Dat verhaal ken ikquote:Op zaterdag 2 april 2011 21:40 schreef Id_do_her het volgende:
Hiroo Onoda:
[ afbeelding ]
Onoda was een Japanse soldaat die met een team van vier in 1944 naar het eiland Lubang in de Filippijnen. Hun taak was om het vliegveld en de pier op te blazen zodat die niet meer gebruikt konden worden door het oprukkende Amerikaanse leger. Kort nadat ze aankwamen op het eiland en voordat ze hun missie konden volbrengen werd het eiland overspoeld door het Amerikaanse leger. Onoda en zijn team vluchtten de jungle in en hielden zich daar schuil.
knipje...
Het hele verhaal is opgeschreven door Onoda zelf in dit boek, aanrader.
[ afbeelding ]
Klopt, je kunt zijn 'hide-out' nog steeds bezoeken, het is een soort museum/monument.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat verhaal ken ik![]()
Shoichi Yokoi was er ook zo eentje...
http://www.nueens.nl/756/shoichi-yokoi.html
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
24 januari 1972
Soldaat van de jungle
39 JAAR GELEDEN - In de jungle op het eiland Guam ontdekken 2 lokale vissers
een Japanse soldaat. Het is 24 januari 1972. Hoewel zijn geweer al helemaal verroest is,
is de soldaat in de veronderstelling dat de Tweede Wereldoorlog nog steeds volop aan
de gang is.
Toen in 1944 Amerikaanse troepen het eiland innamen, was Yokoi het binnenland ingevlucht.
In de jungle hield hij zich schuil in een hol onder de grond, bang om ontdekt te worden.
Flyers van het Amerikaanse leger dat de oorlog was afgelopen had hij genegeerd.
Door zijn ontdekking, 28 jaar na de capitulatie van Japan![]()
, was ook voor
Shoichi Yokoi de oorlog afgelopen.
http://ns.gov.gu/scrollapplet/sergeant.html
Ik weet niet of ze ze verkopen, maar ik denk het niet...quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Serieus???
Verkopen ze die dingen ook in Nederland dan? en waar?
Ik wil wel zo'n viertkante meloen eigenlijk![]()
jah... niet als zo'n ding 90 euro kost natuurlijk, dus hoeveel kost dat dan als
ze in Nederland te koop zijn?
serieuse vraag heh... wil ik wel weten
Ik geloof niet dat ik op dit moment in Japan wil zijn met al die aardbevingen enquote:Op zaterdag 2 april 2011 22:01 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Klopt, je kunt zijn 'hide-out' nog steeds bezoeken, het is een soort museum/monument.
[ afbeelding ]
In sommige populaire media wordt soms gerefereerd aan de Japanse soldaten die na de overgaven van Japan doorgingen met de oorlog.
Als je dit interessant vindt moet je dat boek echt lezen, Onoda was bijvoorbeeld een groot fan van dansen en versierde meisjes in China toen hij voor het bedrijf waarvoor hij werkte was uitgezonden, hij sprak ook vloeiend Chinees.
Ow... dit gaat alweer over de watermeloenquote:Op zaterdag 2 april 2011 22:05 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze ze verkopen, maar ik denk het niet...
Maar als je er eentje wilt hebben, mag je er wel een komen halen denk ik, hij doet het gewoon voor de lol
Zijn hideout is op Guam, daar zul je er geen last van hebben. Ik heb het boek in 1 keer uitgelezen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik op dit moment in Japan wil zijn met al die aardbevingen en
tsunami's.
![]()
![]()
Dat boek ken ik inderdaad niet, misschien maar eens aanschaffen
Hij tuiniert graag en kweekt echt van allesquote:Op zaterdag 2 april 2011 22:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ow... dit gaat alweer over de watermeloen![]()
effe omschakelen![]()
nah.. da's wel lief aangeboden, maar zo erg zit ik er ook weer niet om te springen
ik was wel ineens nieuwsgierig waar ze die dingen dan zouden verkopen.
maar dat is dus niet zo.![]()
wel een aparte hobbyLeuk !!!
Helemaal niet! Soms eindigd een zin ook op...quote:Op zaterdag 2 april 2011 10:40 schreef exile79 het volgende:
In de strips van donald duck eindigen de zinnen bijna altijd met een uitroepteken, soms met een vraagteken maar nooit met een punt.
Kwam zeker door die hoofdstukken over dat van dansen en van Chineze meisiesquote:Op zaterdag 2 april 2011 22:13 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Zijn hideout is op Guam, daar zul je er geen last van hebben. Ik heb het boek in 1 keer uitgelezen.
tofquote:Op zaterdag 2 april 2011 22:19 schreef Muck het volgende:
[..]
Hij tuiniert graag en kweekt echt van alles![]()
Gek genoeg heeft hij het buiten de Chinese meisjes net voordat hij in dienst ging helemaal niet over seksuele onderwerpen, alleen het overleven en de missie voor de keizer.quote:Op zondag 3 april 2011 02:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Kwam zeker door die hoofdstukken over dat van dansen en van Chineze meisies![]()
maar die man had ook zo lang ''droog'' gestaan dat je het hem niet eens kwalijk
kan nemen
eh... ik ken dat programma nietquote:Op vrijdag 8 april 2011 00:00 schreef exile79 het volgende:
Komt dit uit het programma 'waar of niet waar'?
Nee, moet je inderdaad niet aan denkenquote:Op vrijdag 8 april 2011 00:18 schreef exile79 het volgende:
Ok, interessant. Moet je toch niet aan denken, met gloeiende spelden de oogjes wegbranden.
Dat kwam toch omdat zijn hoofd eraf was maar dat een stuk van zijn hersenen wel onaangetast was en daardoor kon leven?quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee, moet je inderdaad niet aan denken![]()
hier ook zo'n leuk weetje, daar heb ik wel een linkje van voor je.
Mike - De kip die 18 maanden zonder kop leefde
Bent u in de stemming voor een macaber maar waargebeurd verhaal?
Dan laten we u graag kennismaken met Mike, the Headless Chicken.
Mike is de enige kip die na zijn onthoofding nog anderhalf jaar heeft kunnen overleven.
De arme haan is naast een fenomeen ook een enorme goudmijn geworden en hij heeft
zelfs een eigen fanclub, een festival, een website en een film.
[ afbeelding ]
http://dier-en-natuur.inf(...)nder-kop-leefde.html
Lees het eens goed.quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:42 schreef Rewimo het volgende:
Klinkt leuk die kip, maar 1,5 jaar zonder eten en drinken? Want dat kon ie zo te zien niet.
Vertel me maar wat ik over het hoofd zie dan, want ik zie een kip zonder kop die volgens mij dus niet eten kan.quote:
Beter lezen.quote:Mikes baasje besefte dat hij met een bijzonder dier te maken had en deed er dan ook alles aan om de kip in leven te houden. Hij voerde hem water en melk met een pipet en er werden geregeld graankorrels in de slokdarm ingebracht
quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:41 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat kwam toch omdat zijn hoofd eraf was maar dat een stuk van zijn hersenen wel onaangetast was en daardoor kon leven?
staat allemaal op de website http://dier-en-natuur.inf(...)nder-kop-leefde.htmlquote:Op vrijdag 8 april 2011 08:42 schreef Rewimo het volgende:
Klinkt leuk die kip, maar 1,5 jaar zonder eten en drinken? Want dat kon ie zo te zien niet.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |