Dat kan op een normale strook ook.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:55 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Door de mist kunnen ze je niet zien als je stilstaat op de strook.
Omdat spitsstroken een dubbelfunctie hebben. Ze zijn rijbaan, maar ook vluchtstrook. In de mist kunnen ze met de camera's niet als er een auto stil komt te staan op de spitsstrook, dus gooien ze hem helemaal dicht.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:22 schreef Netsplitter het volgende:
Onzin.
Dan kan je net zo goed alle snelwegen afsluiten.
Op de A50 Apeldoorn - Arnhem is er geen vluchtstrook hoor, als de spitsstrook open is en daar was vanmorgen dan ook de spittstrook dicht.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:55 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Rechts is er altijd nog een vluchtstrook.. maar goed, dat kan best wel lastig zijn om op te komen als je helemaal links zit...
Maar dan kan je nu dus uitwijken naar de spitsstrook omdat deze niet gebruikt wordt..quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat kan op een normale strook ook.
Spitsstrook en plusstrook. Weer wat geleerd!quote:Een spitsstrook is een extra rijstrook op een rijbaan van een autosnelweg. De spitsstrook gaat vaak ten koste van de vluchtstrook. Een opengestelde strook aan de linkerzijde van een rijbaan wordt een plusstrook genoemd. Kenmerkend voor een spitsstrook is de dynamische openstelling. De spitsstrook wordt enkel geopend bij druk verkeer.
Daarom moet je je snelheid halveren en je afstand verdubbelen, maar om daar nou ook nog een extra stukje gevaar aan toe te voegen...quote:
Als je op de binnenste baan zit?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:01 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Maar dan kan je nu dus uitwijken naar de spitsstrook omdat deze niet gebruikt wordt..
Theorie en praktijk verschillen nogal van elkaar.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:01 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Spitsstrook en plusstrook. Weer wat geleerd!
[..]
Daarom moet je je snelheid halveren en je afstand verdubbelen, maar om daar nou ook nog een extra stukje gevaar aan toe te voegen...
Dat klopt, daarom hebben ze ook nog geen '130' bordjes geplaatst!quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:04 schreef Netsplitter het volgende:
Theorie en praktijk verschillen nogal van elkaar.
De reden waarom ze nog geen 130 bordjes hebben geplaatst is omdat men de snelheidscamera's moeten gaan hercalibreren zodat ze niet pas flitsen bij 139.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:05 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat klopt, daarom hebben ze ook nog geen '130' bordjes geplaatst!![]()
Maar het is wel degelijk theoretisch en praktisch gevaarlijker om 3 banen open te hebben met weinig uitwijkmogelijkheid, waar ook nog eens harder gereden kan worden omdat het relatief minder druk is.
Dat gaat ook op bij een 2 baans-weg met een vluchtstrook, heeft weinig met deze situatie te maken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als je op de binnenste baan zit?
Wat Johnny Blaze ook zegt en meestal lukt het nog wel, ondanks je pech om naar de rechter rijbaan en vervolgens vluchtstrook te komen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als je op de binnenste baan zit?
Heeft veel met deze situatie te maken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:10 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Dat gaat ook op bij een 2 baans-weg met een vluchtstrook, heeft weinig met deze situatie te maken.
Voor een rijbaan gelden andere regels en wetgeving dan voor een spitsstrook, omdat een spitsstrook geen volledige/ volwaardige rijbaan is.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:17 schreef Netsplitter het volgende:
Heeft veel met deze situatie te maken.
3 baans weg, pech op de binnenste baan.
Rijkswaterstaat ziet dat niet door de mist = ongelukken.
3 baans weg, pech op spitsstrook.
Rijkswaterstaat ziet dat niet door de mist = ongelukken.
Wat is het verschil?
quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:01 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Maar dan kan je nu dus uitwijken naar de spitsstrook omdat deze niet gebruikt wordt..
Met die redenatie kunnen we de snelwegen wel dicht gooien dus bij mist?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heeft veel met deze situatie te maken.
3 baans weg, pech op de binnenste baan.
Rijkswaterstaat ziet dat niet door de mist = ongelukken.
3 baans weg, pech op spitsstrook.
Rijkswaterstaat ziet dat niet door de mist = ongelukken.
Wat is het verschil?
Dat zei ik dus ook al.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:21 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Met die redenatie kunnen we de snelwegen wel dicht gooien dus bij mist?
Dat de een een rijbaan is, de ander de vluchtstrook.quote:
www.pearle.nlquote:
HEB JIJ UNBAN?quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:19 schreef DuTank het volgende:
maar om serieus te zijn: is toch logisch
Op het moment dat er een ongeluk gebeurt kan degen met pech zich normaal gesproken richting spitsstrook bevinden en kan Rijkswaterstaat deze dichtgooien zodat het als een vluchtstrook functioneert. Dit geldt dus op plaatsen waar de vluchtstrook als spitsstrook gebruikt wordt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heeft veel met deze situatie te maken.
3 baans weg, pech op de binnenste baan.
Rijkswaterstaat ziet dat niet door de mist = ongelukken.
3 baans weg, pech op spitsstrook.
Rijkswaterstaat ziet dat niet door de mist = ongelukken.
Wat is het verschil?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mij mag je er voor wakker maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |