Veel drinken (zowel alcohol en frisdrank), veel eten (zowel diner als hapjes) en veel muziek (dansen natuurlijk!)quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:29 schreef Isabeau het volgende:
Maar eh, hoe zouden jullie verjaardagen dan doen?(en dan niet een groep vrienden van je eigen leeftijd, maar met familie en zo)
Mijn familie is zo klein dat als we een gesloten kring willen maken bijna iedereen elkaars knieën raakt. Dus als ik jarig ben is er sprake van U of L-vormige verjaardagen voor de familie.quote:Op dinsdag 13 september 2011 08:29 schreef Isabeau het volgende:
Maar eh, hoe zouden jullie verjaardagen dan doen?(en dan niet een groep vrienden van je eigen leeftijd, maar met familie en zo)
quote:Op zondag 11 september 2011 15:46 schreef Selestha het volgende:
Mijn oom organiseert de verjaardag van mijn oma jaarlijks in een zaal in een of ander Oud-Hollandsch restaurant (anders lust oma het eten niet) in een gehucht dicht bij het dorp van mn oma omdat de nabije familie zo groot is (Rooms-Katholieken). Gemiddeld zo'n 80 tot 150 man maakt daar dan zijn opwachting, en dat is dan voor de helft familie en de andere helft vrienden van oma. Gemiddelde leeftijd is 65+![]()
De naaste familie gaat vervolgens altijd bij oma aan tafel zitten, en de rest loopt wat rond door elkaar en eet van het buffet met rundvleessalade schotels, paté's, gerookte visfilet, eiersalade en dergelijke, tomatensoep , stokbrood en de verplichte fruitsalade. Dezelfde hapjes als op een kringfeestje dus, alleen ietsje luxer.
Verder worden er door verschillende mensen gedichten opgedragen, er wordt samen een lied gezongen voor oma en ieder jaar zien we alle foto's weer terug van haar huwelijk met mijn (inmiddels overleden) opa.
Je zou denken dat zo'n zaaltje meer mogelijkheden geeft tot gesprek, maar het is ieder jaar hetzelfde, oma's vriendinnen klitten bij elkaar, naaste familie zit aan de tafels en de rest bungelt er wat bij en eet van het buffet
Herkenbaar voor mensen met grote families?
Wij wel. Frans Bauer enzo, als je dat muziek wil noemen tenminstequote:Op woensdag 14 september 2011 11:27 schreef Axia het volgende:
Hadden jullie geen muziek bij die zaalverjaardagen?
Hoe herkenbaar. Mijn oom vind het feest ook veel belangrijker dan mijn oma en hij is ook de enige die ieder jaar weer met de voorbereidingen begintquote:Op woensdag 14 september 2011 11:08 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja.
17 jaar lang. Wat was de familie blij toen opa besloot er mee te kappen. Het waren ook maar een paar ooms en tantes die er op aan drongen om er mee door te gaan.
Inclusief de polonaise?quote:Op woensdag 14 september 2011 11:55 schreef Selestha het volgende:
[..]
Wij wel. Frans Bauer enzo, als je dat muziek wil noemen tenminste
Sowieso mét muziek en minder gezeikquote:Op dinsdag 13 september 2011 08:29 schreef Isabeau het volgende:
quote:Op woensdag 14 september 2011 13:12 schreef Selestha het volgende:
[..]
JaEn soms in een wilde bui de macarena
quote:Op woensdag 14 september 2011 13:38 schreef Kutstudent het volgende:
...en dan krijg je nummertjes, waar je aan tafel moet gaan zitten....
Ja, inderdaad.quote:
Hopelijk hoef je dit maar 1x per jaar mee te makenquote:Op woensdag 14 september 2011 13:44 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ja, inderdaad."Zodat iedereen elkaar spreekt"
En dan met elke gang doorwisselen.
Treurigheid ten top.
Afgezien van wat toeterende familieleden: nee.quote:Op woensdag 14 september 2011 11:27 schreef Axia het volgende:
Hadden jullie geen muziek bij die zaalverjaardagen?
Dat had ik geweigerd. Stoelendans is leuk als je 6 bent, maar zeker niet onder het eten.quote:Op woensdag 14 september 2011 13:44 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Treurigheid ten top.
Och, het is wel zo chill voor oma, die is niet zo goed ter been enalles, en dan spreekt ze tenminste nog een hoop verschillende mensen. Maargoed, wij naaien er meestal met het toetje uit naar buiten, zodat we weer verder kunnen zuipen.quote:Op woensdag 14 september 2011 14:12 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat had ik geweigerd. Stoelendans is leuk als je 6 bent, maar zeker niet onder het eten.
Bij de famile van mijn vrouw is het nog traditioneel "brabants", dus vrouwen apart aan de keuken/- eettafel en de mannen in de huiskamer aan de "kleine tafel". Ik kom zelf uit de randstad dus ik heb de eerste keer dat ik het meemaakte me ogen uitgekeken. Wij deden dat thuis niet, iedereen zat en liep gewoon door elkaar heen. Maar inderdaad kringverjaardagenquote:Op zaterdag 10 september 2011 23:20 schreef Keselo het volgende:
In Brabant zit je van 8 tot 2 (des avonds) aan een tafel bier te drinken en bittergarnituur naar binnen te werken, stukken beter.
fuck that man, je zit toch niet meer op de basisschool?quote:Op woensdag 14 september 2011 13:44 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Treurigheid ten top.
Van die witplastieken tuinstoelen, waar de groene alg nog aan de poten zit...quote:Op maandag 19 september 2011 17:41 schreef bobflob het volgende:
en sowieso exta stoelen in de woonkamer bijzetten is een sfeerkiller.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |