Klopt. Het is zo jammer dat er niet een betere organisatie komt mbv de overgelopen oficeren. En dat er niet betere communicatiemiddellen zijn, dat is ook een grot manco voor ze.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:19 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Vanmiddag op stond hij op dezelfde plek, maar toen hoefde hij nog niet weg. (zie vorige topic) Gaddafi's troepen rukken dus op.
Ik dacht dat het sowieso al de afgedankte en verwaarloosde afdelingen waren die overliepen naar de opstandelingen. Khaddafi ziet er een dreiging in, in een leger,quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:22 schreef yavanna het volgende:
[..]
Klopt. Het is zo jammer dat er niet een betere organisatie komt mbv de overgelopen oficeren. En dat er niet betere communicatiemiddellen zijn, dat is ook een grot manco voor ze.
Weer timingquote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:22 schreef yavanna het volgende:
[..]
Klopt. Het is zo jammer dat er niet een betere organisatie komt mbv de overgelopen oficeren. En dat er niet betere communicatiemiddellen zijn, dat is ook een grot manco voor ze.
;
Van vanmiddag:
3:20pm
Al Jazeera's correspondent, James Bays, who is 9km from Ajdabiya, said that rebel fighters were attacked 800m from where they are stationed.
"Fighters gathered up there and one of their vehicles was hit ... all fighters fled that position and are now where I am, which is basically the front line," he said.
"Their vehicle was hit by tank round or a missile. I don't think anyone was hurt.
No one really is making any progress. The oppositon are where they were 24 hours ago ... They are lightly armed volunteers ... a professional officer on the rebel side told me they're very brave but to the point of being suicidal.
"Gaddafi forces are much more heavily armed. The opposition have the numbers and they seem to have the momentum but on the other side the Gaddafi forces have the power."
#
Timestamp:
3:06pm
Al Jazeera's James Bays filed this report from the front lines today:
Dan is mijn account gahackedquote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:20 schreef Monidique het volgende:
Krijg net een PM van Papierversnipperaar. Als we de oorlog tegen Libië stopzetten, dan komt Khaddafi achter mij aan! Helaas ben ik te wereldvreemd om te kunnen beoordelen hoe realistisch dat is.
Wie had kunnen bedenken dat er na het nobele en daadkrachtige optreden er geen plan at all op tafel ligt...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:26 schreef yavanna het volgende:
De coalitie wordt het trouwens ook maar niet eens met elkaar qua hoe nu verder, wie neemt de leiding, wel/niet grondtroepen, wel/niet G persoonlijk aanvallen enz. Nu verhalen dat o.a. Frankrijk anders maar 'op eigen houtje' verder gaan.
Laat me raden, jij.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wie had kunnen bedenken dat er na het nobele en daadkrachtige optreden er geen plan at all op tafel ligt...
Ik ben niet voor niets de Hyperintelligent. Maar nee, dat was al duidelijk vóór men begon en er zijn er genoeg geweest die vóór het begon zeiden: 'maar wat is het plan dan?' En het lijkt erop dat er op het moment nog steeds geen plan is en eerlijk gezegd, elk plan dat ik kan bedenken, lijkt ook niet erg aantrekkelijk.quote:
Ik stel voor dat we volgende keer de bevolking laten afslachten tot een volledig doorontwikkeld plan land voor land per referendum aan de respectievelijke deelnemende bevolkingen is voorgelegd.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ben niet voor niets de Hyperintelligent. Maar nee, dat was al duidelijk vóór men begon en er zijn er genoeg geweest die vóór het begon zeiden: 'maar wat is het plan dan?' En het lijkt erop dat er op het moment nog steeds geen plan is en eerlijk gezegd, elk plan dat ik kan bedenken, lijkt ook niet erg aantrekkelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Al Jazeera reports Hussein el Warfali, one of the heads of the Gaddafi battalions, has been killed near Tripoli #Libya - Reuters
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Yeah, whatever.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan niet winnen van de bevolking. De enige vraag is hoeveel tijd krijgt Ghaddafi en hoe veel doden kan hij nog maken.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:42 schreef aerdt het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd bang dat dit wel eens een enorme blamage kan worden voor het westen.
Militair gezien zijn ze absoluut superieur, maar er is maar een beperkt aantal dingen wat ze kunnen doen. Zodra de doelen zijn uitgeschakeld houd het op en kunnen ze niet veel meer doen dan afwachten.
Het land opgesplitst in pro's en anti's, de wereld verdeeld over de acties en Khadaffi die rustig achterover leunt, gelovend dat hij enkele van de machtigste landen ter wereld te slim af was.
Nu is de westerse media nog opgewonden over een nieuwe oorlog, maar zodra het lang duurt gaan ook zij kritisch worden.
Natuurlijk heeft Khadaffi niet meer de capaciteit dan om onschuldige burgers te doden, maar iedereen weet dat het nu uiteindelijk bedoeld is om hem weg te krijgen. En dat gaat niet lukken vrees ik.
Covering the..quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:44 schreef yavanna het volgende:
BBC
Enforcement of the no-fly zone over Libya appears to be entering its fourth night. In the past few minutes, anti-aircraft fire and distant explosions have been heard in Tripoli, AFP reports.
--
Col Gaddafi's forces may have the advantage in firepower, but it seems a few new weapons are making their way into rebel hands. Rob Crilly of the Telegraph newspaper, who is in Benghazi, tweets: "some of the rebels have very new looking AK-47s today. Shiny and they are covering the
Het westen wil hier m.i. geen al te lange strijd van maken en zal indien nodig ook grondtroepen inzetten dan wel achter de schermen de anti's helpen met o.a. materieel en strategische inzichten.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:42 schreef aerdt het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd bang dat dit wel eens een enorme blamage kan worden voor het westen.
Militair gezien zijn ze absoluut superieur, maar er is maar een beperkt aantal dingen wat ze kunnen doen. Zodra de doelen zijn uitgeschakeld houd het op en kunnen ze niet veel meer doen dan afwachten.
Het land opgesplitst in pro's en anti's, de wereld verdeeld over de acties en Khadaffi die rustig achterover leunt, gelovend dat hij enkele van de machtigste landen ter wereld te slim af was.
Nu is de westerse media nog opgewonden over een nieuwe oorlog, maar zodra het lang duurt gaan ook zij kritisch worden.
Natuurlijk heeft Khadaffi niet meer de capaciteit dan om onschuldige burgers te doden, maar iedereen weet dat het nu uiteindelijk bedoeld is om hem weg te krijgen. En dat gaat niet lukken vrees ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |