Ik zeg ook niet dat het makkelijk is, daar niet van. Het kon beter, volgens de AL (en mij).quote:Op zondag 20 maart 2011 17:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het niet vermoorden van burgers is erg lastig als deze burgers worden gebruikt of zich laten gebruiken als menselijk schild...
Ik ook, het zou mooi geweest zijn als de Arabische landen dit gezamenlijk hebben opgelost, alleen jammer genoeg is het merendeel van deze landen zelf niet helemaal stabiel op dit moment.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:54 schreef JerryWesterby het volgende:
Ik ben voor ingrijpen, maar dan door de Arabische landen zelf.
Dan had men niet moeten ingrijpen (wat overigens mijn voorkeur had). Ingrijpen zonder burgerslachtoffers is onmogelijk.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:55 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het makkelijk is, daar niet van. Het kon beter, volgens de AL (en mij).
Daar zijn die opstandelingen nooit op uit geweest. Het doel was duidelijk herrie schopen en dan buitenlandse grootmachten het vuile werk op laten knappen.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:59 schreef Baghdaddy het volgende:
Dat klopt.
Ik hoopte, zoals vaker gezegd, dat de Libiërs dit zelf zouden oplossen. En anders desnoods m.b.v. de Arabische Liga.
Laten we hopen dat Kadaffi maar is snel opgeeft.
Niet die opstandelingen, dat zijn gewone mensen. De Arabische Liga. Dat zijn politici.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar zijn die opstandelingen nooit op uit geweest. Het doel was duidelijk herrie schopen en dan buitenlandse grootmachten het vuile werk op laten knappen.
Post verder niet gelezen, maar deze zin wilde ik toch even quoten. Het is maar een regeltje, maar het ontroert mij. Je kunt zomaar denken dat het geregeld wordt gezegd of geschreven, maar in de dagelijkse praktijk valt dat erg mee.quote:Op zondag 20 maart 2011 13:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zal even crossposten: Dat cynisme is wel begrijpelijk.
Toch kun je er op andere manieren naar kijken.
De opstandelingen lopen wel voortdurend rond met borden waarin ze vragen om de no-fly zone en vragen zich af waarom ze nog geen buitenlandse vliegtuigen boven de stad zien. Kan best zijn dat ze worden opgestookt inderdaad.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:03 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Niet die opstandelingen, dat zijn gewone mensen. De Arabische Liga. Dat zijn politici.
Jawel, dit keer is er echt veel olie.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:47 schreef eriksd het volgende:
Het is elke keer hetzelfde liedje. Men moet weer als vredesstichter een wespennest intrekken. Nu begint het met deze luchtaanvallen, de leider valt om, chaos in het land, komt er weer een vredesmissie en voor je het weet zit je weer in die shit.
Leert men dan nooit iets?
Veel minder dan in Irak. Dat was overigens m.i. een legitieme reden, maar ik zie die nu niet opgaan.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:55 schreef BeSimple het volgende:
[..]
Jawel, dit keer is er echt veel olie.
Kijk even serieus, we zijn de oorlog ingegaan omdat daar mensen worden afgeslacht, wij als EU geen vluchtelingenstroom willen hebben, een good-will willen laten zien naar landen als Egypte of andere landen weer revoluties voorkomen en omdat de olieprijzen al 3 dagen lang aan het stijgen waren.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Veel minder dan in Irak. Dat was overigens m.i. een legitieme reden, maar ik zie die nu niet opgaan.
Als je de olieprijzen en de vluchtelingenstroom wil controleren dan had je of Khadaffi moeten steunen of het ze zelf uit laten zoeken.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:57 schreef BeSimple het volgende:
[..]
Kijk even serieus, we zijn de oorlog ingegaan omdat daar mensen worden afgeslacht, wij als EU geen vluchtelingenstroom willen hebben, een good-will willen laten zien naar landen als Egypte of andere landen weer revoluties voorkomen en omdat de olieprijzen al 3 dagen lang aan het stijgen waren.
Incorrect, meteen nadat Khadaffi het vuur opende op demonstranten riepen ze de wereld op om actie te nemen tegen Khadaffi. Toen hadden ze dus nog helemaal geen terrein gewonnen, laat staan verloren.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een plan en organisatie hebben ze niet. Ze hebben de boel aan het schijten gebracht, verloren terrein en begonnen toen te solliciteren naar een buitenlandse interventie.
Ze wisten ook wel dat de een strijd met Khadaffi niet zouden gaan winnen. Ze hebben dus geen enkel plan en organisatie. Puur de boel aan het schijten brengen en dan hopen dat iemand anders het vuile werk op wil knappen.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:24 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Incorrect, meteen nadat Khadaffi het vuur opende op demonstranten riepen ze de wereld op om actie te nemen tegen Khadaffi. Toen hadden ze dus nog helemaal geen terrein gewonnen, laat staan verloren.
Het 'westerse rijk'quote:Op zondag 20 maart 2011 19:38 schreef Desiefpord het volgende:
Het Westerse rijk is zeer afhankelijk van de olie dus het is van groot belang zoveel mogelijk oliebronnen in bezit te hebben. Zonder olie stort het Westerse rijk in.
Wie zegt dat er geen nieuwe Khadaffi komt?quote:Op zondag 20 maart 2011 19:58 schreef JerryWesterby het volgende:
Mis geschoten Desiefpord. Als het om olie ging zou het het beste zijn Kadaffie zo snel mogelijk terug in het zadel te helpen.
Dat heb ik toch niet ontkent? In feite zeg je dus helemaal niks met je bericht.quote:Op zondag 20 maart 2011 20:04 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het 'westerse rijk'
Alsof de rest van de wereld niet verslaafd is aan olie --> China bijvoorbeeld
Waarom daarop gokken. De kans is klein, Meer kans op fundamentalisten. In ieder geval instabiliteit. Als je voor olie wil gaan ga je voor Kadaffi. Zie Rusland en China.quote:Op zondag 20 maart 2011 20:23 schreef Desiefpord het volgende:
Wie zegt dat er geen nieuwe Khadaffi komt?
Propaganda, dat is waar.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:48 schreef Lagrinta het volgende:
Propagandakanaal van Rusland, maar goed wat waar is is waar.
Dat jij woorden in andermans mond wil leggen is voor jouw rekening. Ga ik niet op in.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Propaganda, dat is waar.
Waarom wil je zo graag dat Ghaddafi zijn bevolking uit moord?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |