Een echte waarheidszoeker weet niet zoveel, die twijfelt. Als je veel weet en toepast, dan ruikt het al naar dogmatisme.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:57 schreef nuaanmelden het volgende:
Als je veel weet en zo veel mogelijk toepast?
Wat bedoel je met uitdagen?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:13 schreef nuaanmelden het volgende:
Vaak willen mannen ook uitgedaagd worden door hun geliefde omdat zij meer weten, toch?
Is hij zo intelligent dan?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:21 schreef nuaanmelden het volgende:
Ik herinner me dat hij zei dat hij wel verlangt naar een bepaalde niveau ja. Maar ik wist niet wat hij ermee bedoelde. Zal vast boven de mijne liggen
Daar was ik al bang voor. Hij wil dat jij zijn geloofsovertuiging deelt. Dat betekent dat hij er veel waarde aan hecht. Daarom is zijn geloofsovertuiging niet erg vrijblijvend. Pas op waar je jezelf mee inlaat. Een geloofovertuiging aannemen omdat je een jongen leuk vindt, is niet verstandig.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:26 schreef nuaanmelden het volgende:
Ja, best wel. Hij vindt mij ook erg intelligent, daar niet van. Maar volgens mij zit ik niet op die ''niveau'' qua religie waar hij het over heeft...
Joden hebben ook veel relativeringsvermogen en humor (en dat vind je terug in de commentaren van de Talmoed). Al zou je dat niet denken als je politiek in Israel in ogenschouw neemt. De Joodse geloofsovertuiging is veel aardser dan het Christendom. Er zijn ook streng orthodoxe Joden, net zoals je SGP'ers hebt in Nederland. Maar dat zijn geen grote groepen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:06 schreef nuaanmelden het volgende:
Het is helemaal niet makkelijker. De mensen sleutelen er veel meer aan. Ik heb gelovige Joden meegemaakt die nog erger zijn dan MoslimsAlle geloven zijn even streng als je terug gaat naar de essentie.
Volgens mij heeft hij sowieso geen interessen. Gezien hij zich aan de regels wilt houden = geen relaties voor het huwelijk om seks te voorkomen. Zijn studie duurt nog wel even. Daarbuiten is het meisje waar hij veel van hield overleden. Geen idee wanneer, maar het zit nog best diep bij hem. Ik kan het wel vergeten iddquote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:52 schreef deelnemer het volgende:
Maar gelukkig is deze jongen veel te klein voor je.
De Koran is zelf ook niet bestand tegen serieuze kritiek. Het hele geloof komt erop neer dat de Koran zijn eigen goddelijke oorspong bewijst. Daarop rust de overtuiging dat Mohammed een profeet is (hoe zou hij ander zo'n prefect boek hebben kunnen nalaten) en de Koran zelf verteld je vervolgens over Allah en wat hij van je wil. Maar zo goddelijk oogt de Koran niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:53 schreef nuaanmelden het volgende:
Ik heb de Koran zelf voor een deel gelezen en daar stond weer dat je anderen moet respecteren. Vooral andere geloven etc. Het zijn de mensen die niet tegen serieuze kritiek kunnen
Wat zijn jouw bronnen? Waar heb jij dit alles gelezen?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:05 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De Koran is zelf ook niet bestand tegen serieuze kritiek. Het hele geloof komt erop neer dat de Koran zijn eigen goddelijke oorspong bewijst. Daarop rust de overtuiging dat Mohammed een profeet is (hoe zou hij ander zo'n prefect boek hebben kunnen nalaten) en de Koran zelf verteld je vervolgens over Allah en wat hij van je wil. Maar zo goddelijk oogt de Koran niet.
Dat in de Koran staat dat je andere geloven moet respecteren, wordt elders weer tegengesproken. Mohammed had een haat / liefde verhouding met Christenen. Het Christendom vormt de basis / achtergrond van zijn eigen geloof. Maar hij raakte later in conflict met christelijke gemeenschappen, met name in Medina. Ze hebben hem ook verraden. Er staat keiherde dingen in de Koran en tolerante. Het is onduidelijk.
Ja, want dit is inmiddels topic nummer zoveel.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:11 schreef nuaanmelden het volgende:
Ik kom er wel weer vanaf. Hoop ikHe is mission impossible.
Dat kan ook bijdragen aan zijn aantrekkelijkheid. Wat je niet kunt krijgen, is extra lekker. Net als de appelboom in het paradijs, de enige boom waarvan ze niet mochten eten.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:11 schreef nuaanmelden het volgende:
[..]
Ik kom er wel weer vanaf. Hoop ikHe is mission impossible.
Exclusiviteit. Je bent bang dat je viendje weer wegloopt. Loslaten hoort bij het leven. Dat is een levensles. Je moet je niet laten leiden door je onzekerheid.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:23 schreef nuaanmelden het volgende:
Ik wil geen onbereikbare man voor altijd. Gewoon een man die niet toegankelijk is voor iedereen, maar uiteindelijk wel voor mij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |