OmniRocket | woensdag 23 maart 2011 @ 09:15 |
Vanochtend in de auto lekker radio aan het luisteren, en bij de fileinformatie wordt ineens gemeld dat er vrij veel file staat omdat de spitsstroken dicht zijn vanwege de mist. Wat is dat nou weer voor een onzin? | |
Pharkus | woensdag 23 maart 2011 @ 09:19 |
Misschien omdat ze dan de functie als vluchtstrook kunnen vervullen? | |
DuTank | woensdag 23 maart 2011 @ 09:19 |
maar om serieus te zijn: is toch logisch | |
-_Guitarist_- | woensdag 23 maart 2011 @ 09:19 |
Net als de N35, die zit normaal al dicht door teveel auto's, vandaag stond 'ie totaaaaal vast ![]() Kutmensen. | |
Netsplitter | woensdag 23 maart 2011 @ 09:19 |
Waarom dan? | |
Pharkus | woensdag 23 maart 2011 @ 09:19 |
Waarom rij je er dan toch dagelijks overheen? kuddegedrag. | |
Allessio | woensdag 23 maart 2011 @ 09:20 |
Daarom : OV ![]() ![]() | |
DuTank | woensdag 23 maart 2011 @ 09:20 |
Omdat een spitsstrook een leipe bedoeling is, als het mistig is. | |
-_Guitarist_- | woensdag 23 maart 2011 @ 09:21 |
Omdat ik anders helemaal om moet rijden ![]() | |
Netsplitter | woensdag 23 maart 2011 @ 09:22 |
Onzin. Dan kan je net zo goed alle snelwegen afsluiten. | |
OmniRocket | woensdag 23 maart 2011 @ 09:23 |
Hoe dan een leipe bedoeling? | |
DuTank | woensdag 23 maart 2011 @ 09:24 |
Want je moet 360 kickflip maken om erop te komen. | |
NJ | woensdag 23 maart 2011 @ 09:24 |
Spitsstroken zijn smaller dan normale rijbanen. En als de spitsstrook open is heb je een vluchtstrook minder (wat nog altijd de primaire functie van dat stuk asfalt is), terwijl er tijdens mist meer ongelukken gebeuren. Ook worden de spitsstroken in de gaten gehouden met camera's die dan niets meer zien, vanwege de mist. | |
DuTank | woensdag 23 maart 2011 @ 09:27 |
Kijk, dit is de heldere uitleg die ik vertikte om te posten, omdat mijn luiheid. | |
OmniRocket | woensdag 23 maart 2011 @ 09:32 |
Mensen moeten eens leren rijden ![]() | |
DuTank | woensdag 23 maart 2011 @ 09:32 |
Dan was de spitsstrook niet eens nodig geweest. | |
Tommsch | woensdag 23 maart 2011 @ 09:34 |
Precies | |
minkuukel | woensdag 23 maart 2011 @ 09:41 |
Je kan ook pech krijgen. | |
Johnny Blaze | woensdag 23 maart 2011 @ 09:48 |
Omdat de RWS dan niet kan zien of er bv. een ongeluk gebeurd is op de spitsstrook en dus gooien ze die voor de zekerheid dicht. | |
Netsplitter | woensdag 23 maart 2011 @ 09:48 |
En wat heeft dat met een spitsstrook te maken? | |
OmniRocket | woensdag 23 maart 2011 @ 09:52 |
En op de andere rijbanen kunnen ze dat dan wel zien? | |
Johnny Blaze | woensdag 23 maart 2011 @ 09:53 |
Nee, maar dan is er wel een vluchtstrook aanwezig. | |
Tommsch | woensdag 23 maart 2011 @ 09:53 |
Nee maar op wegen waar de spitsstrook ten koste van de vluchtstrook is gegaan, heeft iemand met pech dus geen veilige baan meer om naar uit te wijken. Door de spitsstrook te sluiten is er inderdaad weer een vluchtstrook aanwezig. | |
minkuukel | woensdag 23 maart 2011 @ 09:55 |
Door de mist kunnen ze je niet zien als je stilstaat op de strook. | |
OmniRocket | woensdag 23 maart 2011 @ 09:55 |
Rechts is er altijd nog een vluchtstrook ![]() | |
Netsplitter | woensdag 23 maart 2011 @ 09:55 |
Dat kan op een normale strook ook. ![]() | |
SicSicSics | woensdag 23 maart 2011 @ 09:57 |
Omdat spitsstroken een dubbelfunctie hebben. Ze zijn rijbaan, maar ook vluchtstrook. In de mist kunnen ze met de camera's niet als er een auto stil komt te staan op de spitsstrook, dus gooien ze hem helemaal dicht. Dat vertelde ze er gewoon bij op BNR! ![]() Dubbel/ te laat/ spuit 11 | |
Johnny Blaze | woensdag 23 maart 2011 @ 09:58 |
Op de A50 Apeldoorn - Arnhem is er geen vluchtstrook hoor, als de spitsstrook open is en daar was vanmorgen dan ook de spittstrook dicht. | |
OmniRocket | woensdag 23 maart 2011 @ 10:01 |
Maar dan kan je nu dus uitwijken naar de spitsstrook omdat deze niet gebruikt wordt.. | |
SicSicSics | woensdag 23 maart 2011 @ 10:01 |
Spitsstrook en plusstrook. Weer wat geleerd! Daarom moet je je snelheid halveren en je afstand verdubbelen, maar om daar nou ook nog een extra stukje gevaar aan toe te voegen... | |
Netsplitter | woensdag 23 maart 2011 @ 10:03 |
Als je op de binnenste baan zit? | |
Netsplitter | woensdag 23 maart 2011 @ 10:04 |
Theorie en praktijk verschillen nogal van elkaar. ![]() | |
SicSicSics | woensdag 23 maart 2011 @ 10:05 |
Dat klopt, daarom hebben ze ook nog geen '130' bordjes geplaatst! ![]() Maar het is wel degelijk theoretisch en praktisch gevaarlijker om 3 banen open te hebben met weinig uitwijkmogelijkheid, waar ook nog eens harder gereden kan worden omdat het relatief minder druk is. ![]() | |
Netsplitter | woensdag 23 maart 2011 @ 10:09 |
De reden waarom ze nog geen 130 bordjes hebben geplaatst is omdat men de snelheidscamera's moeten gaan hercalibreren zodat ze niet pas flitsen bij 139. ![]() | |
Johnny Blaze | woensdag 23 maart 2011 @ 10:10 |
Dat gaat ook op bij een 2 baans-weg met een vluchtstrook, heeft weinig met deze situatie te maken. | |
Tommsch | woensdag 23 maart 2011 @ 10:13 |
Wat Johnny Blaze ook zegt en meestal lukt het nog wel, ondanks je pech om naar de rechter rijbaan en vervolgens vluchtstrook te komen. | |
Netsplitter | woensdag 23 maart 2011 @ 10:17 |
Heeft veel met deze situatie te maken. ![]() 3 baans weg, pech op de binnenste baan. Rijkswaterstaat ziet dat niet door de mist = ongelukken. 3 baans weg, pech op spitsstrook. Rijkswaterstaat ziet dat niet door de mist = ongelukken. Wat is het verschil? | |
SicSicSics | woensdag 23 maart 2011 @ 10:19 |
Voor een rijbaan gelden andere regels en wetgeving dan voor een spitsstrook, omdat een spitsstrook geen volledige/ volwaardige rijbaan is. | |
minkuukel | woensdag 23 maart 2011 @ 10:20 |
| |
Johnny Blaze | woensdag 23 maart 2011 @ 10:21 |
Met die redenatie kunnen we de snelwegen wel dicht gooien dus bij mist? ![]() | |
Netsplitter | woensdag 23 maart 2011 @ 10:21 |
Dat zei ik dus ook al. ![]() | |
NJ | woensdag 23 maart 2011 @ 10:22 |
Dat de een een rijbaan is, de ander de vluchtstrook. | |
Netsplitter | woensdag 23 maart 2011 @ 10:22 |
www.pearle.nl | |
bijdehand | woensdag 23 maart 2011 @ 10:28 |
HEB JIJ UNBAN? | |
Tommsch | woensdag 23 maart 2011 @ 10:42 |
Op het moment dat er een ongeluk gebeurt kan degen met pech zich normaal gesproken richting spitsstrook bevinden en kan Rijkswaterstaat deze dichtgooien zodat het als een vluchtstrook functioneert. Dit geldt dus op plaatsen waar de vluchtstrook als spitsstrook gebruikt wordt. Op het moment dat het mistig is kan Rijkswaterstaat niet zien of er iemand met de pech op de (vlucht)spitsstrook is gaan staan en dus niet de (vlucht)spitsstrook dichtgooien. Dus gooien ze bij voorbaat de (vlucht)spitsstrook dicht zodat mensen met pech een veilige haven hebben om heen te gaan. Zonder dat ze het risico lopen dat automobilisten die hun door de mist niet kunnen zien, er bovenop knallen. | |
minkuukel | woensdag 23 maart 2011 @ 10:45 |
![]()
| |
kikoooooo | woensdag 23 maart 2011 @ 15:21 |
Ach, mensen rijden er toch niet op. Dus dicht of open, maakt geen reet uit. |