Ach, relax. Het is KT maar (in positieve zin)quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:01 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik zat op 10,6% bij de laatste meting.
De eerste keer doet altijd een beetje pijn. Zeggen ze.quote:
Mijn állereerste cul-topic werd vrij snel naar ONZ verplaatstquote:Op woensdag 23 maart 2011 20:05 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
De eerste keer doet altijd een beetje pijn. Zeggen ze.
Ach wat zielig.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:07 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mijn állereerste cul-topic werd vrij snel naar ONZ verplaatst
quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:07 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mijn állereerste cul-topic werd vrij snel naar ONZ verplaatst
Ik wacht op het moment tot de magnetron klaar is met mijn macaronie-brouwsel van afgelopen maandag.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:08 schreef Anthraxx het volgende:
En welkom KT. Hoe ziet jouw culinair leven er uit? Kindercola, McDonalds, KFC of Burger King of meer finesse?![]()
Je mag bij de magnetron. Of is het kant-en-klare?quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:13 schreef krakkemieke het volgende:
* krakkemieke popcorn pakt en in spanning afwacht
Lama newbie.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:14 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Je mag bij de magnetron. Of is het kant-en-klare?
Vriendin.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Anders jij voor mij wel, vriend.
Neuh, digibeet.quote:
Krak, dat is je nu al twintig keer uitgelegd en het heeft niets met digibetisme te maken. Je kon je hier registreren, dus kan je ook een profiel invullen. Toch?quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:32 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Neuh, digibeet.
Ik ben te lui om dat mannetje in mijn sig te veranderen.
Ik heb geen zin in weer een ander password om een poppetje.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:35 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Krak, dat is je nu al twintig keer uitgelegd en het heeft niets met digibetisme te maken. Je kon je hier registreren, dus kan je ook een profiel invullen. Toch?
En ik ga echt proberen om mijn prinsessen foto hier te zetten. Als ik ooit iets met scans kan.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:35 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Krak, dat is je nu al twintig keer uitgelegd en het heeft niets met digibetisme te maken. Je kon je hier registreren, dus kan je ook een profiel invullen. Toch?
Vampiers in CUL?quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:38 schreef golfer het volgende:
We hebben een newbie, of eigenlijk een opvolger van een ouwe gebande user, in de SC?
Leuk, vers bloed.
Ja. We eten en drinken hier alles.quote:
Wat was dat ook weer? 20/20?quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja. We eten en drinken hier alles.![]()
Maar eerst zal je waarschijnlijk door wat dames meegenomen worden naar de kelder hier voor de gebruikelijke ontgroening.
Tof. Welke dames moeten er ontgroend worden dan?quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja. We eten en drinken hier alles.![]()
Maar eerst zal je waarschijnlijk door wat dames meegenomen worden naar de kelder hier voor de gebruikelijke ontgroening.
Jij wordt ontgroend!quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:48 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Tof. Welke dames moeten er ontgroend worden dan?
Da's triest ja.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:46 schreef AnneX het volgende:
Jeetje, wat een besluit van je moeie moedertje, Bluezz toch.
Sterkte voor jou en je zussen ook.
Het lidmaatschap van VVE heb ik maar opgezegd: mijn moeder kan er nix mee.
Triest want zij was een uitgesproken en trots lid sinds 1981.
Jup, tragisch. Alleen in een heel pril stadium maak je een kleine kans om niet verder te hoeven. Maar meestal is het al te laat als je je diagnose krijgt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:46 schreef AnneX het volgende:
Jeetje, wat een besluit van je moeie moedertje, Bluezz toch.
Sterkte voor jou en je zussen ook.
Altijd al gedacht dat mijn pa mazzel had dat z'n aneurysma barstte.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:54 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Jup, tragisch. Alleen in een heel pril stadium maak je een kleine kans om niet verder te hoeven. Maar meestal is het al te laat als je je diagnose krijgt.
Ik heb wat gemist denk ik, Annequote:Op woensdag 23 maart 2011 20:46 schreef AnneX het volgende:
Euthenasie.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:56 schreef KomtTijd... het volgende:
Mag de newbie weten waar het over gaat?
Da's wel mooi, soort van.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:56 schreef golfer het volgende:
Mijn (stief)ouders waren gelukkig ook allemaal lid van de VVE en in 2 gevallen hebben we daar dus, gelukkig voor hen, wel wat aan gehad.
Hoezo een ander password?quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:36 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik heb geen zin in weer een ander password om een poppetje.
Vereniging Voor Vrijwilige Euthanasie.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb wat gemist denk ik, AnneWat is VVE
Ah. Dat verklaart!quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:57 schreef golfer het volgende:
VVE=Vereniging voor Vrijwillige Euthanasie.
De Vereniging van Eigenaren.quote:
Voor een ander poppetje, moet ik mijn password veranderen. Ik vind dat een crime. En ondertussen weet iedereen het.Voor een nieuwkomer ga ik het niet veranderen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:58 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Hoezo een ander password?
Nou ja, wat jij wilt.
6 hoog de flat afduwen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:01 schreef Duderinnetje het volgende:
De Vereniging van Eigenaren.
Als jij ooit trammelant geeft, kunnen je mede-flatbewoners besluiten dat je kassie wijlen gaat.
Ik ben zojuist man geworden, zonder wijziging password.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:02 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Voor een ander poppetje, moet ik mijn password veranderen. Ik vind dat een crime. En ondertussen weet iedereen het.Voor een nieuwkomer ga ik het niet veranderen.
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Als jij ooit trammelant geeft, kunnen je mede-flatbewoners besluiten dat je kassie wijlen gaat.
Hebben ze speciaal bij jouw account een extra beveiliging ingebouwd dan?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:02 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Voor een ander poppetje, moet ik mijn password veranderen. Ik vind dat een crime. En ondertussen weet iedereen het.Voor een nieuwkomer ga ik het niet veranderen.
Het komt bijna op het zelfde neer inderdaadquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Zoooooquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ben zojuist man geworden, zonder wijziging password.
Alicey benijdt me.
Ja kunt gewoon zonder password-wijziging je geslachtsoperatie doen hoor.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:02 schreef krakkemieke het volgende:
Eens kijken wie ze daar voor mee denken te nemenquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja, vorige week nog geweest, sta geregistreerd als beenmerg- én als orgaandonor.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:05 schreef krakkemieke het volgende:
Iets anders dan. Ik heb vandaag de bloedbank gebeld omdat ik zolang niet opgeroepen ben. Doneren jullie bloed of heb je een donorcodicil?
Donorcodicil. Alles wat nog enigszins bruikbaar is mogen za na mijn dood hebben.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:05 schreef krakkemieke het volgende:
Iets anders dan. Ik heb vandaag de bloedbank gebeld omdat ik zolang niet opgeroepen ben. Doneren jullie bloed of heb je een donorcodicil?
Oh!quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:05 schreef Duderinnetje het volgende:
Krakke, ik word nu weer vrouw. Dat gaat me tien seconden kosten. Let op.
Alicey is wederom jaloers.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:05 schreef Duderinnetje het volgende:
Krakke, ik word nu weer vrouw. Dat gaat me tien seconden kosten. Let op.
Hoezo?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:06 schreef KomtTijd... het volgende:
Tering. Het lijkt wel 2006 in dit topic joh
De userts.quote:
Leverpasteiquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:08 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
De userts.
Ik doe trouwens geen bloed geven. Maar mijn organen mogen ze hebben als ik neerstort.
Alicey is een user die een geslachtsverandering heeft ondergaan.quote:
Heb je een donorcodicil?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:08 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
De userts.
Ik doe trouwens geen bloed geven. Maar mijn organen mogen ze hebben als ik neerstort.
Mooi zo.quote:
Zo leer je nog eens iets in deze SC....quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Alicey is een user die een geslachtsverandering heeft ondergaan.
Mr X houdt niet van kamperen?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:13 schreef AnneX het volgende:
On topic:
Uiteindelijk is het heerlijke roti geworden met volle smaak en ruim kouseband en kipkluifjes die uit elkaar vielen van gaarheid en aard. en roti. Heerlijk.
Bij de buurvrouw afgewassen, want ik had gerekend op één avond improviseren.
Mn. X. wordt zóóó obstinaat van dit gedoe: het is echt lachen (voor mij dan) .
Ach, die paar centimeters ook die het scheelt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:14 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb er al lang over gedacht. En ik houd mijn mannetjespoppetje.
Ik vind het grappig dat nieuwe mensen aannemen dat ik een man ben en ervan opkijken dat dat niet zo is.
Oh AnneX dat kan ik me zó voorstellen van de mister! Ik word ook altijd kriegel van geklus en verbouwinkies die je bewegingsvrijheid beperken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:13 schreef AnneX het volgende:
On topic:
Uiteindelijk is het heerlijke roti geworden met volle smaak en ruim kouseband en kipkluifjes die uit elkaar vielen van gaarheid en aard. en roti. Heerlijk.
Bij de buurvrouw afgewassen, want ik had gerekend op één avond improviseren.
Mn. X. wordt zóóó obstinaat van dit gedoe: het is echt lachen (voor mij dan) .
Dat dus!quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Donorcodicil. Alles wat nog enigszins bruikbaar is mogen za na mijn dood hebben.
Of een kwast om de hekjes te schilderen?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:18 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oh AnneX dat kan ik me zó voorstellen van de mister! Ik word ook altijd kriegel van geklus en verbouwinkies die je bewegingsvrijheid beperken.
Gelukkig kan hij lekker naar buiten! Gauw, geef hem een schoffel!
Het tuinhek is klaar, alhowel ik zag dat ik één spijl heb overgeslagen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:21 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Of een kwast om de hekjes te schilderen?
Wat... akelig!quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:30 schreef golfer het volgende:
Van mijn stiefmoeder hebben ze na haar dood nog wat huid afgestroopt.
ik had het in mijn jeugd ook tijdens haar leven wel willen doen.![]()
Dat vind ik ookquote:
Je ziet er niets van en je familie ook niet hoor.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat vind ik ook
Daarom heb ik daar tot nu toe nee op geantwoord (net zoals hoornvlies)
Dat begrijp ik ook welquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:38 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Je ziet er niets van en je familie ook niet hoor.
Alsof je het onder de grond nog nodig hebt.
Daar is het voer voor de wormen.
Ik had het iets anders opgevat.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:38 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wel zonde van je nieuwe bril.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:43 schreef golfer het volgende:
Sowieso doen wij niet aan opbaren, dus alles wat ze met ons na overlijden uithalen is onzichtbaar en zit in een gesloten kist die verbrand wordt.
Precies. Er is genoeg om je mee vol te stoppen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:41 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik had het iets anders opgevat.
Maar ook na een autopsie of als er iets uitgenomen wordt voor een orgaandonatie.
Dan is er niks van te zien als diegene opgebaard wordt.
Waarom? Ik weet dat het voor mensen heel belangrijk kan zijn om de overledene nog te zien.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:43 schreef golfer het volgende:
Sowieso doen wij niet aan opbaren, dus alles wat ze met ons na overlijden uithalen is onzichtbaar en zit in een gesloten kist die verbrand wordt.
Dat zou best kunnen voor anderen, maar wij doen daar dus niet aan in onze familie..quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:48 schreef krakkemieke het volgende:
Waarom? Ik weet dat het voor mensen heel belangrijk kan zijn om de overledene nog te zien.
dat voer voor de wormen klopt niet.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:38 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik heb er ook niks mee...quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen voor anderen, maar wij doen daar dus niet aan in onze familie..
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ga slapen.
Met de grote mogelijkheid dat ik morgen weer wakker word.
Zo niet: het was mij niet onverschillig.
Adieu!
Slaap lekker en hopelijk tot gauw!quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ga slapen.
Met de grote mogelijkheid dat ik morgen weer wakker word.
Zo niet: het was mij niet onverschillig.
Adieu!
Redelijk algemeen verkrijgbaar tegenwoordig. Zelfs in de supermarkt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:57 schreef LieLie het volgende:
Is pastinaak een béétje algemeen verkrijgbaar? Of helemaal niet?
Bij onze groentejuwelier en vast wel bij eko winkels.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:57 schreef LieLie het volgende:
Is pastinaak een béétje algemeen verkrijgbaar? Of helemaal niet?
De wormen in je buik schat. Je wordt van binnenuit opgevreten.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:55 schreef z80 het volgende:
[..]
dat voer voor de wormen klopt niet.
de kist ligt te diep hiervoor.
WOT?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:58 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
De wormen in je buik schat. Je wordt van binnenuit opgevreten.
Ah, mooi!quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Redelijk algemeen verkrijgbaar tegenwoordig. Zelfs in de supermarkt.
mijn lintworm is zo vet gemest dat deze de eerste dagen nog geen honger heeft.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:58 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
De wormen in je buik schat. Je wordt van binnenuit opgevreten.
Pure poezie!quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:00 schreef z80 het volgende:
[..]
mijn lintworm is zo vet gemest dat deze de eerste dagen nog geen honger heeft.
en aan rupsen/vlinders doe ik niet.
DVD-recorder snort hier weer mee.quote:
Dat is toch het systeem wat ze in Belgie hebben?quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:01 schreef DarkElf het volgende:
Morgen bespreken ze in de 2e kamer of er ander donorsysteem kan komen in Nederland, ik hoop t wel.
eniewee, nu masterchef kijken
Hoewel ik zelf ook donor ben, heb ik er even over getwijfeld of ik dit een goed systeem vond maar eigenlijk ben ik principieel tegen!quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:05 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Dat is toch het systeem wat ze in Belgie hebben?
Dat je donor bent tenzij je bezwaar aantekent?
Ik stem voor!
Dat is, met alle respect, gelul!quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hoewel ik zelf ook donor ben, heb ik er even over getwijfeld of ik dit een goed systeem vond maar eigenlijk ben ik principieel tegen!
Ondanks dat dit levensreddend kan zijn, mag dit soort systemen niet een opt-out mogelijkheid zijn. Je kan niet zomaar beslissen dat iemand stilzwijgend toestemming geeft voor zoiets. Dat is gewoon fout!
Tenzij je dood bentquote:Op woensdag 23 maart 2011 22:14 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Dat is, met alle respect, gelul!
Iedereen kan op elk moment bezwaar maken.
dan kan alsnog op t moment je familie bezwaar maken maar feit is dat mensen iig écht nadenken erover en er dus vaker mensen wel donor zijn dan niet.quote:
Dat is geen gelulquote:Op woensdag 23 maart 2011 22:14 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Dat is, met alle respect, gelul!
Iedereen kan op elk moment bezwaar maken.
Ik vind het een prima systeem. Er zijn gewoon te weinig donoren.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:17 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dan kan alsnog op t moment je familie bezwaar maken maar feit is dat mensen iig écht nadenken erover en er dus vaker mensen wel donor zijn dan niet.
veel mensen willen wel donor zijn maar vergeten zichzelf aan te melden is uit talloze onderzoeken gebleken. tevens is gebleken als mensen écht niet willen dat ze dit melden en dus Nee registreren.
ik vind t een prima systeem en zou t mooi vinden als t ook in Ned ingevoerd wordt
Ik ook.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:17 schreef DarkElf het volgende:
veel mensen willen wel donor zijn maar vergeten zichzelf aan te melden is uit talloze onderzoeken gebleken. tevens is gebleken als mensen écht niet willen dat ze dit melden en dus Nee registreren.
ik vind t een prima systeem en zou t mooi vinden als t ook in Ned ingevoerd wordt
Dan moet je het vastleggen dat je het niet wilt. Als je dat niet vastlegt geef je dus wel stilzwijgend toestemming. Prima systeem.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:17 schreef PdeHoog het volgende:
Dat is geen gelulDat is mijn mening! De overheid heeft NOOIT het recht om stilzwijgend aan te nemen dat jouw lichaam gebruikt kan worden als donor. En tuurlijk kun je bezwaar maken. Maar er wordt dus standaard vanuit gegaan dat jij donor wilt zijn. En DAT is onterecht wat mij betreft.
Nee. Je kan zeggen dat je geen donor wilt zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat is geen gelulDat is mijn mening! De overheid heeft NOOIT het recht om stilzwijgend aan te nemen dat jouw lichaam gebruikt kan worden als donor. En tuurlijk kun je bezwaar maken. Maar er wordt dus standaard vanuit gegaan dat jij donor wilt zijn. En DAT is onterecht wat mij betreft.
Nee. Dat is het dus eigenlijk niet.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan moet je het vastleggen dat je het niet wilt. Als je dat niet vastlegt geef je dus wel stilzwijgend toestemming. Prima systeem.
*Proestquote:
Ja. Stel je voor dat de belastingdienst zomaar aanslagen op gaat leggen en dat je maar moet reageren als je wat anders wil? Dan gaat toch ook half NL flippen?quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:21 schreef krakkemieke het volgende:
Er zij zoveel dingen waar je op moet reageren, belastingen ofzo.
Ook als je al een donorcodicil hebt. Lekkere rechtsgeldigheid dus ook hequote:Op woensdag 23 maart 2011 22:23 schreef Anthraxx het volgende:
En als iemand zich vergeet af te melden kan de familie nog nee zeggen, blijkbaar.
Dat doen ze toch al? Als je het niet doet leggen ze je een boete op, dus je bent verplicht die belasting aanslag in te vullen. Je hebt niet de keus om het niet te doen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja. Stel je voor dat de belastingdienst zomaar aanslagen op gaat leggen en dat je maar moet reageren als je wat anders wil? Dan gaat toch ook half NL flippen?
He dit is Holland! Kennelijk is er geen andere manier om te voorkomen dat mensen op een wachtlijst doodgaan?quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee. Dat is het dus eigenlijk niet.
Tuurlijk, we hebben er opeens tig miljoen donoren bij. Dat is een goede zaak. Maar er zijn vast ook andere manieren te vinden om die donoren op een integere wijze te verkrijgen. Dit gaat toch je zelfbeschikkingsrecht in? Ik bedoel: iemand kan ook vergeten zich af te melden
Ik vind het echt een gevalletje care. Of mijn organen nou wegrotten of bij iemand verder van dienst kan zijn. Ik heb liever het tweede. De keus is en blijft er, alleen het wordt omgedraaid. Ze verplichten je er over na te denken ipv de lakse houding die er nu bij zit.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ook als je al een donorcodicil hebt. Lekkere rechtsgeldigheid dus ook he
Maar nu gaan ze gewoon bij wet regelen dat ZIJ de aanslag opleggen. Je krijgt niet eens de initiele kans om iets in te dienen! Dat komt daarna wel.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:25 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat doen ze toch al? Als je het niet doet leggen ze je een boete op, dus je bent verplicht die belasting aanslag in te vullen. Je hebt niet de keus om het niet te doen.
Nog sterker, tot op zekere hoogte doen ze het toch al automatisch voor je.
Doen ze al met toeslagen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar nu gaan ze gewoon bij wet regelen dat ZIJ de aanslag opleggen. Je krijgt niet eens de initiele kans om iets in te dienen! Dat komt daarna wel.
Mee eens!quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:26 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik vind het echt een gevalletje care. Of mijn organen nou wegrotten of bij iemand verder van dienst kan zijn. Ik heb liever het tweede. De keus is en blijft er, alleen het wordt omgedraaid. Ze verplichten je er over na te denken ipv de lakse houding die er nu bij zit.
quote:Het registratiesysteem moet worden omgezet in een Actief Donor Register. Dit systeem gaat uit van een verplichte registratie. Bij dit systeem wordt uitgegaan van een vanzelfsprekende solidariteit, waarbij iedereen het recht heeft om zijn of haar bezwaar tegen orgaandonatie te laten registeren
Hierbij horen wel de volgende aanvullende voorwaarden. Burgers worden in persoon geïnformeerd hoe zij in het donorregister staan, als zij voor een paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs bij de gemeente komen. Daarbij wordt uitgelegd hoe het register werkt en hoe een registratie kan worden gewijzigd.
De huidige positie van nabestaanden wordt gehandhaafd: indien de familie weigert of het niet aankan, moet de arts niet tot orgaanuitname overgaan. Er komt een duidelijke startcampagne om de overgang tot het nieuwe systeem te markeren en er komt gerichte voorlichting voor analfabeten.
Op deze manier wordt op een evenwichtige wijze recht gedaan aan de vraag naar organen, het zelfbeschikkingsrecht van aanbieders en de positie van nabestaande.
en dit vind ik nog steeds krom.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:29 schreef Bluezz het volgende:
Ik ben het hier wel mee eens :
De huidige positie van nabestaanden wordt gehandhaafd: indien de familie weigert of het niet aankan, moet de arts niet tot orgaanuitname overgaan.
Als bijv. je kind overlijdt, ik wel hoor.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:34 schreef z80 het volgende:
en dit vind ik nog steeds krom.
als ik beslis dat na mijn dood mijn bruikbare delen beschikbaar zijn voor donatie, (en dat heb ik)
wil ik niet dat er iemand anders kan roepen "ja maar dat wil ik niet" en daarmee voor mij gaat beslissen dat de donatie niet door gaat.
Mijn motorrijdende zus verongelukte en had een codicil. Omdat ze motor reed.quote:
Nou inderdaad! Als artsen niet m, dan zijn de rapen g.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:44 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik vind dat de artsen een actievere rol m
in dat geval heeft de mogelijke donor nog geen goed overwogen keuze kunnen maken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:35 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Als bijv. je kind overlijdt, ik wel hoor.
Artsen vraquote:Op woensdag 23 maart 2011 22:46 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Nou inderdaad! Als artsen niet m, dan zijn de rapen g.
Ik vind dat artsen wel moeten durven vragen naar een codicil.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:46 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Een kind kan ook een volwassene zijnquote:Op woensdag 23 maart 2011 22:49 schreef z80 het volgende:
in dat geval heeft de mogelijke donor nog geen goed overwogen keuze kunnen maken.
dat is iets anders dan dat een volwassenen bij het volle verstand een keuze maakt, die door een ander zomaar kan worden geweigerd.
wat helaas praktijk is.
Wat goed van haar!quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:44 schreef krakkemieke het volgende:
Mijn motorrijdende zus verongelukte en had een codicil. Omdat ze motor reed.
Ik hoop dat je nooit de vraag krijgt of je dierbare die hersendood is een codicil heeft.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:46 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Wij hadden de vraag;: waarom kon ze geen donor zijn? Maar ze was al overleden.quote:
ik hoop dat dit bekend is voor er iets voorvalt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:54 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik hoop dat je nooit de vraag krijgt of je dierbare die hersendood is een codicil heeft.
Das belangrijk!quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:57 schreef z80 het volgende:
[..]
ik hoop dat dit bekend is voor er iets voorvalt.
zo is het binnen mijn familie bekend wie er voor donatie is, en is er achteraf dus ook geen discussie.
en zijn de moeilijke en pijnlijke vragen al beantwoord.
Dan nog kan je toch donor zijn als je een codicil hebt? Zat lichaamsdelen die bruikbaar zijn na het overlijden.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:56 schreef krakkemieke het volgende:
Wij hadden de vraag;: waarom kon ze geen donor zijn? Maar ze was al overleden.
Nee. Alles was kapot.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan nog kan je toch donor zijn als je een codicil hebt? Zat lichaamsdelen die bruikbaar zijn na het overlijden.
Owquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:04 schreef krakkemieke het volgende:
Nee. Alles was kapot.
En ze kon niet snel genoeg bij een ziekenhuis zijn om te doneren.
Weer teveel gedronkenquote:
Heb ik haar verjaardag gemist?quote:
Inderdaad een mooie posttijd.quote:Op donderdag 24 maart 2011 00:45 schreef borisz het volgende:
Mooie posttijd had ik trouwens.
Masterchef is klaar. Nu slapen
quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:09 schreef Sunnythesun het volgende:
zwaaitje vanaf de beursvloer terwijl ik wacht op 140 printjes
Tegen? Ze verhogen net de snelheid her en der naar 130 km/h uur. Meer donorenquote:Op donderdag 24 maart 2011 09:20 schreef Isabeau het volgende:
Dat hele donorbeleid klopt natuurlijk van geen kant. De beste oplossing is meer verkeersdoden, maar ja, daar werkt een ander deel van het kabinet weer tegen![]()
Goedemorgen!
kwamen van de week ergens bij Hoorn ofzo? een bord 130 tegen, was wel vreemd om te zien op de Nederlandse wegenquote:Op donderdag 24 maart 2011 09:31 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Tegen? Ze verhogen net de snelheid her en der naar 130 km/h uur. Meer donoren.
Ja, daarboven is een test traject geloof ikquote:Op donderdag 24 maart 2011 09:33 schreef DarkElf het volgende:
[..]
kwamen van de week ergens bij Hoorn ofzo? een bord 130 tegen, was wel vreemd om te zien op de Nederlandse wegen
Ah, kijk, die werken dan weer mee met dat nieuwe donorplanquote:Op donderdag 24 maart 2011 09:31 schreef Anthraxx het volgende:
Ze gooien toch die snelheid omhoog? moet lukken dacht ik zoquote:Op donderdag 24 maart 2011 09:20 schreef Isabeau het volgende:
Dat hele donorbeleid klopt natuurlijk van geen kant. De beste oplossing is meer verkeersdoden, maar ja, daar werkt een ander deel van het kabinet weer tegen![]()
Goedemorgen!
elke dag kan rokjesdag zijn (en gezien het feit hoe vaak ik rokjes en jurkjes draag is ook bijna elke dag dat) imhoquote:Op donderdag 24 maart 2011 10:29 schreef minilot het volgende:
Lieverds, even polsen hoor..
Houden de dames zich hier netjes aan Rokjesdag?
Ja, idem. Ik heb er vandaag dus maar gewoon twee aangetrokken.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:31 schreef DarkElf het volgende:
[..]
elke dag kan rokjesdag zijn (en gezien het feit hoe vaak ik rokjes en jurkjes draag is ook bijna elke dag dat) imho
ik heb een broek aanquote:Op donderdag 24 maart 2011 10:33 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, idem. Ik heb er vandaag dus maar gewoon twee aangetrokken.
Iedere been één? Dan heet het gewoon weer een broek hoor.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:33 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, idem. Ik heb er vandaag dus maar gewoon twee aangetrokken.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Iedere been één? Dan heet het gewoon weer een broek hoor.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Iedere been één? Dan heet het gewoon weer een broek hoor.
Oh VANDAAG?? ik ga nu stadten maar wel in spijkerbroekquote:Op donderdag 24 maart 2011 10:29 schreef minilot het volgende:
Lieverds, even polsen hoor..
Houden de dames zich hier netjes aan Rokjesdag?
Ik heb er wel een T-shirt dag van gemaakt trouwens. Korte broek gaat me nog nét even een stapje te ver.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:04 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Oh VANDAAG?? ik ga nu stadten maar wel in spijkerbroek
Denk je echt dat 130km/h gaat helpen?quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:31 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
FOEI!quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:04 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Oh VANDAAG?? ik ga nu stadten maar wel in spijkerbroek
quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:46 schreef DarkElf het volgende:
En P; ook al ben je ff niet online: ik moet je nog even bedanken voor je Ólafur Arnalds tip, heb net tijdens het wandelen eens echt rustig geluisterd naar 'and they escaped the weight of darkness' en ik vind het prachtig
Ik zie geen visquote:Op donderdag 24 maart 2011 12:10 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Broodje Meatball Marinara
zo erg is dat nou ook weer nietquote:Op donderdag 24 maart 2011 11:32 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Denk je echt dat 130km/h gaat helpen?
Dat heeft alleen maar zin als het gaat gelden voor de bebouwde kom.
dinnetje moet wortelkanaalbehandeling
quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:10 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Broodje Meatball Marinara
Dat hebben katten per definitie toch?quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:51 schreef Memento-Mori het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
May heeft echt een dozenobsessie. ze gaat er dan meteen in wonen, en geloof me de eerste dagen komt ze er amper uit als ik de doos zou laten liggen
Bellefleur moet niets van dozen hebbenquote:Op donderdag 24 maart 2011 13:40 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat hebben katten per definitie toch?
Moet ik helpen?quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:44 schreef FutureFairytale het volgende:
heb genoeg chocola. Gisteren een doos celebrations gekregen en vandaag van n collega praline eendjes. Ik eet haast nooit chocola maar nu moet ik! Boehoehehe
Raar beestquote:Op donderdag 24 maart 2011 13:49 schreef borisz het volgende:
[..]
Bellefleur moet niets van dozen hebben.
smolt op het broodjequote:Op donderdag 24 maart 2011 13:43 schreef FutureFairytale het volgende:
borisz; je hebt de mozzarella toch wel ff laten smelten?
Wel tofquote:Op donderdag 24 maart 2011 12:51 schreef Memento-Mori het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
May heeft echt een dozenobsessie. ze gaat er dan meteen in wonen, en geloof me de eerste dagen komt ze er amper uit als ik de doos zou laten liggen
van mij mag jequote:
same herequote:Op donderdag 24 maart 2011 13:54 schreef DarkElf het volgende:
Geluncht in de zon, ik hou zo van de lente
ja hequote:Op donderdag 24 maart 2011 13:54 schreef DarkElf het volgende:
Geluncht in de zon, ik hou zo van de lente
wel zon maar helaas wel 6 graden koeler dan vandaag..quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:09 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
same here
morgen lekker thuiswerken
lolquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:12 schreef FutureFairytale het volgende:
vnv komt een vriendin die nooit wat vergeet maar gisteren vergat ze mijn verjaardag. Ik haar gesmst vanochtend dat ik haar had gemist en of ze t misschien vergeten was. Kreeg ik even later terug: 'ben zo geschrokken dat ik iemands spiegel eraf heb gereden'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sms'en in de auto, lekker verantwoord.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:12 schreef FutureFairytale het volgende:
vnv komt een vriendin die nooit wat vergeet maar gisteren vergat ze mijn verjaardag. Ik haar gesmst vanochtend dat ik haar had gemist en of ze t misschien vergeten was. Kreeg ik even later terug: 'ben zo geschrokken dat ik iemands spiegel eraf heb gereden'
quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:22 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
loljammer dat het morgen kouder is. Maar vandaag moest ik wel buiten de deur.
oeh spannend! Al wat van andere gehoord?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
sms lezenquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:30 schreef DarkElf het volgende:
[..]
sms'en in de auto, lekker verantwoord.
Ook gevaarlijk onder het auto rijden.quote:
ja iddquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:42 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja want dat is idd minder gevaarlijk
Ik hoop dit weekend op tropische temperaturen met heel veel zon.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:46 schreef Sunnythesun het volgende:
ik hoop op een regenachtig weekend
Daarna mag het weer stralend en warm zijn
Nou lekker ben jijquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik hoop dit weekend op tropische temperaturen met heel veel zon.
alles is gevaarlijk onder auto rijden. Je verwarming/airco/radio aanzetten (want ernaar kijken) en naar n tel kijk je ook. Praten is gevaarlijk, in je tas rommelen... Je kunt beter fietsenquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Ook gevaarlijk onder het auto rijden.
van eentje wel. Volgende week tweede gesprekquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oeh spannend! Al wat van andere gehoord?
Ik ben geen vrouw, dus ik rommel niet in tasjes en klets niet in de auto. Doe altijd wel net of ik naar geklets luister, maar in de praktijk dringt er helemaal niets tot mij door.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:51 schreef FutureFairytale het volgende:
alles is gevaarlijk onder auto rijden. Je verwarming/airco/radio aanzetten (want ernaar kijken) en naar n tel kijk je ook. Praten is gevaarlijk, in je tas rommelen... Je kunt beter fietsen
jaaa!quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik hoop dit weekend op tropische temperaturen met heel veel zon.
haha fout! Je hebt mijn geklets onthouden waarvan ik dacht dat je t niet in je opnamquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ben geen vrouw, dus ik rommel niet in tasjes en klets niet in de auto. Doe altijd wel net of ik naar geklets luister, maar in de praktijk dringt er helemaal niets tot mij door.
Oh ja?quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:54 schreef FutureFairytale het volgende:
haha fout! Je hebt mijn geklets onthouden waarvan ik dacht dat je t niet in je opnam
jij eet van 3 walletjesquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:51 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
van eentje wel. Volgende week tweede gesprek
ja de volledige naam van J. bv en dat hoefde net nietquote:
Fietsen tijdens het autorijden?quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
alles is gevaarlijk onder auto rijden. Je verwarming/airco/radio aanzetten (want ernaar kijken) en naar n tel kijk je ook. Praten is gevaarlijk, in je tas rommelen... Je kunt beter fietsen
En de rest van al je (vieze) praatjes.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:56 schreef FutureFairytale het volgende:
ja de volledige naam van J. bv en dat hoefde net niet![]()
sexgrannysquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:58 schreef golfer het volgende:
[..]
En de rest van al je (vieze) praatjes.
jaloers.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:59 schreef golfer het volgende:
Wolkjes zijn weer weg. Terug met boek het balkon op!
quote:
Alweer een wolkje.quote:
Wolkjesquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:59 schreef golfer het volgende:
Wolkjes zijn weer weg. Terug met boek het balkon op!
Waar is 'hier'?quote:
onder je gat nog welquote:Op donderdag 24 maart 2011 15:30 schreef KomtTijd... het volgende:
Delft.
Helaas heb ik er "hier" zo weinig aan. Zonder vliegtuig onder mijn gat..
Nog een Delftenaarquote:Op donderdag 24 maart 2011 15:30 schreef KomtTijd... het volgende:
Delft.
Helaas heb ik er "hier" zo weinig aan. Zonder vliegtuig onder mijn gat..
Klaag 'm aan!quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:31 schreef FutureFairytale het volgende:
hier rookwolkjesbaas zit op kantoor te roken
(heb alle ramen gelijk opengezet)
Beter dan erinquote:
Wat doe je dan in Delftquote:Op donderdag 24 maart 2011 15:35 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Nou, niet echt meer...Maar ik zit op school!
Aanklagen bij de Arbo.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:31 schreef FutureFairytale het volgende:
hier rookwolkjesbaas zit op kantoor te roken
(heb alle ramen gelijk opengezet)
FOK!en en aan een project werken?quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat doe je dan in DelftBehalve op school zitten
quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:44 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
FOK!en en aan een project werken?
Netjes.quote:
Ook geen ideaal tijdstip om een tentamen te maken neequote:Op donderdag 24 maart 2011 16:19 schreef Sarabi het volgende:
Ik haat tentamens die ze laat in de avond plannen
Beter dan 's ochtends vroeg.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:19 schreef Sarabi het volgende:
Late shift is altijd vervelend ja.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:19 schreef Sarabi het volgende:
Die tactiek heb ik ook iets te vaak toegepast.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:26 schreef golfer het volgende:
Ik sla mijn tentamens maar gewoon weer over.
Wel een voordeel ga nu van te voren eerst gezellig met een medestudent eten in het restaurant van de uni.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ook geen ideaal tijdstip om een tentamen te maken nee
Ik moest er vanmorgen een afnemen om 8:00. Beat that, borissiequote:Op donderdag 24 maart 2011 16:25 schreef borisz het volgende:
Late shift is altijd vervelend ja.. Ik heb ze ook wel eens op 8.45, dat is dan vroeg maar prima te doen. Avondsessies zijn
Als je moet afnemen hoef je er niet bij na te denkenquote:Op donderdag 24 maart 2011 16:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik moest er vanmorgen een afnemen om 8:00. Beat that, borissie
Dus omdat je het zelf niet had, is het maar vreemdquote:Op donderdag 24 maart 2011 16:57 schreef FutureFairytale het volgende:
sterkte met de avond tentamens Sarabi. Sowieso vind ik 's avonds naar school gaan vreemd mja, had dat zelf nml ook niet
Dan hoef je als docent alleen maar langs te lopen om je handtekening te zetten. De omaatjes en Indo's zorgen voor de restquote:Op donderdag 24 maart 2011 16:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik moest er vanmorgen een afnemen om 8:00. Beat that, borissie
't was een treurige sessie, de studenten stelden zulke domme vragen dat ik me afvraag of ze uberhaupt wat hebben geleerd tot nu toequote:Op donderdag 24 maart 2011 16:56 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je moet afnemen hoef je er niet bij na te denken
Ja, denk je?quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:58 schreef borisz het volgende:
Dan hoef je als docent alleen maar langs te lopen om je handtekening te zetten. De omaatjes en Indo's zorgen voor de rest
Dat zou dus dan ook aan de docent kunnen liggen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:59 schreef ColdFeet het volgende:
't was een treurige sessie, de studenten stelden zulke domme vragen dat ik me afvraag of ze uberhaupt wat hebben geleerd tot nu toe
lees eens ajb. Ik zei 'ik VIND' waarschijnlijk omdat 'ik' dat niet gewend was. Lijkt me normaal. Ga je weer beginnen? Hoop t ajb nietquote:Op donderdag 24 maart 2011 16:58 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dus omdat je het zelf niet had, is het maar vreemd![]()
Ik heb vier jaar lang tentamens gehad 's avonds. Maar goed...dat was ook een deeltijd opleiding
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |