quote:Op maandag 21 maart 2011 03:26 schreef TrsK het volgende:
Vanochtend echt de bodem bereikt. Totale waanzin en bijna eraan onderdoor. Heb zelfs mijn oom gebeld of hij een vinger aan de pols wilde houden omdat het echt niet goed ging en ik me misschien wilde laten opnemen.
Vanavond een verassend gesprek gehad met een huisgenoot over de gang van zaken in de wereld en hoe je als mens in het leven staat enzo.
Heel bizar maar ik kwam toen ineens tot het inzicht dat de reden waarom de mijn relaties tot nu toe vaak niet lekker liepen is omdat ik altijd een erg zwarte kijk op de wereld heb gehad. Dat mijn primaire missie nu moet zijn kansen te pakken en er iets van te gaan maken. Want tot nu toe ben ik daardoor altijd erg onzeker geweest en heb veel kapot gemaakt wat me lief is. Het besef dat ik daarna vast beter in staat ben er echt te zijn voor een ander was een echt nieuw inzicht.
Het voelde echt als een soort moment van verheldering. Ik zag ineens mijn hele - moeilijke - jeugd tot nu toe in mijn hoofd ontvouwen tot het heden en zag ineens alle momenten waarin ik door angst en onzekerheid kansen heb laten liggen of dingen gezegd en gedaan heb waar ik in mijn hart juist helemaal niet achter stond. De dingen die me zo ontzettend veel gekost hebben. Het verkloten van mijn middelbare school en het eraf brengen met MAVO. Het heel veel drugs gaan gebruiken. Het thuis zitten wegkwijnen zonder werk een aantal jaar en daarbij 30000 euro spaargeld door de wc jagen. Het proberen op te vullen van een leegte met vrouwen. Het meerdere keren ongelooflijk pijn doen van mijn ex.
Ik zag ook de punten waarop ik wel de goede dingen gedaan en gezegd heb. Het toch weer gaan volgen van volwassenenonderwijs en mijn HAVO halen. Bij mijn toenmalige stiefvader gaan wonen om weg te zijn bij mijn moeder. Met vallen en opstaan een HBO propedeuse bemachtigen. Het starten met een universitaire studie.
Ik besefte ineens dat ik moet gaan concentreren op vaker de goede dingen doen, vaker luisteren naar mijn gevoel. Concentreren op de positieve dingen in het leven.
Het is zoiets dat je altijd wel lekker makkelijk kunt zeggen tegen een ander, zo van: "je moet eerst zelf gelukkig zijn voor je een ander gelukkig kunt maken", maar het moment dat dat besef ineens echt bij jezelf inkickt besef je ineens hoe waar dat is. Vooral als je hebt verloren wat ik verloren heb. Heb zelfs een klein beetje het idee dat zelfs al ben ik de persoon nu kwijt geraakt met wie ik alles over had om oud mee te worden, ik me wel zal redden als ik zelf mijn zaken wat meer op een rijtje heb.
Ik word nog steeds letterlijk misselijk van de gedachte dat ik haar nooit meer terugkrijg en kan nog steeds geen energie vinden om wat dan ook te doen, maar het inzicht van vandaag kan weleens het verschil betekenen tussen leren leven of beginnen met sterven in de malle molen van de psychotherapie. Als ik het nu niet kan dan zal ik het nooit kunnen, dat voel ik. Dus ik moet het maar doen.
Aan alle anderen hier die kampen met het enorme soms plotselinge verlies van een intense relatie wil ik zeggen dat ik met jullie meeleef en dat we er allemaal wel uitkomen.
En aan diegenen hier die mij gesteund hebben,
Dus DuracellPower, vertel eens wat meerquote:Op maandag 21 maart 2011 10:28 schreef DuracellPower het volgende:
Gister een verdomd leuke dag gehad met mijn ex......
Nou helemaal goed toch.. wie zegt dat je het niet leuk kan hebben met je ex?quote:Op maandag 21 maart 2011 12:45 schreef DuracellPower het volgende:
Relatie van bijna 4 jaar, alle twee in een beetje negatie spiraal, dus een maand geleden heb ik er een klap opgegeven. Zonder ruzie, afgesproken elkaar even los te laten om te kijken "wat er gebeurt" Dit was ongeveer een maand geleden...
Ik had best snel spijt van mij actie, maar ik had haar blijkbaar overtuigd dat het zo "beter was"
Dus heb ik er even met rust gelaten (met pijn en moeite)..Gister belde ze, om weer eens af te spreken. Melde de haar dat ik op het punt stond om te gaan hardlopen, vroeg ze of ik niet langs kwam rennen...
Dus zo gezegd zo gedaan.. Samen in het park gehangen, samen gegeten en samen op de bank gehangen.. En niet van elkaar af kunnen blijven, we naar huis gegaan, omdat anders het "loslaatplannetje"niet werk
Dus ja... En nu?? Geen idee... Ik wacht het even afGeen spijt
Ik herken het wel. Heb een keer (ongeveer een maand nadat het uit was en zij onderhand al een paar weken een nieuwe vriend had) gevraagd of we toch contact konden onderhouden, omdat ik toch wel altijd om haar zou geven, al is het maar als "een vriend". (wel vertellend dat ik snap dat ze nu met die jongen is, en dat ik dat ook accepteer... dat jullie het op Fok! maar ff weten)quote:Op maandag 21 maart 2011 20:56 schreef JiggyJ het volgende:
Ik heb even een vraag aan de mensen hier, die al wat verder zijn met het ''verwerken''...
Hebben jullie nu echt nooit meer een moment dat je denkt '' Pff, wat vreemd eigenlijk dat ik haar/hem nu nooit meer spreek, terwijl vorig jaar rond deze tijd blabla ''..
Zelf heb ik niet meer echt ''pijn'' in de zin van, dat ik me gekwetst voel, aan de kant gezet voel, minderwaardig voel oid. Dat was het meest klote van alles. Gelukkig kan ik nu de situatie heel goed accepteren, en weet ik van mezelf ook dat ik erg ben gegroeid, en op dat gebied heel anders ben geworden als dat mijn ex - ''schoonfamilie '' denkt dat ik ben....
Maar toch heb ik nog wel eens momentjes dat ik bijvoorbeeld zie op facebook, dat de nieuwe vriend van mijn ex, met de vriend van de zus van mijn ex () loopt te praten over familieaangelegenheden bijvoorbeeld.
Zo was er vorig weekend een familiefoto waar ze op moesten ( nogal snel na 2 maanden maargoed ) .
Als ik dat een paar maanden geleden had gelezen had ik echt door de grond gegaan van verdriet, maar nu absoluut niet meer, vind het misschien stiekem zelfs wel leuk om beetje te volgen.
Toch blijft het voor mij wel raar, dat je daar ooit vanzelfsprekend van harte welkom bent geweest, meerdere malen per week over de vloer kwam, en dat er nu nog niet eens een jaar later, eigenlijk nooit meer iemand (niet ex, niet schoonzus, niet vriend schoonzus, niet schoonouders/ schoonfamilie ) naar je vraagt, al is het maar of alles lekker is...
Ben met de meesten niet eens vrienden op facebook..
Klinkt een beetje kinderachtig, maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel ( Het grote contrast tussen aan en uit, wat je zelf heel vreemd vindt, maar voor de wederpartij de normaalste zaak van de wereld is )
Het zou nieuwsgierigheid kunnen zijn - al valt er op zo'n professionele netwerksite natuurlijk niet echt véél te beleven, en kent ze het verloop van "mijn carrière" vanbuiten (tijdje samen gewerkt, ik nog niet van firma veranderd).quote:Op dinsdag 22 maart 2011 09:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nieuwsgierigheid? Ik zou er niet gelijk iets achter zoeken.
Ik zou zoiets hebben van: Leuk en prima dat ze kijkt. Dat ze toch nog een soort van interesse toont.. maar verder niets. Kan je in je zak steken en ik zou geen tegenbezoekje doenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 09:30 schreef Octagon het volgende:
Hoe zouden jullie reageren mochten jullie opmerken dat een ex, na een jaar stilte, ineens je profiel bekijkt op een professionele netwerksite (LinkedIn) ?
Er was niet eens aanleiding om mijn profiel te bekijken - er is niks veranderd aan mijn profiel, er zijn geen mensen toegevoegd.
Ik vind het bizar... en vraag me af of ik haar zou vereren met een 'tegenbezoekje'
Het tegenbezoekje stond nog niet vast, en hoe langer ik het uitstel, hoe minder kans dat het er komt (ik ken mezelfquote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:00 schreef Mc.Chicken het volgende:
Ik zou zoiets hebben van: Leuk en prima dat ze kijkt. Dat ze toch nog een soort van interesse toont.. maar verder niets. Kan je in je zak steken en ik zou geen tegenbezoekje doen
Blijkbaar zoek ik er toch wel iets achter - ben zelfs gaan zoeken naar de exacte datum van het laatste contactquote:Op dinsdag 22 maart 2011 09:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nieuwsgierigheid? Ik zou er niet gelijk iets achter zoeken.
Wow wow,quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:26 schreef Octagon het volgende:
[..]
Het tegenbezoekje stond nog niet vast, en hoe langer ik het uitstel, hoe minder kans dat het er komt (ik ken mezelf).
Wel rijkelijk laat dat ze intersse toont... namelijk net (dag op dag) een jaar nadat het contact verbroken werd. In mijn leefwereld is dat symbolisch en niet toevallig
Een vriend van me zei "Misschien is dit haar manier om een visje uit te werpen"... mijn antwoord "Ze heeft mijn contactgegevens"![]()
Maar ik ga niet ontkennen dat het mij aan het denken heeft gezet.
[..]
Blijkbaar zoek ik er toch wel iets achter - ben zelfs gaan zoeken naar de exacte datum van het laatste contact![]()
Gelukkig niet - het is niet omdat ik er hier een paar posts aan wijdt, en er met een vriend over gesproken heb, dat ik er vannacht van wakkergelegen hebquote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:36 schreef Mc.Chicken het volgende:
Ben je er dan niet (opnieuw) veel te veel mee bezig?
Het laten waaien zal waarschijnlijk wel gebeuren, net zoals de andere keren dat ik in het (recente) verleden in de verleiding gekomen ben om een ex te contacteren.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:38 schreef ennudan het volgende:
@octagon Lekker laten waaien... ze heeft inderdaad je gegevens mocht ze iets willen
Die meid hoort je na een jaartje toch niet zoveel te boeien? Je kan eventueel contact leggen, maar het is beter haar dat te laten doen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:49 schreef Octagon het volgende:
[..]
Gelukkig niet - het is niet omdat ik er hier een paar posts aan wijdt, en er met een vriend over gesproken heb, dat ik er vannacht van wakkergelegen heb
Dat zoeken van die exacte datum was nu niet zo moeilijk of heeft me bijzonder weinig energie gekost - Gmail heeft een uitstekende zoekfunctie
[..]
Het laten waaien zal waarschijnlijk wel gebeuren, net zoals de andere keren dat ik in het (recente) verleden in de verleiding gekomen ben om een ex te contacteren.
Ik zit dan wel zo in elkaar dat ik moet weerstaan aan de verleiding om haar een "Verkeerde klik ?"-email te sturen![]()
Oei, ik geef hier precies een verkeerd beeld van mezelf, of hoe ik aankijk tegen 'de vaststelling dat ze mijn profiel heeft bezocht'.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:51 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Die meid hoort je na een jaartje toch niet zoveel te boeien? Je kan eventueel contact leggen, maar het is beter haar dat te laten doen.
EDIT:
Alleen moet je wel laten zien dat je een stuk zelfverzekerder bent geworden (doe anders maar alsof). Beetje laten zien dat je gegroeid bent, weetjewel![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |