Ik zet mijn eucalyptus zo nodig binnen, de rest is winterhard.quote:Op zondag 3 april 2011 18:54 schreef k_man het volgende:
Leuk dat jullie allemaal je balkonnetjes aan het vullen zijn met plantjes, maar houden jullie dan geen rekening met nachtvorst? Het is nog ruim voor ijsheiligen, dus grote kans dat de temperatuur 's nachts nog onder nul duikt. Daar kunnnen veel plantjes niet zo goed tegen, vooral plantjes die in potten op balkons staan (een pot geeft minder isolatie aan de wortels dan wanneer ze gewoon in de grond staan).
Dat bedoel ik dus. De ervaring leert dat planten die als winterhard verkocht worden, dat in de praktijk vaak niet zijn. Wel in de grond, niet op een balkon. Kan natuurlijk van balkon tot balkon en van plant tot plant verschillen, maar wortels in een pot worden maar beperkt omsloten door de isolerende grond en zijn dus gevoeliger voor vorst dan planten in een tuin.quote:Op zondag 3 april 2011 21:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zet mijn eucalyptus zo nodig binnen, de rest is winterhard.
Oh. Nou, dan krijg ik een gezellige kamer als het koud wordt!quote:Op zondag 3 april 2011 22:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. De ervaring leert dat planten die als winterhard verkocht worden, dat in de praktijk vaak niet zijn. Wel in de grond, niet op een balkon. Kan natuurlijk van balkon tot balkon en van plant tot plant verschillen, maar wortels in een pot worden maar beperkt omsloten door de isolerende grond en zijn dus gevoeliger voor vorst dan planten in een tuin.
Wiens ervaring? Man, als ze dood gaan koop je toch gewoon weer nieuwequote:Op zondag 3 april 2011 22:10 schreef k_man het volgende:
Dat bedoel ik dus. De ervaring leert dat planten die als winterhard verkocht worden, dat in de praktijk vaak niet zijn. Wel in de grond, niet op een balkon. Kan natuurlijk van balkon tot balkon en van plant tot plant verschillen, maar wortels in een pot worden maar beperkt omsloten door de isolerende grond en zijn dus gevoeliger voor vorst dan planten in een tuin.
Ervaring maakt wijsquote:Op zondag 3 april 2011 18:54 schreef k_man het volgende:
Leuk dat jullie allemaal je balkonnetjes aan het vullen zijn met plantjes, maar houden jullie dan geen rekening met nachtvorst? Het is nog ruim voor ijsheiligen, dus grote kans dat de temperatuur 's nachts nog onder nul duikt. Daar kunnnen veel plantjes niet zo goed tegen, vooral plantjes die in potten op balkons staan (een pot geeft minder isolatie aan de wortels dan wanneer ze gewoon in de grond staan).
Kan, als je graag nutteloos geld wilt uitgeven. Voor andere mensen zijn tips zoals die van trovey wellicht handig. Zij maakt hier posts waar ik iig wel wat aan heb.quote:Op zondag 3 april 2011 23:37 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wiens ervaring? Man, als ze dood gaan koop je toch gewoon weer nieuwe
Hoeveel heb je nodig? Ik heb het kunstgras juist van mijn balkon afgehaald.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:55 schreef zjenien85 het volgende:
Waar haal je zo'n kunstgras voor op het balkon? Is dat duur?
Ah je poezel/kat die daar lekker ligtquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:17 schreef trovey het volgende:
Nog een paar foto's van een paar jaar eerder dan maar om het wachten op de andere foto's wat te verzachten?![]()
[ afbeelding ]
Wat een gezellig stekje heb je Guppy!quote:Op zaterdag 2 april 2011 14:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Vandaag hard gewerkt om het balkon zomerklaar te maken. Alles spullen eraf, en schrobben maar. Weg met alle groene algen. En nu is alles weer mooi. En dus, foto's
Ah, de woefert ligt zelfs te genietenquote:Op zondag 3 april 2011 17:45 schreef bianca en michael het volgende:
Al vanaf vroeg in het jaar slaapt het ook zo lekker daar
[ afbeelding ]
Zulke stoeltjes haal ik dus weer maar dan de houten uitvoering en bijpassend klaptafeltje.quote:Op donderdag 7 april 2011 12:14 schreef Sannne het volgende:
Jemig da's toch geen balkon
Dat stoeltje past net hihi. Wel schattig!
Nou, mijn balkon is keirelaxt. Zit er nu met mijn beentjes de lucht in, het verkeer en de overburen een beetje in de gaten houden. Buurvrouw is behoorlijk zwanger, wist ik niet eens.quote:Op donderdag 7 april 2011 15:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Ziet er wel uit als een plek waar ik zou willen logeren.
Nou ja, die ga ik dus alsnog kopen want die bovenste bleek véél te groot.quote:Op zondag 10 april 2011 16:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die onderste hebben wij hier staan (Balkon van 9,80 bij 1,85 meter).
Hey als daar iemand logeert ben ik dat jaquote:Op donderdag 7 april 2011 15:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Ziet er wel uit als een plek waar ik zou willen logeren.
Jij mag bij mij in bed. En ga maar eens rap naar de Action. Leuk scherm en parasol bij Ikea en je balkon ziet er al heel anders uit.quote:Op maandag 11 april 2011 10:53 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Hey als daar iemand logeert ben ik dat jahaahha
Geweldig topic! wij hebben toch zo'n kaal en armoedig balkon nu
Dus TVP!
Nou, doe er iets aan dan? Is nu wel de tijd van het jaar. Wat wil je?quote:Op maandag 11 april 2011 12:51 schreef Ladylicious het volgende:
Oeh, het grote balkon topic! Ik heb ook een groot balkonHet is alleen nog bijzonder kaal ivm inspiratiegebrek dus van foto's wordt niemand blij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |