Ik bedoelde eerder dat door de handelingen van opperhoofd Hongi Hika de Moari veel meer kans hadden dan de meeste andere volkeren waarvan het land gekoloniseerd is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 00:44 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Misschien hierover eens verder in C&H maar het is natuurlijk niet raar dat ze een gevecht opleverden tijdens de kolonisatie, zij waren de enige tegenstanders van de Kroon..kon niet missen
Maori behoort tot dan ook tot een van de meest krijgsvaardigste volkeren ter wereld..quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:21 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik bedoelde eerder dat door de handelingen van opperhoofd Hongi Hika de Moari veel meer kans hadden dan de meeste andere volkeren waarvan het land gekoloniseerd is.
Die was er wel, het 28th Moari Batallion uit Nieuw-Zeeland, die hebben zowat overal actie gezien en overal overwinningen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Maori behoort tot dan ook tot een van de meest krijgsvaardigste volkeren ter wereld..
Erwin Rommel schijnt eens gezegd te hebben: "geef mij het Maori battalion en ik verover Europa"
Ik heb ooit een stapeltje DVD's gekregen van een klasgenoot met documentaires over hooliganisme in onder andere Oost-Europa, regelrechte oorlogen zijn het zowat.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Het woord Hooligan stam hoogwaarschijnlijk af van een Ierse bendeleider die Patrick Hooligan
heette.
Overal waar hij en zijn bende kwamen, begin 20 ste eeuw, ontstonden er rellen, vandaar het
hedendaagse... "Hooliganisme".
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hooliganisme#Herkomst_term
[ afbeelding ]
http://www.leukespreekbeu(...)eurten/hooligans/684
ja.. tis treurnis ..quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:46 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik heb ooit een stapeltje DVD's gekregen van een klasgenoot met documentaires over hooliganisme in onder andere Oost-Europa, regelrechte oorlogen zijn het zowat.
In Ierland werd me verteld dat 'Hooligan' een wilde Ierse familie was die erom bekend stonden dat ze relletjes konden uitlokken. De familie ging samen met vrienden op pad, de vrienden en de hele bende werd toen "The Hooligans" genoemd, toen had deze bezigheid nog niks met voetbal of sport te maken, dat kwam later pas.
Dat is inderdaad iets wat ik niet goed begrijp.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ja.. tis treurnis ..![]()
en dan te bedenken dan het allemaal hier [ afbeelding ] om gaat
Gaaf weetje!quote:Op donderdag 14 april 2011 17:19 schreef Aether het volgende:
Ieder eurobiljet heeft een uniek nummer bestaande uit een letter en een aantal cijfers.
De letter geeft aan in welk land het is gedrukt. Daarnaast heeft elk land een zgn. digital root; een controlegetal dat overblijft als alle getallen worden opgeteld en een enkel cijfer overblijft.
Bijvoorbeeld: P15483108736
P = Nederland
Controlegetal = 1
1 + 5 + 4 + 8 + 3 + 1 + 0 + 8 + 7 + 3 + 6 = 46
4 + 6 = 10
1 + 0 = 1 (controlegetal klopt)
D 4 - Estland
E 3 - Slowakije
F 2 - Malta
G 1 - Cyprus
H 9 - Slovenië
L 5 - Finland
M 4 - Portugal
N 3 - Oostenrijk
P 1 - Nederland
S 7 - Italië
T 6 - Ierland
U 5 - Frankrijk
V 4 - Spanje
X 2 - Duitsland
Y 1 - Griekenland
Z 9 - België
Je bedoelt waar het vandaan komt.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:19 schreef Aether het volgende:
Ieder eurobiljet heeft een uniek nummer bestaande uit een letter en een aantal cijfers.
De letter geeft aan in welk land het is gedrukt. Daarnaast heeft elk land een zgn. digital root; een controlegetal dat overblijft als alle getallen worden opgeteld en een enkel cijfer overblijft.
Bijvoorbeeld: P15483108736
P = Nederland
Controlegetal = 1
1 + 5 + 4 + 8 + 3 + 1 + 0 + 8 + 7 + 3 + 6 = 46
4 + 6 = 10
1 + 0 = 1 (controlegetal klopt)
D 4 - Estland
E 3 - Slowakije
F 2 - Malta
G 1 - Cyprus
H 9 - Slovenië
L 5 - Finland
M 4 - Portugal
N 3 - Oostenrijk
P 1 - Nederland
S 7 - Italië
T 6 - Ierland
U 5 - Frankrijk
V 4 - Spanje
X 2 - Duitsland
Y 1 - Griekenland
Z 9 - België
In welk land de drukpers stond waarop het biljet gedrukt is.quote:Op donderdag 14 april 2011 19:35 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Je bedoelt waar het vandaan komt.
Oke, ik weet namelijk uit ervaring dat hier in Haarlem vrij veel buitenlandse biljetten worden gedrukt.quote:Op donderdag 14 april 2011 23:17 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
In welk land de drukpers stond waarop het biljet gedrukt is.
Een Duits biljet kan ook op een Nederlandse drukpers gedrukt worden, of wat bedoel je?quote:Op donderdag 14 april 2011 23:24 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Oke, ik weet namelijk uit ervaring dat hier in Haarlem vrij veel buitenlandse biljetten worden gedrukt.
Precies.quote:Op donderdag 14 april 2011 23:34 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Een Duits biljet kan ook op een Nederlandse drukpers gedrukt worden, of wat bedoel je?
De Young Men's Christian Association, je kan er jezelf schoonmaken en een goede maaltijd krijgen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:29 schreef whY... het volgende:
In een ander draadje kreeg ik al een bash hierover dat was dan ook wel te verwachten. Dat het rode driehoekje van de YMCA staat voor: "a healthy spirit, mind, and body."
http://en.wikipedia.org/wiki/YMCA
Hiermee laten ze heel inventief zien dat de krachtige driehoek (denk aan de bouw van de Eiffeltoren je fiets of andere sterke constructies), de gesloten combinatie en de drie vlakken van een driehoek de kracht benadrukken van de samenleving. Body, mind en spirit dus. Deze emoties zijn allemaal even groot en sterk. Iedereen is gelijk ongeacht geloof, afkomst, leeftijd, geslacht etc. Daarom is iedereen welkom bij de YMCA zodat er samen met de mensen iets moois van de wereld gemaakt kan worden.
Het is idealistisch dat geef ik toe.Toch zeg ik: Alle beetjes helpen en twee mensen kunnen meer dan één.
Dat is dan ook het enigequote:
Ik wilde een keer weten wat de afkorting uit het liedje was.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:57 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat is dan ook het enigemaar die hele club van gelovende mensen niet
Is je avatar gebaseerd op het logo van de YMCA?quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:29 schreef whY... het volgende:
In een ander draadje kreeg ik al een bash hierover dat was dan ook wel te verwachten. Dat het rode driehoekje van de YMCA staat voor: "a healthy spirit, mind, and body."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |