abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94510560
quote:
De aanklager van de KNVB heeft vijf wedstrijden schorsing geëist, waarvan één voorwaardelijk, tegen ADO-speler Lex Immers. Hij zong, na de 3-2 overwinning op Ajax, leuzen als 'we gaan op jodenjacht' en 'hamas, hamas, alle joden aan het gas'.

ADO-trainer John van den Brom is voor één wedstrijd geschorst
, medespeler Vicento krijgt één wedstrijd voorwaardelijk. De twee spelers en trainer hebben tot 17.00 uur de tijd om in beroep te gaan.
8)7
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:29:08 #102
334810 Knal_Erwt
Doet pang op de grond
pi_94510717
KNJB!
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:35:05 #103
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_94510955
Ongelooflijk, ik neem aan dat de clubleiding hier niet mee akkoord gaat?
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:36:24 #104
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_94511005
Buiten proportioneel dit weer
pi_94511194
dit is echt weer typerend voor de KNVB...

[ Bericht 19% gewijzigd door cohen op 23-03-2011 15:56:23 ]
wie zaait zal oogsten.....
pi_94511216
De tering! :') :') :r
pi_94511696
De schorsing van Van den Brom moet je hoe dan ook aanvechten. Schorsing omdat iemand niets doet slaat helemaal nergens op. Immers vrees ik dat je maar moet aanvaarden, vecht je het aan keert de publieke opinie zich tegen je
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:56:44 #108
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_94511740
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 14:55 schreef zlakto het volgende:
De schorsing van Van den Brom moet je hoe dan ook aanvechten. Schorsing omdat iemand niets doet slaat helemaal nergens op. Immers vrees ik dat je maar moet aanvaarden, vecht je het aan keert de publieke opinie zich tegen je
Denk ik ook idd, Vicento zou ik ook lekker zo laten.
Alleen vd Brom aanvechten en die Coronel als getuige op laten draven
  woensdag 23 maart 2011 @ 15:26:16 #109
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_94512841
Die van Immers moet je ook aanvechten. Vertonghen kreeg twee wedstrijden, waarom Immers vier?
pi_94512902
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:26 schreef Jovatov het volgende:
Die van Immers moet je ook aanvechten. Vertonghen kreeg twee wedstrijden, waarom Immers vier?
Je was me net voor, echt belachelijk.
KNVB moet eens een keer kijken wat ze met zelfde zaken hebben gedaan.
  woensdag 23 maart 2011 @ 15:40:36 #111
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94513485
In de topics die over dit incident gaan heb ik geen antwoord/weerwoord gekregen op deze vraag/opmerking dus doe ik het gewoon hier:

Waarom zou de belediging van Vertonghen gelijk staan aan de belediging+oproep tot "jacht" van Immers?

Iets meer gedaan = iets meer straf, klinkt logisch.
AFC AJAX
  woensdag 23 maart 2011 @ 15:41:32 #112
334810 Knal_Erwt
Doet pang op de grond
pi_94513535
Krijgen we dat gezeik weer
  woensdag 23 maart 2011 @ 15:43:01 #113
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_94513599
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:40 schreef msnk het volgende:
In de topics die over dit incident gaan heb ik geen antwoord/weerwoord gekregen op deze vraag/opmerking dus doe ik het gewoon hier:

Waarom zou de belediging van Vertonghen gelijk staan aan de belediging+oproep tot "jacht" van Immers?

Iets meer gedaan = iets meer straf, klinkt logisch.
'We gaan op jodenjacht' staat min of meer gelijk aan 'we pakken de ajacieden'. Hoe is dat even erg, of nog erger, dan kutkakkerlakken?
  woensdag 23 maart 2011 @ 15:46:54 #114
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94513770
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:43 schreef Jovatov het volgende:

[..]

'We gaan op jodenjacht' staat min of meer gelijk aan 'we pakken de ajacieden'. Hoe is dat even erg, of nog erger, dan kutkakkerlakken?
"Kutkakkerlakken" is een belediging, daar kunnen we het over eens zijn denk ik? Zoals bijvoorbeeld "kankerajacieden/joden/amsterdam/020" dat ook had kunnen zijn.

"We gaan op jacht" klinkt meer als een oproep tot geweld :?
AFC AJAX
  woensdag 23 maart 2011 @ 15:53:10 #115
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_94514029
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:46 schreef msnk het volgende:

[..]

"Kutkakkerlakken" is een belediging, daar kunnen we het over eens zijn denk ik? Zoals bijvoorbeeld "kankerajacieden/joden/amsterdam/020" dat ook had kunnen zijn.

"We gaan op jacht" klinkt meer als een oproep tot geweld :?
Kutkakkerlakken is inderdaad een belediging. Daar zijn we het beiden over eens.

We gaan op jacht klinkt als een oproep tot geweld, maar zie je het in de context van een voetbalwedstrijd, dan is er van echt 'geweld' oproepen geen sprake. Je vindt (in de context van een voetbalwedstrijd!) 'we pakken de Ajacieden' toch zeker ook niet oproepen tot geweld?
  woensdag 23 maart 2011 @ 15:56:22 #116
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94514155
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:53 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Kutkakkerlakken is inderdaad een belediging. Daar zijn we het beiden over eens.

We gaan op jacht klinkt als een oproep tot geweld, maar zie je het in de context van een voetbalwedstrijd, dan is er van echt 'geweld' oproepen geen sprake. Je vindt (in de context van een voetbalwedstrijd!) 'we pakken de Ajacieden' toch zeker ook niet oproepen tot geweld?
Wat heb je nou ge-edit :P?

"We pakken de Ajacieden" kan ik prima in context plaatsen ja, maar "we gaan op joden-jacht" na een gewonnen wedstrijd snap ik niet helemaal. e: Immers (vat je 'm :')) is de wedstrijd dan al gewonnen, dus verkondig je iets anders aan lijkt mij.
AFC AJAX
  woensdag 23 maart 2011 @ 15:59:48 #117
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_94514280
quote:
11s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:56 schreef msnk het volgende:

[..]

Dat heb je nou ge-edit :P?

"We pakken de Ajacieden" kan ik prima in context plaatsen ja, maar "we gaan op joden-jacht" na een gewonnen wedstrijd snap ik niet helemaal. e: Immers (vat je 'm :')) is de wedstrijd dan al gewonnen, dus verkondig je iets anders aan lijkt mij.
Alle liedjes die tijdens de wedstrijd werden gezongen passeerden de revue, dus deze ook, ik vind er weinig mis mee.
Of denk je daadwerkelijk dat Immers (of wie dan ook in dat supportershome) echt zin zou hebben in een letterlijke Jodenjacht?
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:03:42 #118
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94514447
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:59 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Alle liedjes die tijdens de wedstrijd werden gezongen passeerden de revue, dus deze ook, ik vind er weinig mis mee.
Of denk je daadwerkelijk dat Immers (of wie dan ook in dat supportershome) echt zin zou hebben in een letterlijke Jodenjacht?
Een Jodenjacht lijkt mij niet nee, een Ajaciedenjacht (dat is de context volgens jullie toch?) daarentegen klinkt weer een stuk aannemelijker. Is en blijft een jongen uit de harde kern toch?
AFC AJAX
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:05:46 #119
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_94514534
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:03 schreef msnk het volgende:

[..]

Een Jodenjacht lijkt mij niet nee, een Ajaciedenjacht (dat is de context volgens jullie toch?) daarentegen klinkt weer een stuk aannemelijker. Is en blijft een jongen uit de harde kern toch?
In de Arena hangen vlaggen met Davidssterren, de harde kern zingt liedjes als 'en wie niet springt die is geen jood' en als er gescoord wordt zingt heel het stadion 'Joden, Joden'. En jij komt nu beweren dat Immers na net een wedstrijd te hebben gespeeld tegen datzelfde Ajax, het hier heeft over de bevolkingsgroep Joden?
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:09:36 #120
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94514660
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:05 schreef Jovatov het volgende:

[..]

In de Arena hangen vlaggen met Davidssterren, de harde kern zingt liedjes als 'en wie niet springt die is geen jood' en als er gescoord wordt zingt heel het stadion 'Joden, Joden'. En jij komt nu beweren dat Immers na net een wedstrijd te hebben gespeeld tegen datzelfde Ajax, het hier heeft over de bevolkingsgroep Joden?
Hadden we ook al een 'discussie' over in het Ajax-topic, of dat er nou wel of niet bijhoort. Ik ben van mening dat Davidsterren en joodsevlaggen niet thuishoren in de Arena. Ajax = Amsterdam, niet Israel.

En ik zeg toch in mijn post, die jij nota bene quote, dat ik niet denk dat hij op Joden wil jagen? Of las je het verkeerd?
AFC AJAX
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:21:13 #121
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_94515152
quote:
11s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:56 schreef msnk het volgende:

[..]

Wat heb je nou ge-edit :P?

Je zegt zelf al dat het na een gewonnen wedstrijd is. Wat acht je zelf realistischer, dat zo'n uitspraak opruiend bedoeld is om, na een blamage voor Ajax, ook nog eens even lekker de supporters af te slachten? Of dat je als speler (met bovendien een ADO-hart) je lekker laat gaan in de euforie van het moment met je eigen supporters?

Ik vind het allemaal zo overtrokken. Neemt niet weg dat het kwalijk is dat het hier inderdaad een speler met een voorbeeldfunctie betreft, maar nu het over joden gaat is er zo'n enorme heisa over. Twee wedstrijden, klaar.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:31:03 #122
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94515566
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:21 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Je zegt zelf al dat het na een gewonnen wedstrijd is. Wat acht je zelf realistischer, dat zo'n uitspraak opruiend bedoeld is om, na een blamage voor Ajax, ook nog eens even lekker de supporters af te slachten? Of dat je als speler (met bovendien een ADO-hart) je lekker laat gaan in de euforie van het moment met je eigen supporters?
Ik zei ook expres na een gewonnen wedstrijd, ik zie het namelijk helemaal anders.

Als je zoiets voor een wedstrijd zegt, kan ik "we gaan op jodenjacht" nog interpreteren als "we maken die Ajacieden helemaal in!" of zo :P

Maar juist omdat hij het gezegd heeft na de wedstrijd krijgt het een extra belading, er is namelijk niets meer om voor te 'vechten', het is tijd om te feesten. En "we gaan op jacht" klinkt niet feestelijk :{... Of het moet iets typisch Haags of hooligans zijn of zo? Ik ben namelijk geen van beide, dus dat weet ik niet.

Dus inderdaad, het vetgedrukte is wat er dan bij mij als niet-Hagenees opkomt in de context waar dit omgaat. En kennelijk bij meer niet-Hagenezen, want het zijn niet exclusief Ajacieden die hier over klagen/zeuren/janken of hoe je het graag wil noemen :P
AFC AJAX
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:35:03 #123
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_94515738
quote:
11s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:31 schreef msnk het volgende:

[..]

Ik zei ook expres na een gewonnen wedstrijd, ik zie het namelijk helemaal anders.

Als je zoiets voor een wedstrijd zegt, kan ik "we gaan op jodenjacht" nog interpreteren als "we maken die Ajacieden helemaal in!" of zo :P

Maar juist omdat hij het gezegd heeft na de wedstrijd krijgt het een extra belading, er is namelijk niets meer om voor te 'vechten', het is tijd om te feesten. En "we gaan op jacht" klinkt niet feestelijk :{... Of het moet iets typisch Haags of hooligans zijn of zo? Ik ben namelijk geen van beide, dus dat weet ik niet.

Dus inderdaad, het vetgedrukte is wat er dan bij mij als niet-Hagenees opkomt in de context waar dit omgaat. En kennelijk bij meer niet-Hagenezen, want het zijn niet exclusief Ajacieden die hier over klagen/zeuren/janken of hoe je het graag wil noemen :P
Ik ben zelf ook Hagenees noch hooligan, maar vind dat je daar echt véél te veel achter zoekt. "Het zijn maar kutkakkerlakken!" > stamp ze maar dood?

Overigens kan ik voor jouw standpunt over het gezegde meer begrip opbrengen dan dat van de joodse gemeenschap in Nederland, die hier ook weer uit hun holletjes kruipen en aan alle kanten hun zegje willen doen over hoe erg het wel niet is. Dat is het wel en dat zal altijd zo blijven, maar dit voorval staat daar compleet los van.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:45:17 #124
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94516135
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:35 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook Hagenees noch hooligan, maar vind dat je daar echt véél te veel achter zoekt. "Het zijn maar kutkakkerlakken!" > stamp ze maar dood?

Overigens kan ik voor jouw standpunt over het gezegde meer begrip opbrengen dan dat van de joodse gemeenschap in Nederland, die hier ook weer uit hun holletjes kruipen en aan alle kanten hun zegje willen doen over hoe erg het wel niet is. Dat is het wel en dat zal altijd zo blijven, maar dit voorval staat daar compleet los van.
Misschien zoek ik er inderdaad te veel achter, maar ik zou niet weten hoe dat kan bij de woorden "we gaan op jacht", het is nogal specifiek. Net zoals "bommen op Rotterdam" ook heel erg specifiek is (een wens om bommen te lossen op Rotterdam of een verwijzing naar het bombardement op Rotterdam). Daarom zoek ik er ook een verklaring voor, ik typ dit ook niet allemaal omdat het mij zo leuk lijkt om ruzie te maken met ADO-supporters of anderen.

En over dat laatste, dat alle joden ook meteen van zich laten horen; dat vind ik ook vreemd inderdaad mits het om de woorden gaat waar ik het over had.

Er zou namelijk ook "hamas! hamas! Joden aan het gas" geroepen zijn, dan kan ik best begrijpen dat joden daar boos over worden. Maar ik heb het idee dat het hen ook om het eerste stukje gaat, weet ik alleen niet zeker :P
AFC AJAX
  woensdag 23 maart 2011 @ 17:06:57 #125
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_94517027
Ze hebben alle 3 de straffen geaccepteerd. Was wel te verwachten
Ik ben van pindavlees
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')