al had kunnen lezen, maar marxx1985 maakt het wel erg bond en vermoedelijk zelfs met opzet.
Dus, nee, ik schuif niet aan.![]()
Lezen is ook al een probleem, want het antwoord op al zijn vragen had ie zo uit het topic kunnen destileren, behalve dan of Vogeltjesdans nog leeft
edit:
Gut ... en dan nog fout 'verbeteren' ook![]()
http://nl.wiktionary.org/wiki/beschimmeld
Schuif je even aan ?![]()
quote:Op woensdag 13 april 2011 18:04 schreef OeJ het volgende:
Het is: destilleren. En 'beschimmeld' is goed, als voltooid deelwoord. Niet zoals jij het gebruikte.
En, moet ik nog toevoegen, ik zei het natuurlijk, om vogeltje te bewegen zijn strategie aan te passen. Men kan dat er vast uit opmaken, "helaas" was ik niet op jou berekend.
Ik heb de hele reeks gevolgd en ik begrijp ook echt niet waarom vogeltjesdans de tips van 'stop het in een zakje' negeert. Ik heb hem er zelfs een aantal keren op aangesproken in Klaagbaak, waar heel veel mensen hem aanspreken over reiki en waar hij zelfs de reiki/TRU-troll wordt genoemd...quote:Op woensdag 13 april 2011 19:11 schreef R0N1N het volgende:
Nou, ik vermoed zo onderhand dat de kans dat ik ooit terug naar school ga groter is dan dat Vogeltjesdans z'n strategie aanpast, en geloof me, dat gaat niet gebeuren (dat terug naar school gaan)
Ergens wel weer knap dat ie het volhoud om al 9 weken naar droog brood te staren, zonder zich af te vragen of het zo wel gaat werken. Hij lijkt er van overtuigd dat iedereen onzin blaat, en brood zo open en bloot in de droge lucht wel beschimmelt. (zo goed ? of nu weer met een D ?)
Tera Mai is toch een vorm van reiki? Dus dan neem ik maar op basis van jouw nickname aan dat jij verstand hebt van reiki.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:38 schreef TeraMai het volgende:
Hahahaha ik zou die test helemaal niet uitvoeren, zou zo maar kunnen dat het bammetje met Reiki eerder wegloopt
Wat bedoel je precies met 'een boterham die wegloopt'? Bedoel je dat figuurlijk als in 'een beschimmelde boterham', of dat de boterham in het niets oplost dankzij de reiki (wel handig bij overtollig vuilnis) of dat de boterham letterlijk pootjes krijgt dankzij de reiki?quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:07 schreef TeraMai het volgende:
Reiki kan wel eens iets anders doen dan je wilt, sta je dan met je goeie gedrag een boterham Reiki te geven die vervolgens wegloopt
Daarmee is het toch niet zinloos ?quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:07 schreef TeraMai het volgende:
Jep is een vorm van Reiki
Ja voor mij wel, zie het nut er niet van in.
Reiki kan wel eens iets anders doen dan je wilt, sta je dan met je goeie gedrag een boterham Reiki te geven die vervolgens wegloopt
Als men dan toch iets uit wil proberen neem dan 2 dezelfde plantjes, je geeft ze allebei water en eentje geef je Reiki.
Heb je meteen iets groens in huis en hoef je geen dagen op te wachten
Een beschimmelde boterhamquote:Op dinsdag 26 april 2011 16:12 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met 'een boterham die wegloopt'? Bedoel je dat figuurlijk als in 'een beschimmelde boterham', of dat de boterham in het niets oplost dankzij de reiki (wel handig bij overtollig vuilnis) of dat de boterham letterlijk pootjes krijgt dankzij de reiki?
Wat ik al schreef: voor mij is het zinloos -> ik hoef niet te bewijzen of op die manier te laten zien dat Reiki werktquote:Daarmee is het toch niet zinloos ?
Nee inderdaad, voor mij is het ook zinloos -> vogeltjesdans hoeft niet te bewijzen of op die manier te laten zien dat Reiki toch niet werktquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:31 schreef TeraMai het volgende:
Wat ik al schreef: voor mij is het zinloos -> ik hoef niet te bewijzen of op die manier te laten zien dat Reiki werkt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |