Mensen die betalen voor een UNIX osquote:Op maandag 21 maart 2011 14:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Op inferieure systemen zoals Windows moet dat wel. Anders kan je je zut nooit meer terug vinden. Windows heeft geen Spotlight..
OS X zat gratis bij mn MacBook hoor. En daarbij, je koopt Snow Leopard voor 29 euro. Een gewoon UNIX systeem (zoals FreeBSD) is voor normale mensen onbruikbaar.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Mensen die betalen voor een UNIX os
Ik vind de zoekfunctie van Win7 anders traag en onbruikbaar. Hij indexeert ook nog steeds dramatisch slecht.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neuh, w7 werkt prima, vista deed het opzich ook prima, maar dat was niet zo best voor de rest.
Ik heb liever dat er over nagedacht is ipv een zooi nerds die allemaal hun stukje code bij elkaar flikkeren, allemaal in hun eigen " engels" en dat dan Linux noemenquote:Op maandag 21 maart 2011 14:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Mensen die betalen voor een UNIX os
Gratisquote:Op maandag 21 maart 2011 14:05 schreef Q. het volgende:
[..]
OS X zat gratis bij mn MacBook hoor. En daarbij, je koopt Snow Leopard voor 29 euro. Een gewoon UNIX systeem (zoals FreeBSD) is voor normale mensen onbruikbaar.
- "Mijn geluidskaart doet het niet"quote:Op maandag 21 maart 2011 14:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb liever dat er over nagedacht is ipv een zooi nerds die allemaal hun stukje code bij elkaar flikkeren, allemaal in hun eigen " engels" en dat dan Linux noemen.
quote:Op maandag 21 maart 2011 14:09 schreef Q. het volgende:
Toch best relaxted, met je laptoppie op het balkon in de zon zitten.
Klinkt zeker niet verkeerdquote:Op maandag 21 maart 2011 14:10 schreef De_Kardinaal het volgende:
De hele dag zon op het balkon en 's avonds op het dakterras
Ja. Maar nu lijkt het alsof ik één of ander spinnenweb van mappen heb, maar dat valt reuze meequote:
Nee.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:11 schreef Samzz het volgende:
Is het verstandig om Windows 7 aan te schaffen?
Ik vind het een best fijn systeem. Beter dan Vista.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:11 schreef Samzz het volgende:
Als je geen andere manier hebt om eraan te komen welquote:Op maandag 21 maart 2011 14:11 schreef Samzz het volgende:
Dat is net zoiets als zeggen dat je liever Opel hebt dan een kapotte fiets zonder wielen.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind het een best fijn systeem. Beter dan Vista.
Nou, die is er vast. Maar ik bedoel, is het slim die nu te nemen terwijl er misschien een betere is of eraan komtquote:Op maandag 21 maart 2011 14:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je geen andere manier hebt om eraan te komen wel.
Ouwe zemelaar.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als zeggen dat je liever Opel hebt dan een kapotte fiets zonder wielen.
Ja zeker als je nu Vista gebruikt.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:13 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nou, die is er vast. Maar ik bedoel, is het slim die nu te nemen terwijl er misschien een betere is of eraan komt
Dat dus.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind het een best fijn systeem. Beter dan Vista.
Waarom wel?quote:
Oke. Dan ga ik toch eens kijken hoe ik daaraan kan komen. Volgens mij hebben we nog wel een cd liggen.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:14 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ja zeker als je nu Vista gebruikt.
Windows 7 werkt zoveel fijner.
Omdat ik Vista niet zo fijn vind en dus op zoek ben naar een ander systeem?quote:
Als je een toch een nieuwe laptop moet, dan is het wel handig als het erop staat. Ik zou het nooit los aanschaffenquote:Op maandag 21 maart 2011 14:11 schreef Samzz het volgende:
Nee, ik heb m'n huidige laptop nog geen 1,5 jaar.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:17 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Als je een toch een nieuwe laptop moet, dan is het wel handig als het erop staat. Ik zou het nooit los aanschaffen
Omdat heel veel randapparatuur niet goed ondersteund word bijvoorbeeld.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:18 schreef Nouk84 het volgende:
Ik vind Vista prima, vraag me af waarom iedereen er zo op loopt te janken.
Dat is een probleem van de fabrikanten die hun drivers niet goed of willen aanpassen.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:23 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Omdat heel veel randapparatuur niet goed ondersteund word bijvoorbeeld.
Mijn videocamera kan ik onder vista niet werkend krijgen, xp en windows 7 geen probleem.
Kassasoftware hetzelfde, werkt onder xp en windows 7 foutloos, vista geeft problemen.
Ooh ja, mijn printer deed het niet op mijn laptop. Ach, je moet ook niet thuis willen printen als je op kantoor werktquote:Op maandag 21 maart 2011 14:23 schreef Royco1 het volgende:
Omdat heel veel randapparatuur niet goed ondersteund word bijvoorbeeld.
Mijn videocamera kan ik onder vista niet werkend krijgen, xp en windows 7 geen probleem.
Kassasoftware hetzelfde, werkt onder xp en windows 7 foutloos, vista geeft problemen.
Wat is OSX?quote:Op maandag 21 maart 2011 14:35 schreef HeatWave het volgende:
Vista was een stap tever van MS. Ze wilden net als Apple van wat oude meuk af die ze ondersteunden, dat ging niet zo lekker.
W7 is gewoon prima, doet niets onder voor OSX eigenlijk.
Zeg maar het "windows" van Applequote:
Een tak van FreeBSD waar je voor moet betalen.quote:
ik heb ook een laptop (2 eigenlijk) met windows 7. niks te klagen, evenals ie9 die ik ook behoorlijk snel vind. maar sinds ik die ipad heb heb ik mn laptops niet meer aangeraakt behalve om wat te downenquote:Op maandag 21 maart 2011 14:37 schreef HeatWave het volgende:
Ik ben nergens echt fan van, maar qua desktop/laptops werk ik met Windows, mobiele apparaten heb ik een voorkeur voor Apple.
En waar je dus ook support op krijgt, kan verwachten dat recente apparatuur het erop doet en dat er iemand zich bezig houdt met het daadwerkelijk vertalen van de GUI ipv het door google translate te halenquote:Op maandag 21 maart 2011 14:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Een tak van FreeBSD waar je voor moet betalen.
Komt allemaal van dezelfde aangepaste kernel vandaan.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En waar je dus ook support op krijgt, kan verwachten dat recente apparatuur het erop doet en dat er iemand zich bezig houdt met het daadwerkelijk vertalen van de GUI ipv het door google translate te halen.
Oftewel, een professioneel OS ipv wat samengeraapte zooi waarvan je mag hopen dat het het doet en zoniet, pecht...
Nee hoor, OS X maakt gebruik van een Mach microkernel, heeft NIETS te maken met Linux.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Komt allemaal van dezelfde aangepaste kernel vandaan.
(free)BSD ja.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:00 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee hoor, OS X maakt gebruik van een Mach microkernel, heeft NIETS te maken met Linux.
quote:Darwin (kernel)
Darwin is de kern (kernel) van Mac OS X, de nieuwste generatie besturingssystemen van Apple. Darwin is een microkernel-ontwerp gebaseerd op de Mach 3.0 microkernel en de 4.4BSD system services. Het is een opensourceproject. Darwin is in feite een BSD-distributie zonder windowserver. Darwin is ook (in beperkte mate) geport naar de pc.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Darwin_(kernel)
Ja, dus? Dat is zo basis, daar heeft geen gebruiker direct iets mee te maken.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Komt allemaal van dezelfde aangepaste kernel vandaan.
Ik heb het niet over LINUX maar over BSD waar Apple gewoon een variant van is.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dus? Dat is zo basis, daar heeft geen gebruiker direct iets mee te maken.
Wat eromheen zit, vooral qua gebruikerservaring, dat is waar een OS op wordt afgerekend. En OSX is overal hetzelfde, dingen heten overal hetzelfde, knoppen doen overal hetzelfde etc.
Bij Linux en aanverwanten gebruikt iedereen zijn eigen interpretatie van hoe het moet en ziet alles er anders uit, heet anders, en doet wat anders.
Best mee te werken als je met je OS wil stoeien, 99% van de mensen weet niet eens wat een OS is (zie Samzz) en wil gewoon dat die kutcomputer het eens doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |