abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95059636
Super!! De sinaasappelen en de appelen zijn heerlijk. Met de pastinaak nog niks gedaan (ben bij mn moeder, maar daar ga ik een ovenschotel van maken als k thuis ben), de radijsjes heb ik een salade van gemaakt met veldsla, vegan mayo, radijsjes, bieslook, en wat van de blaadjes van de radijs kleingesneden er door heen. De radijsjes waren vrij mild in vergelijking met wat ik ervan verwacht had en vind ze super lekker!
De prei was ook lekker. Ik heb er een Provençaalse schotel van gemaakt. Er zaten 3 preien in, waarvan ik er 2 heb opgesneden (wat voelt dat terug naar de natuur om niet eens kant en klare, gewassen prei in de pan te mikken maar het helemaal zelf schoon te maken), geroerbakt met een gesnipperde ui en knoflook. Daarbij een el tomatenpuree en een blikje gepelde tomaten (bij de ah van de Heinz hebben ze biologisch =)) Kruiden op smaak, eventueel kun je er nog wat kruidenbouillon bijgooien om de saus wat dunner te maken maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb er een tofu-speltburger (van Taifun, super lekker al klinkt het zo gezond :P!) bij gegeten en rijst, maar afhankelijk van wat je erbij doet kun je er 1 tot 2 personen wel mee voeden =) De prei smaakte eveneens super, en juist omdat je er zoveel zorg en aandacht aan besteedt misschien nog wel beter dan normaal =)
Als ik wat met de pastinaak heb gedaan zal ik het laten weten!
pi_95108036
Deze veganistische blogs vind je misschien wel leuk:

http://vegandad.blogspot.com/
http://veganmenu.blogspot.com/
http://soundlyvegan.com/
http://blessedveganlife.blogspot.com/

Bij mij staan ze in ieder geval tussen de favorieten :)
pi_95121598
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 09:46 schreef Lyriella het volgende:
Super!! - knip -
Ooh dat klinkt heel goed!!! Hahaha, ben haast jaloers!! Dat pastinaak lekker is in
een ovenschotel heb ik ook wel eens gehoord, maar heb het ook nooit op, t
klinkt allemaal in ieder geval heel lekker, ook je recepten!
pi_95122937
pastinaak kan je ook heel goed roosteren.
Gewoon schillen en in stukken hakken, beetje olijfolie erover en roosteren in de oven op zo'n 220 gr.
pi_95234074
Even ter overweging: Biologisch lijkt heel erg bewust en goed. maar aangezien er miljoenen mensen op aarde honger hebben en biologisch eten meer dan 2x minder opbrengt per hoeveelheid grond is het behoorlijk decadent. Er is inmiddels ook bewezen dat het niet gezonder is. Om maar even de nuance aan te brengen in de hype van het biologische...

Overigens is het wel zo dat biologische groenten vaak smaakvoller zijn, dus het is echt een luxeproduct. Als je geen vlees eet compenseert dat weer ;)

En pastinaak is erg lekker, een soort wortel met stevige smaak! Past goed bij paddenstoelen en aardappels en donkere smaken zoals bouillon.
Whatever...
pi_95234752
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 23:30 schreef Lyriella het volgende:
Geen magnetron ter beschikking, dus opwarmen is er niet bij.
Je kan ook op andere manieren opwarmen dan een magnetron. Beetje raar bijschrift.

En je eet geen ei maar brood begin je een beetje beu te worden ..... tsja ..... ok......
pi_95239791
met als toetje banaan met een beetje honing en een likje tahin.... Of roep ik nu een rare combinatie
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  vrijdag 8 april 2011 @ 22:43:03 #133
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_95241020
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:21 schreef seasushi het volgende:
met als toetje banaan met een beetje honing en een likje tahin.... Of roep ik nu een rare combinatie
Voor een veganist wel ja :P
pi_95795109
Even een topic-kickje..

Ik neem vandaag Energizing & Spicy Broccoli Dal van ohsheglows.com mee naar mijn werk:

(recept)

Ik heb het vanochtend vroeg al gemaakt en het bleek hartstikke lekker! Ik eet het straks op kamertemperatuur op.
Let me see you stripped down to the bone
pi_95795723
ik zou die broccoli pas de laatste 10 minuten (of laatste 5) toevoegen. Als je broccoli eerst helemaal fijn maalt en dan 30 minuten kookt is er volgens mij weinig voedingswaarde van over
pi_95796368
Dat zal wel loslopen: je gooit natuurlijk geen kookwater weg. Het blijft allemaal in je prutje zitten. Bovendien, als je je broccoli er pas heel laat inkiepert, dan blijft het wat harder en ruwer, en dat beïnvloedt dan de textuur van je dal. Niet per se een ramp, maar toch.
pi_95796532
je hebt het in de keukenmachine al tot babyvoedsel vermalen, na 10 minuten is het echt ook zachtgekookt denk ik.

BTW hoeveel broccoli struikjes is 4,5 cups, heb je het gewogen per ongeluk?
pi_95796980
Die ziet er wel super lekker uit! Zo mooi van kleur ^^
pi_96503768
Worry is a misuse of imagination
pi_96552831
O en penotti heeft ook veganistische chocopasta :s)!
Worry is a misuse of imagination
pi_96587341
Skinny Bitch in the kitch vind ik echt een matig kookboek. Allemaal vervangers van ei en kaas (meestal op basis van soja wat je voeding heel eenzijdig maakt) en andere producten waar niet aan de te komen is in Nederland.
Mijn favoriet is Another dinner is possible.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:15:41 #142
221912 minilot
Nancy boy
pi_97063762
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:21 schreef sweetmarylou het volgende:
Skinny Bitch in the kitch vind ik echt een matig kookboek. Allemaal vervangers van ei en kaas (meestal op basis van soja wat je voeding heel eenzijdig maakt) en andere producten waar niet aan de te komen is in Nederland.
Vind ik ook! Ik heb dit boek uit nieuwsgierigheid gekocht, maar na tien minuten bladeren had ik er al de pest aan. :) De recepten gaan volkomen voorbij aan de fantastische veganistische cuisines die er zijn, en smeert de lezer in plaats daarvan nep-kaas, nep-boter en nep-mayo aan. En de toon van het boek is ook wel meer dan een beetje aanstellerig.

Verder: nu de zon weer schijnt is het nóg veel leuker om lekkere dingen mee te nemen naar je werk! Ik weet niet of TS de mogelijkheid heeft om buiten te lunchen, maar ik moet zeggen dat couscous met geroosterde groenten echt twintig keer lekkerder smaakt als je het met collega's deelt terwijl je op de parkeerplaats van je kantoor zit. Nadeel is dat het heel vervelend is om vervolgens weer naar binnen te moeten. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')