Kom er niet vaak, maar zal mijn ogen open houden. Ik moet nog wel ergens een Besva voorschrift (M109) hebben liggen. Ik weet niet of je die al hebt?quote:Op zondag 20 maart 2011 23:29 schreef Clan het volgende:
@ AchJa, ik heb deel 1 en 2 van het voorschrift Veldartillerie op de kop weten te tikken. Deel 1 is die uit mijn diensttijd 1962, en deel 2 is uit 1971, dus niet alleen de M114 155mm wordt behandeld, maar ook de M109, Deel 3 en 4 ( officieren ) zou ik nog graag willen hebben. Van deel 4 weet ik dat ze aangaf wat de uitwerking van de artillerie op mensen was en dat onthielden ze dienstplichtigen in die tijd.
Ik weet niet of jij vaak op 't Harde komt, maar zou je misschien , als je tijd hebt, kunnen uitkijken naar die boekjes?
Nee, die heb ik niet, gezien ik zelf nooit met de M109 heb gewerkt, maar ik lees wel dat ze niet zoveel verschilde met de M114, het was ook de eerste minuut drie maal schieten en daarna was de loop te warm dat je maar 1 per minuut kon schieten.quote:Op zondag 20 maart 2011 23:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kom er niet vaak, maar zal mijn ogen open houden. Ik moet nog wel ergens een Besva voorschrift (M109) hebben liggen. Ik weet niet of je die al hebt?
Was dat het type met de korte schietbuis? Want wij schoten met de 155L39 wel wat harder door. Met een beetje doorwerken 6 per minuut en daarna volgens mij 3 of 4 per minuut.quote:Op zondag 20 maart 2011 23:38 schreef Clan het volgende:
[..]
Nee, die heb ik niet, gezien ik zelf nooit met de M109 heb gewerkt, maar ik lees wel dat ze niet zoveel verschilde met de M114, het was ook de eerste minuut drie maal schieten en daarna was de loop te warm dat je maar 1 per minuut kon schieten.
Details, een kniesoor die daarop let. Maar inscannen??? Dat is wel verdomd veel werk.quote:Ik zit nu al die berekeningen te bekijken, ik ken er nog veel van. Als je wil kan ik die boekjes inscannen, is namelijk de gehele opleiding tot artillerist, al is in deel 1 de fout gemaakt dat vooraan wel op het blad de verandering is aangegeven, maar er geen inlegblad aanwezig is, maar doorstrepen en bijschrijvingen, dat hoort namelijk niet, je hoort vooraan de verandering aan te geven en dan een nieuw blad.
Dat was nog de korte schietbuis, ze hebben pas in 1987 of 1989 die buis verlengd, die staat ook op het harde ( foto staat bij Topic Kazernes in Nederland )quote:Op zondag 20 maart 2011 23:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Was dat het type met de korte schietbuis? Want wij schoten met de 155L39 wel wat harder door. Met een beetje doorwerken 6 per minuut en daarna volgens mij 3 of 4 per minuut.
[..]
Details, een kniesoor die daarop let. Maar inscannen??? Dat is wel verdomd veel werk.
Ik neem aan dat je duid op die vrouwen?quote:Op zondag 20 maart 2011 23:59 schreef Pumatje het volgende:
die bodyguards van khadaffi..
opvallend zooitje
zitten best aantrekkelijke figuren tussen, maar aangezien ze maagd zouden moeten zijn. .. vast enorm behaard
Okee, ik dacht al.quote:Op zondag 20 maart 2011 23:58 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat was nog de korte schietbuis, ze hebben pas in 1987 of 1989 die buis verlengd, die staat ook op het harde ( foto staat bij Topic Kazernes in Nederland )
Ah, roger. Ik kijk daar ook geregeld ff. En ook bij http://www.41afdva.net/quote:Ik scan de pagina's, iig de voornaamste, graag in, want ik ben leverancier voor de internetsite http://www.14afdva.nl/, daar staat al veel informatie van mij op, en dat is goed voor het nageslacht.
Ja, ik maak graag reclame voor de site
En Kadafmanshuizen is heiliger dan de paus?quote:Op zondag 20 maart 2011 23:59 schreef Pumatje het volgende:
die bodyguards van khadaffi..
opvallend zooitje
zitten best aantrekkelijke figuren tussen, maar aangezien ze maagd zouden moeten zijn. .. vast enorm behaard
Honey, I'm homeeeeequote:
danku! *meld zich af* tot vanavond!quote:
Eet smakelijk!quote:
Och erm. Loop je zo moeilijk door de spierpijn dat je collega's denken dat je lepra hebt ofzo?quote:
Ik heb ook spierpijn en voel me 104 enzo...quote:Op maandag 21 maart 2011 13:28 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Och erm. Loop je zo moeilijk door de spierpijn dat je collega's denken dat je lepra hebt ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |