wat bedoelen ze met computing power?quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:42 schreef Liquidist het volgende:
Niet echt een "weetje", maar ik vond hem toch wel leuk:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:39 schreef raptorix het volgende:
De oorsprong van de uitdrukking: in de aap gelogeerd: http://www.onzetaal.nl/advies/aap.php
Alle vloeistoffen verdampen toch onder hun kookpunt?quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:47 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Plus dat het de enige stof is die onder zijn kookpunt verdampt.
Melk is voor kalfjes. Eigenlijk zou het "logischer" zijn als er apinnenmelk in de schappen stond, dat zou vast stukken beter te verdragen zijn voor de mens.quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:17 schreef hexta het volgende:
Behoorlijk bekend feitje, maar de mens is het enige dier dat melk drinkt terwijl ze volwassen zijn. (laat staan van een andere soort)
Mensen zijn ook de enige die er tegen kunnen.
(Schoteltje melk voor een egel neerzetten, en het dan gek vinden als er de volgende dag een dode egel naast zit)
Omdat in de middeleeuwen het water niet te vertrouwen was moesten we eigenlijk wel melk drinken.
Hierdoor zijn we er aan gaan wennen.
Toch is het niet gek dat er zoveel lactose intolerante mensen zijn. Het "hoort" namelijk helemaal niet.
Mijn maat heeft een kat van 5 ofzo. (volwassen denk ik) en die drink gewoon volle melk hoor. En eet vla en lust koffiemelk.quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:17 schreef hexta het volgende:
Behoorlijk bekend feitje, maar de mens is het enige dier dat melk drinkt terwijl ze volwassen zijn. (laat staan van een andere soort)
Mensen zijn ook de enige die er tegen kunnen.
(Schoteltje melk voor een egel neerzetten, en het dan gek vinden als er de volgende dag een dode egel naast zit)
Omdat in de middeleeuwen het water niet te vertrouwen was moesten we eigenlijk wel melk drinken.
Hierdoor zijn we er aan gaan wennen.
Toch is het niet gek dat er zoveel lactose intolerante mensen zijn. Het "hoort" namelijk helemaal niet.
Vet zeg, dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:10 schreef raptorix het volgende:
Leuk verhaal!
Over dueleren gesproken, wist je dat er tot midden vorige eeuw nog gedueleerd werd in frankrijk?
Hier het laatste duel voordat het verboden werd in 1967:
[ afbeelding ]
Omdat de mens die melk voert. Een kat doet dat niet zelf, dat was toch het punt van het verhaal?quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:11 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Mijn maat heeft een kat van 5 ofzo. (volwassen denk ik) en die drink gewoon volle melk hoor. En eet vla en lust koffiemelk.
Dat zal goed kunnen jaquote:Op vrijdag 1 april 2011 13:18 schreef exile79 het volgende:
[..]
Omdat de mens die melk voert. Een kat doet dat niet zelf, dat was toch het punt van het verhaal?
Toevallig mosterdmolen de Huisman?quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:22 schreef Carmy het volgende:
En ja, ik ben afgelopen weekend bij een mosterdmakerij geweest
Die abraham op die site.quote:Op vrijdag 1 april 2011 16:59 schreef Carmy het volgende:
http://www.abrahamsmosterdmakerij.nl/ In Eenrum
Als het kantelmoment het moment is waarop de kraan omvalt, en dit is 100 procent dan kan de kraan toch tillen tot 99,99 procent?quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:38 schreef lipper het volgende:
Een torenkraan kan 75% tillen van het kantelmoment.
Het kantelmoment is wanneer hij omlazert
quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:48 schreef Id_do_her het volgende:
Andrew Jackson had ook een papegaai als huisdier, die moest bij zijn begrafenis weggehaald worden omdat de vogel niet ophield met vloeken en schelden.
Ik zie eerder Nikola Tesla als verantwoordelijke voor de wisselstroom. Westinghouse was meer de zakenman en vriend van Tesla.quote:Op zaterdag 2 april 2011 10:36 schreef Montov het volgende:
Er was in de begintijd van elektriciteit veel discussie of er gelijkstroom of wisselstroom moest worden gebruikt voor het landelijke netwerk in Amerika; de grote Thomas Edison was voor gelijkstroom, en George Westinghouse voor wisselstroom. Toen New York elektrocutie wilde gebruiken voor de doodstraf suggereerde de invloedrijke Edison om wisselstroom te gebruiken, in een poging om het concept van zijn concurrent te associeren met dodelijke ongelukken, want Edisons grote bezwaar tegen wisselstroom was de onveiligheid. Hoewel het eerste gebruik van de elektrische stoel niet direct effectief was, verloor Edison uiteindelijk wel de strijd en werd wisselstroom ondanks de elektrische stoel de standaard in het elektrische netwerk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oorlog_van_de_stromen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |