Ik denk het niet. De genoemde landen beschikken niet over het superieure oorlogsmaterieel van de USA. Achter de schermen denk ik dat de UK en Frankrijk al veel eerder de VS achter zich hebben gekregen.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:10 schreef horned_reaper het volgende:
Je hebt wel een beetje een punt, maar ik denk dat als de VS niet had ingegrepen andere landen als Engeland, Frankrijk en enkele andere landen wat grootschaliger zouden hebben ingegrepen.
Ik begrijp het heel goed. De bevolking begon ongewapend en vreedzaam te demonstreren, en Ghaddafie besloot ze uit te moorden.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:12 schreef The_Sperminator het volgende:
[..]
Nee hoor. Jij snapt er niets van.
Precies, en daarom moet je ook geweld gebruiken en die militaire objecten ook uitschakelen. Wat veelvuldig is uitgelegd door de Amerikanen.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat lukt je niet, zeker niet als degene die niet mag vliegen zich niet laat afschrikken door een resolutie.
Kun je dit soort onzin over NWO en andere BS niet in Truth plaatsen?quote:Op zondag 20 maart 2011 18:08 schreef vergezocht het volgende:
Oh zodat jullie het weten, vinden de Amerikanen de oorlog niet leuk en kraken Obama af:
De items naast de kogels zijn opties onder een pol.
[..]
http://www.sodahead.com/u(...)on-1598679/#comments
Ehh, G.W. Bush voerde al twee oorlogen tegelijk, in Aghanistan en Irak.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:08 schreef vergezocht het volgende:
Oh zodat jullie het weten, vinden de Amerikanen de oorlog niet leuk en kraken Obama af:
De items naast de kogels zijn opties onder een pol.
[..]
http://www.sodahead.com/u(...)on-1598679/#comments
Idd. Gewoon stoppen met deze aanval en laat ze het zelf uitzoeken. Enige probleem is natuurlijk wel dat een nuttige potentaat als Khadaffi nu pissed off is en je weer jaren terug bent gevallen qua diplomatieke betrekkingen.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:17 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Precies, en daarom moet je ook geweld gebruiken en die militaire objecten ook uitschakelen. Wat veelvuldig is uitgelegd door de Amerikanen.
Maar nu beginnen die Arabieren weer te miepen, dus dan zeg ik, dikke vinger en meteen alle westerse vliegtuigen terugtrekken. Laten ze het zelf maar uitzoeken daar. Gezeik ook altijd. Doe je B dan zeggen ze A, maar doe je A dan zeggen ze plots weer B
Ja, echt belachelijk waar ze nu mee komen.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:17 schreef SemperSenseo het volgende:Laten ze het zelf maar uitzoeken daar.
Gezeik ook altijd! Doe je B dan zeggen ze A, maar doe je A dan zeggen ze plots weer B
die amerikaanse hippies en hun mening zullen niet echt een probleem zijn. eerder de arabische hippies in de omliggende landen van libie..quote:Op zondag 20 maart 2011 18:16 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
De VS koos er bewust voor om niet als eerst actie te ondernemen. Oa om gezeik vam anti-Amerikaansr hippies te voorkomen.
ik ben benieuwd ... ( hij is meestal wel betrouwbaar , hij post geen on geverifieerde berichten , maar ik wil nog wel ff wat xtra bronnen zien )quote:My source says that #Gaddafi has been moved to Ghadamis on the Algerian border. #Libya
less than a minute ago via web
Gaddafi has been moved out of Tripoli, he's not in Bab al Azizia. #Libya
2 minutes ago via web
#Gaddafi is NOT in Tripoli. #Libya
Bullshit. Ze lopen daar allemaal gewapend rond en vragen nota bene om een interventie (=geweld).quote:Op zondag 20 maart 2011 18:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik begrijp het heel goed. De bevolking begon ongewapend en vreedzaam te demonstreren, en Ghaddafie besloot ze uit te moorden.
quote:The United States alone fired 119 Tomahawk missiles into the region. At a cost of roughly $575,000 per missile, the total cost is around $68,425,000.
De Arabische bevolking steunt de interventie alsmede de belangrijkste Arabische landen: Qatar, KSA, UAE rn Egypte.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:19 schreef willem-jozef het volgende:
die amerikaanse hippies en hun mening zullen niet echt een probleem zijn. eerder de arabische hippies in de omliggende landen van libie..
Je linkje doet het nietquote:Op zondag 20 maart 2011 18:19 schreef zoefbust het volgende:
dit doet Gaddafi met zijn tegenstanders
[youtube]http://www.youtube.com/user/Nednews1#p/a/u/0/VaGAOo3nT1g[/youtube]
Waar haal je dat vandaan?quote:Op zondag 20 maart 2011 18:20 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
De Arabische bevolking steunt de interventie
Welk forum? Ik zoek ook een goeie Amerikaans forum de laatste tijd...quote:Op zondag 20 maart 2011 18:20 schreef Jud1th het volgende:
Lol, ik zat net op een Amerikaans forum waar ze totaal verrast waren over het feit dat de V.S. nu in oorlog is met Libie, ze hadden even niet meegekregen dat daar wat aan de hand was
alle 300 miljoenquote:Op zondag 20 maart 2011 18:19 schreef vergezocht het volgende:
Amerikanen zijn tegen de oorlog:
-blub-
Sorry, zeg ik niet ivm privacy, heeft overigens helemaal niets met politiek en nieuws e.d. te maken hoor.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:21 schreef vergezocht het volgende:
Welk forum? Ik zoek ook een goeie Amerikaans forum de laatste tijd...
Je spreekt correct in de tegenwoordige tijd. De demonstraties begonnen vreedzaam totdat ze met scherp uit elkaar werden geschoten.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:19 schreef The_Sperminator het volgende:
Bullshit. Ze lopen daar allemaal gewapend rond en vragen nota bene om een interventie (=geweld).
OK, loserquote:Op zondag 20 maart 2011 18:22 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Sorry, zeg ik niet ivm privacy, heeft overigens helemaal niets met politiek en nieuws e.d. te maken hoor.
Ik zou eerst fatsoenlijk Nederlands leren voor je je gaat wagen aan discussiëren in het Engels.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:21 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Welk forum? Ik zoek ook een goeie Amerikaans forum de laatste tijd...
Een burgeroorlog was vanaf het allereerste moment het doel.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:22 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Je spreekt correct in de tegenwoordige tijd. De demonstraties begonnen vreedzaam totdat ze met scherp uit elkaar werden geschoten.
quote:Op zondag 20 maart 2011 18:23 schreef vergezocht het volgende:
OK, loser![]()
Post dan ook niet de info daar vandaan
Persoonlijke contacten, heb veel kenissen in verschillende Arabische landen. En nog belangrijker op de Arabische TV: interviews, bellers, deskundigen etc.quote:
Ja, klaar nu, ontopic.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:23 schreef vergezocht het volgende:
[..]
OK, loser![]()
Post dan ook niet de info daar vandaan
tot een paar maanden terug was het grootste deel van de arabieren fel tegen amerikaanse inmenging. denk je dat ze zomaar om zijn? wanneer is je volgende staff meeting met de bevolking?quote:Op zondag 20 maart 2011 18:20 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
De Arabische bevolking steunt de interventie alsmede de belangrijkste Arabische landen: Qatar, KSA, UAE rn Egypte.
Kennissen zijn over het algemeen niet representatief voor 'de Arabische bevolking', net zoals de Arabische TV.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:24 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Persoonlijke contacten, heb veel kenissen in verschillende Arabische landen. En nog belangrijker op de Arabische TV: interviews, bellers, deskundigen etc.
Dat was na Ghaddafi ongewapende demonstranten massaal dood schoot.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:19 schreef The_Sperminator het volgende:
[..]
Bullshit. Ze lopen daar allemaal gewapend rond en vragen nota bene om een interventie (=geweld).
Je zegt iets over een forum en wanneer iem je vraagt welke forum ben je te bang om antwoord te geven.quote:
Wel als die kenissen in meerdere landen en in verschillende lagen van de samenleving leven.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:25 schreef Halcon het volgende:
Kennissen zijn over het algemeen niet representatief voor 'de Arabische bevolking', net zoals de Arabische TV.
Die paar kennissen zeggen absoluut niets over de opvattingen van 'de Arabische bevolking'.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:31 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Wel als die kenissen in meerdere landen en in verschillende lagen van de samenleving.
En idd Arabische TV, kranten, tijdschriften zijn idd niet betrouwbaar. We kunnen beter jouw Maurice de Hond onderzoek gebruiken.
inderdaad, maar ik zie hem z'n meningquote:Op zondag 20 maart 2011 18:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die paar kennissen zeggen absoluut niets over de opvattingen van 'de Arabische bevolking'.
je weet echt totaal niet waar je over praat.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:31 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Wel als die kenissen in meerdere landen en in verschillende lagen van de samenleving leven.
En idd Arabische TV, kranten, tijdschriften zijn idd niet betrouwbaar. We kunnen beter jouw Maurice de Hond onderzoek gebruiken.
Jouw propaganda ook niet.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die paar kennissen zeggen absoluut niets over de opvattingen van 'de Arabische bevolking'.
Moeite met lezen?quote:Op zondag 20 maart 2011 18:32 schreef Halcon het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je dat schokkend vond niet hier klikkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Filmpje van dit mag je zelf gaan zoeken op chanel van vuurwerkfilmpjesposter)
Heb je alles binnengehouden?, kan je dit ook wel hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru![]()
Er is een verschil tussen wat politiek correct gelul en wat ze echt vinden. Dat blijkt wel uit de spelletjes van de AL. Daaruit blijkt ook wel dat ze inzien dat hun 'achterban' deze interventie maar niets vindt.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:34 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Moeite met lezen?
De Arabische media? ( die doorgaans juist erg kritisch zijn over het Westen en dan met name de VS)![]()
Ik geloof je best wel, maar waar ik een beetje bang voor ben is dat ze weer gaan "flip-floppen" wat de westerse uitvoering betreft. Zou mij niet verbazen als over een maandje velen in de Arabische wereld Ghadaffi opeens weer een toffe peer vinden, puur alleen omdat hij 'standvastig en strijdig' is tegen het westenquote:Op zondag 20 maart 2011 18:31 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Wel als die kenissen in meerdere landen en in verschillende lagen van de samenleving leven.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)![]()
Nee, Willem Jozef die jaarlijks op vakantie gaat naar de camping op de Veluwe weet alles over de Arabische wereld.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:34 schreef willem-jozef het volgende:
inderdaad, maar ik zie hem z'n mening
je weet echt totaal niet waar je overpraat
maar je hebt gelijk![]()
![]()
CLF heeft gelijk. Als je Arabische al Jazeera zou begrijpen kom je al snel tot de conclusie dat hij hier gewoon de sentimenten verwoord (voor no-fly zone) die daar door allerlei bellers etc worden geuit.Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz![]()
Triest dat je iedereen die kritisch is over jouw opvattingen (gebaseerd op een paar Facebook-vriendjes) meteen op deze manier weg probeert te zetten.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:36 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Nee, Willem Jozef die jaarlijks op vakantie gaat naar de camping op de Veluwe weet alles over de Arabische wereld.![]()
Alsof bellers niet zorgvuldig worden uitgekozen.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:37 schreef Aloulou het volgende:
CLF heeft gelijk. Als je Arabische al Jazeera zou begrijpen kom je al snel tot de conclusie dat hij hier gewoon de sentimenten verwoord (voor no-fly zone) die daar door allerlei bellers etc worden geuit.![]()
![]()
Nogmaals, over een maandje vinden vele Arabieren Ghadaffi een "toffe peer", een strijder tegen het verderfelijke westenquote:Op zondag 20 maart 2011 18:37 schreef Aloulou het volgende:
CLF heeft gelijk. Als je Arabische al Jazeera zou begrijpen kom je al snel tot de conclusie dat hij hier gewoon de sentimenten verwoord (voor no-fly zone) die daar door allerlei bellers etc worden geuit.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)![]()
Of hebben ze 'belangen' bij een andere groepering die de macht kan grijpen en ook niet zo dol is op het Westen.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:39 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Nogmaals, over een maandje vinden vele Arabieren Ghadaffi een "toffe peer", een strijder tegen het verderfelijke westen
Het Westen had het de laatste jaren absoluut niet slecht getroffen met Khadaffi. Het kan alleen maar slechter worden eigenlijk.![]()
willem-jozef die jaarlijks wat vaker kampeert tussen de arabieren en zich geen mening vormt op basis van subjectiviteit of een beperkte kennissenkringquote:Op zondag 20 maart 2011 18:36 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Nee, Willem Jozef die jaarlijks op vakantie gaat naar de camping op de Veluwe weet alles over de Arabische wereld.![]()
![]()
Sowieso: beetje interessant gaan doen op basis van wat berichten van enkele Arabische Facebook-vriendjes.![]()
![]()
quote:Op zondag 20 maart 2011 18:19 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
volgens iyad_elbaghdadi is Gadaffi niet meer in Tripoli;
My source says that #Gaddafi has been moved to Ghadamis on the Algerian border. #Libya
less than a minute ago via web
Gaddafi has been moved out of Tripoli, he's not in Bab al Azizia. #Libya
2 minutes ago via web
#Gaddafi is NOT in Tripoli. #Libya
ik ben benieuwd ... ( hij is meestal wel betrouwbaar , hij post geen on geverifieerde berichten , maar ik wil nog wel ff wat xtra bronnen zien )quote:iyad_elbaghdadi
I have to go now guys, I'll keep trying to confirm/get more about this.
2 minutes ago via web
He also hinted (not confirmed) that his sons and closer aides, including command & control, are in Sabha now. #Libya
3 minutes ago via web
My source is also confirming that two of Gaddafi's sons are being treated for burns sustained days before. #Libya
3 minutes ago via web
Sorry guys, I started to speak but then got more info and then more, and decided it's wiser to wait. Very sorry. Don't mean to tease you.
6 minutes ago via web
What I can share right now is: Gaddafi is in Ghadamis and he's not with his children. None of his children are in Tripoli. #Libya
7 minutes ago via web
Guys I just got some info that really blew my mind. I'm keeping a tight upper lip now. I won't share until I confirm.
9 minutes ago via web
Something came up, I'll be back in a bit
17 minutes ago via webhoezo adhd ?![]()
Precies..... open alsjeblieft je eigen freaking slowchat, daar mogen jullie elkaar allemaal de huid vol schelden!quote:Op zondag 20 maart 2011 18:42 schreef svann het volgende:
Kap eens even met dat domme geflame over en weer!
Laten we het hier gewoon bij de feiten, geruchten en ontopic onderwerpen houden!!![]()
We kunnen kat-en-muis spelletje spelen natuurlijk. Dan zeg ik nu dat het niet alleen bellers zijn maar ook analytici die worden geïnterviewd, dan zeg jij weer dat die niet "selectief kunnen worden gekozen" met een sarcastische smiley. Dan zeg ik weer dat ze ook in Jemen en Bahrein schreeuwen "waar het Westen nou blijft", dan zeg jij weer dat ook dit selectief in beeld is gebracht etc etc.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof bellers niet zorgvuldig worden uitgekozen.Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz![]()
Waarom doe jij je uberhaupt voor als wanna-be Amerikaan?quote:Op zondag 20 maart 2011 18:41 schreef Halcon het volgende:
Sowieso: beetje interessant gaan doen op basis van wat berichten van enkele Arabische Facebook-vriendjes.
Ik hoop dat je weet dat de meeste prominente Amerikaanse republikeinen een voorstander zijn van militair ingrijpen?![]()
Mag je wel op Ghadaffi schelden?quote:Op zondag 20 maart 2011 18:43 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Precies..... open alsjeblieft je eigen freaking slowchat, daar mogen jullie elkaar allemaal de huid vol schelden!
Laten we het hier gewoon bij de feiten, geruchten en ontopic onderwerpen houden!!
Laten we het vooral bij feiten en indien nodig geruchten houden.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:44 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Mag je wel op Ghadaffi schelden?![]()
Jij loopt alleen maar wat te trollen en wat te roepen op basis van berichten van Facebook-vriendjes.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:44 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Waarom doe jij je uberhaupt voor als wanna-be Amerikaan?
Ik hoop dat je weet dat de meeste prominente Amerikaanse republikeinen een voorstander zijn van militair ingrijpen?
Er zijn ongetwijfeld genoeg prominenten die vinden dat ze het daar zelf hadden mogen uitzoeken.![]()
stuur jij mij over een maand een privebericht waaruit dit blijkt? Dat een groot deel der Arabieren Qadafi bewondert om zijn strijd tegen het westen.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:39 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Nogmaals, over een maandje vinden vele Arabieren Ghadaffi een "toffe peer", een strijder tegen het verderfelijke westenOorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz![]()
dovenews:
France!! has destroyed 40 tanks, 20 armed truck personnel & killed 14 of Gaddafi forces on the outskirt of Benghazi![]()
Update (18:44) Het Italiaanse vrachtschip dat werd vastgehouden door de Libische autoriteiten heeft de haven in Tripoli kunnen verlaten, met bemanning. (ANSA)hoezo adhd ?![]()
Een feit is dat het Westen niet naar de resolutie handelt en een aanval uitvoert op Libie, wat het dus een illegale oorlog maakt, me dunkt. Verder zijn er weinig feiten, behalve dan het grootste feit: we zullen moeten afwachten en kijken wat er gebeurt.![]()
het is de zuigende manier waarop men op elkaar reageerd hèquote:Op zondag 20 maart 2011 18:48 schreef Nielsch het volgende:
Lever vooral geen kritiek op het Westen, want dan ben je een troll.
gewoon mee kappen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15![]()
Analytici worden ook wel geselecteerd hoor. Dat gaat bij elke omroep zo. Die opstandelingen willen het regime verdrijven, kunnen dat zelf niet en willen dan dat het Westen helpt. Daarna is het "you were useful, that's all".quote:Op zondag 20 maart 2011 18:44 schreef Aloulou het volgende:
[..]
We kunnen kat-en-muis spelletje spelen natuurlijk. Dan zeg ik nu dat het niet alleen bellers zijn maar ook analytici die worden geïnterviewd, dan zeg jij weer dat die niet "selectief kunnen worden gekozen" met een sarcastische smiley. Dan zeg ik weer dat ze ook in Jemen en Bahrein schreeuwen "waar het Westen nou blijft", dan zeg jij weer dat ook dit selectief in beeld is gebracht etc etc.![]()
Nounou.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:47 schreef hondjes het volgende:
dovenews:
France!! has destroyed 40 tanks, 20 armed truck personnel & killed 14 of Gaddafi forces on the outskirt of BenghaziOp donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.![]()
Hoe wil je zonder geweld die no-fly zone handhaven?quote:Op zondag 20 maart 2011 18:49 schreef Monidique het volgende:
Een feit is dat het Westen niet naar de resolutie handelt en een aanval uitvoert op Libie, wat het dus een illegale oorlog maakt, me dunkt. Verder zijn er weinig feiten, behalve dan het grootste feit: we zullen moeten afwachten en kijken wat er gebeurt.![]()
Ik vind het zo debiel dat mensen dat er tussen haakjes achter moeten zetten.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:50 schreef hondjes het volgende:
4 Qatari (Arab nation) jets now over #Libya air space![]()
En welk werelddeel zitten de meeste users hier denk je? Welke achtergrond hebben we gemeen?quote:Op zondag 20 maart 2011 18:48 schreef Nielsch het volgende:
Lever vooral geen kritiek op het Westen, want dan ben je een troll.
Stel je voor, dat ik heel misschien Arabieren af zou kraken in een Arabische forum. Kan ik dan redelijk verwachten dat ik wat boze reacties op mijn hals krijg?![]()
Het westen moet zich uberhaupt niet aan deze kwestie branden.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.![]()
FMCNL FMC the Netherlands
Belgium fighters on exercise deployed at Araxos Greece will recycle their status and heading Souda Air Base Greece tomorrow #OdysseeDawn
1 hour ago
De Belgen doen vanaf morgen ook mee.![]()
Resolutie 1973:quote:Op zondag 20 maart 2011 18:49 schreef Monidique het volgende:
Een feit is dat het Westen niet naar de resolutie handelt en een aanval uitvoert op Libie, wat het dus een illegale oorlog maakt, me dunkt. Verder zijn er weinig feiten, behalve dan het grootste feit: we zullen moeten afwachten en kijken wat er gebeurt.
"authorises all necessary means to protect civilians and civilian-populated areas"
Illegale oorlog.....Duh!![]()
There appear to be some divisions among Arab nations over the military strikes on Libya. As the FT’s George Parker has reported, William Hague this morning took a dig at Arab countries for not matching their earlier rhetoric with action.
Qatar has been the first country to respond to that call, with prime minister Sheikh Hamad Bin Jasim Al Thani saying it would join the coalition of western forces, while US Admiral Mike Mullen said planes from Qatar were “moving into position as we speak”.
But the Arab League has sounded a note of criticism, saying “what we want is the protection of civilians and not the bombardment of more civilians”.![]()
De coalitie handelt juist conform de resolutie.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:49 schreef Monidique het volgende:
Een feit is dat het Westen niet naar de resolutie handelt en een aanval uitvoert op Libie, wat het dus een illegale oorlog maakt, me dunkt. Verder zijn er weinig feiten, behalve dan het grootste feit: we zullen moeten afwachten en kijken wat er gebeurt.It ain't no joke if you don't pay that note!![]()
Ze kunnen zelf niet eens 'n regering vormen en willen nu wel een stel opstandelingen helpen met een regimechangequote:Op zondag 20 maart 2011 18:51 schreef remlof het volgende:
FMCNL FMC the Netherlands
Belgium fighters on exercise deployed at Araxos Greece will recycle their status and heading Souda Air Base Greece tomorrow #OdysseeDawn
1 hour ago
De Belgen doen vanaf morgen ook mee.![]()
![]()
Wat is er mis mee om daarna te zeggen "thanks, bye bye". Of ben je van mening dat ze als dank ernaar moeten streven van Libie een Frans protectoraat te maken of ze gratis wat vaten olie per dag te geven? Snapte je punt al niet en nu nog minder.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Analytici worden ook wel geselecteerd hoor. Dat gaat bij elke omroep zo. Die opstandelingen willen het regime verdrijven, kunnen dat zelf niet en willen dan dat het Westen helpt. Daarna is het "you were useful, that's all".Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz![]()
Het is goed sommige Arabische landen meedoen, maar laten we wel wezen: dat zijn natuurlijk Amerikaanse wapens bemand door door Amerikanen opgeleide piloten. Het is slechts voor het oog.![]()
Oorlog is toch altijd illigaal volgens het Volkerenrecht?quote:Op zondag 20 maart 2011 18:51 schreef tass het volgende:
[..]
Resolutie 1973:
"authorises all necessary means to protect civilians and civilian-populated areas"
Illegale oorlog.....Duh!Laat me met rust!![]()
Nounou. Vind jij het bestaan van die resolutie an sich al een goede reden om dit blindelings te steunen?quote:Op zondag 20 maart 2011 18:51 schreef tass het volgende:
[..]
Resolutie 1973:
Illegale oorlog.....Duh!Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Dat je straks weer zit met een chaos en/of een vijandig, extremistisch regime. Dat is al vaker gebeurd.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:52 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wat is er mis mee om daarna te zeggen "thanks, bye bye". Of ben je van mening dat ze als dank ernaar moeten streven van Libie een Frans protectoraat te maken of ze gratis wat vaten olie per dag te geven? Snapte je punt al niet en nu nog minder.![]()
Volgens jouw redenatie is het dus Rusland vs de VS. Khadaffi vecht immers met Russisch materieel.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:52 schreef Monidique het volgende:
Het is goed sommige Arabische landen meedoen, maar laten we wel wezen: dat zijn natuurlijk Amerikaanse wapens bemand door door Amerikanen opgeleide piloten. Het is slechts voor het oog.![]()
![]()
Zullen we eens de inwoners van Benghazi gaan vragen of hun vinden dat oorlog illegaal is?!
Of zullen we erover gaan discussiëren wat Khadaffi Duck ervan vindt?![]()
Je punt is?quote:Op zondag 20 maart 2011 18:54 schreef tass het volgende:
Zullen we eens de inwoners van Benghazi gaan vragen of hun vinden dat oorlog illegaal is?!
Of zullen we erover gaan discussiëren wat Khadaffi Duck ervan vindt?Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Het westen is verantwoordelijk voor deze dictaturen.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:51 schreef eriksd het volgende:
Het westen moet zich uberhaupt niet aan deze kwestie branden.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |