Waarom dan?quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:19 schreef DuTank het volgende:
maar om serieus te zijn: is toch logisch
Waarom rij je er dan toch dagelijks overheen? kuddegedrag.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:19 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Net als de N35, die zit normaal al dicht door teveel auto's, vandaag stond 'ie totaaaaal vast
Kutmensen.
Omdat een spitsstrook een leipe bedoeling is, als het mistig is.quote:
Omdat ik anders helemaal om moet rijdenquote:Op woensdag 23 maart 2011 09:19 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Waarom rij je er dan toch dagelijks overheen? kuddegedrag.
Onzin.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:20 schreef DuTank het volgende:
[..]
Omdat een spitsstrook een leipe bedoeling is, als het mistig is.
Hoe dan een leipe bedoeling?quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:20 schreef DuTank het volgende:
[..]
Omdat een spitsstrook een leipe bedoeling is, als het mistig is.
Want je moet 360 kickflip maken om erop te komen.quote:
Spitsstroken zijn smaller dan normale rijbanen. En als de spitsstrook open is heb je een vluchtstrook minder (wat nog altijd de primaire functie van dat stuk asfalt is), terwijl er tijdens mist meer ongelukken gebeuren.quote:
Kijk, dit is de heldere uitleg die ik vertikte om te posten, omdat mijn luiheid.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:24 schreef NJ het volgende:
[..]
Spitsstroken zijn smaller dan normale rijbanen. En als de spitsstrook open is heb je een vluchtstrook minder (wat nog altijd de primaire functie van dat stuk asfalt is), terwijl er tijdens mist meer ongelukken gebeuren.
Ook worden de spitsstroken in de gaten gehouden met camera's die dan niets meer zien, vanwege de mist.
Mensen moeten eens leren rijdenquote:Op woensdag 23 maart 2011 09:24 schreef NJ het volgende:
[..]
Spitsstroken zijn smaller dan normale rijbanen. En als de spitsstrook open is heb je een vluchtstrook minder (wat nog altijd de primaire functie van dat stuk asfalt is), terwijl er tijdens mist meer ongelukken gebeuren.
Ook worden de spitsstroken in de gaten gehouden met camera's die dan niets meer zien, vanwege de mist.
Dan was de spitsstrook niet eens nodig geweest.quote:
Preciesquote:Op woensdag 23 maart 2011 09:32 schreef DuTank het volgende:
[..]
Dan was de spitsstrook niet eens nodig geweest.
Omdat de RWS dan niet kan zien of er bv. een ongeluk gebeurd is op de spitsstrook en dus gooien ze die voor de zekerheid dicht.quote:
En wat heeft dat met een spitsstrook te maken?quote:
En op de andere rijbanen kunnen ze dat dan wel zien?quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:48 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Omdat de RWS dan niet kan zien of er bv. een ongeluk gebeurd is op de spitsstrook en dus gooien ze die voor de zekerheid dicht.
Nee maar op wegen waar de spitsstrook ten koste van de vluchtstrook is gegaan, heeft iemand met pech dus geen veilige baan meer om naar uit te wijken. Door de spitsstrook te sluiten is er inderdaad weer een vluchtstrook aanwezig.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:52 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
En op de andere rijbanen kunnen ze dat dan wel zien?
Door de mist kunnen ze je niet zien als je stilstaat op de strook.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En wat heeft dat met een spitsstrook te maken?
Rechts is er altijd nog een vluchtstrookquote:Op woensdag 23 maart 2011 09:53 schreef Tommsch het volgende:
[..]
Nee maar op wegen waar de spitsstrook ten koste van de vluchtstrook is gegaan, heeft iemand met pech dus geen veilige baan meer om naar uit te wijken. Door de spitsstrook te sluiten is er inderdaad weer een vluchtstrook aanwezig.
Dat kan op een normale strook ook.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:55 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Door de mist kunnen ze je niet zien als je stilstaat op de strook.
Omdat spitsstroken een dubbelfunctie hebben. Ze zijn rijbaan, maar ook vluchtstrook. In de mist kunnen ze met de camera's niet als er een auto stil komt te staan op de spitsstrook, dus gooien ze hem helemaal dicht.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:22 schreef Netsplitter het volgende:
Onzin.
Dan kan je net zo goed alle snelwegen afsluiten.
Op de A50 Apeldoorn - Arnhem is er geen vluchtstrook hoor, als de spitsstrook open is en daar was vanmorgen dan ook de spittstrook dicht.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:55 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Rechts is er altijd nog een vluchtstrook.. maar goed, dat kan best wel lastig zijn om op te komen als je helemaal links zit...
Maar dan kan je nu dus uitwijken naar de spitsstrook omdat deze niet gebruikt wordt..quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat kan op een normale strook ook.
Spitsstrook en plusstrook. Weer wat geleerd!quote:Een spitsstrook is een extra rijstrook op een rijbaan van een autosnelweg. De spitsstrook gaat vaak ten koste van de vluchtstrook. Een opengestelde strook aan de linkerzijde van een rijbaan wordt een plusstrook genoemd. Kenmerkend voor een spitsstrook is de dynamische openstelling. De spitsstrook wordt enkel geopend bij druk verkeer.
Daarom moet je je snelheid halveren en je afstand verdubbelen, maar om daar nou ook nog een extra stukje gevaar aan toe te voegen...quote:
Als je op de binnenste baan zit?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:01 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Maar dan kan je nu dus uitwijken naar de spitsstrook omdat deze niet gebruikt wordt..
Theorie en praktijk verschillen nogal van elkaar.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:01 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Spitsstrook en plusstrook. Weer wat geleerd!
[..]
Daarom moet je je snelheid halveren en je afstand verdubbelen, maar om daar nou ook nog een extra stukje gevaar aan toe te voegen...
Dat klopt, daarom hebben ze ook nog geen '130' bordjes geplaatst!quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:04 schreef Netsplitter het volgende:
Theorie en praktijk verschillen nogal van elkaar.
De reden waarom ze nog geen 130 bordjes hebben geplaatst is omdat men de snelheidscamera's moeten gaan hercalibreren zodat ze niet pas flitsen bij 139.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:05 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat klopt, daarom hebben ze ook nog geen '130' bordjes geplaatst!![]()
Maar het is wel degelijk theoretisch en praktisch gevaarlijker om 3 banen open te hebben met weinig uitwijkmogelijkheid, waar ook nog eens harder gereden kan worden omdat het relatief minder druk is.
Dat gaat ook op bij een 2 baans-weg met een vluchtstrook, heeft weinig met deze situatie te maken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als je op de binnenste baan zit?
Wat Johnny Blaze ook zegt en meestal lukt het nog wel, ondanks je pech om naar de rechter rijbaan en vervolgens vluchtstrook te komen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als je op de binnenste baan zit?
Heeft veel met deze situatie te maken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:10 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Dat gaat ook op bij een 2 baans-weg met een vluchtstrook, heeft weinig met deze situatie te maken.
Voor een rijbaan gelden andere regels en wetgeving dan voor een spitsstrook, omdat een spitsstrook geen volledige/ volwaardige rijbaan is.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:17 schreef Netsplitter het volgende:
Heeft veel met deze situatie te maken.
3 baans weg, pech op de binnenste baan.
Rijkswaterstaat ziet dat niet door de mist = ongelukken.
3 baans weg, pech op spitsstrook.
Rijkswaterstaat ziet dat niet door de mist = ongelukken.
Wat is het verschil?
quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:01 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Maar dan kan je nu dus uitwijken naar de spitsstrook omdat deze niet gebruikt wordt..
Met die redenatie kunnen we de snelwegen wel dicht gooien dus bij mist?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heeft veel met deze situatie te maken.
3 baans weg, pech op de binnenste baan.
Rijkswaterstaat ziet dat niet door de mist = ongelukken.
3 baans weg, pech op spitsstrook.
Rijkswaterstaat ziet dat niet door de mist = ongelukken.
Wat is het verschil?
Dat zei ik dus ook al.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:21 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Met die redenatie kunnen we de snelwegen wel dicht gooien dus bij mist?
Dat de een een rijbaan is, de ander de vluchtstrook.quote:
www.pearle.nlquote:
HEB JIJ UNBAN?quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:19 schreef DuTank het volgende:
maar om serieus te zijn: is toch logisch
Op het moment dat er een ongeluk gebeurt kan degen met pech zich normaal gesproken richting spitsstrook bevinden en kan Rijkswaterstaat deze dichtgooien zodat het als een vluchtstrook functioneert. Dit geldt dus op plaatsen waar de vluchtstrook als spitsstrook gebruikt wordt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heeft veel met deze situatie te maken.
3 baans weg, pech op de binnenste baan.
Rijkswaterstaat ziet dat niet door de mist = ongelukken.
3 baans weg, pech op spitsstrook.
Rijkswaterstaat ziet dat niet door de mist = ongelukken.
Wat is het verschil?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mij mag je er voor wakker maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |