Sam +1quote:
Het zijn je favoriete films geef nou maar toequote:Op woensdag 23 maart 2011 13:41 schreef Asap het volgende:
[..]
Dat dacht ik als eerste, maar ik herken het plaatje niet...
Niet dat ik plaatjes van Sissi of the Sound of music zou herkennen
Elke dag kijk ik er weer naarquote:Op woensdag 23 maart 2011 13:43 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Het zijn je favoriete films geef nou maar toe
quote:
quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:14 schreef Gillingham het volgende:
E Requiem for a Dream![]()
F Blood Diamond![]()
quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:38 schreef Gillingham het volgende:
Volgens mij is Phoenix die film waarin drie twintigers op reis/avontuur gaan. Maar heb geen idee meer hoe die heet.
Malcolm Mcdowel?, Kiefer Sutherland, Joaquin Phoenix en Kurt Russell ofzo?quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:35 schreef SamuelofSEK het volgende:
Een van de films is ook met Dr. Loomis
Een met Agent Bauer
Een met Johnny Cash
Een met een passagier van een van die scheepjes van Asap
quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:52 schreef Asap het volgende:
[..]
Malcolm Mcdowel?de wel coole Dr. Loomis natuurlijk
, Kiefer Sutherland
, Joaquin Phoenix
en Kurt Russell ofzo?Die nog bekendere boot
quote:
Kate, maar Little Children hebben we ondertussen alquote:Op woensdag 23 maart 2011 14:58 schreef Asap het volgende:
Leonardo di Caprio dus?
Een Dario film... Ze speelt toch niet in Giallo? En de oude film al helemaal niet...
Een auto-ongeluk op een bepaalde weg die ook tevens de titel van de film is.quote:
Staat geen F hoorquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:23 schreef Gillingham het volgende:
E is dan Little Children neem ik aan, niet F?
quote:
Nee hoor, anders duurt het nog jarenquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:28 schreef Doff het volgende:
Mag ik een gokje doen op de laatste, of is dat flauw?
quote:Er zijn van die films waarvan je denkt: hoe verzinnen ze het? Neem nu [...]. De plaats van handeling is een Texaans bejaardentehuis met twee bijzondere bewoners.
Hehe, mooi is dat. Dat ging wel heel snel.quote:
quote:Bubba Ho-Tep
Don Coscarelli
Er zijn van die films waarvan je denkt: hoe verzinnen ze het? Neem nu Bubba Ho-Tep. De plaats van handeling is een Texaans bejaardentehuis met twee bijzondere bewoners. De een is Elvis Presley. In de jaren zeventig liet hij zich vervangen door een dubbelganger om zo een rustig leven in de marge te kunnen leiden, maar het contract ging verloren, hij kreeg een ongeluk, zijn vervanger ging de pijp uit, en sindsdien ligt The King met een gezwel op zijn penis te verpieteren in bed. De andere bewoner is J.F. Kennedy. Hij overleefde de aanslag in Dallas, maar politieke tegenstanders zagen hun kans schoon om hem in een neger te veranderen. De twee bejaarden moeten het vervolgens opnemen tegen een duivelse mummie die in hun bejaardentehuis rondspookt en de zielen van de bewoners via hun anus opsnuift. Bent u daar nog? Deze idioterie, naar een roman van Joe R. Lansdale (van wie David Lynch en Ridley Scott tevergeefs ander werk trachtten te verfilmen), pakt in de handen van Don Coscarelli (Phantasm) verrassend sterk uit. Mede dankzij de hoofdrollen van Bruce Campbell (als Elvis) en de eminente Ossie Davis (Kennedy) ontrolt zich een weemoedig verhaal verteld over twee mannen die vol wroeging terugkijken op een leven vol gemiste kansen en onrecht, en tenslotte besluiten nog één keer vol gas te geven. Dat gaat gepaard met de nodige gortdroge humor, waarbij vooral Campbell werkelijk geniaal op dreef is. Of hij nu mijmert over de goede oude tijd, goedkeurend zijn eerste erectie in 20 jaar aanschouwt, of een werkelijk hemeltergende wandeling met zijn looprek maakt, hij heeft niet alleen de lachers op zijn hand, maar weet tevens het hart van de kijker te raken. En dat is gezien de banale materie geen sinecure. De dubbel-dvd zit volgeplamuurd met prima extra's, waarbij Campbell (beter bekend als Ash uit de Evil dead-films) wederom een sterrol vervult. Verder een aantal docu's, aandacht voor Brian Tylers aangename Americana-soundtrack en veel audiocommentaar. Een prima presentatie van een cultfilm in spe. Want het staat als een paal boven water dat Bubba Ho-Tep binnen luttele jaren die status bezit.
Mike Lebbing
Primaquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:36 schreef Gillingham het volgende:
Van dat soort vragen mag je wel een reeks maken Doff.
quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:02 schreef SamuelofSEK het volgende:
II Conan the Barbarian
III End of Days
VIII The Running Man
IX Total Recall
X Last Action Hero
quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:04 schreef SamuelofSEK het volgende:
I Raw Deal
IV The Sixth Day
V Conan the Destroyer
VI Eraser
VII Red Heat
quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:14 schreef SamuelofSEK het volgende:
Die eerste zegt me voorlopig nog heel weinig.
I Collateral Damage?
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |