NOSquote:Op zondag 20 maart 2011 12:55 schreef vosss het volgende:
http://nos.nl/artikel/226966-live-conflict-in-libie.html
volgens mij een liberaalquote:Op zondag 20 maart 2011 12:55 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
O jee. Daar hebben we zo'n extreemlinkse hippie.
Ik ben er ook voor om andere dictators en massamoordenaars af te schieten. Dus dat is geen argument om Ghaddafi NIET aan te pakken.quote:Op zondag 20 maart 2011 12:50 schreef anti-vseu het volgende:
Khaddafi mag beginnen wat ie wil, het is zijn eigen land. Waarom ging de navo niet ingrijpen in Bosnie, Dafur, Rwanda etc? Was daar geen olie ofzo, geen profijt?
Een Wildershippie?quote:Op zondag 20 maart 2011 12:55 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
O jee. Daar hebben we zo'n extreemlinkse hippie.
Stel dat wij actie tegen de rebellen willen ondernemen in die situatie vraag ik mij af in hoeverre wij dat vanuit de lucht kunnen doen. Artillerie en tanks kunnen uitgeschakeld worden, maar vliegvelden en vliegtuigen hebben zij niet veel en vanuit de lucht is het moeilijk om te zien of een groep mensen onbewapende burgers of bewapende rebellen zijn. (Denk ik)quote:Op zondag 20 maart 2011 12:57 schreef aerdt het volgende:
Ik denk zelf eerlijk gezegd dat dit alles is wat we kunnen doen zonder de steun te verliezen van de helft van de wereld.
Natuurlijk kunnen we de rebellen mss bewapenen, maar dan is de grote vraag wat de UN gaat doen als rebellen tripoli aanvallen, aangezien dat ook burgers in gevaar brengen is. De UN heeft niet het mandaat om rebellen te steunen, maar alleen om onschuldige burgers te beschermen. Om niet al te hypocriet over te komen, betekent dat ook de burgers in Tripoli die al dan niet Khadaffi steunen.
Hopelijk kunnen ze achter de schermen Khadaffi zo ver krijgen dat hij oprot naar Zimbabwe of Wit-Rusland.
Maar als Khadaffi beseft dat de handen van de geallieerden redelijk gebonden zijn, dan kan hij ook proberen een weg te drijven tussen het westen en de rest.
Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat de druk nu hoog is, dat enkele mensen van binnenuit de klus klaren -wishful thinking-
Ik heb al een lijstje, wordt misschien wat dubbel.quote:Op zondag 20 maart 2011 13:00 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Dit filmpje kan ook in de OP. Haal een andere ervoor uit.
Dit is het voorprogramma. Na de pauze gaat het goed beginnen.quote:Op zondag 20 maart 2011 12:59 schreef partyman26 het volgende:
Gatver, geen grondtroepen en tamme beschietingen van de geallieerden tot nu toe. Zo komt mijn popcorn nooit op.
NRCquote:Update (13:01): Volgens de hoogste Amerikaanse militair, admiraal Michael Mullen, is de opmars van Gaddafi’s troepen bij Benghazi gestopt. We publiceren zo een fotoserie waar het resultaat van de bombardementen op de troepen te zien is.
Het betreft hierom nuttige informatie, een filmpje gemaakt door een user waarin afbeeldingen van Egypte in een slide show voorbij komen is minder informatief. Anders zet ik hem er later wel zelf in.quote:Op zondag 20 maart 2011 13:01 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik heb al een lijstje, wordt misschien wat dubbel.
Ga Canvas kijken, mooie reportage gisteren.quote:Op zondag 20 maart 2011 12:59 schreef partyman26 het volgende:
Gatver, geen grondtroepen en tamme beschietingen van de geallieerden tot nu toe. Zo komt mijn popcorn nooit op.
Ow ja die hadden we nog, even vervangen.quote:Op zondag 20 maart 2011 13:03 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Het betreft hierom nuttige informatie, een filmpje gemaakt door een user waarin afbeelding van Egypte in een slide show voorbij komen is minder informatief. Anders zet ik hem er later wel zelf in.
Toen de slachting in Srebrenica gebeurde zat het Westen al lang in Bosnië. Alleen niet sterk genoeg. Daar hebben we hopelijk van geleerd. Verder zijn de situaties in Rwanda en Dafur heel anders (Groepen vs Groepen en niet Overheid vs Bevolking), en hebben we geen idee wat er in Noord-Korea gebeurd. Er is geen Noord-Koreaanse overgangsregering die het Westen om hulp gevraagd heeft. In Libië is die er wel, met steun van heel veel Libiërs.quote:Op zondag 20 maart 2011 13:00 schreef anti-vseu het volgende:
Het westen is overigens pas veeeel later (na paar duizenden doden) in actie geweest in Bosnië. Herinner je je nog Srebrenica?
Feit is nu: wanneer de navo(vs) ergens wil ingrijpen dan gaat het ook zijn zin krijgen. Who is next?
Waar halen zij het recht vandaan om overal in te grijpen? En als ze het nu doen waarom deden ze het niet in Rwanda, Dafur, Bosnie, Korea etc?
Ik vind dat Nederland zich helemaal niet mee moet bemoeien. Wij praten wel als een stelletje amerikaanse soldaten achter de pc, maar stel je voor als er ineens aanvallen gepleegd worden in europa. Te beginnen in Frankrijk? Dat willen we toch niet hebben?
quote:Op zondag 20 maart 2011 13:02 schreef anti-vseu het volgende:
Papierversnifferaar, ben je er ook voor dat men dicatoren zoals al die bankiers, obama, sarkozy en al die arabische tuig afschiet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |