abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94570620
quote:
14s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:38 schreef gamezz het volgende:

[..]

zoek zijn adres op, je hebt z'n volledige naam al

en kijk op google maps welke AH het dichtst bij is ~O>
:D

Baas!
Believe that anything you can imagine, you can make real.
pi_94570650
<dubbel>
Believe that anything you can imagine, you can make real.
pi_94570661
quote:
14s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:38 schreef gamezz het volgende:

[..]

zoek zijn adres op, je hebt z'n volledige naam al

en kijk op google maps welke AH het dichtst bij is ~O>
Inderdaad, gewoon de Albert Heijn proberen die het dichtst bij zijn huis is. Als hij daar niet is nummertje twee proberen etc..
Maar ik zou daar gewoon doen alsof je boodschappen aan het doen bent, niet zeggen dat je daar wilt werken. Zo meteen vraagt hij of je mee wilt komen en leidt hij je naar zijn baas toe waar je meteen een sollicitatie gesprek krijgt. Zit je met een baan waar je niet op zit te wachten, niet verstandig lijkt mij :')
pi_94571884
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:41 schreef Dimens het volgende:

[..]

Inderdaad, gewoon de Albert Heijn proberen die het dichtst bij zijn huis is. Als hij daar niet is nummertje twee proberen etc..
Maar ik zou daar gewoon doen alsof je boodschappen aan het doen bent, niet zeggen dat je daar wilt werken. Zo meteen vraagt hij of je mee wilt komen en leidt hij je naar zijn baas toe waar je meteen een sollicitatie gesprek krijgt. Zit je met een baan waar je niet op zit te wachten, niet verstandig lijkt mij :')
Alhoewel, als ik dezelfde werktijden krijg vind ik het niet erg ^^
Heb toch nog geld nodig :'D
Héél stiekem ben ik lelijk van binnen.
pi_94572007
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 21:01 schreef Untiteld het volgende:

[..]

Alhoewel, als ik dezelfde werktijden krijg vind ik het niet erg ^^
Heb toch nog geld nodig :'D
Zal ik niet doen als ik jou was, een relatie en samen werken gaan niet echt samen. Dan heb je ook nog eens de kans dat Albert Heijn dit niet wilt en dat waarschijnlijk jij dan ontslagen zal worden als jullie iets krijgen of dat je mag blijven als jullie afstand van elkaar doen etc..
pi_94572182
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 21:04 schreef Dimens het volgende:

[..]

Zal ik niet doen als ik jou was, een relatie en samen werken gaan niet echt samen. Dan heb je ook nog eens de kans dat Albert Heijn dit niet wilt en dat waarschijnlijk jij dan ontslagen zal worden als jullie iets krijgen of dat je mag blijven als jullie afstand van elkaar doen etc..
Jammer :') Ik zeg wel gewoon: Hee, jij zit toch ook op [school]? En dan: GEEF ME VRDMME JE NUMMER.
pi_94572703
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:40 schreef BlakeGriffin het volgende:

[..]

Wat is neggen? En succes!
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=negging
pi_94572712
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 21:07 schreef Untiteld het volgende:

[..]

Jammer :') Ik zeg wel gewoon: Hee, jij zit toch ook op [school]? En dan: GEEF ME VRDMME JE NUMMER.
Gewoon dus doen alsof je daar gaat winkelen en als je hem dan ziet zet je een lief lachje op en pak je wat je "nodig" hebt. Daarna loop je terug naar hem en zeg je zo van"Jij bent toch [insert name] die bij mij op school zit?" en begin je een gesprek.
Uiteindelijk moet je natuurlijk niet de Albert Heijn hebben verlaten zonder zijn nummer, dus die vraag je tegen het einde aan ook.
Als je die eenmaal hebt en er een einde aan het gesprek is gekomen loop je weg en schud je nog even extra je heupen bij het weg lopen, als je deze natuurlijk hebt. ^O^

En je doet die dag natuurlijk ook een truitje aan met extra decolleté en een broek waar je een mooie ronde kont in krijgt, dat helpt natuurlijk ook :7

Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2011 21:19:37 ]
pi_94572927
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 21:15 schreef Dimens het volgende:
Als je die eenmaal hebt en er een einde aan het gesprek is gekomen loop je weg en schud je nog even extra je heupen bij het weg lopen als je deze natuurlijk hebt. ^O^
:')
pi_94573012
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:35 schreef Untiteld het volgende:

[..]

Hij heeft alleen Facebook, en daar staat het niet op ):
Blijkbaar wel een 'goede' jongen
pi_94573037
quote:
10s.gif Op donderdag 24 maart 2011 21:18 schreef gamezz het volgende:

[..]

:')
Ik las deze zin nog eens en kwam toen tot de conclusie dat er een komma miste. ;(
pi_94573171
Het valt me trouwens op dat hier vooral jongens posten, maar de echte versier tips moet je natuurlijk van meisjes krijgen Untiteld :P
pi_94573259
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:21 schreef Untiteld het volgende:

[..]

Ja maar het was in een smal gangetje bij de kluisjes tussen de dringende bruggers, het had best gekunt, en van zo dichtbij had ik gewoon even de neiging om hem aan te raken :'D
Ik vind 'hoi' zeggen tegen een persoon die je niet echt kent ook een beetje raar :@
Als je semi-lekker tot lekker bent en hij is niet autistisch, zit je sowieso goed.
Of toch du vader?
pi_94573274
quote:
14s.gif Op donderdag 24 maart 2011 21:22 schreef gamezz het volgende:
Het valt me trouwens op dat hier vooral jongens posten, maar de echte versier tips moet je natuurlijk van meisjes krijgen Untiteld :P
Ik ben een meisje en ik wil weten hoe een jongen niet gillend weg rent :P Dus jongens zijn handig, hihi, ik weet nu ook waar zijn kluisje zit, laat dat nou net mijn nieuwe pauze plek worden. :@
  Moderator donderdag 24 maart 2011 @ 21:25:51 #165
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_94573378
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 21:24 schreef Untiteld het volgende:

[..]

Ik ben een meisje en ik wil weten hoe een jongen niet gillend weg rent :P Dus jongens zijn handig, hihi, ik weet nu ook waar zijn kluisje zit, laat dat nou net mijn nieuwe pauze plek worden. :@
Om een jongen gillend weg te laten rennen moet je wel iets heel vreemds doen.

Stap op 'm af, knoop een gesprek aan over wat dan ook en dan komt het vast wel goed.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_94573424
quote:

[..]

Zou ik niet doen, je moet hem ook niet gaan stalken. Niet overal gaan volgen en kijken en giechelen en zo. Op de middelbare school had ik ook wel eens zoiets en daar werd ik wel gek van. :P
pi_94573650
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 21:26 schreef gamezz het volgende:

[..]

Zou ik niet doen, je moet hem ook niet gaan stalken. Niet overal gaan volgen en kijken en giechelen en zo. Op de middelbare school had ik ook wel eens zoiets en daar werd ik wel gek van. :P
Ik moet gewoon op hem afstappen dus :"D Ik vind het eng :@

Als ik hem morgen ergens rustig zie (zonder vrienden groepje er om heen) ga ik er gewoon op af stappen :D Blauwtje lopen is niet het einde van de wereld toch? Toch bijna iedereen weet al dat ik hem leuk vind O+
  Moderator donderdag 24 maart 2011 @ 21:31:21 #168
pi_94573751
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 21:29 schreef Untiteld het volgende:

[..]

Als ik hem morgen ergens rustig zie (zonder vrienden groepje er om heen) ga ik er gewoon op af stappen :D Blauwtje lopen is niet het einde van de wereld toch? Toch bijna iedereen weet al dat ik hem leuk vind O+
Ik weet natuurlijk niet hoe het met andere jongens zit, maar ik houd wel van duidelijkheid, in plaats van al dat vage gedoe. Dan is in een keer op iemand afstappen toch een stuk beter dan een tijdlang in de buurt van zijn kluisje rond te hangen.
pi_94573837
quote:

[..]

Ik loop liever een blauwtje
dan met eelt op m'n ziel.

Loesje
pi_94573947
quote:

[..]

Ja, gewoon op hem afstappen. Wat maakt een blauwtje uit, dan weet jij in ieder geval genoeg :)
En dan kan je verder met je leven. :P Zonder vriendengroepje is ook wel beter ja. :)
pi_94574143
Nu ben ik super zenuwachtig en ik hoop dat ik hem morgen zie. :@
pi_94575328
Niet dichtklappen
pi_94575532
Ik geef hem in eerste instantie gewoon een complimentje ofzo, en dan ga ik gewoon ergens over lullen :'D
  donderdag 24 maart 2011 @ 21:58:51 #174
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_94575592
quote:

[..]

Met jouw uiterlijk moet dat wel lukken, maar ga eens met hem praten, alleen in zijn buurt staan en naar hem staren komt niet echt goed over.. Met praten kom je al een heeel eind :')
  donderdag 24 maart 2011 @ 21:59:19 #175
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_94575618
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 21:57 schreef Untiteld het volgende:
Ik geef hem in eerste instantie gewoon een complimentje ofzo, en dan ga ik gewoon ergens over lullen :'D
Mannen (nouja, jongens) houden niet zo van complimentjes, dat is overbodig.
pi_94575905
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 21:59 schreef fs180 het volgende:

[..]

Aarghh, hoe moet ik dan een gesprek beginnen? :'D
pi_94575974
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 21:22 schreef gamezz het volgende:
Ik hoop gewoon stiekem dat TS dat ene leuke meisje bij mij op school is en dat het hele verhaal over mij gaat hehe :9

Als ze het aan ons vraagt komt ze er gewoon achter wat jongens leuk en niet leuk vinden. Natuurlijk is dit voor elke jongen anders maar alsnog weten we het beter dan de meiden :)
woensdag 8 september 2010 20:32 schreef Lurk_Kloon het volgende:[/b]
Hoe word je een gewaardeerd user op fok?
Ik word nooit gequete enzo... ;( ;( ;( ;(
pi_94576096
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 21:59 schreef fs180 het volgende:

[..]

Zie je. Die snapt er dus weer helemaal niks van.
pi_94576143
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:04 schreef Baalhaar het volgende:

[..]

Ik hoop gewoon stiekem dat TS dat ene leuke meisje bij mij op school is en dat het hele verhaal over mij gaat hehe :9

Als ze het aan ons vraagt komt ze er gewoon achter wat jongens leuk en niet leuk vinden. Natuurlijk is dit voor elke jongen anders maar alsnog weten we het beter dan de meiden :)
Whaha, ik hoop dus dat die jongen ergens mee leest :'D
Nou zeg jij het eens, hoe zou jij het leuk vinden als een meisje op je afstapt? Ik verzamel nu echt meningen, dan kan ik een beetje inzien wat wel en niet te doen is :'D

Ps. Je bent toch niet toevallig die ene jongen he? :'D :'D
pi_94576547
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 21:59 schreef fs180 het volgende:

[..]

We zijn er minder gevoelig voor, dat betekend niet dat ze niet werken.
pi_94576791
Ik denk nu dat ik dit ga zeggen: 'Hii, dit klinkt misschien raar, maar voor alles is een eerste keer. Je lijkt me best wel leuk, mag ik misschien je nummer?' Of is dat te wanhopig? :'D

Wat zijn jongens eigenlijk moeilijk, meisjes vinden het meestal gewoon leuk als een jongen interesse toont :'D
pi_94577013
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:15 schreef Untiteld het volgende:
Ik denk nu dat ik dit ga zeggen: 'Hii, ik bega hier misschien een hele grote afgang, maar voor alles is een eerste keer. Je lijkt me best wel leuk, mag ik misschien je nummer?' Of is dat te wanhopig? :'D

Wat zijn jongens eigenlijk moeilijk, meisjes vinden het meestal gewoon leuk als een jongen interesse toont :'D
Ben ik het niet mee eens ;(
pi_94577060
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:19 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens ;(
Dus jongens vinden het ook gewoon leuk? Als is het op een achterlijke manier?
pi_94577235
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 22:06 schreef Untiteld het volgende:

[..]

Whaha, ik hoop dus dat die jongen ergens mee leest :'D
Nou zeg jij het eens, hoe zou jij het leuk vinden als een meisje op je afstapt? Ik verzamel nu echt meningen, dan kan ik een beetje inzien wat wel en niet te doen is :'D

Ps. Je bent toch niet toevallig die ene jongen he? :'D :'D
Nee ik ben die jongen niet ik zeg het maar meteen want zou het zielig vinden om je voor de gek te houden. ;)

Begin het gesprek gewoon lekker casual, rustig overkomen en iets zoals "hey ik zie je altijd bij de kluisjes staan hoe heet je?"

Het hoeft niet zo'n flitsende interessante openingszin ts zijn daar wordt je heus niet op afgerekend.

Vervolgens geef je 1 compliment, niet meer dat komt weer raar over en zorg ervoor dat het gesprek niet stil valt hierna want dat wordt een beetje ongemakkelijk.

Dus volg het meteen op met welke les heb je hierna, heb je nog toetsen, waar st a je altijd in de pauze, een van die dingen.

Aangezien die verlegen is moet je niet verwachten dat het gesprek grotendeels van zijn kant komt, maar als het goed is zie je aan zijn houding wel of hij je ziet zitten.

Ohja, dit klint misschien een beetje raar maar geloof me het werkt. Oefen thuis voor de spiegel wat je gaat zeggen!

Toen ik "het mooiste meisje van de school" wilds versieren had ik ook thuis geoefend wat ik zou zeggen, laten we zeggen een goede voorbereiding is het halve werk niet :')

Succes ermee! En als bedankje dat ik dit hele stuk via mijn iphone heb moeten typen verwacht ik wel r&r op mijn profielfoto, hehe :)
pi_94577506
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:19 schreef Untiteld het volgende:

[..]

Dus jongens vinden het ook gewoon leuk? Als is het op een achterlijke manier?
Ja, athans ik wel O+
Bij mij zijn de meisjes niet altijd blij als ik ze aanspreek oid. Misschien komt dat omdat ik het meer moet hebben van mijn "sweet guy" en niet van mijn uiterlijk. Helaas kom je daar nergens mee als je iemand op straat ontmoet of zo.
quote:
Succes ermee! En als bedankje dat ik dit hele stuk via mijn iphone heb moeten typen verwacht ik wel r&r op mijn profielfoto, hehe
Nu verwachten wij wel een linkje naar je Hyves, dat weet je? :)

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2011 22:27:45 ]
pi_94577624
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:22 schreef Baalhaar het volgende:

[..]

Nee ik ben die jongen niet ik zeg het maar meteen want zou het zielig vinden om je voor de gek te houden. ;)

Begin het gesprek gewoon lekker casual, rustig overkomen en iets zoals "hey ik zie je altijd bij de kluisjes staan hoe heet je?"

Het hoeft niet zo'n flitsende interessante openingszin ts zijn daar wordt je heus niet op afgerekend.

Vervolgens geef je 1 compliment, niet meer dat komt weer raar over en zorg ervoor dat het gesprek niet stil valt hierna want dat wordt een beetje ongemakkelijk.

Dus volg het meteen op met welke les heb je hierna, heb je nog toetsen, waar st a je altijd in de pauze, een van die dingen.

Aangezien die verlegen is moet je niet verwachten dat het gesprek grotendeels van zijn kant komt, maar als het goed is zie je aan zijn houding wel of hij je ziet zitten.

Ohja, dit klint misschien een beetje raar maar geloof me het werkt. Oefen thuis voor de spiegel wat je gaat zeggen!

Toen ik "het mooiste meisje van de school" wilds versieren had ik ook thuis geoefend wat ik zou zeggen, laten we zeggen een goede voorbereiding is het halve werk niet :')

Succes ermee! En als bedankje dat ik dit hele stuk via mijn iphone heb moeten typen verwacht ik wel r&r op mijn profielfoto, hehe :)
Ja, maar ik zie hem alleen op school (tot nu toe) en als ik hem op school aanspreek is het toch raar om te zeggen: Ik zag jou bij de kluisjes? Ik moet gewoon de Killer gespreksopener hebben en dan lukt het :'D
  Moderator donderdag 24 maart 2011 @ 22:32:09 #187
pi_94577840
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:28 schreef Untiteld het volgende:

[..]

Ja, maar ik zie hem alleen op school (tot nu toe) en als ik hem op school aanspreek is het toch raar om te zeggen: Ik zag jou bij de kluisjes? Ik moet gewoon de Killer gespreksopener hebben en dan lukt het :'D
Je kan nog zo'n goede openingszin hebben, als hij je niet ziet zitten, gaat het niets worden.
Eigenlijk maakt het dus vrij weinig uit waar je mee begint, hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn. Als hij je wel ziet zitten en je hebt gewoon een normaal gesprek dan komt 't wel goed.

Trouwens, jongens moeilijk noemen, omgekeerde wereld hier. :')
pi_94578027
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Je kan nog zo'n goede openingszin hebben, als hij je niet ziet zitten, gaat het niets worden.
Eigenlijk maakt het dus vrij weinig uit waar je mee begint, hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn. Als hij je wel ziet zitten en je hebt gewoon een normaal gesprek dan komt 't wel goed.

Trouwens, jongens moeilijk noemen, omgekeerde wereld hier. :')
Dus gewoon een gesprek en niet direct, maar wat zeg je tegen een vreemde om een gesprek te beginnen? Complimentje geven en dan vragen waar hij het gekocht heeft? :'D Das, raar, tenzij hij unisex kleding draagt.. Snik ik weet niks fantastisch/geweldigs ):
pi_94578152
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 22:28 schreef Untiteld het volgende:

[..]

Gvd zeg dat hele stuk en dan begint zij haar antwoord met "ja maar". :')

Als je het zelf beter weet dan doe je het toch op je eigen manier. Ik zeg alleen dat je niet in de disco staat en openingszinnen zijn soweiso zwaar overrated. Je vergroot alleen maar de kans om op je bek te gaan ;)

Dimens je mag me pm'en als je wilt, zolang ik maar niet wéér van die HET IS FRIET! krabbels krijg toegestuurd :')
  Moderator donderdag 24 maart 2011 @ 22:37:52 #190
pi_94578234
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:35 schreef Untiteld het volgende:

[..]

Dus gewoon een gesprek en niet direct, maar wat zeg je tegen een vreemde om een gesprek te beginnen? Complimentje geven en dan vragen waar hij het gekocht heeft? :'D Das, raar, tenzij hij unisex kleding draagt.. Snik ik weet niks fantastisch/geweldigs ):
Het is ook lastig om met een vreemde een gesprek te beginnen, maar als je je eigen gewoon normaal gedraagt en hij ziet je zitten dan komen jullie er samen wel uit.
pi_94579908
Ik weet het! Hij heeft dus een wel aparte naam dus:

'Hii, ik heb jouw op Facebook en je hebt een best wel bijzondere naam en ik vroeg me af hoe je dat uitspreekt' (natuurlijk weet ik dat allang, omdat ik het aan iedereen vraag).
En als hij antwoord herhaal ik het en dan is hij blij dat ik het als enige gelijk goed uitspreek en dan vraag ik waar de naam vandaan komt enz.. :'D

Doen of niet doen?
pi_94580078
Hee, mijn fortune cookie werkt mee :'D

Compel yourself to do something you would rather not do.
pi_94580224
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:07 schreef Untiteld het volgende:

'Hii, ik heb jouw op Facebook en je hebt een best wel bijzondere naam en ik vroeg me af hoe je dat uitspreekt' (natuurlijk weet ik dat allang, omdat ik het aan iedereen vraag).
En als hij antwoord herhaal ik het en dan is hij blij dat ik het als enige gelijk goed uitspreek en dan vraag ik waar de naam vandaan komt enz.. :'D

Doen of niet doen?
leuk,zo een verhaal over namen...
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:14:26 #194
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_94580234
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:11 schreef Dimens het volgende:

[..]

We zijn er minder gevoelig voor, dat betekend niet dat ze niet werken.
Ik doe het even voor:
over·bo·dig bn, bw onnodig

Moet ik je nog uitleggen wat dat betekend? Ik genoeg ervaring met lesgeven, doch een finaciele vergoeding zou ik niet afslaan.
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:16:41 #195
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_94580343
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:07 schreef Untiteld het volgende:

Doen of niet doen?
Vooral op internet vragen wat jij meot zeggen tegen iemand die je leuk vindt, niet spontaan zelf iets bedenken of zeggen, nee luister wat anderen vinden, want als jij in het echt zo onzeker bent zal hij liever een relatie met fok aangaan dan met jou.

Dus zeg eerst gewoon eerst hoi, en dan stel je je voor etc.
pi_94580538
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:16 schreef fs180 het volgende:

[..]

Vooral op internet vragen wat jij moet zeggen tegen iemand die je leuk vindt, niet spontaan zelf iets bedenken of zeggen, nee luister wat anderen vinden, want als jij in het echt zo onzeker bent zal hij liever een relatie met fok aangaan dan met jou.

Dus zeg eerst gewoon eerst hoi, en dan stel je je voor etc.
Nee jij helpt :'(

JA, ik ben onzeker. So what? Ik doe mezelf zelfverzekerder voor (in real), ik vind hem gewoon leuk en ik wil het niet verpesten door de verkeerde woordkeuze. Ik wil geen stil vallend gesprek, enz. Als ik hier zekerder van wordt, laat mij dan gewoon mijn gang gaan. Als je je irriteert aan dit topic ga je maar ergens anders lullen.
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:24:37 #197
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_94580761
Wat ik dus al zei, je doet er te moeilijk over, als jij nou je naam niet mooi vindt, praat ie dan nooit meer tegen je? _O-
Stop overthinking and praat gewoon met hem.
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:27:36 #198
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_94580917
Het boeit geen fuck wat je zegt, zolang je er goed uitziet.
Bedankt Hans.
pi_94581139
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:27 schreef bascross het volgende:
slotje
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:37:20 #200
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_94581334
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:27 schreef bascross het volgende:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')