abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:24:56 #126
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94849414
quote:
10s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:57 schreef k_man het volgende:

[..]

:')
Zeg, klein kind, je hebt geen idee hoe dat uitpakt. Ik ook niet maar ik zal het wel zien bij levering.
Resistance is futile.
pi_94849746
quote:
15s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zeg, klein kind, je hebt geen idee hoe dat uitpakt. Ik ook niet maar ik zal het wel zien bij levering.
Dat bedoel ik nou net, slimmerik. waarom ga je niet gewoon naar een tuincentrum? Dan zie je hoe de planten er bij staan en pak je de mooiste uit de bak. Of je gaat naar het volgende tuincentrum, als ze allemaal in deplorabele staat verkeren.

Wie koopt er nou online planten? Ik zie het al voor me; staat de postbode straks aan je deur met een verlepte struik onder z'n arm. :P Als je tenminste thuis bent - anders worden je plantjes gedropt bij buren of postkantoor en staan ze daar te verpieteren tot je ze ophaalt.
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:40:48 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94849926
quote:
10s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nou net, slimmerik. waarom ga je niet gewoon naar een tuincentrum? Dan zie je hoe de planten er bij staan en pak je de mooiste uit de bak. Of je gaat naar het volgende tuincentrum, als ze allemaal in deplorabele staat verkeren.

Wie koopt er nou online planten? Ik zie het al voor me; staat de postbode straks aan je deur met een verlepte struik onder z'n arm. :P Als je tenminste thuis bent - anders worden je plantjes gedropt bij buren of postkantoor en staan ze daar te verpieteren tot je ze ophaalt.
Als je het niet probeert, weet je het nooit natuurlijk. En ik experimenteer graag. Uiteraard zijn het jonge plantjes dus volgend jaar pas volledig resultaat.
Resistance is futile.
pi_94867286
Ik heb één keer een Ballerina appelboompje bij Postorder Bakker gekocht en dat boompje is verder goed aangeslagen. Hou er wel rekening mee Seven dat het niet planten in volle bloei en groei zijn....eerder een paar kale takjes met, als je geluk heb, een pot met potgrond...maar je kunt ook planten met kale wortels krijgen. ;)

Nog een tip: Lidl heeft deze week Hibiscusstruikjes in de aanbieding, kunnen ook in pot en ze zien er goed uit (beginnen al licht uit te lopen). Ik heb een roze en een blauwe., eindelijk weer Hibiscus op mijn balkon *;
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:57:02 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94871674
Ik weet het, kale struikjes. Die als het goed is allemaal prachtig worden volgend jaar. Voordeel is wel, wat ik nu online besteld heb, daar was ik zelfs bij de goedkoopste aanbieders zeker 300 voor kwijt geweest. Heb uiteraard marktonderzoek gedaan. Ik weiger 500 euro in totaal uit te geven aan een balkon van nog geen 3 bij 1.

Hibiscus: goed plan. Mooi ook! O+ .
Resistance is futile.
pi_94871880
Daarom koop ik dus alleen maar aanbiedingen...ook handig, kijk bij de uitverkoop bij tuincentra aan het einde van een seizoen. ^O^ Moet je wel even wachten op bloemen maar scheelt zo 25-75% in de aankoopprijs.
Optimist tot in de kist
pi_94926952
Ik heb ooit bij een kweker fruitboompjes online besteld, dat is een vrij gangbaar iets hoor. Werden keurig speciaal verpakt in een grote kartonnen verpakking geleverd.
  zaterdag 2 april 2011 @ 00:15:40 #133
244933 trovey
Nachtoele
pi_94928259
Behalve de roze en de blauwe heb ik nu ook de witte en de rode hibiscus van de Lidl-aanbieding, kon het niet laten voor die prijs. :')
Optimist tot in de kist
  Moderator zaterdag 2 april 2011 @ 14:52:33 #134
155227 crew  Guppy
dus
pi_94941694
Vandaag hard gewerkt om het balkon zomerklaar te maken. Alles spullen eraf, en schrobben maar. Weg met alle groene algen. En nu is alles weer mooi. En dus, foto's *O*

Balkonnetje aan de rechterkant

Vogelhuisje, puur ter decoratie

Zo warm is het vandaag, een vermelding waard, leek me

Dahlia's

Kruiden, die aan het bijkomen zijn

Kaarsjes

Tafeltje

Viooltjes en aardbeien in wording

Lantaarntje met kaars

Moestuin!

En er staat nog een wasrek, op dit moment, vol met was. Die heb ik er maar niet opgezet.

Al met al staat er niet veel, maar goed, van de zomer lopen onze konijntjes ook graag op het balkon. En die knagen alles wat groen is meteen stuk, dus planten en zulks moeten dan hoger hangen of staan :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 2 april 2011 @ 18:07:58 #135
244933 trovey
Nachtoele
pi_94946978
Leuk *; . Ik ben ook even bezig geweest maar ben nog lang niet klaar. :') Het grastapijt is hier en daar nog vochtig dus wat er aan groene aanslag op zit kan ik er nog niet afhalen. :{ Wel bij de voordeur de plantjes "bijgewerkt", mest gegeven en hier en daar een plantje erbij gezet Wel wat foto's gemaakt van ontluikende vaste planten op het balkon alhoewel ik bang ben dat niet alles de winter heeft weten te overleven, heb je helaas sneller met potten dan in de volle grond. ;( Ik heb dit jaar ook vroeg sla, mijn rucola-slaplantjes hebben de winter weten te overleven en beginnen goed te groeien. :P
Optimist tot in de kist
  zaterdag 2 april 2011 @ 18:13:26 #136
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94947162
Ik heb mijn vader aan het werk gezet en ik heb nu houtschijven van mijn oma's appelboom :7 . En plantjes zijn binnen, zien er allemaal heel goed uit hoor, erg tevreden mee.
Resistance is futile.
  zaterdag 2 april 2011 @ 22:12:26 #137
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94957169
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 14:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Vandaag hard gewerkt om het balkon zomerklaar te maken. Alles spullen eraf, en schrobben maar. Weg met alle groene algen. En nu is alles weer mooi. En dus, foto's *O*

Balkonnetje aan de rechterkant
[ afbeelding ]

Vogelhuisje, puur ter decoratie
[ afbeelding ]

Zo warm is het vandaag, een vermelding waard, leek me
[ afbeelding ]

Dahlia's
[ afbeelding ]

Kruiden, die aan het bijkomen zijn
[ afbeelding ]

Kaarsjes
[ afbeelding ]

Tafeltje
[ afbeelding ]

Viooltjes en aardbeien in wording
[ afbeelding ]

Lantaarntje met kaars
[ afbeelding ]

Moestuin!
[ afbeelding ]

En er staat nog een wasrek, op dit moment, vol met was. Die heb ik er maar niet opgezet.

Al met al staat er niet veel, maar goed, van de zomer lopen onze konijntjes ook graag op het balkon. En die knagen alles wat groen is meteen stuk, dus planten en zulks moeten dan hoger hangen of staan :Y
Dahlia's O+

Je balkon O+
Resistance is futile.
  zaterdag 2 april 2011 @ 22:29:04 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94957789
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 18:07 schreef trovey het volgende:
Leuk *; . Ik ben ook even bezig geweest maar ben nog lang niet klaar. :') Het grastapijt is hier en daar nog vochtig dus wat er aan groene aanslag op zit kan ik er nog niet afhalen. :{ Wel bij de voordeur de plantjes "bijgewerkt", mest gegeven en hier en daar een plantje erbij gezet Wel wat foto's gemaakt van ontluikende vaste planten op het balkon alhoewel ik bang ben dat niet alles de winter heeft weten te overleven, heb je helaas sneller met potten dan in de volle grond. ;( Ik heb dit jaar ook vroeg sla, mijn rucola-slaplantjes hebben de winter weten te overleven en beginnen goed te groeien. :P
Rucola :9 .

Dus ik heb mijn viooltjes gepot, er zaten van die potgrond tabletten bij. 20 minuten laten weken en je hebt een bak vol potgrond. Dahlia zelfde verhaal.

Treurwilgje is leuk O+ en staat al in bloei, dat boompje met die dieprode bladeren staat vol met knoppen. Eucalyptus ziet er ook heel goed uit.
Resistance is futile.
  zaterdag 2 april 2011 @ 22:54:02 #139
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_94958883
Ik wil zo een hangtafeltje (liefst een kleintje, niet een die 50 cm is, die dan ook bijna mijn 1 meter brede balkon in beslag neemt. Waar kan ik die halen?
  zondag 3 april 2011 @ 02:46:34 #140
244933 trovey
Nachtoele
pi_94967868
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 april 2011 22:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Rucola :9 .

Dus ik heb mijn viooltjes gepot, er zaten van die potgrond tabletten bij. 20 minuten laten weken en je hebt een bak vol potgrond. Dahlia zelfde verhaal.

Treurwilgje is leuk O+ en staat al in bloei, dat boompje met die dieprode bladeren staat vol met knoppen. Eucalyptus ziet er ook heel goed uit.
Nog maar eens een tip erbij gooien :P ...bij de Action heb je die potgrondtabletten in blokvorm, ideaal want het is kokosgrond (dus geen vieze handen na afloop) en je tilt je geen breuk aan zo'n grote zak. :')
Optimist tot in de kist
pi_94979974
Onze bijdrage:

Ene kant sier en kruiden:

Andere kant 'moes':

Foto's van hele balkon volgen later nog!
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  Moderator zondag 3 april 2011 @ 16:21:23 #142
155227 crew  Guppy
dus
pi_94982160
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 april 2011 22:12 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dahlia's O+

Je balkon O+
Dank je O+

Ik vond die Dahlia's ook zo mooi! Van de week gehaald bij de Intratuin. Laat het lekkere weer maar komen *O* Kunnen de konijntjes ook weer lekker rennen op het balkon
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_94983020
Wat leuk, B&M. Waar hebben jullie dat rekje gekocht?
pi_94983802
In april, mei willen we op de galerij (gelegen op het oosten) ook eens wat groens zetten. Het probleem is dat we geen idee hebben wat we daar het beste kunnen neerzetten. We hebben al twee mooie middelgrote potten gekocht, graag willen we hierin twee boompjes planten. Deze mogen niet al te breed worden (hoogte is niet zo'n groot probleem).

Probleem: het extreme weer; in de lente en zomer kan het (niet overdreven) waanzinnig heet worden aan die kant, de temperatuur kan oplopen tot zeker 40 graden. De zon staat erop van 's ochtends vroeg tot zo'n 15:00u. In de winter kan het ook vrij extreem zijn als er een (sterke) oostenwind staat.

Heeft iemand ervaring met dit weerbeeld en weet je welke boompjes hierin het best gedijen? Ik hoor het graag! :)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_94984484
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:44 schreef Bluezz het volgende:
Wat leuk, B&M. Waar hebben jullie dat rekje gekocht?
Ha Bluezz,

Bedoel je de houten sidetables? Die heeft mijn papa op maat gemaakt van steigerhout (1.40 breed 1.00 hoog).
pi_94984897
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 17:18 schreef bianca en michael het volgende:

Ha Bluezz,

Bedoel je de houten sidetables? Die heeft mijn papa op maat gemaakt van steigerhout (1.40 breed 1.00 hoog).
Ah ok, leuk!
pi_94985551
Grote tafel ingeruild voor 2 opvouw Ikea tafeltjes

's Ochtends vroeg altijd zo mooi, zeker als de zwanen vlak over het water vliegen (nog niet op de foto helaas)

Het verwende jong op het grote ligbed

Al vanaf vroeg in het jaar slaapt het ook zo lekker daar
pi_94985573
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 17:28 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ah ok, leuk!
Ik zei al, ga die dingen in opdracht maken (hij is net met pensioen), ik vind ze alleen mooier als ze wat vergrijzen denk ik want dit was nieuw hout.
pi_94988172
Mooi plekkie zeg O+
pi_94988188
Leuk dat jullie allemaal je balkonnetjes aan het vullen zijn met plantjes, maar houden jullie dan geen rekening met nachtvorst? Het is nog ruim voor ijsheiligen, dus grote kans dat de temperatuur 's nachts nog onder nul duikt. Daar kunnnen veel plantjes niet zo goed tegen, vooral plantjes die in potten op balkons staan (een pot geeft minder isolatie aan de wortels dan wanneer ze gewoon in de grond staan).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2011 18:55:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')