Ik vind dat niet echt een voordeel te noemen. Je wil uiteindelijk je hele beroepsbevolking aan het werk hebben, dus kantoren, parking, files, uitstoot, etc.. heb je altijd.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:25 schreef HaerdenC het volgende:
- windmolens hebben veel minder personeel nodig ... naar tewerkstelling is dat niet zo goed maar voor al de rest wel ... kantoren, parking, verplaatsing van personeel, etc etc
je kan ook 5 miljoen mensen laten fietsen op een soort hometrainer en zo stroom maken ... is je volledige bevolking aan het werk ... ergens zijn er grenzen aan natuurlijk ... nu windmolens kan je ook uitvoeren en je kan andere dingen doen ook he ...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:07 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Ik vind dat niet echt een voordeel te noemen. Je wil uiteindelijk je hele beroepsbevolking aan het werk hebben, dus kantoren, parking, files, uitstoot, etc.. heb je altijd.
11u45:quote:Volgens Hidehiko Nishiyama, directeur-generaal van NISA, is de kans erg klein dat de baden met gebruikte splijtstofstaven nog eens in kritieke toestand zullen verkeren.
11u46:quote:De vice-president van Tepco zegt dat het "voorbarig is om te stellen dat de situatie in reactoren 1, 2 en 3 stabiel is".
quote:Er is blijkbaar ook toenemende bezorgdheid over de temperatuur in reactor 1 nu.
Ik heb het niet over de werkgelegenheid in mijn post...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:19 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
je kan ook 5 miljoen mensen laten fietsen op een soort hometrainer en zo stroom maken ... is je volledige bevolking aan het werk ... ergens zijn er grenzen aan natuurlijk ... nu windmolens kan je ook uitvoeren en je kan andere dingen doen ook he ...
12u25:quote:Kyodo meldt dat men geslaagd is om stroom aan te sluiten in alle zes de reactorgebouwen nu. Het probleem is dat in ondermeer 2 & 3 door brand en explosies veel systemen stuk zijn.
quote:Het waren niet eens overheidsmensen die VOA-correspondent Steve Herman probeerden te verhinderen dat hij geluidsopnames maakte van een persconferentie over de nucleaire toestand, maar Japanse journalisten, blijkt nu.
Diederik Samsomquote:Temperatuur Splijtstofbassin reactor 2 bereikt het kookpunt, zo wordt officieel bevestigd. Reactor heeft stroom. Waar blijft die koeling?
>4,5mw is zeldzaam hoor. Hansen heeft al wel een gearbox voor 9mw in ontwikkeling maar die ligt al jaren op de tekentafel.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En een moderne windmolen levert zonder moeite >6 MWMaar laten we hier verder discussieren zodat het hier een beetje schoon blijft
Samsom had gezegd dat zo'n 70% of zo uiteindelijk waren overleden maar dat het niet duidelijk was wie aan wat (crisis, zelfmoord etc).quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:05 schreef dapluiz het volgende:
de "Biorobots" die op het dak naast de reactor troep de openstaande reacter in stonden te schuiven hadden het volgens mij niet overleefd ..
12u48:quote:Een vreemde persconferentie alweer, met als teneur "het komt uiteindelijk allemaal wel goed" waar het Japanse nucleaire veiligheidsbureau claimde dat het niet verwachtte dat de baden met gebruikte splijtstofstaven nog problemen zouden opleveren. Maar Hidehiko Nishiyama van datzelfde atoomagentschap verklaarde een uur daarvoor aan buitenlandse reporters dat "temperatures in a spent-fuel pool at the No. 2 reactor are believed to be around the boiling point, raising the risk of the fuel being exposed."
quote:Verbetering van de situatie valt uit dat laatste statusrapport niet echt op te maken. Er zijn nog steeds problemen om reactoren 1, 2 en 3 te koelen. En voor reactor 4 staat er "renewed nuclear chain reaction feared at spent-fuel storage pool". Goed nieuws wel voor 5 en 6, die onder controle zijn gebracht. Van de nieuwe zorgen rond de snel stijgende temperaturen in reactor 1, waarvan n van de ingenieurs sprak tijdens de laatste Tepco-briefing, maakt dit rapport nog geen melding.
quote:Hidehiko Nishiyama of Japan's Nuclear and Industrial Agency said there was no evident explosion, spike in radiation or injuries at the No. 3 reactor Monday. The smoke came from the building's southeastern side, where the reactor's spent nuclear fuel pool is located, but the origin of the smoke at either reactor was unknown.
A spent fuel pool is also a concern in the building housing the No. 4 reactor.
The coolant pools contain used fuel rods that contain radioactive material and still generate high amounts of heat. Authorities have been working to keep them full to prevent the rods from being exposed and releasing radiation.
"The crisis has still not been resolved, and the situation at the Fukushima Daiichi nuclear power plant remains very serious," Yukiya Amano, the director-general of the International Atomic Energy Agency told the UN watchdog's board of governors Monday after a visit to the site.
On the other hand, Amano told reporters, rising pressure inside the containment unit at reactor No. 3, a concern from the weekend, was down and power had been restored to some of the reactors.
About 660 workers were at the site Tuesday, Tokyo Electric said. About 330 of those were employees of the power company
ik gok dat ie geothermisch oftewel aardwarmte bedoelde...http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardwarmte Vooral handig in vulkanische streken.quote:
buigen?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:45 schreef eleusis het volgende:
Topman kerncentrale buigt voor boze burgers (nu.nl)
Managers van de zwaar beschadigde kerncentrale in Japan hebben dinsdag hun excuses gemaakt aan mensen die moesten worden gevacueerd.
[ afbeelding ]
Zijn wij nog beter? Technisch gezien zal het voor een kerncentrale weinig uitmaken. Meeste kennis komt toch uit Frankrijk.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:49 schreef fokthesystem het volgende:
Op NL 1 is nu een politica met realiteit zin, ik citeer haar vrij.
"We nemen aan dat e.e.a. in NL niet KAN gebeuren, zijn wij nOg beter dan het technisch hoogstaande Japan, waar het ene na het andere backup systeem uit is gevallen? Op papier is kernenergie wel leuk en aardig, maar de praktijk is weerbarstiger"
Japanners verbeteren vaak dat wat zij afkeken eerder en elders. En ze hielden bij de bouw rekening met deze omstandigheden.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:25 schreef PeeJay1980 het volgende:
Zijn wij nog beter? Technisch gezien zal het voor een kerncentrale weinig uitmaken.
Lijkt me stug, ik kijk naar de geschiedenis en zie joodse en duitse geleerden in de USA voor mij...quote:Meeste kennis komt toch uit Frankrijk.
In 1 vandaag was een item over een niet uit te sluiten beving van kracht 7 in limburg, in dat gebied is de boelquote:En onze geologische ligging geeft ons in elk geval een voordeel. De kans op een beving van 8,9 en een tsunami van 14 meter hoog is bij ons van een heel andere orde dan in Japan.
Dodewaard is na 30 jaar dienst gesloten (niet economisch rendabel meer). In 2045 is het misschien mogelijk de boel daar af te breken.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:34 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Japanners verbeteren vaak dat wat zij afkeken eerder en elders. En ze hielden bij de bouw rekening met deze omstandigheden.
men MOEt er van uitgaan dat een volgende beving ernstiger is, nog dichterbij kan zijn enz. Dat is gewoon de boel wetenschappelijk benaderen.
[..]
Lijkt me stug, ik kijk naar de geschiedenis en zie joodse en duitse geleerden in de USA voor mij...
kennis is niet alles, want geloven is leuk, maar controleren beter.
Elke boutje, lasnaad, materialen etc. is van belng. kwaliteit dus, kennis toepassing, hoe, hoe duur, waarmede , door wie gedaan enz.
[..]
In 1 vandaag was een item over een niet uit te sluiten beving van kracht 7 in limburg, in dat gebied is de boel
(ook een chemische fabriek bijv.) gebouwd op beving kracht 6.5 (dus heeej men hield er wel degelijk rekening mee)
1 feit blijft gewoon: een kernramp is de ergste en langdurigste mens-made ramp van allemaal.
Laten we even over ons bol geaaid worden met de volgende hoop :
Koude fusie demonstratie 2011 italie
En dan is er nog geld... men dient die dingen, ik roep ff wat, gewoon te sluiten na zeg 30 jaar dienst.
Voorkomen is beter dan genezen, en dus ook jaarlijkse controle.
Ik weet hier weinig over. gebeurt dat met elke kerncentrale in bijv. europa, dus sluiting na 30 jaar?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dodewaard is na 30 jaar dienst gesloten (niet economisch rendabel meer). In 2045 is het misschien mogelijk de boel daar af te breken.
Afkijken en verbeteren? Een kerncentrale bouwen is niet hetzelfde als een auto bouwen hoor.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:34 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Japanners verbeteren vaak dat wat zij afkeken eerder en elders. En ze hielden bij de bouw rekening met deze omstandigheden.
men MOEt er van uitgaan dat een volgende beving ernstiger is, nog dichterbij kan zijn enz. Dat is gewoon de boel wetenschappelijk benaderen.
Frankrijk investeert enorm veel geld in kennis en onderzoeken die met kernenergie te maken hebben. Zij hebben bijzonder veel kennis.quote:[..]
Lijkt me stug, ik kijk naar de geschiedenis en zie joodse en duitse geleerden in de USA voor mij...
kennis is niet alles, want geloven is leuk, maar controleren beter.
Elke boutje, lasnaad, materialen etc. is van belng. kwaliteit dus, kennis toepassing, hoe, hoe duur, waarmede , door wie gedaan enz.
Ergste man-made ramp. En valt qua slachtoffers volledig in het niet bij de beving en tsunami van 1,5 week terug. Om het even in perspectief te houdenquote:[..]
In 1 vandaag was een item over een niet uit te sluiten beving van kracht 7 in limburg, in dat gebied is de boel
(ook een chemische fabriek bijv.) gebouwd op beving kracht 6.5 (dus heeej men hield er wel degelijk rekening mee)
1 feit blijft gewoon: een kernramp is de ergste en langdurigste mens-made ramp van allemaal.
Laten we even over ons bol geaaid worden met de volgende hoop :
Koude fusie demonstratie 2011 italie
En dan is er nog geld... men dient die dingen, ik roep ff wat, gewoon te sluiten na zeg 30 jaar dienst.
Voorkomen is beter dan genezen, en dus ook jaarlijkse controle.
Je hebt rampen en rampen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Als ik "ramp" even losjes mag interpreteren vallen nucleaire ongelukken in het niet bij wat de mensheid allemaal nog meer uitvreet, ook als je het beperkt tot energieopwekking. Ik vond de vergelijking die ik laag zag wel treffend:
Bij een kerncentrale is het heil en verdoemenis als er een (klein) lek is, terwijl kolencentrales een lek als onderdeel van het ontwerp hebben.
En peejay1980 schreef : "Ergste man-made ramp. En valt qua slachtoffers volledig in het niet bij de beving en tsunami van 1,5 week terug. Om het even in perspectief te houden"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |